Archief - Wonen En Verbouwen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

themummy123

Legacy Member
Er staat daar iets interessants, bij blauwe kaders onderaan. Pagina 8
"Er is ook helemaal geen sprake van een eventuele zeepbel in de huizenprijzen."

russian

Legacy Member
themummy123 zei:
Er staat daar iets interessants, bij blauwe kaders onderaan. Pagina 8
"Er is ook helemaal geen sprake van een eventuele zeepbel in de huizenprijzen."

Jup. Dat heb ik ook in m'n beginpost aangegeven en eigenlijk met dezelfde argumenten als het artikel.

russian zei:
1) Op tien jaar tijd zijn woningen verdubbeld in prijs.
2) We maken een inhaalbeweging tegenover ons omringende landen (die nog duurder zijn met Nederland op kop).
3) We kunnen meer betalen door langer te gaan werken en met twee, en bovendien veel meer te lenen dan vroeger (op langere termijn).
4) Er is dus helaas geen huizenbel zoals in de States momenteel.

opblaasbare WC

Legacy Member
russian zei:
Even opletten ook met de vastgoedmarkt die niet altijd eenvoudig te voorspellen is (en doorgaans trager recupereert dan beursen). Het lijkt mij geen moment meer om in vastgoed te stappen. Laten we even kijken wat er in de jaren '70 is gebeurd.

In de periode 1967-1971 en 1979-1982, toen de prijzen met 40% in elkaar klapten...

En betreffende het jaarrendement, WC:

From 1890 through 1990, the return on residential real estate was just about zero after inflation.

Dat is wel voor de States maar het geeft te denken. Ook in Duitsland is er een negatieve trend waar te nemen in de jaren 2000!

@ Russian ! inderdaad, dat van die collapse 'lang geleden' wist ik hoor, ik haal het ook soms aan als mensen zeggen 'de prijzen zullen steeds stijgen ... '

dat was de laatste 25 jaar zo, maar niet altijd.


Maar met uw 2de ding heb ik het veel moeilijker hoor, 0% na inflatie ? geloof er geen shit van. misschien in de states, zeker niet in belgie.

Onlangs heb ik de cijfers gezien, en ik dacht dat het 6 a 7%, op gebouwen! als je dan rekening houd met het feit dat een oud huis 'duurder wordt'. dan spreek ik nog niet over bouwgronden.

En die cijfers kwamen toch uit zeer betrouwbare bron. vanwaar haal je die quote? misschien is dat het geval voor de States, maar zeker niet voor Belgie.


over die daling geef ik je wel gelijk, dat is ook een feit. maar of die er zal komen, hmmm ... riskant.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan