Archief - Zelfverwonding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

loeli

Legacy Member
Zelfverwonding gebeurt meestal als een schreeuw om aandacht of omdat ze kwaad zijn op andere.
Doordat ze zich gaan snijden, en dus lichamelijk bezeren, vergeten ze even hun mentale pijnen.
'T is zeker een probleem als je ziet dat ze haar snijdt, maar wat je er aan kunt doen, daar is niet echt een antwoord op. De oorzaak kan nu eenmaal heel complex zijn en de aanleiding vaak iets stoms, zoals een erge ruzie ofzo.

Misschien moet je er echt eens over praten, dat kan mss al veel helpen.
Ze moet ook gewoon leren haar frustraties anders te uiten, sport, gaming of weet ik veel wat, zeker niet op zichzelf of andere.

Als het dan lijkt alsof ze stopt, ben je best dat je eens kijkt op haar benen ofzo, want vaak doen ze het daar omdat dat minder opvalt.

ChunWai.

Legacy Member
Ik weet van mezelf dat ik wat moeilijkere periodes gehad heb ivm met plagen dat dan soms eens uitloopt tot pesten of een populaire kerel die iedereen tegen me zet. Maar ik kom er wel altijd bovenop en zou ook nooit in m'n armen of benen beginnen snijden. Een reden ervan is omdat ik een paar zééér goede vrienden heb die me niet zouden 'verraden'. Geef haar steun en vertroetel haar veel, da's mijn tip:p

ng

Legacy Member
cura zei:
kzeg niet dat 90% aan zelfverwonding doet eh, gewoon dat 90% met het gevoel rondlopen dat ze een zware jeugd gehad hebben :P

ps. ik denk dit dus niet van m'n eigen eh, toch ff voor de duidelijk erbij vermelden

Jaja, ik had dat er wel uit begrepen., dat je dat bedoelde. Maar dan nog blijf ik erbij dat 90% veel is.

Dat betekent dat slechts 10% vind dat ze een schone jeugd hebben gehad.

SMa

Legacy Member
@TS

veel praten
als je ziet dat er weer een wondje is bijgekomen vraag dan wat de aanleiding geweest is, en ga zo door over iedere wonde. Het zal haar misschien telkens kwellen, maar confrontatie is de enige manier om iets te verwerken. Want door te snijden probeert ze het eigenlijk gewoon te vergeten of verbergen, je moet het eruit sleuren en haar verplichten om het te verwerken.
De kans is reëel dat ze iets heel erg heeft meegemaakt waardoor ze is beginnen snijden, dat zal na verloop van tijd zeker uitkomen.

Zo heb ik het toch 'opgelost' voor een vriendin.
De beginoorzaak had te maken met verkrachting op héél jonge leeftijd (hoef ik niet verder over uit te weiden...)
Dan versta je meteen waarom ze aan zelfverminking doet en kun je veel gerichtere gesprekken voeren.
Het heeft toch zo'n 9 maanden gekost vooraleer het voorbij was.

Op 20-jarige leeftijd voor de eerste keer een mes in je vel zetten doe je ook niet zomaar...



90% die denkt een slechte jeugd gehad te hebben?
lijkt me goed voor een poll :)

cura

Legacy Member
zware jeugd <> slechte jeugd :P

nuja, 90% zal het misschien niet zijn, maar alsek zowa rondhoor zal het toch een grote meerderheid zijn

Stancke

Legacy Member
loeli zei:
Als het dan lijkt alsof ze stopt, ben je best dat je eens kijkt op haar benen ofzo, want vaak doen ze het daar omdat dat minder opvalt.

Is inderdaad ook een gevaarlijke plek, de zijkanten van de romp ook.

C2W zei:
Geef haar steun en vertroetel haar veel, da's mijn tip:p

Uiteindelijk is dat het enigste dat zal helpen als ze geen (professionele) hulp wil

Purple Rose

Legacy Member
Bedankt voor de reacties nogmaals en de pm's met info over dit onderwerp. Heb er vandaag met haar over gepraat terug en ze wil er iets aan doen, das al een goed begin.

Ik ga ook eens langsgaan bij het JAC morgen na mijn werk. Bedankt voor de steun.

Stancke

Legacy Member
Purple Rose zei:
Bedankt voor de reacties nogmaals en de pm's met info over dit onderwerp. Heb er vandaag met haar over gepraat terug en ze wil er iets aan doen, das al een goed begin.

Ik ga ook eens langsgaan bij het JAC morgen na mijn werk. Bedankt voor de steun.

prachtig nieuws:bow:

Stancke

Legacy Member
SMa zei:
en de borsten

Bij meisjes toch... Uiteindelijk doen ze het overal, zolang het maar niet opvalt. Voeten, oksels, borsten, buik, romp, bovenbenen, tussen de benen (op de lies)

Phil

Legacy Member
cura zei:
tfeit is wel da tegenwoordig 90% van de tieners (en in iets mindere mate ook de iets volwassener geworden tieners) denkt dat ze "heel wat meegemaakt hebben"

qft :)

Veel tieners denken omdat ze een paar keer per week ambras hebben met hun ouders, ze een zware jeugd hebben...


Misschien eens het nieuws lezen... Die kinderen waarvan de ouders in een brand sterven ofzo, of waarvan de vader ze misbruikt enzo, dat is een zware jeugd... Een beetje ambras en een relatie die afspringt is geen zware jeugd...

(en nu gaan er mensen komen die zich willen verdedigen en zeggen, ik heb wel een zware jeugd gehad en yadde yadde blabla. Kan goed zijn, ik hoop voor u dat ge ermee hebt leren leven en omgaan. Ik zeg niet dat iedereen overdrijft, maar heel veel tieners doen dat. Zoals iemand zei, van een mug een olifant maken...)

Zodra ge realiseert dat ge dat doet (van een mug een olifant maken), dan zijn uw problemen voor 90% over... (weeral, niet aan iedereen bedoelt, de "echt zware jeugdmensen" hoeven hier niet op te reageren :p )

boozeke

Legacy Member
mijn vriendin snijdt haarzelf ook terug denkik, en zegt dan da het komt van klasgenoten die haar slagen enzo.Ene keer wast effectief zo een wonde, en daarvoor bennek dan ook verhaal gaan halen bij de klas.Ma de rest lijkt zon twijfelgeval :-/.Zis nu thuis van het school voor de rest vn het jaar, mss betert da iets, maar als haar ma haar zo gaat afschermen van iedereen,incl.mij ga da toch ook fout aflopen denkik.
Ze heeft aar eigen ook is nekeer in de kliniek gezopen me wodka, a cry for attention? en ook is nekkeer wegggelopen van thuis,stond ze ier me al haar koffers en gitaar.
Ik weet ook ni wa ek der exact van moet denken, uiteindelijk weegt da op mij ook zwaar, maar ik heb nog maten waartege dak da verhaal kwijtkan en die mij steunen.
Mij wegduwen doet ze trouwens niet,zich mss te hard vastklampen aan mij wel.

XoN`-

Legacy Member

Anoniem04

Legacy Member
Phil zei:
qft :)

Veel tieners denken omdat ze een paar keer per week ambras hebben met hun ouders, ze een zware jeugd hebben...


Misschien eens het nieuws lezen... Die kinderen waarvan de ouders in een brand sterven ofzo, of waarvan de vader ze misbruikt enzo, dat is een zware jeugd... Een beetje ambras en een relatie die afspringt is geen zware jeugd...

De "andere mensen hebben het nog slechter, dus jij mag niet klagen!" mentaliteit is al zo cliché mijn beste.

Dreetn

Legacy Member
Wij hebben ook zo iemand in onze klas.
Nuja hij snijdt zich wel niet, maar als hij bv. een wonde heeft dan zit hij daar bv. constant in te peuteren met zijn passer,...
Zijn armen, benen staan dus vol met van die half-ontstoken wonden.

Maar bij hem is het denk ik door een gebrek aan zelfrespect en verantwoordelijkheid.

ng

Legacy Member
:wtf:

Ze zouden hem zo eens moeten schrik aanjagen en zeggen dat ze het moeten amputeren. Misschien dat em dan stopt.

Stancke

Legacy Member
dreet'n zei:
Wij hebben ook zo iemand in onze klas.
Nuja hij snijdt zich wel niet, maar als hij bv. een wonde heeft dan zit hij daar bv. constant in te peuteren met zijn passer,...
Zijn armen, benen staan dus vol met van die half-ontstoken wonden.

Maar bij hem is het denk ik door een gebrek aan zelfrespect en verantwoordelijkheid.

Het is 70% van de gevallen door een gebrek aan zelfrespect (allez, buiten emo's gelaten dan^^)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan