Archief - Water; vervaldatum?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mee

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Er zit oestrogeen in kraanwater (vrouwlijk hormoon)

Straks zit ge met een tet, of zelfs 2 (kan echt gebeuren)
I always wanted one of those :love:.

bloodoo

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Er zit oestrogeen in kraanwater (vrouwlijk hormoon)

Straks zit ge met een tet, of zelfs 2 (kan echt gebeuren)

kweet nog zo niet hoor ...

Dj Aero

Legacy Member
bloodoo zei:
kweet nog zo niet hoor ...

Ja dat kan wel hoor... Van een teveel aan vrouwelijke hormonen kan je borsten ontwikkelen. Als ze dan groot genoeg zijn kan het zelfs zijn dat er melk uit je tepels komt!

bloodoo

Legacy Member
Dj Aero zei:
Ja dat kan wel hoor... Van een teveel aan vrouwelijke hormonen kan je borsten ontwikkelen. Als ze dan groot genoeg zijn kan het zelfs zijn dat er melk uit je tepels komt!

maar dat je die hoeveelheden in het kraantjeswater vindt =/

Rage

Legacy Member
bloodoo zei:
maar dat je die hoeveelheden in het kraantjeswater vindt =/

Op het 4de middelbaar zat er een kerel bij mij in de klas die 1 'tiet' had. Zijn borst rond ene tepel was wat dikker als bij de andere. viel niet zo erg op. Dat kwam door teveel oestrogeen wat te vinden is in kraanwater, kip, ...

Optec

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Op het 4de middelbaar zat er een kerel bij mij in de klas die 1 'tiet' had. Zijn borst rond ene tepel was wat dikker als bij de andere. viel niet zo erg op. Dat kwam door teveel oestrogeen wat te vinden is in kraanwater, kip, ...

In vlees kan er wel eens wat inzitten maar in kraanwater ??
In AFVALwater zeker en vast. Daardoor veranderen de krokodillen in Florida van geslacht:(

Kraanwater - Ingrediënten
80% van het kraanwater bevat geen chloor
Fluor is op natuurlijke basis aanwezig in minder dan 0,1 mg per liter water
Calcium (kalk)
Magnesium (goed voor de botten)
Natuurlijk natrium (zout)
Kalium

Wordt gewonnen uit grond en oppervlaktewater, streng gecontroleerd en geschoond met geavanceerde zuiveringstechnieken volgens de wettelijke door de Wereldgezondheidsorganisatie gestelde normen. Afhankelijk van de biologische omgeving wordt er in meer of mindere mate gezuiverd en eventueel qua mineralen gebalanceerd

Bron water – Ingrediënten
Fluor
Calcium (kalk)
Magnesium (goed voor de botten)
Natuurlijk natrium (zout)
Kalium


Mineraal water – Ingrediënten
Fluor
Calcium (kalk)
Magnesium (goed voor de botten)
Natuurlijk natrium (zout)
Kalium

Deze samenstelling is ook weer puur afhankelijk van de omgeving waarin het gewonnen wordt, het bevat net als kraanwater verschillende natuurlijke stoffen die echter in deze omstandigheden erg kunnen verschillen ten opzichte van kraanwater en van partij tot partij. Mineraalwater moet ter plekke worden afgetapt van natuurlijke of geboorde bronnen. De enige behandeling die op het water wordt toegepast is het verwijderen van ijzer, sulfiden, en het opnieuw toevoegen van koolzuurgas. Voor natuurlijk mineraalwater gelden wel weer afwijkende eisen, dit omdat dit water niet of nauwelijks bewerkt of gezuiverd mag worden, het heet immers niet voor niets natuurlijk mineraal water.

http://www.grenswetenschap.be/permalink.asp?grens=1196

Optec

Legacy Member
Conclusie

Je kunt dus concluderend en met recht zeggen dat er geen product in ons land is dat onder strengere controle staat en zo zorgvuldig word behandeld dan ons drinkwater. Er wordt vastgesteld wat er wel en niet in mag voorkomen en op welke manier het gefilterd en gecontroleerd moet worden op eventueel voor de gezondheid gevaarlijke afwijkingen.
Bron-, mineraal-, of gefilterd water, kan lekkerder smaken, uiteraard afhankelijk van uw smaak, en daardoor de suggestie wekken dat het beter is. Dit is echter niet per definitie het geval.

metaphore

Legacy Member
Dj Aero zei:
Ja dat kan wel hoor... Van een teveel aan vrouwelijke hormonen kan je borsten ontwikkelen. Als ze dan groot genoeg zijn kan het zelfs zijn dat er melk uit je tepels komt!

haha :rofl:

roslar

Legacy Member
Ik werk in een supermarkt. En ik kan zeggen dat alles elke dag wordt gecontroleerd op datum. Twee dagen voor het vervallen komt het aan halve prijs. En na die datum vliegt het rechtstreeks in de container.

Bij mijn sectie bier en drank enzo, doe ik dat ook zo.
En overdatums worden meegegeven met dronkaards :D

metaphore

Legacy Member
Och??? hoe moet ge da vragen???
kzou wel graag alcohol krijgen die over datum is...

Dirty_Col

Legacy Member
Dj Aero zei:
Ja dat kan wel hoor... Van een teveel aan vrouwelijke hormonen kan je borsten ontwikkelen. Als ze dan groot genoeg zijn kan het zelfs zijn dat er melk uit je tepels komt!

Heh ist nie zo da als ge veel te veel testosteron in u laat spuiten, dat ge een overcompensatie aan oestrogeen krijgt en tetten begint te krijgen? :p Ofwel heb ik te veel naar Fight Club gekeken :x

grey-turtle

Legacy Member
Ik denk dat kraantjeswater alleen slecht kan worden door een te hoog aantal bacteriën in het water. anders zou ik niet inzien van hoe.

Vordesh

Legacy Member
Zibro zei:
ach die vervaldatums stellen echt niets voor, das gewoon een verplichting om het erop te zetten.
Ik werk in de voeding en moest je zien wat ik dagelijks zie dan eet je nooit meer :D
Dingen die niet tijdig uit stock zijn geraakt om waar productiefoutjes in de verpakking zitten worden gewoon opnieuw verpakt met een nieuwe vervaldatum bvb 6 maanden verder ofzo.

bwa kheb in bedrijf gewerkt die voeding van colruyt/panos/dauphane enz verzorgde en qua hygiëne ziet ge daar wel al is een muis of ne kakkerlak lopen ma de moment da er iet ni in orde is ga da onmiddelijk richting container, kheb soms uren aan e stuk 'afval' (als in vb e stokbrood, edde zo vanbove 'strepen', as die ni diep/lang genoeg waren => afval) mogen wegdoen
containers van 5ton me almaal nog deftig voedsel da gewoon weggesmeten wordt :sop:
Ma tis tfeit da de consument het zo wil want tzijn hun klachten die de eisen zo hoog stellen.
Als daar in u bedrijf zo nonchalant wordt omgegaan zou ek het daar is graag zien aske is een degelijke inspectie krijgt :)

swat ontopic: water kan vervallen en ons kraantjeswater zit bekanst vol kalk me zen momenten dus kdrink meestal uit flessen en kben toch nog ni ziek geworre van water da vb. 5 à 10 dagen overtijd is (mij ma moet er wel ni van weten dan :p)

ashraa

Legacy Member
kraantjes water en gewoon flessenwater zijn minstens evengoed, het enige waar je wel moet op letten is als je kraantjeswater drinkt je naar het nieuws moet kijken, want af en toe zit er toch eens vervuilt water in de leidingen
(stavelot deze zomer-juli)
meestal als er tijden van droogte zijn geweest en dan een grote hoeveelheid regenwater

Selderijstok

Legacy Member
Ha, ge moet eens een fles opendoen, trug dicht doen en 3 weken laten staan. Ge zult wel ruiken hoe vervallen dat is :p

Conqie

Legacy Member
hatetn zei:
omda de zeeën anders al lang zouden stinken en vort zijn
nuja er zit zout in mss heeft het daar mee te maken in de zee

wordt gezuivered door plantjes é men beste

en flessenwater kan wel degelijk slecht worden, vergeet niet dat het stilstaand water is

Snowpanther

Legacy Member
Met andere woorden, in plaats van al die zever, er is niemand die het eingelijk weet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan