Archief - Walibi (six flags?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Karre

Legacy Member
dakantochnie zei:
Alton Towers! :love:

En natuurlijk: Six Flags Magic Mountain! :love:
Zeker Tatsu :love: Maar toch blijft Cedar Point en Six Flags Great Adventure toch de coaster parken. Btw de nieuwe bezitters van Six Flags daar willen er de famillie kant opgaan :rofl: Goed bezig om efkes die kant op te gaan met een park zoals SFGA.
Zit jij toevallig ook niet op TpV? En toch leuk dat er nog mensen zijn metk ennis van pretparken hier ook.

Dakantochnie

Legacy Member
Careless zei:
Zeker Tatsu :love: Maar toch blijft Cedar Point en Six Flags Great Adventure toch de coaster parken. Btw de nieuwe bezitters van Six Flags daar willen er de famillie kant opgaan :rofl: Goed bezig om efkes die kant op te gaan met een park zoals SFGA.
Ja ik heb het ook gelezen. :rofl:
SFGA was ik idd nog vergeten (zie mijn edit ;)), dat zijn de echte droomparken he. :)

Careless zei:
Zit jij toevallig ook niet op TpV? En toch leuk dat er nog mensen zijn metk ennis van pretparken hier ook.
Ik volg TpV van heel naderbij ja. ;)

RCoasterB

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik ben als volledig neutrale persoon er een week of drie geleden naartoe geweest en ik moet eerlijk gezegd de mensen hier gelijk geven. :s We hebben zelf vast gezeten op de Weerwolf, het personeel kan geen Nederlands, de Dalton Terror is op één dag drie keer stuk geweest, en dat van die verf...daar is ook wel iets van aan tbh. :s

Nuja, langs de andere kant, lang moet je er nooit aanschuiven voor een attractie en ze zijn meestal wel de moeite waard imo. :)



Ik veronderstel dat jij het over de Vertigo hebt? Daar zijn ze volop aan bezig. :)


Idd...
Maar ja, wees eerlijk, een B&M zoals de Silver Star in het Europa Park zou hier toch niet genoeg opbrengen (gewoon te weinig volk). Het verbaast me zelfs dat Phantasialand het heeft aangedurfd om de Black Mamba neer te zetten tbh.
Nuja, B&M B&M... Ik vind die coasters ook niet altijd ideaal hoor. 't Is bewonderenswaardig dat ze er in slagen om hun coasters met zulke snelheden zo enorm schokvrij te houden, maar langs de andere kant heb je nooit het gevoel dat je snel gaat in een B&M (imo). Als je in een Vekoma 80km/u gaat dan word je er bijna uitgeslingerd (wat ook wel zijn charme heeft vind ik), en zoiets heb je natuurlijk niet bij de oerdegelijke B&M's. Hangt er gewoon vanaf welk type je wil bouwen (alhoewel ik niet zou kruipen in een Vekoma die 120km/u haalt :p). :)
Ze zouden beter een X hier bouwen, dát zou pas volk lokken (of een immense houten rollercoaster, alhoewel die van Park Asterix niet moet onderdoen alhoewel ik betwijfel of veel mensen dat wel weten). :)


Dan ga je beter naar het Europa Park imo. De Silver Star is hoger en sneller dan de Goliath (jaja, kijk maar eens na) en de inkom is veel minder duur dacht ik.

Een Intamin Hypercoaster tegenover een B&M Hypercoaster? Dat is dan toch overduidelijk welke coaster van de 2 wint he ;). Silverstar heeft een pokke saaie lay-out en er zitten vreselijke remmen op de heuvels, goodbye airtime! Goliath is al stukken beter dan Silverstar en dan zwijgen we nog maar over Expedition Geforce.... :D. Ik heb al zoveel B&M's en Intamins op men lijstje, en er is geen enkele B&M die tipt boven Stealth, Expedition Geforce of Goliath (Muv Air in Alton Towers).

Ik vraag me af waarom de meeste mensen niet gewoon een keertje verder rijden en naar Phantasialand of Parc D'Asterix, daar krijg je tenminste echt waar voor je geld. En B&M banen zijn voor mij niet het van het, maar je kan toch maar al te moeilijk zeggen dat ze niet zalig zijn he? ;) Trek allen naar Phantasialand en maak zelf mee wat voor een verademing die achtbaan is als je al je heel leven het moet doen met een paar Vekoma's (Walibi Belgium) :p.

Karre

Legacy Member
Kijk nou, nog iemand van op TPV. Ik ben KennethDC daar btw ;).
Maar, in de morgend stonden de remmen op de heuvels van Silver Star toch af? Of heb ik me dat alweer laten wijsmaken... . En ja Expedition Geforce, geweldige first drop naar het schijnt. Enkel heb ik hem nog niet bereden... :sad:.

Dakantochnie

Legacy Member
RCoasterB zei:
Een Intamin Hypercoaster tegenover een B&M Hypercoaster? Dat is dan toch overduidelijk welke coaster van de 2 wint he ;). Silverstar heeft een pokke saaie lay-out en er zitten vreselijke remmen op de heuvels, goodbye airtime!
Die remmen hebben ze bij mijn weten op de eerste twee bobbels uitegeschakeld (of serieus bijgesteld).
RCoasterB zei:
Goliath is al stukken beter dan Silverstar en dan zwijgen we nog maar over Expedition Geforce.... :D. Ik heb al zoveel B&M's en Intamins op men lijstje, en er is geen enkele B&M die tipt boven Stealth, Expedition Geforce of Goliath (Muv Air in Alton Towers).
De Stealth is natuurlijk wel iets speciaals he. ;) Maar goed, ik kan best begrijpen dat je de Expedition Geforce boven een klassieke B&M verkiest. :)

RCoasterB zei:
Ik vraag me af waarom de meeste mensen niet gewoon een keertje verder rijden en naar Phantasialand of Parc D'Asterix, daar krijg je tenminste echt waar voor je geld. En B&M banen zijn voor mij niet het van het, maar je kan toch maar al te moeilijk zeggen dat ze niet zalig zijn he? ;) Trek allen naar Phantasialand en maak zelf mee wat voor een verademing die achtbaan is als je al je heel leven het moet doen met een paar Vekoma's (Walibi Belgium) :p.
Oh maar dat besef ik best hoor, die Black Mamba is een fantastisch ontwerp (maar de prijs was dan ook even fantastisch :p). :)
Maar Parc Asterix daar heb ik zo een beetje een dubbel gevoel bij. Hun Tonnerre de Zeus is geen Vekoma (Custom Coasters), maar je voelt hem toch stevig vaart maken bij die eerste superdrop hoor (84km/u op hout). :D
Hun Goudurix is een ordinaire Vekoma, maar wat ze wel hebben is een fantastische bobslee-baan. Of dat park zijn prijs waard is? Mmm, het wanbeleid daar (wat het weldegelijk is) doet me toch twijfelen. Of Phantasialand en het Europa Park hun prijs waard zijn? Zonder twijfel: ja.

Careless zei:
Kijk nou, nog iemand van op TPV. Ik ben KennethDC daar btw ;).
Ik ken je precies van ergens, dunno hoe, maar ik herinner me je nick (ik ben daar...dakantochnie :p). :)

Careless zei:
Maar, in de morgend stonden de remmen op de heuvels van Silver Star toch af? Of heb ik me dat alweer laten wijsmaken... . En ja Expedition Geforce, geweldige first drop naar het schijnt. Enkel heb ik hem nog niet bereden... :sad:.
Ja, de remmen van de Silver Star hebben ze bij mijn weten (en ondervinden) ook afgezet ja (of toch heel losjes afgesteld), véél beter. :D
Hij remt nu ook niet meer af wanneer hij in die laatste bochten naar het station duikt, dat zijn al serieuze G'tjes die je begint te voelen dan hoor.
De Expedition GeForce is naar het schijnt wel de moeite waard ja (alhoewel hij op papier niet zo speciaal is).

GigaTexel

Legacy Member
back on topic:

paar weken geleden ook naar walibi geweest, kvind het elke keer teleurstellender
veel pannes en t'park geraakt serieus verwaarloosd
decors hangen meestal in stukken en brokken, de nieuwe attracties incluis: dalton terror kan eens een serieus likje verf gebruiken, de flashback is volledig zijn thema kwijt: vroeger bewoog zowat alles binnen en buiten die gebouwen, nu staat alles stil en zelfs die fontein voor de ingang werkt niet meer, enkel de bootjes varen nog en that's it, zelfde met radja river
dan nog gezwegen van de groepjes allochtonen die overal keet zitten te schoppen, alle muren volschrijven etc (toch weer vreemd dat de doorsnee vlaming/waal zich daar wel kan gedragen...)


als je toch zou gaan: neem eigen drank/eten mee want die prijzen beginnen disneyland-allures te krijgen

RCoasterB

Legacy Member
GigaTexel zei:
de nieuwe attracties incluis: dalton terror kan eens een serieus likje verf gebruiken, de flashback is volledig zijn thema kwijt: vroeger bewoog zowat alles binnen en buiten die gebouwen, nu staat alles stil en zelfs die fontein voor de ingang werkt niet meer, enkel de bootjes varen nog en that's it, zelfde met radja river
Dalton Terror moet inderdaad dringend tesamen met de Cobra een laagje verf krijgen (de stoeltjes hebben er al een gekregen dit jaar), maar dit zal nog wel even uitblijven vrees ik want ik een achtbaan/vrije val toren herschilderen kost enorm veel geld. De Flash Back daarintegen is dit jaar zelfs nog geverfd ;). Al zien de meeste gebouwen er inderdaad niet uit hoe ze moeten uitzien....

De Radja River, moet ik je eraan herrineren hoe slecht hij was in de Six Flags periode? Er zijn "al" 2 rotsen volledig hersteld, maar ja als je een slecht dagje uitkiest heb je veel kans dat de waterval, alsook het golfslagbad en de watertunnel uitstaan. Normaal op de doorsnee dag staan ze wel allemaal aan, en de doodsaaie tunnel nu daar wordt ook aan gewerkt en moet normaal gezien volgend jaar terug operationeel zijn.

Gigatexel zei:
dan nog gezwegen van de groepjes allochtonen die overal keet zitten te schoppen, alle muren volschrijven etc (toch weer vreemd dat de doorsnee vlaming/waal zich daar wel kan gedragen...)
Hieraan kan het park niets anders doen dan security (en die loopt er wel zeker rond)

Gigatexel zei:
als je toch zou gaan: neem eigen drank/eten mee want die prijzen beginnen disneyland-allures te krijgen
In Walibi Belgium hebben ze deze winter veel geld gepompt in de horeca en het is er in mijn ogen echt wel op vooruit gegaan. Pretparken blijven eenmaal verschrikkelijk duur, maar ivm Bobbejaanland zit je in Walibi WEL goed.

Karre

Legacy Member
GigaTexel zei:
back on topic:

paar weken geleden ook naar walibi geweest, kvind het elke keer teleurstellender
veel pannes en t'park geraakt serieus verwaarloosd
decors hangen meestal in stukken en brokken, de nieuwe attracties incluis: dalton terror kan eens een serieus likje verf gebruiken, de flashback is volledig zijn thema kwijt: vroeger bewoog zowat alles binnen en buiten die gebouwen, nu staat alles stil en zelfs die fontein voor de ingang werkt niet meer, enkel de bootjes varen nog en that's it, zelfde met radja river
dan nog gezwegen van de groepjes allochtonen die overal keet zitten te schoppen, alle muren volschrijven etc (toch weer vreemd dat de doorsnee vlaming/waal zich daar wel kan gedragen...)


als je toch zou gaan: neem eigen drank/eten mee want die prijzen beginnen disneyland-allures te krijgen
Kijk, je kan zo veel dingen opsommen die negatief zijn als je kan maar echt veel kennis over parken heb je ook niet direct en wat ze aan het doen zijn. In fact, had je echt op alles goed gelet zag je dat ze dingen aan het opknappen waren.
En on topic? Dat is eigenlijk offtopic aangezien het andere vragen waren dus kunnen we er gewoon een topic over pretparken van maken :p.
En wat zit jij daar over dat eten te klagen, ieder pretpark is duur dat weten we maar echt slecht is het eten niet.

GregoryCo

Legacy Member
Als je echt wel wil geen naar Walibi kijk dan eerst eens naar Final Destination 3:p

Kdenk da je dan nie meer zal gaan. Want hetgeen ik hier gelezen heb ziet er niet echt geruststellend uit :p

Karre

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V) zei:
Als je echt wel wil geen naar Walibi kijk dan eerst eens naar Final Destination 3:p

Kdenk da je dan nie meer zal gaan. Want hetgeen ik hier gelezen heb ziet er niet echt geruststellend uit :p
Het wordt ook allemaal een beetje geoverdramatiseerd... .

GaMe®

Legacy Member
Was het dan beter als het nog six flags was? Of heeft dat er niks mee te maken?

Dakantochnie

Legacy Member
GaMe® zei:
Was het dan beter als het nog six flags was? Of heeft dat er niks mee te maken?
Six Flags heeft geen euro geïnvesteerd in dat park, en daar zijn alle problemen begonnen.

russian

Legacy Member
dakantochnie zei:
Six Flags heeft geen euro geïnvesteerd in dat park, en daar zijn alle problemen begonnen.

Ik denk het niet. Six Flags dacht een beetje te veel in Amerikaanse termen: nog een rollercoastertje erbij (Cobra) en het is in orde. De Belg wilt zijn striphelden en co... Verkeerd geïnvesteerd.

ironhorn

Legacy Member
die radja rivier zou ik ook afraden, in totaal zijn er van al de mensen in de bootjes 2 nat geworden en het was toch lang aanschuiven...

Catscratch

Legacy Member
Het probleem tegenwoordig van al die parkskes is dat ze "baanbrekend" concept willen neerpoten tegen de laagste prijs, de stomste problemen komen voor en ze blijven sukkelen. Ik kijk maar naar Bobbejaanland met zijnen Typhoon, Walibi met Vertige en zelfs den Efteling met zijnen Vliegende Hollander.

Kudos voor Phantasialand .... ne B&M die veel geld heeft gekost, en waar alles feilloos werkte op de persvoorstelling! Van da parkske gaan we nog veel zien denk ik. De underdog :)

dakantochnie zei:
De Expedition GeForce is naar het schijnt wel de moeite waard ja (alhoewel hij op papier niet zo speciaal is).

Heel Holiday Park is wel de moeite waard. Gewoon het contrast van kei-marginale attracties en daar dan Exp. GeForce tussen *rrrrr*. EGF is wel ne fantastische coaster. Zeker, maar ik vind em ook serieus overrated. De first drop is goed, en em presteert niet slecht qua airtime. Zelf qua airtimecoaster ben ik verliefd op Colossus in HeidePark. Die's gewoon ziek!

Ik ben wel een serieuze afkeer aan't krijgen van Intamin stalen (launch) coasters. Zoveel problemen met hun launch coasters en soepel zijn ze ook niet meer te noemen. Ik heb vorig jaar in Alton Towers rita gedaan en dit jaar weer ... da spel schokt, sleurt en rammelt al wreed :(

Ik blijf steevast bij B&M en Vekoma (als Disney er voor iets tussenzit).

nixie

Legacy Member
en hoe zit het met aqualibi?
dacht eraan om er nog eens naartoe te gaan

Dakantochnie

Legacy Member
Catscratch zei:
Kudos voor Phantasialand .... ne B&M die veel geld heeft gekost, en waar alles feilloos werkte op de persvoorstelling! Van da parkske gaan we nog veel zien denk ik. De underdog :)
Phantasialand staat nog een grote toekomst te wachten. Ik ben er nu drie keer geweest en werkelijk alles qua management in dat park is perfect gewoon. Als er iets stuk is, is het sowieso binnen het uur gerepareerd of je krijgt een gratis ticket voor de volgende dag (als het om een hoofdattractie gaat toch), hun hotel is schitterend (qua uitbating toch, maar ook qua theming) en ze hebben het geld op een goede manier geïnvesteerd. De Black Mamba was een megainvestering voor zo'n park, maar dat gaan ze er dubbel en dik er terug uithalen (wacht maar tot hun jaarcijfers bekend zijn, het aantal bezoekers zal serieus zijn opgelopen). En waarom? Doodgewoon omdat ze eerst zelf geïnvesteerd hebben. Je moet maar eens door die hele zone lopen en op details letten, dat is gewoon fantastisch qua ontwerp. Een ingenieus geluidssysteem (dat dan nog werkt ook), prachtige namaakrotsen (Disney-kwaliteit), de knappe hangbruggen en de hele sfeer zit er gewoon echt in. Briljante ontwerpers, andere woorden heb ik er niet voor. :)
Het zal trouwens niet lang meer duren eer ze beginnen te bouwen aan een nieuw hotel (het huidige zit gewoon stampvol).

Catscratch zei:
Ik blijf steevast bij B&M en Vekoma (als Disney er voor iets tussenzit).
Ja hoe Disney hun Rock&Rollercoaster (Vekoma) zo zachtjes heeft gekregen is me toch ook wel een raadsel (dat ding haalt bijna 100km/u he :s).
Zeker omdat het met z'n 5 treinen toch wel zwaar belast wordt (en dat zal er niet beter op worden wanneer Toon Town en de langverwachte Tower of Terror er zullen staan (geil geil geil)).

Catscratch

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ja hoe Disney hun Rock&Rollercoaster (Vekoma) zo zachtjes heeft gekregen is me toch ook wel een raadsel (dat ding haalt bijna 100km/u he :s).
Zeker omdat het met z'n 5 treinen toch wel zwaar belast wordt (en dat zal er niet beter op worden wanneer Toon Town en de langverwachte Tower of Terror er staan (geil geil geil)).

Tower of Terror is gewoon mijn lievelingsattractie. Ik heb em in Florida gedaan en alles is daar gewoon af. En airtime! 'k weet nog goe da'k 's avonds naar de Studios ging voor foto's te nemen van Fantasmic (zo'nen avondshow), en we hadden nog even tijd voor Tower of Terror (zonder wachtrij). Ik ga zitten, en zet mijnen statief gewoon op de grond tussen m'n vriendin en mezelf. Ik heb die gewoon van de plafond moeten plukken :D

Dat Toon Town geval ... ik kijk vooral uit naar die Nemo coaster. Op de Duitse kermissen is dat coasterke van Mack (wat ze gebruiken voor Nemo) echt zoooo plezant! Voeg daar wat theming bij en ze hebben een hit!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan