Archief - Water; vervaldatum?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
een fles water vervalt, ongeopend, maar na een paar jaren.

maar als je dat eenmaal aan je mond zet, is dat water maar een aantal weken houdbaar .. zelf nog nie toe denk ik.

gewoon een ruiken aan het water, meestal heeft dat dan zo een geurtje = vervallen.

cram zei:
Als ge er van drinkt en het heeft nen droge smaak,ist tijd voor een nieuwe fles.

:lol: :applause:

Sprinkle Genie

Legacy Member
Pvt Martin zei:
groen.... groeien algen op.

en bier en peperkoek worden nooit slecht. bier is een vijandige omgeving voor alles wat het slecht zou kunnen maken. (behalve bier dat op fles gist. da kan "niet drinkbaar meer" worden)
peperkoek word enkel steenhard, maar je zal het altijd kunnen blijven eten
Tja van zodra uw bier niet meer smaakt zoals het zou moeten is het in principe slecht. Gezondheidsrisicos houdt het ni in, maar wel een afwijkende smaak. En daar slaat de houdbaarheidsdatum op.

Epyon

Legacy Member
JeanPerrier zei:
zet een fles water keer een viertal maand langs de kant en drink het dan maar lekker op. tzal lekker zijn. tis door het plastiek van die fles. in glazen flessen is het langer houdbaar, en zeker uit de zon zetten
Er wordt net PET gebruikt omdat PET niet met de inhoud van de fles reageert :p . De inhoud van de fles kan wel het PET veranderen (sommige zuren maken PET bvb ondoorzichtig), maar de inhoud zelf zal nooit veranderen.

metaphore

Legacy Member
JeanPerrier zei:
zet een fles water keer een viertal maand langs de kant en drink het dan maar lekker op. tzal lekker zijn. tis door het plastiek van die fles. in glazen flessen is het langer houdbaar, en zeker uit de zon zetten

haha lachen :)
Als da na 4 maand al naar plastiek zou smaken zou het erg zijn.
Denkt toch is logisch na voor ge iets zegt :p

Bubba

Legacy Member
Epyon zei:
Er wordt net PET gebruikt omdat PET niet met de inhoud van de fles reageert :p . De inhoud van de fles kan wel het PET veranderen (sommige zuren maken PET bvb ondoorzichtig), maar de inhoud zelf zal nooit veranderen.

En aangezien bovenstaande niet het geval is bij water, kun je eigenlijk stellen dat water niet vervalt.

skelly_king

Legacy Member
De kans da u water nie op is voor de vervalsdatum is miniem denkek...

Zibro

Legacy Member
ach die vervaldatums stellen echt niets voor, das gewoon een verplichting om het erop te zetten.
Ik werk in de voeding en moest je zien wat ik dagelijks zie dan eet je nooit meer :D
Dingen die niet tijdig uit stock zijn geraakt om waar productiefoutjes in de verpakking zitten worden gewoon opnieuw verpakt met een nieuwe vervaldatum bvb 6 maanden verder ofzo.

hatetn

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Ik zie niet in waarom water niet slecht zou kunnen worden?


omda de zeeën anders al lang zouden stinken en vort zijn
nuja er zit zout in mss heeft het daar mee te maken in de zee

JeanPerrier

Legacy Member
de zeeen zijn dan ook bewegend water. rivieren zijn ook bewegend water.

kheb het natuurlijk over mijn flessen water over geopend met hersluiten, ongedronken en ongekoeld

metaphore

Legacy Member
hatetn zei:
omda de zeeën anders al lang zouden stinken en vort zijn
nuja er zit zout in mss heeft het daar mee te maken in de zee

de zeeën stinken wel zenne :unsure:

Zeewater is in feite al slecht, nie echt gezond om daar liters van te drinken aangezien da vol micro-organismen zit. En da is juist hetgeen uw water "slecht" maakt. Tis ni da da H²O op zich rot, maar der geraken wel spullen in die het ongezond maken.

Da kan in flessen water dus ook, maar niet in een ongeopende fles.

Oldskooler

Legacy Member
Osi` zei:
Aja, da komt door uw tanden zeker ofwa? :ironic:
Denk dat het eerder met de warmte van uw kamer te maken heeft en het contact met de lucht in uw kamer/leefruimte.

M'n tanden poets ik jammer genoeg elke dag!

En voornamelijk uw mondbacteriën, die tegen recordtempo kunnen voortkweken.

Als ge niet te lui zijt, kunt ge uw water altijd koken.

Cycloon

Legacy Member
Een fles die gesloten is wordt normaal de eerste jaren niet slecht (is natuurlijk deels tezien hoe goed het behandelt is door de fabrikant). Water op zich kan nooit vervallen als stof, maar wanneer de bacteriënconcentratie te hoog is dan stinkt flessen water enorm hard en dat gebeurt meestal als ze is opengeweest en gaat nog vlugger als je er gewoon van de fles drinkt :)

berNd-

Legacy Member
Ben nog nooit een fles water tegengekomen die vervallen is (gesloten fles)

als ge ze open doet en dan laat staan, en ze begint te stinke na ne tijd = ze slecht ;) been there hehe

no_way2go

Legacy Member
berNd- zei:
Ben nog nooit een fles water tegengekomen die vervallen is (gesloten fles)

als ge ze open doet en dan laat staan, en ze begint te stinke na ne tijd = ze slecht ;) been there hehe

+1

"bla bla to short"

Mee

Legacy Member
dakantochnie zei:
Er is geen enkele reden waarom je (plat) water zou kopen.
Ik drink al heel mijn leven water van de kraan (behalve als ik op café ga uiteraard), en heb er nog nooit nadeel van ondervonden.
Ik moet trouwens nog de eerste vervaldatum op het water vanuit mijn kraan te horen krijgen.

Hiermee wil ik dus zeggen dat er volgens mij niet echt een vervaldatum staat op water in flessen.
Er is geen beter water als kraantjeswater zeg ik altijd! :unsure:

Rage

Legacy Member
Mee zei:
Er is geen beter water als kraantjeswater zeg ik altijd! :unsure:

Er zit oestrogeen in kraanwater (vrouwlijk hormoon)

Straks zit ge met een tet, of zelfs 2 (kan echt gebeuren)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan