Archief - www.internetvoorstudenten.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

amdr

Legacy Member
edpnet!! Supergoedkap en amper limieten! :p Ze kijken hier soms echt niet na, krijg soms massas trafiek gratis :p

FLT

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
Voor de mensen die het niet wisten:

1. EDPnet bestaat al jaren! En ze zijn altijd al (veel) goedkoper geweest dan Telenet/Belgacom!

2. Ben lange tijd zelf bij EDPnet geweest en heb nooit met de verbinding, snelheid en limiet problemen gehad. (trouwens hun limiet is standaard 40 of 60 GB, maar je kan deze kostenloos verhogen naar 100GB!!!)

3. Je betaald enkel wat je verbruikt, 0,25 euro per gig...

4. Het abonnement kost 29.95€ per maand, de belgacom lijn die je moet hebben kost 6.5€ per maand. Totaal= 37€ per maand.....

5. en voor mij het belangrijkste... GEEN GEZEIK over limieten, smallband, geen gesloten poorten, geen blokkering van newsgroepen (je krijg er zelfs een GIGA NEWS account bij je abonnement!!!!!). Geen connectie limiet, enz.... (Want Telenet blokkeerd meer dan dat ze doorlaten zenne !!!!!)

Helaas zit ik momenteel terug bij TELENET (en heb mijn EDPnet opgezegd met spijt). Ben helemaal niet tevreden met Telenet, zeker niet na de vrijheid die ik gehad heb bij EDPnet.... dus EDPnet zal er 1000% zeker terug komen van het moment dat het mogelijk is!!

trouwens, er zijn nog providers met betere voorwaardes hoor, maar ze zijn niet zo bekend, de snelheid ligt misschien wat lager.... maar ik heb hier persoonlijk nooit problemen mee gehad, ik was tevreden met 1/2 van de snelheid die je bij Telenet krijgt, zolang je geen limieten hebt download je gewoon 24/24 hé... ;) (daarbij, ze hanteren ook nachttarief, dus 2 gig kost dan 0.25€)

Er is 1 reden waarom ik absolut Telenet verafschuw -> de connectie limieten (Op het moment dat mijn REGET downloader meer dan 8 connecties maakt duikeld mijn snelheid de dieperik in!!) Dit was bij EDPnet NIET zo, ik maakte probleemloos 20 verbindingen en kon nog surfen tegen een accepteerbare snelheid...

Enkele goede, goedkopere en/of onglimiteerde ISP's:

www.edpnet.be (zeer goed, eigen ervaring)
www.realdsl.be (zeer goed, ervaringen van GEEKS :p)
www.evonet.be
www.latribu.be
www.nl.belcenter.com
.... er zullen er nog wel zijn vermoed ik.




Bij Realdsl krijg je zelfs meer dan dat:
RealDSL - GeekDSL **
- 4Mbit Downstream
- 512kbit upstream
- Fixed IP + Reverse DNS
- 10 pop3 accounts
- unlimited aliasses
- eigen .be domein
- 150 meg webspace
- € 54 Incl. BTW
- Traffic: 100GB * (* € 0,20 Incl. BTW / GB extra traffiek)

OF:

RealDSL - Starter **
- 4Mbit downstream
- 256kbit upstream
- Dynamic ip
- 1 pop3 account
- 5 aliasses
- 100 meg webspace
- € 26 Incl. BTW
- Traffic: 20GB * (* € 0,20 Incl. BTW / GB extra traffiek)

Providers zoals Telenet en Belgacom worden gesteund door de overheid..... vandaar dat de andere minder of niet bekend zijn!!!

Amai gij leeft ook in een rooskleurig wereldje. Toch ff corrigeren van wat ge allemaal zegt.

2. De standaard limiet is 20GB die kan je met 0.25eur/GB upwaarderen naar 60GB. Als de omstandigheden het toelaten dwz niet te veel grootverbruikers op uw dslam én dat je geen overlast vormt voor andere klanten dan kunnen ze je tot 100GB laten gaan. Dit wordt dus wel eerst uitgebreid nagekeken.

Je krijgt 40GB standaard... bij een abo van 80eur/maand (je krijgt dan ook een vast IP etc)

4. Juist een belgacom discovery line kost 6.5 maar dan zit je wel nog altijd maar met je 20GB limiet.

5. Geen geziek over limieten? Ga je over je limiet (die je weliswaar kan verhogen tot 60GB of max 100GB) dan vlieg je ook op smallband...
Het verbruik van je nieuwsgroepen wordt ook gelimiteerd tot 10GB per maand.

Realdsl goed? Amai voor die paar klanten die het goed hebben bij realdsl... Realdsl is al gelimiteerd op 100GB dus al totaal niet meer FUP, wat ze vroeger wel nog aanboden. Om nog maar te zwijgen dat je meer offline dan online bent. De service en kwaliteit is ongeveer hetzelfde als bij cheapass, zegt al genoeg.

MrZodiac

Legacy Member
FLT zei:
Amai gij leeft ook in een rooskleurig wereldje. Toch ff corrigeren van wat ge allemaal zegt.

2. De standaard limiet is 20GB die kan je met 0.25eur/GB upwaarderen naar 60GB. Als de omstandigheden het toelaten dwz niet te veel grootverbruikers op uw dslam én dat je geen overlast vormt voor andere klanten dan kunnen ze je tot 100GB laten gaan. Dit wordt dus wel eerst uitgebreid nagekeken.

Je krijgt 40GB standaard... bij een abo van 80eur/maand (je krijgt dan ook een vast IP etc)

4. Juist een belgacom discovery line kost 6.5 maar dan zit je wel nog altijd maar met je 20GB limiet.

5. Geen geziek over limieten? Ga je over je limiet (die je weliswaar kan verhogen tot 60GB of max 100GB) dan vlieg je ook op smallband...
Het verbruik van je nieuwsgroepen wordt ook gelimiteerd tot 10GB per maand.

Realdsl goed? Amai voor die paar klanten die het goed hebben bij realdsl... Realdsl is al gelimiteerd op 100GB dus al totaal niet meer FUP, wat ze vroeger wel nog aanboden. Om nog maar te zwijgen dat je meer offline dan online bent. De service en kwaliteit is ongeveer hetzelfde als bij cheapass, zegt al genoeg.

Realdsl weet ik zelf niet, heb er persoonlijk geen ervaring mee.

EDPnet heb ik 2 jaar gehad. Hier betaalde ik 29.95€ (100GB limiet, zonder extra kosten, maar wel 0.25€ per extra gig boven de 20 standaard gigs) + 6.5 belgacom lijn.

ik zat gemiddeld op +- 30GB per maand en betaalde hiervoor net evenveel als je bij telenet betaald voor 10 Gig (en let op 20 gig extra kost bij telenet ook dadelijk 20€ extra, en dat is toch een hoop geld per maand...

Rooskleurig bekijk ik het niet, ik denk enkel aan mijn geld en wat ik ervoor in ruil krijg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan