russian zei:
Even opletten ook met de vastgoedmarkt die niet altijd eenvoudig te voorspellen is (en doorgaans trager recupereert dan beursen). Het lijkt mij geen moment meer om in vastgoed te stappen. Laten we even kijken wat er in de jaren '70 is gebeurd.
In de periode 1967-1971 en 1979-1982, toen de prijzen met 40% in elkaar klapten...
En betreffende het jaarrendement, WC:
From 1890 through 1990, the return on residential real estate was just about zero after inflation.
Dat is wel voor de States maar het geeft te denken. Ook in Duitsland is er een negatieve trend waar te nemen in de jaren 2000!
@ Russian ! inderdaad, dat van die collapse 'lang geleden' wist ik hoor, ik haal het ook soms aan als mensen zeggen 'de prijzen zullen steeds stijgen ... '
dat was de laatste 25 jaar zo, maar niet altijd.
Maar met uw 2de ding heb ik het veel moeilijker hoor, 0% na inflatie ? geloof er geen shit van. misschien in de states, zeker niet in belgie.
Onlangs heb ik de cijfers gezien, en ik dacht dat het 6 a 7%, op gebouwen! als je dan rekening houd met het feit dat een oud huis 'duurder wordt'. dan spreek ik nog niet over bouwgronden.
En die cijfers kwamen toch uit zeer betrouwbare bron. vanwaar haal je die quote? misschien is dat het geval voor de States, maar zeker niet voor Belgie.
over die daling geef ik je wel gelijk, dat is ook een feit. maar of die er zal komen, hmmm ... riskant.