Archief - Wespennest

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RaGeR

Legacy Member
Hallo,

Sinds een paar dagen hebben wij een wespennest in onze tuin. Wat is een goeie manier om die te verdelgen? Ze zitten in een gat in de grond (oude molsgang). We hebben al wat flessen er gezet, maar dat helpt niet. Het enige wat is is dat er nu ook een grote hoop buitenzit (ook 's nachts) waardoor ge er nimeer echt dichtbij kunt komen of ze beginnen op te vliegen?

Het is nu ook nie zo groot dat we de brandweer ervoor moeten bellen.

chosen1

Legacy Member
brandweer opbellen is de enige juiste manier! (tenzij ge honderde steken wilt natuurlijk ;))

Ironpole

Legacy Member
Nu is het niet groot, maar het kan ongetwijfeld groot worden.

RaGeR

Legacy Member
ja mja. het is nu nie dat da zo groot is. die mannen van de brandweer gaan ook zeggen van "voor wa hebt ge ons nu gebeld".

Ironpole zei:
Nu is het niet groot, maar het kan ongetwijfeld groot worden.

daarom willen we het zo snel mogelijk weg.

VergeX

Legacy Member
Vroeger hadden wij dat ook dikwijls bij ons vanachter in het bos. Ik en een paar kameraden daar altijd naartoe met een bus white spirit en dan die beesten uitroken of gewoon heel de nest in brand steken.

Dit raad ik u dus niet aan. Bel gewoon de brandweer ( bespaart je veel problemen ).

Gentille

Legacy Member
brandweer opbellen en die zullen je telefoonnummers geven van imkers in de buurt en die komen de bijen ophalen. Dat hebben ze bij ons toch zo gedaan. Of rechtstreeks contact opnemen met een imker.

Time

Legacy Member
gentille zei:
brandweer opbellen en die zullen je telefoonnummers geven van imkers in de buurt en die komen de bijen ophalen. Dat hebben ze bij ons toch zo gedaan. Of rechtstreeks contact opnemen met een imker.

Doen die imkers dat gratis?

chosen1

Legacy Member
gentille zei:
brandweer opbellen en die zullen je telefoonnummers geven van imkers in de buurt en die komen de bijen ophalen. Dat hebben ze bij ons toch zo gedaan. Of rechtstreeks contact opnemen met een imker.

bijen in een wespennest? :eek:

kil911ler

Legacy Member
gentille zei:
brandweer opbellen en die zullen je telefoonnummers geven van imkers in de buurt en die komen de bijen ophalen. Dat hebben ze bij ons toch zo gedaan. Of rechtstreeks contact opnemen met een imker.

Leuk om te weten, maar zijt ge nix mee als ge met een wespennest zit é ^^

Imkers houden bijen bij :p

RaGeR

Legacy Member
bijen zou'k eventueel nog laten zitten. Ma die wespen zijn vervelend.

Gentille

Legacy Member
Time^- zei:
Doen die imkers dat gratis?

Ik heb er geen idee van eerlijk gezegd. We hebben wel een potje honing gehad. Het is al enkele jaren geleden maar ik dacht dat hij zei dat het mogelijk was dat het een zwerm van hem was die het op een lopen "vliegen" had gezet :p. Kans is wel groot dat het gratis was aangezien ze toch die bijen houden en daar de vruchten van plukken en bijster veel werk is het niet. Hij heeft hier zo een soort korf gezet en op een goed halfuur zaten ze er in.

Burrid

Legacy Member
Ik stel voor om naar een speelgoedwinkeltje te gaan en da gat vol te steken me bommekes.

Da heb ik alleszinds vroeger gedaan, het blijkt effectief.

Licargon

Legacy Member
Den brandweer gaat daar nie over zagen ze, als ge der last van hebt dan belt ge die gewoon. Ons buren hadden op de bergruimte (zo een ruimte boven de garage waar ze 's winters tuinstoelen enzo insteken) ook een wespennest, nie bijster groot, maar toch den brandwaar gebeld, en dan kwam er 2 man ff da nest volspuiten, weg wespen.

En VOORAL nie proberen op te fikken of op te blazen, ge weet nooit wat de gevolgen gaan zijn/

tb-303

Legacy Member
GFreak007 zei:
Ik stel voor om naar een speelgoedwinkeltje te gaan en da gat vol te steken me bommekes.

Da heb ik alleszinds vroeger gedaan, het blijkt effectief.

...en liefst niet naar achterlijke tips zoals deze luisteren!!

Morgen staat er hier een thread:

"HELP! Mijn zoon heeft bommetjes in wespenhol gestoken en ligt nu in ziekenhuis met 127 wespesteken."

ashraa

Legacy Member
aangezien je wespen hebt vind ik het jammer voor u, want enigste deftige oplossing is brandweer

had je nu bijen gehad en zekerheid dat er een koningin bij zat dan had je de jackpot :D
bijen + koningin kan je altijd bij een imker aangeven en krijg je nog wat zakgeld (of jaartje honing) of zo :D

het is daarom dat als je brandweer belt voor wespen dat het lang duurt, en voor bijen zeer snel, want als brandweer de bijennest heeft gevangen (met koningin) dan hebben zij dat zakcentje :p
(zo was het vroeger toch, weet niet of ze dat nu ook nog doen, maar beste oplossing voor bijen is imho imker bellen)

NOOIT OF TE NIMMER de held uithangen en zelf wespen/bijen vernietigen of zo
als je maar één keer wordt gestoken in je nek of zo kan je redelijk zware problemen hebben
en ook nog in je achterhoofd houden dat als je minimale aanleg hebt voor allergie, je na een aantal steken dikke miserie kan hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan