Archief - Weg van huis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Meyer88

Legacy Member
coap zei:
ge kunt via het ocmw een leefloon krijge ma das echt ni gemakelijk . Ik zweer et u . Er komt een gans onderzoek en ze gaan er alles aan doen om een andere oplossing te zoeken :) Ik zelf heb in geleikaardige situatie gezeten en dan op kot gemogen omdak 2 maand ni meer wouw praten met men ma en toonde geen enkele emotie (zowel positief als negatieve emoties) . en twas vele beter :D

Kon het niet laten. :eek:

dresse

Legacy Member
overlaatst telefoon gekregen van een vrouw die gratis een kamer verhuurde. Het enige wat de huurder moest doen was smorgends hare kleine naar school brengen en woensdag hem gaan halen...
vrees wel dat ze ondertusse iemand gevonden zal hebben... zal haar nummer eens terugzoeken. wie weet is het nog vrij...
das toch al een grote kost minder eh moest da lukken...

ge kunt u ook altijd onafhankelijk maken van uw ouders en dan een studiebeurs vragen... had er vroeger ene in men klas die het ook ni meer aankon thuis en gewoon gebroken heeft met zijn ouders. Ouders krijgen dan wel geen kindergeld meer uiteraard...

edit: damn, vrouw had 'onbekend nummer'...

stoomboot

Legacy Member
Babsie, al vorderingen met het praten tegen vrienden?

En is het thuis nog altijd even erg?

Raukaris

Legacy Member
Ik herken dit maar al te goed. Mijn ouders hebben al jaren zo'n fucked up relatie van ruzie en elkaar niet willen loslaten. De enige momenten waarbij ik rust had was wanneer ik op school zat.

Als ik dan thuis kwam probeerde ik mij af te sluiten van mijn ouders en hun gedoe door mijzelf op te sluiten op mijn kamer(PC, muziek etc) of veel weg te gaan. Nu ben ik door omstandigheden een half jaar thuis geweest van school en zoiets wil ik nooit meer meemaken.

Nu ja mijn ouders hadden het zelf ook wat door dat ik het niet meer aankon en nu met het nieuwe academiejaar zit ik op kot. Waarbij ik mij veeeel beter voel. Soms overweeg ik zelfs om in het weekend hier te blijven maar dat wil ik nu ook niet helemaal. Ah ik ben een pak vrolijker nu dan ik de voorbije jaren ooit ben geweest.

Veel succes alvast.

mega_stihl

Legacy Member
BaBsie zei:
Ik heb nergens iemand waar ik naartoe kan gaan.
Mijn grootouders (pa's kant) waren hier vandaag trouwens en hebben mijn ma constant zitten doorsteken da het allemaal haar schuld is, daardoor da zij dan zo slecht was.

De familie langs mijn pa's kant dus zie ik niet genoeg en heb ik geen "hechte band" mee. Kzou mij ook niet goed voelen moest ik daar ergens moeten zitten.

Familie langst mn ma haar kant is zowa hetzelfde. Behalve mn grootmoeder dan ma die woont naast ons dus das ook al niks...

Qua vrienden enzo, mn beste vriendin woont hier 5 meters van mij af, maar zij heeft haar eigen problemen en kvin ook nie da als ik daar zit dat da mijn ouders aan het denken gaat zetten.

Mn lief woont in Limburg, en om elke dag van Limburg naar Gent te komen voor school is praktisch onmogelijk. Kben zoiezo al slecht en om dan nog eens een slaaptekort te krijgen is geen goed idee.

Voor de rest heb ik zo niemand in Gent of omstreken waar ik terecht kan. De meerderheid van mijn vrienden wonen in Antwerpen/Kempen/Limburg.

Voor school ga ik morgen eens gaan vragen, omdat Sovoarte toch op hun site vermeld da ze qua kot kunnen bijspringen in de kosten, ma kweet niet in welke situaties ze dit allemaal doen.

Welcome to my world. Ik heb dezelfde shit maar dan met nog wat extremere omstandigheden moeten slikken gedurende x aantal jaar. Daarvoor was ik een rustig persoon, dieje strontzever heeft mij op elk gebied compleet veranderd naar wat ik hoopte nooit te worden. Maar na al die jaren bullshit ben ik erin geslaagd een alleenstaand familielid te overtuigen van mij in huis te nemen, waar ik nu zelfstandig ben geworden en opt gemak verder studeer.


mijn advies voor u is: zodra uw studies gedaan zijn, pak uw boelleke in en trap het af.

Babs

Legacy Member
nielseke zei:
Babsie, al vorderingen met het praten tegen vrienden?

En is het thuis nog altijd even erg?

Welja, mn ma was precies alweer wa mottiger vandaag, en voor de moment hoor ik mijn pa schreeuwen tegen mijn moeder, dus ik denk dat er nog nie veel veranderd is ...

Vrienden kan ik zoiezo nie terecht, dus ik vrees da ik dat idee ga moeten laten varen.

Kot is voorlopig enige oplossing.

Babs

Legacy Member
Eerst es aan mijn pa vragen, ma tis nooit nie de juiste moment omda het de laatste tijd weer zoveel spanningen zijn.

Mn zus heeft het weeral makkelijk want die es weer weg vanavond.

Babs

Legacy Member
Kben momenteel gewoon dood vanbinnen.

Blijkbaar dacht mijn ma hetzelfde over da het genoeg geweest was. Ik hoorde mn pa beneden soms roepen dus ik dacht da ze al terug was, ma niks was minder waar.
Kging dan beneden mn eten gaan klaarmaken en toen stond mn pa daar gelijk een kind da doodsbang was van iets.
Hij zei da mn ma weg was, da ze nie wou zeggen waar ze was, en da hij bang was da ze zelfmoord ging plegen.

We zijn dan me mn zus den auto ingekropen en gans ons dorp doorgereden. Ondertussen belde mn zus me mn ma en vroeg ze constant waarda ze was ma ze reageerde er nie op. Mn pa heeft dan gebeld naar een goede vriend en die is teweten gekomen waar ze uiteindelijk zat.

We zijn er dan naartoe gereden en bij haar gegaan. Kheb haar van mn leven nog nooit zo slecht gezien.

Kweet echt niemeer waddak moe doen.

Inv`

Legacy Member
Probeer eens hulp te zoeken bij mensen die daar in gespecialiseerd zijn of bij bepaalde instanties, ik denk dat die mensen u kunnen helpen hoor

whacker

Legacy Member
AeroFury zei:
Zo herkenbaar :p
:(
Jup, of gewoon beginnen schreeuwen als ze hun gelijk niet halen (en dus niet naar uw uitleg luisteren). En als je dan luider gaat praten beginnen ze weer over uw schoolresultaten (in't middelbaar toch, daarna was't al veel minder toen ik er altijd door was) en andere shit. Tot uiteindelijk iedereen weer aan't roepen is en er minstens 2 de kamer verlaten.

GeTa

Legacy Member
BaBsie zei:
Kben momenteel gewoon dood vanbinnen.

Blijkbaar dacht mijn ma hetzelfde over da het genoeg geweest was. Ik hoorde mn pa beneden soms roepen dus ik dacht da ze al terug was, ma niks was minder waar.
Kging dan beneden mn eten gaan klaarmaken en toen stond mn pa daar gelijk een kind da doodsbang was van iets.
Hij zei da mn ma weg was, da ze nie wou zeggen waar ze was, en da hij bang was da ze zelfmoord ging plegen.

We zijn dan me mn zus den auto ingekropen en gans ons dorp doorgereden. Ondertussen belde mn zus me mn ma en vroeg ze constant waarda ze was ma ze reageerde er nie op. Mn pa heeft dan gebeld naar een goede vriend en die is teweten gekomen waar ze uiteindelijk zat.

We zijn er dan naartoe gereden en bij haar gegaan. Kheb haar van mn leven nog nooit zo slecht gezien.

Kweet echt niemeer waddak moe doen.

Heb het ook meegemaakt. Mijn moeder die met piepende banden vetrok, niet wetende waar ze heen ging.
Ik hoop voor u dat ze scheiden en alles toch nog goed afloopt. Zo is het bij mij toch gegaan. Probeer is te babbelen met uw ma en laat haar begrijpen dat gij er ook nog zijt voor haar. Dat ge haar nodig hebt en dat ge er altyd voor haar zult zijn...
iig, sterkte!

Chizm

Legacy Member
En hoe is de situatie?

Paar maanden terug was er ook e paar weken ruzie. M'n pa had precies "het oud zot" aka steeds weg willen gaan enz.

Ondertussen ist gelukkig al terug normaal.

Geef het misschien wat tijd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan