Archief - Weg van huis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WolCoM

Legacy Member
BaBsie zei:
Ik heb al genoeg gedaan. Tis nie mijn relatie en ik heb daar in principe niks mee te zien, ma telkens opnieuw krijg ik een haak in mn kleren die mij terugtrekt in hun cirkel waardoor ik hun problemen ook ervaar.

Ge hebt er al op geantwoord, maar naar mijn mening is dit toch een van uw enige uitwegen, nl erover praten met uw ouders.
Zelf al betert het tussen hen daarmee niet, je kan toch zeggen hoe je u voelt en vragen of je van hen financiële steun krijgt om bv. op kot te gaan?

Dat lijkt mij toch een veel betere oplossing dan hier op een forum vol met alwetende pubers raad te gaan vragen.
Ze mogen dan nog elkaar haten, hun kinderen zijn nog altijd belangrijk hoor volgens mij.

Nuja, 't zou bij mij ook al nie pakken moest er 1 van men ouders met een andere aanpappen.

Babs

Legacy Member
Mja tis zoiezo een tijdelijke oplossing (hoop ik). Tis idd moeilijk want ik was nog lang nie van plan om stappen in die richting te zetten. Ik kan al mijn luxe achterwege laten zolang er hier maar een oplossing voor komt.

Al leef ik elke dag op brood en water bij wijze van, tis het mij allemaal waard als er hier gewoon thuis iets gebeurd.

Kdenk dak helaas toevlucht ga moeten zoeken bij mn pa en zeggen dak toch op kot wil.

Zijn er trouwens nog koten/studio's zo door het schooljaar?

russian

Legacy Member
BaBsie zei:
Mja tis zoiezo een tijdelijke oplossing (hoop ik). Tis idd moeilijk want ik was nog lang nie van plan om stappen in die richting te zetten. Ik kan al mijn luxe achterwege laten zolang er hier maar een oplossing voor komt.

Al leef ik elke dag op brood en water bij wijze van, tis het mij allemaal waard als er hier gewoon thuis iets gebeurd.

Kdenk dak helaas toevlucht ga moeten zoeken bij mn pa en zeggen dak toch op kot wil.

Zijn er trouwens nog koten/studio's zo door het schooljaar?

Ja hoor. Er zijn genoeg studenten die van richting veranderen e.d. 't Is wel een beetje meer zoeken maar zeker na de eerste semester zijn er mogelijkheden.

Dat kan het probleem niet zijn.

Babs

Legacy Member
WolCoM zei:
Ge hebt er al op geantwoord, maar naar mijn mening is dit toch een van uw enige uitwegen, nl erover praten met uw ouders.
Zelf al betert het tussen hen daarmee niet, je kan toch zeggen hoe je u voelt en vragen of je van hen financiële steun krijgt om bv. op kot te gaan?

Dat lijkt mij toch een veel betere oplossing dan hier op een forum vol met alwetende pubers raad te gaan vragen.
Ze mogen dan nog elkaar haten, hun kinderen zijn nog altijd belangrijk hoor volgens mij.

Nuja, 't zou bij mij ook al nie pakken moest er 1 van men ouders met een andere aanpappen.

Financieel ... Alles draait om geld natuurlijk. Mn ma heeft ook al genoeg gezegd van "als uw pa weg is, zal het niemeer zo lijk nu zijn". Kdenk ook nie echt da mn ouders da me veel plezier steunen. Mn pa heeft naar tschijnt al zowa liggen rondzien naar een appartement ofzo, dus dan zal em ook wa aan zn inkomen denken.

En praten heeft echt geen nut meer, tis gelijk da mn ouders een mond hebben maar geen oren. Kheb al gezegd tegen mijn pa da ik er nie tegen kan da mn ma mij gebruikt voor hem te controleren, en hij heeft aar da dan gezegd. Het is toen niemeer gebeurd, ma onlangs vroeg ze weer iets, en twas mij toen al beu.

En ik krijg liever steun van alwetende pubers dan er alleen voor te staan...

WolCoM

Legacy Member
BaBsie zei:
Financieel ... Alles draait om geld natuurlijk. Mn ma heeft ook al genoeg gezegd van "als uw pa weg is, zal het niemeer zo lijk nu zijn". Kdenk ook nie echt da mn ouders da me veel plezier steunen. Mn pa heeft naar tschijnt al zowa liggen rondzien naar een appartement ofzo, dus dan zal em ook wa aan zn inkomen denken.

En praten heeft echt geen nut meer, tis gelijk da mn ouders een mond hebben maar geen oren. Kheb al gezegd tegen mijn pa da ik er nie tegen kan da mn ma mij gebruikt voor hem te controleren, en hij heeft aar da dan gezegd. Het is toen niemeer gebeurd, ma onlangs vroeg ze weer iets, en twas mij toen al beu.

En ik krijg liever steun van alwetende pubers dan er alleen voor te staan...

Nja, op dat laatste hebt ge waarschijnlijk wel gelijk, vooral omdat het merendeel van de reacties hier deftig zijn.

Voor de rest, inderdaad contact opnemen met school zelf.
Hier aan de KULAK houdt men zeker rekening met zo'n situaties en krijg je zelfs voorrang voor bepaalde dingen ( ik denk maar aan koten van de unief zelf ).
Ook kan je voor vanalles terecht bij bepaalde personen van unief zelf.
Ik weet natuurlijk niet of dit voor uw school geldt, maar ik vermeld het maar.

Conqie

Legacy Member
bekaertpj zei:
Wel de afstand van limbrug naar gent. En daarom wil ze volgens mij kijken voor een kot om die afstand niet te moeten doen.
Want zeg nu zelf iedere dag van Limburg naar Gent gaan gaat niet.

neen? allé dan..
er zijn tans mensen die elke dag van oostende naar brussel gaan, bijvoorbeeld. (zonder problemen zelf, dus zij zou meer motivatie moeten hebben)

Babs

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
neen? allé dan..
er zijn tans mensen die elke dag van oostende naar brussel gaan, bijvoorbeeld. (zonder problemen zelf, dus zij zou meer motivatie moeten hebben)

Ge zegt het zelf, zonder problemen. En als ge die al nie hebt is het leven ook een stuk makkelijker en draagbaarder.

Babs

Legacy Member
Alsof het nog nie genoeg is...

Mn zus is nie thuisgekomen van haar werk, en we hebben geen enkel idee waar ze zit :unsure:

Xylo

Legacy Member
Je moet weten dat als ruzies bijgelegd worden als een kind niet thuis is, dit meestal meer instinctief is dan bedoeld. Je moet er zo'n ouders voor hebben, maar weet dat die opgeloste ruzies dan meestal aan de buitenkant te zien zijn, elke betrokkene zal nog steeds woedend zijn in zichzelf.
Waarom worden die ruzies dan bijgeleged als kind weg is? De ouders hebben zo iets van: oh neen, mijn dierbaarste, dat al 20 jaar bij mij is, is uit huis vertrokken en staat nu op een afgrond in zijn/haar leven, waardoor een schuldgevoel opkomt. Zo zullen moeders alles doen om hun kind te beschermen bij elke diersoort. Wat dan weer het negatieve kant is, is het feit dat die ruzie dan "speciaal voor jou" is bijgelegd. Uw moeder zal nog steeds emotioneel aangedaan zijn en je vader kan na enkele maanden weer indezelfde situatie kunnen belanden.
Jij moet kiezen: Ik blijf en wacht tot de ruzie echt bijgelgd is. (eventueel door eigen toespraak)
of
Ik vertrek, laat mijn ouders met schuld achter en er word een witte vlag gehesen, zonder zeker te zijn of de vrede bewaard gaat blijven.

Want hoe je het ook bekijkt: Als je niet thuis bent kun je niet weten wat er gebeurd. Als je ouders beweren dat alles goed is... hoe weet je dan dat alles ECHT goed is.

ironhorn

Legacy Member
gentille zei:
Ik denk niet dat hogescholen of universiteiten zich veel aantrekken van zo een zaken :confused:

normaal kan je terecht op de ombudsdienst/persoon voor allerlei zaken (waaronder een luisterend oor)

(als ik me het juiste voorheb tenminste)


anyways: veel sterkte

Babs

Legacy Member
Xylo zei:
Je moet weten dat als ruzies bijgelegd worden als een kind niet thuis is, dit meestal meer instinctief is dan bedoeld. Je moet er zo'n ouders voor hebben, maar weet dat die opgeloste ruzies dan meestal aan de buitenkant te zien zijn, elke betrokkene zal nog steeds woedend zijn in zichzelf.
Waarom worden die ruzies dan bijgeleged als kind weg is? De ouders hebben zo iets van: oh neen, mijn dierbaarste, dat al 20 jaar bij mij is, is uit huis vertrokken en staat nu op een afgrond in zijn/haar leven, waardoor een schuldgevoel opkomt. Zo zullen moeders alles doen om hun kind te beschermen bij elke diersoort. Wat dan weer het negatieve kant is, is het feit dat die ruzie dan "speciaal voor jou" is bijgelegd. Uw moeder zal nog steeds emotioneel aangedaan zijn en je vader kan na enkele maanden weer indezelfde situatie kunnen belanden.
Jij moet kiezen: Ik blijf en wacht tot de ruzie echt bijgelgd is. (eventueel door eigen toespraak)
of
Ik vertrek, laat mijn ouders met schuld achter en er word een witte vlag gehesen, zonder zeker te zijn of de vrede bewaard gaat blijven.

Want hoe je het ook bekijkt: Als je niet thuis bent kun je niet weten wat er gebeurd. Als je ouders beweren dat alles goed is... hoe weet je dan dat alles ECHT goed is.

Ik heb nergens gezegd dat het allemaal in orde moet komen. Zelf al wordt er beslist dat er een scheiding komt, dan is dat zelf een oplossing voor mij. Ma nu is er niks van uitweg ofzo.

russian zei:
En kan je haar geen SMS'je sturen?

Ze pakt nie op en ma heeft al honderden smskes gestuurd.

Xylo

Legacy Member
BaBsie zei:
Ik heb nergens gezegd dat het allemaal in orde moet komen. Zelf al wordt er beslist dat er een scheiding komt, dan is dat zelf een oplossing voor mij.

Ik denk dat je dan eens raad moet gaan vragen bij uw dichtsbijzijnde politiekot. Ze kunnen niet veel goed, maar ik denk wel dat ze je zullen help of doorverwijzen naar proffesionele hulp voor familiale ruzies of opvangcentra (en dan hoeft het nog geen gevang of tehuis te zijn). Hulp kan van meer richtingen komen dan uw familie en 17 jarige internetpubers, blijf gewoon tegen jezelf zeggen en dat je geen stipje in uw familie bent maar een volwassen persoon en naar de buitenwereld kunt stappen. Hopen dat het voorbijgaat en alles proberen te ontwijken doen 7 jarigen als ze de bloempot kapot gegooid hebben.

Albireo

Legacy Member
Ironhorn zei:
normaal kan je terecht op de ombudsdienst/persoon voor allerlei zaken (waaronder een luisterend oor)

En er is ook nog het OCMW voor advies en hulp allerhande.

Als het thuis onhoudbaar is en je ouders willen je niet op kot laten gaan, kan je bv. een leefloon aanvragen en daarmee zelf je kot betalen. Al zal het OMCW dan wel eerst proberen om te bemiddelen met je ouders.

Hoedanook zou het beter zijn als je ouders je wel op kot laten gaan en je verder financieel ondersteunen want elke dag eten kost veel geld.


:hug:

S.conceiçao7

Legacy Member
ocmw is een mogelijkheid,

maar daarmee schiet je nieveel op + je ouders komen nog meer in de mizerie zo, want dan gaan ze ook jouw nog es missen, en zorgen hebben daardoor.

probeer er samen uit te komen, savonds aan tafel babbelen etc.

van de problemen weglopen is het slechts wa je kan doen hoor meisje

ironhorn

Legacy Member
Albireo zei:
En er is ook nog het OCMW voor advies en hulp allerhande.

Als het thuis onhoudbaar is en je ouders willen je niet op kot laten gaan, kan je bv. een leefloon aanvragen en daarmee zelf je kot betalen. Al zal het OMCW dan wel eerst proberen om te bemiddelen met je ouders.

Hoedanook zou het beter zijn als je ouders je wel op kot laten gaan en je verder financieel ondersteunen want elke dag eten kost veel geld.


:hug:

idd, maar is al wat verder dan gewoon praten met iemand van school

(normaal moest ik ocmw gezegd hebben aangezien ik er stage ga lopen volgend jaar :unsure: )

Babs

Legacy Member
Mja, kga denk ik eerst es aan mijn pa vragen of ik mss nog steeds op kot mag. Dan is het "ik word hier zot" probleem toch al opgelost, en dan ben ik toch veel weg van huis en dan kan ik al wat leren van op mijzelf te wonen.

Tis momenteel zoiezo nie de moment om daarover te beginnen. Mn ma is pissed en ongerust omda mn zus nog niks heeft laten horen, en mn pa is nog nie thuis en die zalt terug van mn ma moeten aanhoren.

Oldskooler

Legacy Member
Het belgisch huwelijk is kapot, 3 op 4 koppels echtscheiden, massale schulden, dikke miserie.

Nooit van mijn leven trouwen, mss samenleven, ik zoek momenteel niets en ben het ook niet echt van plan, maar zeg nooit nooit.

En een kleine.... mss dat ik ooit nog van gedacht verander, maar voorlopig niet.

Des te meer ge 'ontdekt' des te minder zin hebt ge er nog in. En dit is weer zo'n voorval.

Voor de rest is het toch enkel en alleen, opstaan werken slapen, opstaan werken slapen, ... een gezin.

Mijn ouw sussen zijn nog bij elkaar, thank god dat ze bij de overige 25% behoren die niet echtscheiden.


Moete eens lezen, een oude topic van mij :p
https://www.beyondgaming.be/forums



Dus aan al diegenen hier met een vriendinneke, of die al getrouwd zijn, 25%, 25% :p Place your bets!! Koopt u een xbox360, de failure rate van de xbox360 ligt nog lager dan het %tueel falen van het huwelijk :lol:

themummy123

Legacy Member
-Best ondertussen werk zoeken en sparen(je weet maar nooit)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan