Purple Rose
Legacy Member
Weet niet of dit een goede plaats is om over zo'n onderwerp te praten maar ik ben radeloos.
Ik heb een paar weken geleden ontdekt dat mijn vriendin haar eigen verwond en sindsdien ligt mijn hart in 10.000 stukjes. Ik zie haar heel graag maar ik kan niets doen om haar te helpen of om haar te doen stoppen. Ze doet het altijd stiekem.
Ik heb er met haar al over gepraat en ook de redenen waarom ze dat doet. Nu ja ze heeft geen gelukkige jeugd gehad en ze is daarvoor in behandeling maar ze heeft toegegeven dat ze het nog nooit verteld heeft tegen haar psycholoog dat ze haar eigen verwond. De reden die ze geeft waarom ze dat doet is dat het voor haar de enige manier is als ze "spanningen" heeft om die kwijt te raken.
Nu telkens als ik die littekens zie krimpt mijn maag ineen en ben ik de rest van de dag naar de vaantjes omdat ik me zo machteloos voel dat ik niets heb kunnen doen om haar te stoppen. Dat snijden moet toch heel veel pijn doen, en het is precies of ik die pijn kan voelen.
Heb al geprobeerd om haar te doen stoppen ermee maar dan was ze gewoon nieuwe mesjes gaan halen en resultaat was dat we dikke ruzie hadden.
Ik heb er nog met niemand uit mijn omgeving over kunnen praten omdat ik schrik heb dat iedereen dat gaat doorvertellen en haar als een of andere "gek" gaat beschouwen. Maar ik voel me zo radeloos en machteloos want het is echt een toffe meid en iemand waar ik nog nooit eerder zoveel liefde van heb gekregen.
Zijn er hier mensen die zo'n dingen hebben meegemaakt met andere personen of hetzelf doen. Ik zou graag wat raad willen hoe dat ik moet omgaan met deze situatie. Mag ook via pm ofzo.
Alvast bedankt
Ik heb een paar weken geleden ontdekt dat mijn vriendin haar eigen verwond en sindsdien ligt mijn hart in 10.000 stukjes. Ik zie haar heel graag maar ik kan niets doen om haar te helpen of om haar te doen stoppen. Ze doet het altijd stiekem.
Ik heb er met haar al over gepraat en ook de redenen waarom ze dat doet. Nu ja ze heeft geen gelukkige jeugd gehad en ze is daarvoor in behandeling maar ze heeft toegegeven dat ze het nog nooit verteld heeft tegen haar psycholoog dat ze haar eigen verwond. De reden die ze geeft waarom ze dat doet is dat het voor haar de enige manier is als ze "spanningen" heeft om die kwijt te raken.
Nu telkens als ik die littekens zie krimpt mijn maag ineen en ben ik de rest van de dag naar de vaantjes omdat ik me zo machteloos voel dat ik niets heb kunnen doen om haar te stoppen. Dat snijden moet toch heel veel pijn doen, en het is precies of ik die pijn kan voelen.
Heb al geprobeerd om haar te doen stoppen ermee maar dan was ze gewoon nieuwe mesjes gaan halen en resultaat was dat we dikke ruzie hadden.
Ik heb er nog met niemand uit mijn omgeving over kunnen praten omdat ik schrik heb dat iedereen dat gaat doorvertellen en haar als een of andere "gek" gaat beschouwen. Maar ik voel me zo radeloos en machteloos want het is echt een toffe meid en iemand waar ik nog nooit eerder zoveel liefde van heb gekregen.
Zijn er hier mensen die zo'n dingen hebben meegemaakt met andere personen of hetzelf doen. Ik zou graag wat raad willen hoe dat ik moet omgaan met deze situatie. Mag ook via pm ofzo.
Alvast bedankt

waar maakte ik me ook alweer druk om?" in een kwestie van minuten. 

