VinceFeet
Legacy Member
Hallo iedereen,
In eerste instantie was ik niet van plan om op kot te gaan maar na een weekje pendelen begin oktober wist ik wel beter... Ik moest en zou een kot vinden want ik werd zot van drie uur per dag op de bus te zitten.
Ik ben zo dom geweest (jaja, ik erken m'n fouten hoor) om een beetje hals over kop een huurcontract te ondertekenen van een studio (in de Paradijsstraat, Antwerpen). Die studio was zéker niet perfect maar ik was al blij dat ik nog een kot gevonden had (want in oktober zijn de beste koten al weg natuurlijk).
Toevallig (via iemand anders die daar ook een studio wou huren) ben ik te weten gekomen dat de kotbaas niet in orde was met zijn vergunningen. Hij had enkel een vergunning voor het gelijkvloers en niet voor de andere verdiepingen. Bovendien was het pand bij 't stad bekend omdat de brandweer al is had gezegd dat het totaal niet in orde was qua brandveiligheid.
Mijn ouders zijn dat ook allemaal te weten gekomen en die hebben mij halvelings verplicht het daar af te trappen (ik begrijp hen hoor, daar niet van) en een ander kot te zoeken (ik zit nu op een studio van kotspotting). Ik heb geprobeerd een minnelijke schikking te treffen met de vorige kotbaas (ik wou twee maand huur betalen) maar na veel vijven en zessen wou hij toch meer geld. Ik ben naar een advocaat gestapt én naar de huurdersbond maar dat heeft eigenlijk weinig opgeleverd. Het kwam altijd op hetzelfde neer: de huurbaas eistte de volle pot.
Ik heb al een paar érg onvriendelijke telefoons (hij is wel zo slim natuurlijk om zeker niet te dreigen met iets) en twee brieven (niet aangetekend, dus ik heb niets ontvangen...) gehad maar ik blijf ook bij mijn standpunt: Ik betaal niét voor een kot dat niet in orde is met zijn vergunningen. :doh:
Deze morgen kreeg ik telefoon van de huurbaas zijn vrouw dat ik waarschijnlijk voor de rechter ga mogen verschijnen en eerlijk gezegd begin ik wel een klein beetje schrik te krijgen. Ik moet al bijna €500 per maand betalen voor mijn huidige studio en als ik nu ook nog is de huur van dat ander kot moet betalen, dat trek ik gewoon niet. Dus daarom vraag ik of jullie me misschien goede raad kunnen geven. Misschien een beetje lachwekkend om dat op een forum te vragen (nadat ik al een advocaat en de huurdersbond geraadpleegd heb) maar ik ben eerlijk gezegd ten einde raad.
En alstublieft, zit niet op m'n kap. Ik weet dat ik dom ben geweest door dat contract zo snel te ondertekenen maar hopelijk kunnen jullie een beetje begrip opbrengen voor mijn situatie. Ik was dolgelukkig dat ik toch nog een kot gevonden had en ik heb weinig tot geen ervaring met huurcontracten. Hopelijk begrijpen jullie dat ook.
In ieder geval, alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
Groetjes,
Vince
In eerste instantie was ik niet van plan om op kot te gaan maar na een weekje pendelen begin oktober wist ik wel beter... Ik moest en zou een kot vinden want ik werd zot van drie uur per dag op de bus te zitten.
Ik ben zo dom geweest (jaja, ik erken m'n fouten hoor) om een beetje hals over kop een huurcontract te ondertekenen van een studio (in de Paradijsstraat, Antwerpen). Die studio was zéker niet perfect maar ik was al blij dat ik nog een kot gevonden had (want in oktober zijn de beste koten al weg natuurlijk).
Toevallig (via iemand anders die daar ook een studio wou huren) ben ik te weten gekomen dat de kotbaas niet in orde was met zijn vergunningen. Hij had enkel een vergunning voor het gelijkvloers en niet voor de andere verdiepingen. Bovendien was het pand bij 't stad bekend omdat de brandweer al is had gezegd dat het totaal niet in orde was qua brandveiligheid.
Mijn ouders zijn dat ook allemaal te weten gekomen en die hebben mij halvelings verplicht het daar af te trappen (ik begrijp hen hoor, daar niet van) en een ander kot te zoeken (ik zit nu op een studio van kotspotting). Ik heb geprobeerd een minnelijke schikking te treffen met de vorige kotbaas (ik wou twee maand huur betalen) maar na veel vijven en zessen wou hij toch meer geld. Ik ben naar een advocaat gestapt én naar de huurdersbond maar dat heeft eigenlijk weinig opgeleverd. Het kwam altijd op hetzelfde neer: de huurbaas eistte de volle pot.
Ik heb al een paar érg onvriendelijke telefoons (hij is wel zo slim natuurlijk om zeker niet te dreigen met iets) en twee brieven (niet aangetekend, dus ik heb niets ontvangen...) gehad maar ik blijf ook bij mijn standpunt: Ik betaal niét voor een kot dat niet in orde is met zijn vergunningen. :doh:
Deze morgen kreeg ik telefoon van de huurbaas zijn vrouw dat ik waarschijnlijk voor de rechter ga mogen verschijnen en eerlijk gezegd begin ik wel een klein beetje schrik te krijgen. Ik moet al bijna €500 per maand betalen voor mijn huidige studio en als ik nu ook nog is de huur van dat ander kot moet betalen, dat trek ik gewoon niet. Dus daarom vraag ik of jullie me misschien goede raad kunnen geven. Misschien een beetje lachwekkend om dat op een forum te vragen (nadat ik al een advocaat en de huurdersbond geraadpleegd heb) maar ik ben eerlijk gezegd ten einde raad.
En alstublieft, zit niet op m'n kap. Ik weet dat ik dom ben geweest door dat contract zo snel te ondertekenen maar hopelijk kunnen jullie een beetje begrip opbrengen voor mijn situatie. Ik was dolgelukkig dat ik toch nog een kot gevonden had en ik heb weinig tot geen ervaring met huurcontracten. Hopelijk begrijpen jullie dat ook.
In ieder geval, alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
Groetjes,
Vince
. Daar had ik het snel mee gehad.
