Archief - www.internetvoorstudenten.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_vee

Legacy Member
Jo, vandaag kreeg ik een folder op school van dit adsl abonement

# max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload*
# 10 GB trafiek per maand inbegrepen

- Automatische facturatie van extra trafiek:
€0,25GB per begonnen GB tot 40 GB**

- Trafiek verbruikt tussen 0.00u middernacht en 07.00u
's morgens telt slechts voor 50% mee
# Nieuwsgroepen inbegrepen (10 GB trafiek per maand)
# 1 mailbox (met elk 3 e-mailadressen)
- grootte: 250 MB
- antivirus en antispam inbegrepen
# 100 MB webspace
# dynamisch ip-adres
# onbeperkt aantal computers aan te sluiten
# Activatiekost: €25 incl. BTW
# €26.95/maand


>>> www.internetvoorstudenten.be <<<

Veel beter dus dan men huidig Skynet Adsl Go kutabo :)


Zijn er mensen die ervaring hebben met dit abonement?

Darth-Falcon

Legacy Member
lol dit is een edpnet abbo, voor 3 euro meer hebt ge 20 gb, rest juist htezelfde

8dave

Legacy Member
Voor 1.95€ minder heb je 20gb wanneer je wil via Academic Broadband.

the_vee

Legacy Member
Bij dit abonement kost het &#8364;0,25 per gig als je over je 10gig gaat
max volume = 40gig
dus de resterende 30x0.25 = &#8364;7,50

dit staat mij zeer aan

dus 26.95 + 7.50 = 34.45 voor 40gig ;)

degelijk toch?

Beavis_69

Legacy Member
Weeral een goede concurrent voor Belgacom.
Maar hoe lang duurt dat allemaal? :x

the_vee

Legacy Member
Wel ja dat vraag ik mij ook af.

Is het aangeraden om van mijn belgacom skynet over te stappen naar dit?

pina

Legacy Member
vergeet trouwens niet nog de maandelijke abonnementskosten van uw telefoonlijn erbij te rekenen.

MrZodiac

Legacy Member
Voor de mensen die het niet wisten:

1. EDPnet bestaat al jaren! En ze zijn altijd al (veel) goedkoper geweest dan Telenet/Belgacom!

2. Ben lange tijd zelf bij EDPnet geweest en heb nooit met de verbinding, snelheid en limiet problemen gehad. (trouwens hun limiet is standaard 40 of 60 GB, maar je kan deze kostenloos verhogen naar 100GB!!!)

3. Je betaald enkel wat je verbruikt, 0,25 euro per gig...

4. Het abonnement kost 29.95&#8364; per maand, de belgacom lijn die je moet hebben kost 6.5&#8364; per maand. Totaal= 37&#8364; per maand.....

5. en voor mij het belangrijkste... GEEN GEZEIK over limieten, smallband, geen gesloten poorten, geen blokkering van newsgroepen (je krijg er zelfs een GIGA NEWS account bij je abonnement!!!!!). Geen connectie limiet, enz.... (Want Telenet blokkeerd meer dan dat ze doorlaten zenne !!!!!)

Helaas zit ik momenteel terug bij TELENET (en heb mijn EDPnet opgezegd met spijt). Ben helemaal niet tevreden met Telenet, zeker niet na de vrijheid die ik gehad heb bij EDPnet.... dus EDPnet zal er 1000% zeker terug komen van het moment dat het mogelijk is!!

trouwens, er zijn nog providers met betere voorwaardes hoor, maar ze zijn niet zo bekend, de snelheid ligt misschien wat lager.... maar ik heb hier persoonlijk nooit problemen mee gehad, ik was tevreden met 1/2 van de snelheid die je bij Telenet krijgt, zolang je geen limieten hebt download je gewoon 24/24 hé... ;) (daarbij, ze hanteren ook nachttarief, dus 2 gig kost dan 0.25&#8364;)

Er is 1 reden waarom ik absolut Telenet verafschuw -> de connectie limieten (Op het moment dat mijn REGET downloader meer dan 8 connecties maakt duikeld mijn snelheid de dieperik in!!) Dit was bij EDPnet NIET zo, ik maakte probleemloos 20 verbindingen en kon nog surfen tegen een accepteerbare snelheid...

Enkele goede, goedkopere en/of onglimiteerde ISP's:

www.edpnet.be (zeer goed, eigen ervaring)
www.realdsl.be (zeer goed, ervaringen van GEEKS :p)
www.evonet.be
www.latribu.be
www.nl.belcenter.com
.... er zullen er nog wel zijn vermoed ik.




Bij Realdsl krijg je zelfs meer dan dat:
RealDSL - GeekDSL **
- 4Mbit Downstream
- 512kbit upstream
- Fixed IP + Reverse DNS
- 10 pop3 accounts
- unlimited aliasses
- eigen .be domein
- 150 meg webspace
- &#8364; 54 Incl. BTW
- Traffic: 100GB * (* &#8364; 0,20 Incl. BTW / GB extra traffiek)

OF:

RealDSL - Starter **
- 4Mbit downstream
- 256kbit upstream
- Dynamic ip
- 1 pop3 account
- 5 aliasses
- 100 meg webspace
- &#8364; 26 Incl. BTW
- Traffic: 20GB * (* &#8364; 0,20 Incl. BTW / GB extra traffiek)

Providers zoals Telenet en Belgacom worden gesteund door de overheid..... vandaar dat de andere minder of niet bekend zijn!!!

GMotha

Legacy Member
Beavis_69 zei:
Weeral een goede concurrent voor Belgacom.
Geen concurrent, dit is student-only.
Een fractie van de internetgebruikers dus, die enkel op kot die verbinding gebruiken. Thuis staat prolly nog steeds gewone belgacom of telenet.

Mr. M

Legacy Member
the_vee zei:
Bij dit abonement kost het &#8364;0,25 per gig als je over je 10gig gaat
max volume = 40gig
dus de resterende 30x0.25 = &#8364;7,50

dit staat mij zeer aan

dus 26.95 + 7.50 = 34.45 voor 40gig ;)

degelijk toch?
dat heb je bij edpnet ook ze :)
dit is dan duidelijk ook een edpnet abo (maar door iemand anders aangekocht en wat anders genoemd)

Kermit

Legacy Member
allemaal leuk en wel, maar wij hebben geen vaste telefoonlijn, dus de enige optie is telenet, zijn daar wel content van, maar dat is omdat we nog nooit iets aan de hand hebben gehad vermoed ik, want als ik al die klachten lees op dit forum....

MrZodiac

Legacy Member
coap zei:
en waarom hebde het dan opgezegt :p ?

Aangezien ik ben gaan samenwonen, en daar was reeds een Telenet installatie... :) :p

Nuja, veel problemen heb ik niet met Telenet, de andere providers hebben gewoon meer waar voor hun geld vind ik en de limieten hé... (eenmaal met Linux bezig, dan kan je wel wat meer gebruiken).

Mr. M

Legacy Member
Kermit zei:
allemaal leuk en wel, maar wij hebben geen vaste telefoonlijn, dus de enige optie is telenet, zijn daar wel content van, maar dat is omdat we nog nooit iets aan de hand hebben gehad vermoed ik, want als ik al die klachten lees op dit forum....
voor 6.5 euro per maand kunt ge een vaste lijn nemen (discovery line), ge hoeft daarom niet eens daarop te bellen (want dat is niet zo goedkoop), maar die is speciaal er voor gemaakt voor mensen die adsl willen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan