Archief - Walibi (six flags?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deefees

Legacy Member
Geachte forumleden,

Kzou nog e dagje naar six flags willen met mijn vriendin, nu keek ik vanmiddag op de site van walibi belgium, staat daar wel ni op de kalender dat het al nimeer open is tijdens de week in september zeker??

Alé da kan toch nie, is dit mss een foutje? Of is het echt al gesloten.. Tis dus enkel nog open tijdens de weekends, en dan zal het waarschijnlijk wel drukker zijn..
Kdacht mss aan een fout omdak ni meer weet of da nu eiglijk six flags, of walibi noemt, ze hebben tvoorbije jaar zo 3 keer verandert van naam zeker??

Weet iemand daar iets meer van?

Alvast bedankt.

Inv`

Legacy Member
Heh en toen ik vorige week keek was het nog heel september open?

ik wou ook nog een dagje in september gaan

RCoasterB

Legacy Member
Na mijn weten houden die toch al jaren aan een stuk hun poorten gesloten in de werkdagen in September. En het is ook heel logisch, waarom zouden ze dan openen, veel meer dan 1000 mensen zou er dan niet in het park zijn en al die achtbanen en attracties openhouden kost vooral geld.

Maar don't worry, het is niet meer druk als je in het weekend wilt gaan, nog altijd rustig genoeg voor een gezonde portie Hoofd-tegen-beugel bashing :D.

LeSec

Legacy Member
Kben op 1 september geweest, was voorlaatste dag van het "zomerseizoen", geen volk te bespeuren :p enorm zalig ^^, nuja de meesten moesten naar school hé

Tgeen ge daar zag waren vlaamse studenten die hogeschool/univ deden ofwel wa walen en allochtonen (surprise surprise?)

De rest van de dagen in september ist dus gesloten in de week. Behalve op paar speciale dagen dachtek

Deefees

Legacy Member
Das wel jammer, khad ook gehoopt op zo een leeg, verlaten park. Dan word et maar zondag..

russian

Legacy Member
In het jaar 2001 was het nog mogelijk om op een weekdag in september naar Walibi te gaan (toen was er echt geen volk).

Het is reeds langer afgeschaft...

p.s.: Walibi is in vervallen staat, attracties werken niet altijd (om niet te zeggen, bijna geen enkele vakantiedag waar alle coasters functioneerden), hygiëne laat de wensen over, talenkennis personeel...

Ik zou niet gaan (kijk ook de prijs eens na :/), en met het geld eens iets gaan eten met vriendinnetje.

Mvg,

Deefees

Legacy Member
Mja, we willen alletwee heel graag gaan, en we hopen eiglijk gratis binnen te geraken. Kheb zo e kaart van e vriend die in plopsaland werkt, en meestal krijg je daar wel twee ticketen voor.

Inv`

Legacy Member
!2u55!4n zei:
In het jaar 2001 was het nog mogelijk om op een weekdag in september naar Walibi te gaan (toen was er echt geen volk).

Het is reeds langer afgeschaft...

p.s.: Walibi is in vervallen staat, attracties werken niet altijd (om niet te zeggen, bijna geen enkele vakantiedag waar alle coasters functioneerden), hygiëne laat de wensen over, talenkennis personeel...

Ik zou niet gaan (kijk ook de prijs eens na :/), en met het geld eens iets gaan eten met vriendinnetje.

Mvg,
In paasvakantie geen last van gehad nochtans

ironhorn

Legacy Member
ben ergens in augustus geweest, toen waren de boomstammen en de dalton terror blijven hangen, voor de rest werkte alles (die twee attracties ook voor en na dat ze vasthingen)

hygiene viel idd wat tegen, talenkennis ging (zelf frans praten, dan lukt het wel ;) en 1 vrouw gaf ons ook uitleg in het nederlands)

de weerwolf is fijn als het geregend heeft ;) en de vampire is bijlange niet zo angstaanjagend als die deruit ziet

Emtho

Legacy Member
Het is inderdaad ambetant dat het niet open is in de week, daarmee gaan we naar Bobbejaanland, dat is maandags en vrijdags open...

super-nicol

Legacy Member
hoe zit da nu met die nieuwe attractie?
Is da nu al open, heb er nix meer van gehoord sinds ze starten te bouwen?

En indien open, wat vond je er van?

russian

Legacy Member
super-nicol zei:
hoe zit da nu met die nieuwe attractie?
Is da nu al open, heb er nix meer van gehoord sinds ze starten te bouwen?

En indien open, wat vond je er van?

De nieuwe attractie gaat pas volgend seizoen open omdat er problemen zijn met het communicatieprotocol tussen de verschillende gondels onderling.

hatetn

Legacy Member
walibi sucked ieder jaar meer
vorig jaar in 4 uur tijd stond de flashback zo ongv 3 uur stil
weerwolf die na 1 ritje na in pan te hebben gestaan het weer begeeft
de arrogantie van het volk daar(bezoekers)
dees jaar was ik er zelfs van overtuigd dat de cobra bijna op instorten stond op bepaalde plaatsen
en dan zwijgek nog over het feit da de meeste atracties zelfs de verf op het roest niet meer kunnen houden
en het zwembad is gewoon walgelijk aan het worden(lag zelfs stront in)

ben geweest de dag na movieparks in duitsland en ik verschoot me een bult
is nogthans van dezelfde eigenaar
daar alles piekfijn, proper, bezoekers die rondlopen zijn vriendelijk, atracties zijn proper en betrouwbaar
enige nadeel daar was de wespen vroeger en heb daar nie veel meer van gemerkt dees jaar en het feit dat het 40° was toenek ging dak zelfs niemeer om rc wilde kruipen

Wover

Legacy Member
Ter informatie.

Eerst was walibi gewoon walibi, geen eigendom van een groter concern.
Toen is het overgekocht door de Six Flags groep, die in de US en Europa verschillende parken heeft. Dan is "six flags belgium" overgekocht door Star Parks Europe, en die hebben het de oorspronkelijke naam "Walibi" teruggegeven.

Karre

Legacy Member
Woverke zei:
Ter informatie.

Eerst was walibi gewoon walibi, geen eigendom van een groter concern.
Toen is het overgekocht door de Six Flags groep, die in de US en Europa verschillende parken heeft. Dan is "six flags belgium" overgekocht door Star Parks Europe, en die hebben het de oorspronkelijke naam "Walibi" teruggegeven.
En Star Parks Europe heeft de parken al doorverkocht aan CdA. En nu weigert CdA risicovolle investeringen te doen in de parken, maw ze melken ze uit dus zijt maar gerust dat we nog lang op een goeie B&M mogen wachten in de benelux.
Btw Walibi World is pakken beter dan Movie Park Germany en Walibi Belgium. Goliath (l), vriendelijker personeel, zij werken niet tegen hun zin en je hebt er meer en betere achtbanen.

Dakantochnie

Legacy Member
!2u55!4n zei:
In het jaar 2001 was het nog mogelijk om op een weekdag in september naar Walibi te gaan (toen was er echt geen volk).

Het is reeds langer afgeschaft...

p.s.: Walibi is in vervallen staat, attracties werken niet altijd (om niet te zeggen, bijna geen enkele vakantiedag waar alle coasters functioneerden), hygiëne laat de wensen over, talenkennis personeel...

Ik zou niet gaan (kijk ook de prijs eens na :/), en met het geld eens iets gaan eten met vriendinnetje.

Mvg,
Ik ben als volledig neutrale persoon er een week of drie geleden naartoe geweest en ik moet eerlijk gezegd de mensen hier gelijk geven. :s We hebben zelf vast gezeten op de Weerwolf, het personeel kan geen Nederlands, de Dalton Terror is op één dag drie keer stuk geweest, en dat van die verf...daar is ook wel iets van aan tbh. :s

Nuja, langs de andere kant, lang moet je er nooit aanschuiven voor een attractie en ze zijn meestal wel de moeite waard imo. :)


super-nicol zei:
hoe zit da nu met die nieuwe attractie?
Is da nu al open, heb er nix meer van gehoord sinds ze starten te bouwen?

En indien open, wat vond je er van?
Ik veronderstel dat jij het over de Vertigo hebt? Daar zijn ze volop aan bezig. :)

Careless zei:
En Star Parks Europe heeft de parken al doorverkocht aan CdA. En nu weigert CdA risicovolle investeringen te doen in de parken, maw ze melken ze uit dus zijt maar gerust dat we nog lang op een goeie B&M mogen wachten in de benelux.
Idd...
Maar ja, wees eerlijk, een B&M zoals de Silver Star in het Europa Park zou hier toch niet genoeg opbrengen (gewoon te weinig volk). Het verbaast me zelfs dat Phantasialand het heeft aangedurfd om de Black Mamba neer te zetten tbh.
Nuja, B&M B&M... Ik vind die coasters ook niet altijd ideaal hoor. 't Is bewonderenswaardig dat ze er in slagen om hun coasters met zulke snelheden zo enorm schokvrij te houden, maar langs de andere kant heb je nooit het gevoel dat je snel gaat in een B&M (imo). Als je in een Vekoma 80km/u gaat dan word je er bijna uitgeslingerd (wat ook wel zijn charme heeft vind ik), en zoiets heb je natuurlijk niet bij de oerdegelijke B&M's. Hangt er gewoon vanaf welk type je wil bouwen (alhoewel ik niet zou kruipen in een Vekoma die 120km/u haalt :p). :)
Ze zouden beter een X hier bouwen, dát zou pas volk lokken (of een immense houten rollercoaster, alhoewel die van Park Asterix niet moet onderdoen alhoewel ik betwijfel of veel mensen dat wel weten). :)

Careless zei:
Btw Walibi World is pakken beter dan Movie Park Germany en Walibi Belgium. Goliath (l), vriendelijker personeel, zij werken niet tegen hun zin en je hebt er meer en betere achtbanen.
Dan ga je beter naar het Europa Park imo. De Silver Star is hoger en sneller dan de Goliath (jaja, kijk maar eens na) en de inkom is veel minder duur dacht ik.

Karre

Legacy Member
dakantochnie zei:
Dan ga je beter naar het Europa Park imo. De Silver Star is hoger en sneller dan de Goliath (jaja, kijk maar eens na) en de inkom is veel minder duur dacht ik.
Ja, maar Europa Park is wel verder. Toch wil ik nog altijd naar Alton Towers, Thorpe Park en Parque Warner Madrid gaan. Dat zijn pas parken :p (in Europa wel te verstaan).
Btw vekoma is gewoon brol, Intamin en B&M zijn pakken beter. Btw ook pretparkfreak e? :p

Dakantochnie

Legacy Member
Careless zei:
Ja, maar Europa Park is wel verder. Toch wil ik nog altijd naar Alton Towers, Thorpe Park en Parque Warner Madrid gaan. Dat zijn pas parken :p (in Europa wel te verstaan).
Alton Towers! :love:

En natuurlijk: Six Flags Magic Mountain & Great Adventure! :love:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan