Wacht eerst op een dagvaarding voordat ge u zorgen begint te maken

Neem dan een advocaat onder de arm, en die zal de eerste zitting om uitstel vragen. En dan heeft die genoeg tijd om zich te wapenen, want als ik het zo hoor heeft die verhuurder geen poot om op te staan.
Een kot huren wijkt af van de woninghuurwet (niet vergeten!!) en valt dus onder de gewone huurwet (omdat het niet uw hoofdverblijfplaats is) en de kotbaas heeft dus een zéér grote vrijheid qua contracteren (itt woninghuurwet). Dus om u advies te geven zou'k eerst uw contract moeten lezen.
Maar jij hebt natuurlijk een goede reden om uw verbintenis te ontbinden, want jij hebt getekend in de veronderstelling dat het een geoorloofde zaak was.
Dus ge moet uw heil eigenlijk niet gaan zoeken in het huurrecht (want hij zal zich goed ingedekt hebben) maar in het gewone verbintenissenrecht.
Als de zaak ongeoorloofd is (dus niet in de handel, een kot zonder vergunning zou zich niet in de handel mogen bevinden?) dan is uw verbintenis nietig en dus van rechtswege ontbonden.
Let wel, ik zit nog "maar" in m'n 2de jaar Recht, dus ik wil mij hier niet profileren als deskundige. Maar ik hoop dat ik een ander licht op uw zaak heb geworpen