Archief - Wachtuitkering

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terrorist_Hell

Legacy Member
*Maya* zei:
Dus elke persoon die zware arbeid uitvoerd is marginaal?
Ik denk dat er hier dan enorm veel marginale jobs zijn in de wereld :eek: .
Van de bakker die zorgt dat gij uw bokes kunt meenemen naar school tot de straatwerker die zorgt dat gij een goed velopadje hebt om over te fietsen tot de vuilnisophaaldienst die ervoor zorgen dat je na een jaar niet met een mesthoop zit, om over de bouwvakkers die huizen bouwen nog maar te zwijgen.

Moesten alle zware jobs afgeschaft worden zou het niet meer draaien, idem voor hoger geschoolde jobs, iedereen is onmisbaar en moet respect krijgen voor wat hij/zij doet.

Wees wat minder wereldvreemd en trek je ogen wat meer open voor zo'n onzin uit te kramen. :doh:

Dus, u weze gewaarschuwd, alle steuntrekkers hier en luiaards zijn drugsgebruikers.

En dit is iets wat de poster juist niet doet, het zwart-wit bekijken en alles in hokjes steken. :ironic:

M.a.w. wat een zak vol met bull-shit en vooroordelen :doc:
M'n opa was vroeger bakker, en hij kan me met zekerheid vertellen dat dat geen lachertje is. Daarmee bedoelt hij niet dat de job op zich verkeerd is, het is gewoon zwaar werk, en vaak worden mensen er gek van. Dat gek zijn kan zich uiten in marginaliteit, stress, depressie, etc. En mede door de drie vakantiejobs die 'k reeds heb gedaan, kan ik concluderen dat in de (zware) arbeidssector een groot % marginalen in dienst heeft. Dit betekent dus dat ik liever zulke personen mijdt. Hoe jij tgo zulke mensen staat, is jouw zaak. Mensen die aan de drugs raken, moeten dat maar zelf weten. Je creeërt overal en altijd je eigen leven, in de mate van het mogelijke (lees: de maatschappij 'kiest' wat kan en niet kan).

Ge kunt gij concluderen wat ge wilt uiteindelijk, I don't give a damn. Ik vind dat 't gewoon niet kan dat mensen 'n waarheid opleggen, simpelweg omdat zij vinden dat 't voor hun geldt. Zware arbeid is niet voor iedereen weggelegd.

*Maya*

Legacy Member
Wat mij stoort is dat jij geen respect hebt voor zo'n mensen, erop neerkijkt en er direct een stempel op drukt. Laat iedereen in zijn waarde, basta!

p.s. mijn nonkel is ook warme bakker, tante doet de winkel, ik kan je verzekeren, zij leven verre van marginaal.

p.s.s. Heb ik ergens beweerd dat iedereen zware arbeid aankan. :ironic:

beemer

Legacy Member
Tjonge jonge toch, ik lees hier wederom een heel pak bull-shit en vooroordelen van mensen die, zoals meestal het geval is, nog groen achter hun oren zijn op de arbeidsmarkt.

De Uitspraak van: "Wie wil werken, vind werk.", is vandaag de dag niet echt meer zo van toepassing dan pakweg twintig jaar geleden.

Bedrijfsleiders hebben ook zo hun capsones en vooroordelen als het op het aanwerven van personeel aankomt hoor. Schoolverlatende en/of afgestudeerde, (door thuis rotverwende) werkzoekenden stellen soms véél te hoge eisen vooraleer ze een al dan niet passende job willen aanvaarden.

Aan de andere kant kan je de werkgevers ook niet goed praten daar zijzelf ook meestal véél te hoge eisen stellen op gebied van studies en ervaring voor functies waar die ervaring of studies nauwelijks van toepassing zijn. De reden hiervoor is simpel te wijten aan het feit dat het vandaag in de bedrijfswereld alsmaar sneller en sneller moet gaan met een zo laag mogelijke kost, de werknemer moet met andere woorden zo snel mogelijk opbrengen. Vroeger kreeg je als beginnende werknemer onder begeleiding een stap voor stap opleiding door een ervaren werknemer op de werkvloer. Vandaag kost die opleiding annex begeleiding teveel centen want de tijd die aan jou gespendeerd wordt door de begeleider, is kostbare tijd waarin hijzelf niks opbrengt voor de werkgever.

Dat er in onze maatschappij een aantal "profiteurs en niksnutten" rondlopen is al langer dan vandaag door alle instanties geweten, alleen doet de publieke opninie daar nog een schepje bovenop want iedereen kent wel via via de vriend van de broer van etc .., iemand die steeds door de mazen van het net glipt.

Velen hebben makkelijk praten omdat zij toevallig wel het geluk hebben om hun "droomjob" uit te oefenen tot er ooit in hun leven iets misgaat ... en dan zitten ze in hetzelfde schuitje als zovele anderen. Eens zien hoe zij dan zullen reageren op die lullige uitspraken van "nietsnut en leegloper".

Cat_Organs

Legacy Member
werk genoeg voor jonge mense zegde? ik zen 21j en word nooit aangenome voort het beroep waar ik 3 jaar heb voor gestudeerd omdat ik geen ervaring heb. De hypocrieten maken hun eigen sector dood als ze da zo blijven doen.

Arifiene

Legacy Member
captain asshole zei:
Kzit nu ondertussen ook al 3 maand in de wachttijd. En uiteraard solliciteer ik regelmatig . Als ik tegen half januari echter nog niks deftigs heb gevonden, pak ik het eerste het beste interimjobke aan. Ik kan niet eeuwig blijven thuiszitten.

Zou ik ook doen :)
Geld is geld, en thuiszitten word ik gek van :)

^MystiQ

Legacy Member
Cat_Organs zei:
werk genoeg voor jonge mense zegde? ik zen 21j en word nooit aangenome voort het beroep waar ik 3 jaar heb voor gestudeerd omdat ik geen ervaring heb. De hypocrieten maken hun eigen sector dood als ze da zo blijven doen.

Blijven zoeken. Ooit al eens aan gedacht dat ge misschien ergens de mist ingaat op uw solicitaities ?

LOBO0901

Legacy Member
Math'ke zei:
Kzal u ne keer de waarheid gaan vertellen zie voor ge hier met uw domme ":ironic:" peetjes afkomt.

De man van een vriendin van mijn ma zit bij het leger als onderofficier ( wss is em al gedregradeerd van rank ) en diene vent doe daar op zijn kazerne ook niets anders dan drinken.

En nu heeft em een drankprobleem. Ie sla zijn vrouw, ie pakt ze vast bij haar haar en sleurt ze haar bed en ga zo maar door, ze gaan nu scheiden en ze hebben 3 kinderen en die kinderen zitten nog allemaal in het middelbaar.

Ze is naar de legerdokter geweest en ze heeft het gemeld en die persoon zei "sorry, maar ze drinken hier allemaal" ..

Zijde op uw tenen getrapt misschien, ge zit mss zelf bij het leger ? De enige militairen die het verdienen om militair genoemd te worden zijn dedie, da regelmatig naar het buitenland gaan om daar missies uit te voeren. Da zijn pas echte soldaten die weten waar ze met hun voeten staan op de grond.

Ben zelf onderofficier geweest gedurende zes jaar. Een groot deel van mijn vriendenkring is nog steeds militair. Die zullen het allemaal zeer tof vinden dat gij uw levenswijsheid zo deelt met de wereld. Gij kent blijkbaar 1!!! militair die drinkt dus conclusie : alle militairen zijn dronkaards.
By the way heb eerder de indruk dat uw teentjes wa lang zijn zenne.
Als je nog eens een mening uit zorg dan dat ze gebaseerd is op een ruime ervaring en niet op 1 feit he .
Hier nog een :ironic: peetje .:D

fragnetic

Legacy Member
Cat_Organs zei:
werk genoeg voor jonge mense zegde? ik zen 21j en word nooit aangenome voort het beroep waar ik 3 jaar heb voor gestudeerd omdat ik geen ervaring heb. De hypocrieten maken hun eigen sector dood als ze da zo blijven doen.
Ik doe ook geen werk waar ik voor heb geleerd. Ik werk nu in de bouw als bekister. Ok ik moet hard werken en lange dagen maken. Maar ik word er ook voor betaalt. Maar terwijl ge werkt kunt ge nog zoeken naar een job die u wel ligt! Ik doe me werk thans graag, maar kom ik iets beter tegen of krijg ik een mooiere kans dan neem ik die. Momenteel ben ik bezig met die examens af te leggen voor inspecteur. Ik denk nie dat ge kunt verwachten dat als ge van school komt meteen een mooi en goed betaald jobke vind in de sector waar gij studies voor hebt gedaan. die tijd is voorbij! Zolang ge iets of wat moeite doet krijgt ge wel wat ge wilt!

^MystiQ

Legacy Member
LOBO0901 zei:
Ben zelf onderofficier geweest gedurende zes jaar. Een groot deel van mijn vriendenkring is nog steeds militair. Die zullen het allemaal zeer tof vinden dat gij uw levenswijsheid zo deelt met de wereld. Gij kent blijkbaar 1!!! militair die drinkt dus conclusie : alle militairen zijn dronkaards.
By the way heb eerder de indruk dat uw teentjes wa lang zijn zenne.
Als je nog eens een mening uit zorg dan dat ze gebaseerd is op een ruime ervaring en niet op 1 feit he .
Hier nog een :ironic: peetje .:D

Kdoe zelfs de moeite nie van nog verder uit te leggen aangezien ge toch tussen de regels leest :ironic:

themummy123

Legacy Member
Math'ke zei:
Als jij denkt dat je geen stress kan hebben omdat je onder iemand staat en voor iemand werkt zit je er wel degelijk naast :)



Ik heb ook mijn A2 diploma elektronica-elektriciteit en net voor de redenen die jij hiet opnoemt ben ik beginnen verder studeren. Je bent dezer dagen niets meer met een A2 diploma. De technische opleidingen in het middelbaar zijn niet kwalitatief genoeg, zo simpel is dat :)

Naar het leger sjah, dunnow ze, hele dagen niks moeten doen en constant zuipen, als ge da geestig vind dan moede da doen ja :)



Kzeg toch niet dat het daarom minder grof is ? We moeten daar gewoon mee leren leven ! :)



Khoop dat dit sarcasme is en als dit niet zo is heb je alvast mijn vote voor domste post van het jaar 2006 :woohoo:

Kga gewoon m'n adres veranderen. Officieel woon ik alleen, maar eigenlijk woon ik thuis. Gewoon wa gefoefel voor meer geld dus.:niceone:
Als ik deeltijds werk kan vinden dat meer is dan de dop, zal ik die nemen.

Who cares what you think trouwens? Ik krijg dopgeld, whoohoo :-)

the boogyman

Legacy Member
Anvilke zei:
Ik ben dit jaar afgestudeerd ( a2 elektronica @ 17jaar ) en bloodyhell, om nen job te vinden as ge 17 zijt, niet evident !.

heb nu uiteindelijk nen job gevonden hier in gistel ( metaalsorteerder ) dat niet in m'n studies ligt ( in geen enkele zelfs, no diploma vereist ), en zit constant te solliciteren naar electronica-jobs.Maarja, moeilijk te vinden as ge juist 18 zijt geworden.

Daarom dak de beslissing genomen heb om in januarie ( 3de-4de week ofzo ),ask ng in da bedrijf van metaalsorteren zit, naart leger te gaan en uiteindelijk bij m'n vader in lombardsijde te geraken.schoon geld + geen backbreaking werk :D

Ik deed elektronische installatietechnieken en ook niet echt direct jobs waarbij men zei:"u moeten we hebben!"

Bij elektronica vragen ze vooral naar ervaring of moete chance hebben dadde via school aan job geraakt.. :)

Ik vraag mij nu nog af of ik nie beter het werk aangenomen hadt op het einde van mijn middelbare periode.. :unsure:

Ik heb nog interim gedaan bij teamtec in erpe-mere(telecommunicatie,navigatie etc) ma dat was assemblage en zo..Ik ben iemand die het moet hebben van afwisseling en enthousiasme en dit deed het toch niet bij mij... :sad:

Ik ben op dit moment serieus aan het overwegen om terug mijn hogere studies te hervatten en uiteindelijk toch voor netwerkbeheer te gaan! ;)

Newboy

Legacy Member
Een jaar startbaanovereenkomst gedaan als bode bij een gasbedrijf. Was in mijn ogen nog steeds de leukste job die ik tot nu toe heb gedaan. Heel goed betaald. Spijtig dat het maar voor 1 jaar was.

Na dat jaar ben ik 7 maanden werkloos geweest. Kreeg een uitkering van rond de 700€. Dacht ik toch. Enige tijd geleden. Woon nog altijd bij mijn ouders.

Nu werk ik bij een verzekeringsbedrijf op de postdienst. Na 2 jaar van contracten van bepaalde duur heb ik eindelijk een contract van onbepaalde duur gekregen. Gelukkig dat ik was :) Maar het werk interesseert mij niet echt en al naar een andere dienst binnen het bedrijf gesolliciteerd :p

En er zijn idd van die mensen die met een uitkering genoeg hebben. Heb al verschillende verhalen mogen geloven van mijn collega's. Ik ken niemand van zo'n mensen dus ik veroordeel niemand maar persoonlijk haat ik het echt om werkloos te zijn. Sociaal leven naar de knoppen, ouders die aan uwe kop zagen of da ge nog altijd geen job hebt gevonden, familiefeestjes waar je het antwoord schuldig moet blijven op de vraag wat je op dat moment aan het doen bent...
Nooit meer!

Ali_

Legacy Member
themummy123 zei:
Kga gewoon m'n adres veranderen. Officieel woon ik alleen, maar eigenlijk woon ik thuis. Gewoon wa gefoefel voor meer geld dus.:niceone:
Als ik deeltijds werk kan vinden dat meer is dan de dop, zal ik die nemen.

Who cares what you think trouwens? Ik krijg dopgeld, whoohoo :-)

Echt iets om trots op te zijn :wtf:

^MystiQ

Legacy Member
themummy123 zei:
Kga gewoon m'n adres veranderen. Officieel woon ik alleen, maar eigenlijk woon ik thuis. Gewoon wa gefoefel voor meer geld dus.:niceone:
Als ik deeltijds werk kan vinden dat meer is dan de dop, zal ik die nemen.

Who cares what you think trouwens? Ik krijg dopgeld, whoohoo :-)

Tis mooi voor te weten en ik no offense maar als ge plots eens iemand aan uw deur komt weet dan dat het van mij komt ;)

2007 of niet, mensen zoals u kunnen voor mijn part regelrecht den boom in :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan