Archief - Windhoos

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
hier in hasselt ooknog steeds warm maar ik hoop dat het toch een beetje afkoeld:D

GaMe®

Legacy Member
Threadstarter, heb jij dan een windhoos gezien?

Hier niks geweest, nog altijd kurkdroog, de zon schijnt en het is al 29,4° in de schaduw -_-

moloko

Legacy Member
GaMe® zei:
Threadstarter, heb jij dan een windhoos gezien?

Hier niks geweest, nog altijd kurkdroog, de zon schijnt en het is al 28,9° in de schaduw -_-

Die heb ik deze keer niet gezien.Maar het immense lawaai,takken,bladeren en pannen (en ook een gans wasrek :D)die voorbij vlogen.Plotseling een gebulder en gepiep van de wind.Onbeschrijfelijk.
En een vlaag van regen dat er binnen enkele seconden 5 cm water stond.
Ik ben van Beveren-Waas.

Gentille

Legacy Member
Hier heeft het in de vroege ochtend serieus kabbel gemaakt. Veel gedonder en regen maar qua schade valt er niets te zien dus een echte windhoos hebben wij hier gelukkig niet gehad.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Bewolkt maar rustig en droog, vanmorgen zelfs zonnig :cool:. En niks gemerkt van een onweer.

super-styler

Legacy Member
Wtf, hier scheen de zon al om 9 uur deze morgen en wast pokkeheet op men kamer. Daarvoor ook nix van regen ofzo :)

GaMe®

Legacy Member
super-styler zei:
Wtf, hier scheen de zon al om 9 uur deze morgen en wast pokkeheet op men kamer. Daarvoor ook nix van regen ofzo :)

Wij wonen dan ook in Limburg he :cool:

Forze

Legacy Member
ik wou dat er nu een regenvlaag over mij heen trok. 29,5 op de thermometer :(

Doe ook maar ineens de hagelbollen erbij. En zeker de bulderende/piepende wind. Nog nooit gehoord en ben wel is nieuwsgierig.

En een tonadootje om terug droog te waaien aub

GaMe®

Legacy Member
omfg..
28,7° binnen
34,2° buiten
kurkdroog buiten

nu wil ik ook regen/wind/bliksem/donder... want dit is niet meer uit te houden :(

demon326

Legacy Member
GaMe® zei:
omfg..
28,7° binnen
34,2° buiten
kurkdroog buiten

nu wil ik ook regen/wind/bliksem/donder... want dit is niet meer uit te houden :(

hier ooknog:(

Thin Liz zei:
Ik denk dat je het soms ook gewoon niet doorhebt dat er een windhoos boven je hoofd raasde, check dit filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=m_6gopLU9zk

Zie de wind geleidelijk aan toenemen, om daarna in luttele seconden weg te ebben tot bijna 'windstilte'.

nice maar volgens de comment is het een "downburst"

ng

Legacy Member
Niks nopes nada.

Gewoon veel te warm en daarin het onkruid uittrekken in de tuin is niet leuk.
Voor vanavond is er onweer verwacht, maar veel zal het wel niet geven.

Karre

Legacy Member
moloko zei:
Careless,iets gedronken?Lees nog eens wat je gepost hebt :-)

Nee, ik ben gewoon wat moe :p. Heb nu niet veel kunnen slapen + dat medicijn tegen hooikoorts werkt slaapverwekkend :p

moloko

Legacy Member
Voor diegenen dat het niet snappen zet ik hier de verwijderde post van Careless nog eens terug:

"Om echt het als windhoos te noemen vind ik overdreven eerlijk gezegd . Ok het had misschien wel de kracht van de lichtste tornado maar ik heb toch geen tornado gezien."

:D

Jos_Albatros

Legacy Member
Vanmorgend wakker geworden door loeiharde donders (ik dacht echt dat er een bom ontplofte ofzo), daarna 5min. gietende regen

Karre

Legacy Member
moloko zei:
Voor diegenen dat het niet snappen zet ik hier de verwijderde post van Careless nog eens terug:

"Om echt het als windhoos te noemen vind ik overdreven eerlijk gezegd . Ok het had misschien wel de kracht van de lichtste tornado maar ik heb toch geen tornado gezien."

:D

Hmm dat :p. Ik was een beetje verward omdat ik dat gewoon Tornado noem en de meesten noemen dit dan opeens windhoos. Het hield gewoon geen steek ik weet het :p. Ik had het veranderd toen ik er wat meer op wiki over las om zo de verwarring tegen te gaan (nu weet ik namelijk het verschil, dat wij -in België- het een windhoos noemen en pas als het nog sterker is een Tornado terwijl men in de meeste landen dat direct een Tornado noemen, daarom was ik verward). Nee, maar is er nu echt bewijs al dat het een windhoos was? Het kan ook zo'n downburst geweest zijn zoals in Nederland...

Btw ik dacht dat je het op een paar spellingsfouten had :p.

Thin Liz

Legacy Member
benny zei:
hier ooknog:(



nice maar volgens de comment is het een "downburst"

Denk dat je gelijk kan hebben, alleen : een downburst is behoorlijk zeldzaam, zelfs zo zeldzaam dat het mss maar ééns in de honderd jaar voorkomt hier. In de piek heeft het soms een windkracht 11 ... De schade is wel vergelijkbaar met een windhoos...

Edit: typ 'downburst' maar eens in in google: het stond blijkbaar in alle kranten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan