Mja, DM stelt niks voor online. Eerlijk gezegd vind ik DS iets te droog. Ik heb ook graag wat diepgang qua sport en een breed spectrum van cultuur. Bovendien vind ik een krant vooral interessant omwille van de opinies, columns, diepgaande interviews en eventueel interessante onderzoeksjournalistiek. De droge berichtgeving waar de standaard zo goed in is (logisch ook aangezien de meeste middelen hebben) vind ik minder belangrijk, nieuws bereikt je toch al veel eerder via een heleboel andere media. Waarmee ik niet wil zeggen dat DS zich daartot beperkt, helemaal niet.
Maar goed, DM dus. Soms ook wel eens DS als er een interessante boekenbijlage bij zit ofzo. De Tijd heb ik nog nooit geprobeerd, spreekt me niet echt aan.
Bovendien heb we thuis een abbonnement op NRC Handelsblad, pakweg het Nederlandse equivalent van DS (niet helemaal eigelijk, maar toch qua stijl vind ik) en die lees ik dus ook regelmatig. Maar ook daar ligt de nadruk vooral op berichtgeving en (vanwege de liberale inslag) economie. Niettemin waarschijnlijk de beste krant van Nederland,
En ik heb de afgelopen maand drie keer HLN in mijn handen gehad. (2 keer gratis, 1 keer wegens de lefevre zaak) en ik moet zeggen, dan weet je toch weer wat het verschil is tussen de bovengenoemde kwaliteitskranten en dit... Niet dat daar op zich iets mis mee is, maar helemaal niks voor mij (ik heb ze dan ook amper aangeraakt).