Archief - Windhoos

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sneakytje

Legacy Member
ja ik werd wakker iets voor 7u van de regen of hagel ofzo. en ik hoor mn ma nog de stekkers van pc en tv's enal uittrekken. ondertussen was het al flink bezig. paar minuten later stormt ze mijn kamer binnen 'de overburen hun dakgoot is naar beneen gekomen' :eek: nuja ik heb me omgedraaid en kwartier later hoorde ik niets meer, mijn ma heeft niets meer komen zeggen ofzo (alles ok dus) dan nog uur of 2 gemaft. als ik opstond zag ik wel dat er redelijk wat bladeren en takken in den hof lagen. mja waarom in paniek rondlopen, je kan toch niets doen op de moment zelf.

cram

Legacy Member
Amai nie normaal hier nu in merksem.Ik wilde juist naar buiten gaan,ik zal maar wa wachten.

demon326

Legacy Member
het lijkt erop dat de nederlanders weer alle onweer krijgen en limburg (BE) weer niks zal krijgen:sad:

edit: de wind komt op en wolkjes..

Plutus

Legacy Member
Ik dacht nu eens uit te slapen, aangezien ik morgen moet beginnen werken.. Om half 7 begint dat hier van galet te geven dat het geen naam heeft.. Verschillende bomen zien neergaan bij ons en hiernaast, best wel spectaculair eigenlijk. Maar voor de rest geen schade:).

Flipkikker

Legacy Member
Kutweer :sop:

Ik doe buitenwerk (schilderen), en ben dus totaal afhankelijk van het weer om snel/traag te kunnen werken :doh:

Yenneman

Legacy Member
Onze hof lag een beetje overhoop, en ik was bijna te laat op mijn afspraak in Gent, omdat er blijkbaar een ontwortelde boom op het spoor tussen Sint-Niklaas en Lokeren was terechtgekomen...

Karre

Legacy Member
Osi` zei:
Nu het water nog opwarmen. ;)
Dat die windhoos maar hier ook langskomt :p Kwil zoiets weleens zien!

Ik wou ook zo iets zien in mijn leven omdat ik het wel indrukwekkend vond, nu ik zo iets heb mee gemaakt had ik er toch meer van verwacht. Je ziet dus echt geen steek meer als de kern passeert. Dusja echt veel valt er niet te zien...

Ironpole

Legacy Member
Vanmorgen om 7:44 was den hagel enzo hier. Ik ben voor m'n raam gaan staan en 't was echt ongelooflijk. Hagelbollen die als kogels tegen m'n raam vlogen, heel m'n raam wit van de regen (ik kon niks meer zien), über veel wind en bladeren van de bomen die vol met gaten zitten.

De buren hadden hun vliegenramen er nog inzitten, ze zitten vol me gaten. :D

GaMe®

Legacy Member
Careless zei:
Ik wou ook zo iets zien in mijn leven omdat ik het wel indrukwekkend vond, nu ik zo iets heb mee gemaakt had ik er toch meer van verwacht. Je ziet dus echt geen steek meer als de kern passeert. Dusja echt veel valt er niet te zien...

Volgens mij hebt gij geen windhoos gezien vandaag. Gewoon downburst van regen.

Dit (link) is een windhoos. (Ok, bij die titel staat tornado, maar die is veel te zwak om een te zijn.)
Deze kwam vorig jaar in Tubbeek (Tubize) voor in Wallonië. Bij comment staat ook "french" maar deze was in België.
Heb nog meer beelden ervan, was ook op vtm en één geweest.

Daarom heb ik ook mijn twijfels of er vandaag wel een windhoos is geweest.
Sommige mensen denken meteen bij hevige wind en neerslag aan een "windhoos" :s

Bij een windhoos heb je echt een spoor van vernieling. Bv een traject van enkele tientalle of honderde meters waarin daken zijn afgerukt.

Bij de windhoos in dit filmpje was een boerderij vernield. :(

edit: zelfde windhoos, andere hoek. Dit was in Tubeek.. En dat is een windhoos, geen tornado.

Karre

Legacy Member
GaMe® zei:
Volgens mij hebt gij geen windhoos gezien vandaag. Gewoon downburst van regen.

Dit (link) is een windhoos. (Ok, bij die titel staat tornado, maar die is veel te zwak om een te zijn.)
Deze kwam vorig jaar in Tubbeek (Tubize) voor in Wallonië. Bij comment staat ook "french" maar deze was in België.
Heb nog meer beelden ervan, was ook op vtm en één geweest.

Daarom heb ik ook mijn twijfels of er vandaag wel een windhoos is geweest.
Sommige mensen denken meteen bij hevige wind en neerslag aan een "windhoos" :s

Bij een windhoos heb je echt een spoor van vernieling. Bv een traject van enkele tientalle of honderde meters waarin daken zijn afgerukt.

Bij de windhoos in dit filmpje was een boerderij vernield. :(

edit: zelfde windhoos, andere hoek. Dit was in Tubeek.. En dat is een windhoos, geen tornado.

Wel eerlijk gezegd heb ik er ook mijn twijfels over omdat je dus niets kon zien net zoals in dat filmpje hier van die downburts, daar leek het allemaal eerder op vandaag. Echt zo'n windhoos heb ik niet gezien dusja :s.

moloko

Legacy Member
Het bleek dus om een valwind te gaan.Volgens weerspecialisten komt dat meer voor dan windhozen.Ook richten valwinden meer schade aan.

GaMe®

Legacy Member
Gisteren werd het in het nieuws door het KMI bevestigd dat het hier om geen windhoos ging, maar om een downburst.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan