Archief - Welke krant lees je?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke krant verkies je?


  • Totaal aantal stemmers
    355
  • Opiniepeiling gesloten.

Shyheim

Legacy Member
Parnakra zei:
De Standaard. De enige enigszins volledige, neutrale en informatieve krant die België te bieden heeft.

Vroeger meer dan nu. Ik lees persoonlijk liever De Morgen tegenwoordig.

killgore

Legacy Member
nieuwsblad thuis en kzou de standaard wille vo op kot, ma kost te veel.

pina

Legacy Member
online: DS
papieren versie (als ik ze dan eens koop): DM

De papieren versie van DS is vreselijk, niet om te lezen, terwijl de verhoudingen online net het tegenovergestelde is met DM :)

Feignasse

Legacy Member
De indeling in katernen is bij de papieren versie van DS idd niet zo handig. Ze zouden beter terug doorlopende paginanummers gebruiken en elk artikel ook gewoon op het volgende blad laten verdergaan ipv drie katernen verder...

Tweak37

Legacy Member
Mja, DM stelt niks voor online. Eerlijk gezegd vind ik DS iets te droog. Ik heb ook graag wat diepgang qua sport en een breed spectrum van cultuur. Bovendien vind ik een krant vooral interessant omwille van de opinies, columns, diepgaande interviews en eventueel interessante onderzoeksjournalistiek. De droge berichtgeving waar de standaard zo goed in is (logisch ook aangezien de meeste middelen hebben) vind ik minder belangrijk, nieuws bereikt je toch al veel eerder via een heleboel andere media. Waarmee ik niet wil zeggen dat DS zich daartot beperkt, helemaal niet.

Maar goed, DM dus. Soms ook wel eens DS als er een interessante boekenbijlage bij zit ofzo. De Tijd heb ik nog nooit geprobeerd, spreekt me niet echt aan.
Bovendien heb we thuis een abbonnement op NRC Handelsblad, pakweg het Nederlandse equivalent van DS (niet helemaal eigelijk, maar toch qua stijl vind ik) en die lees ik dus ook regelmatig. Maar ook daar ligt de nadruk vooral op berichtgeving en (vanwege de liberale inslag) economie. Niettemin waarschijnlijk de beste krant van Nederland,

En ik heb de afgelopen maand drie keer HLN in mijn handen gehad. (2 keer gratis, 1 keer wegens de lefevre zaak) en ik moet zeggen, dan weet je toch weer wat het verschil is tussen de bovengenoemde kwaliteitskranten en dit... Niet dat daar op zich iets mis mee is, maar helemaal niks voor mij (ik heb ze dan ook amper aangeraakt).

xDama

Legacy Member
Het Laatste Nieuws.

Wij nemen geen krant maar mijn meter wel. Gezien ik daar enkele malen per week zit lees ik die toch wel geregeld.

Niet dat er veel informatieve en nuttige zaken instaan maar kom... Beter dat dan naar dat gezaag luisteren ^^

^^pathfinder^^

Legacy Member
Het belang van limburg, omdat we er thuis een abonnement op hebben. Khad ook liever de standaard want soms krijg ik het schijt van de zever die in hbvl komt "wow, Kim Clijsters heeft een nieuw vriendje! Laten we de helft van de voorpagina ermee vol vlammen !"

Timmie

Legacy Member
De Standaard op kot, thuis het belang van limburg.
DS is idd wel redelijk droog, daar waar HBVL af en toe iets te ver gaat in de pietluttigheden.

sneax

Legacy Member
om snel door te bladeren en te zien wat er zoal gebeurd in het land, de wereld én (!!!) zien wat er bij de modale mens leeft

-> nieuwsblad

ik lees mijn gazet ni echt diepaand enkel de koppen en sommige artikels lees ik, op 15 minuten ben ik meestal door een gazet, of ik ze later op de dag nog uitlees hangt er van af of ik moet kakken en hoeveel

vloet

Legacy Member
Als ik een krant lees, De Standaard of De Morgen. ( Het Nieuwsblad van tijd ook )

NeoGeo

Legacy Member
Wij hadden vorig jaar een abonnement op De Standaard en hoewel het zeker een goede krant is stelde ik vast dat ik ze amper las. Als ik ze al eens bekeek was het vooral voor de cultuurbijlage... Nu hebben we een abo op De Morgen en die krant lees ik elke dag wél helemaal uit. Wat DM zo boeiend maakt zijn onder andere de erg goede bijlagen (Uitgelezen, Reporter, ...) en de leuke columns en opiniestukken.

Wat ook erg helpt is een schitterende vormgeving (beste van Europa!), een handig formaat en een aangenaam papier. De Standaard daarentegen is enorm lelijk en voelt iets minder glad aan.

Kranten als HLN en het Nieuwsblad zijn voor mij onleesbaar, kinderachtig en zijn waarschijnlijk (al ben ik hélémaal geen expert) vooral goed ivm sport. Nu is het zo dat ik wanneer ik mijn dagelijkse DM lees de sport principieel oversla, ook al zijn het maar een paar pagina's.

DM online is stérk verbeterd en ik verkies demorgen.be tegenwoordig al boven standaard.be omdat het er net iets beter uitziet en omdat alle interessante dingen op de standaardsite toch enkel voor abonnees zijn... Toen we nog een DS-abo hadden bezocht ik hun site nog wel vaak, voor niet-leden is er imo niet veel aan.

Een buitenlandse krant (NY Times) zou ik ook nog wel willen ontvangen, maar dat kost ook weer een flinke duit en dan besteed ik waarschijnlijk teveel tijd aan het lezen van kranten. Er vallen immers nog andere dingen te lezen, en dan heb ik het niet enkel over de Humo...

GhO$T

Legacy Member
Geen abbo hier, maar als ik de krant lees is het DS online.

Snap die populariteit van HLN echt niet hé :s , koop dan de story of dag allemaal ofzo, het VTM nieuws heeft nog een hoger niveau dan die krant, en daar kan ik al geen 5 minuten naar kijken zonder mij zwaar te ergeren.

Mss wel leuk voor wat amusement/afleiding maar daarvoor koop ik toch geen krant.

bludgeoned

Legacy Member
Nieuwsblad ( voor de sport)
De Morgen voor de al de andere dingen.
Dat is eigenlijk het enige wat de morgen mist, een goed sportkatern.
En dat terwijl er daar zon fantastisch interessante sportjournalist zit.

spray-bunny

Legacy Member
De metro als ontspanning op de trein.

De Tijd om meer te weten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan