Archief - Wachtuitkering

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
bartje_n zei:
WIE WIL WERKEN DOET ER OOK ALLES VOOR
helaas denkt iedereen waarom 40€/week werken voor 1200€ als ik van de rva 900€/maand kan krijgen?

Niet iedereen krijgt zoveel lol, verre van.

Als er geen mogelijkheden zijn tot vervoer (want lets face it ne velo of nen brommer als ge dat niet hebt kost ook geld en waar gaat ge dat geld vandaan halen als ge al geen geld hebt) kunde der dus niet geraken.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
bartje_n zei:
WIE WIL WERKEN DOET ER OOK ALLES VOOR
helaas denkt iedereen waarom 40€/week werken voor 1200€ als ik van de rva 900€/maand kan krijgen?


'k neem aan da ge 400€/week bedoelt ?

voor 40€/week gaan'k ook ni werke zenne :)

ComputerVISTA zei:
Niet iedereen krijgt zoveel lol, verre van.

Als er geen mogelijkheden zijn tot vervoer (want lets face it ne velo of nen brommer als ge dat niet hebt kost ook geld en waar gaat ge dat geld vandaan halen als ge al geen geld hebt) kunde der dus niet geraken.

Carpoolen eh :)

TheCryptkeeper

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ge kunt wel terwijl ge in die fabriek dozen plooit ander werk zoeken, niewaar?

Inderdaad, dat kan je doen. Maar je zal dan waarschijnlijk wel tegen je goesting werken in die fabriek en dat zag ik niet zitten. En als je dan solliciteert voor een andere job moet je dan heel gemotiveerd overkomen terwijl je bij jezelf denkt "vanaf dat ik de kans krijg om in de IT sector te werken ben ik hier weg".
Er hebben er mij veel gezegd dat je geen medelijden moet hebben met je werkgever, maar ik vond toch dat ik dan mijn werkgever in de zak zette.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf als je je het kan permiteren om lang te zoeken of niet.

ComputerVISTA

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:

Ge kunt zo nog 100.000 mogelijkheden opnoemen waarvan ik direkt kan zeggen dat dat niet altijd mogelijk is, de plaats waar ik over spreek is Wallonie waar ik dan Bv. naartoe zou gaan en zowat alle werknemers zijn Walen en die rijden dus niet richting Geraardsbergen.

Heb dat wel een tijd kunnen doen naar Zottegem maar dan werd die gast buiten gezet en kon ik dus ook niet meer komen.

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Spijtig genoeg kunt ge dat ook niet overal vinden, hier Bv. is er geen industrie... En als er al iets is is't op een industrieterrein waar ge niet kunt geraken met het openbaar vervoer en als ge geen auto hebt staat ge daar schoon, zijt ge wel verplicht van te weigeren want een auto kost geld, veel geld.

Of ge moet het zien zitten om 25 km met u fiets of brommer te doen (enkel dus 50 heen en weer)

Ik zeg altijd wie zoekt dit vindt, ik heb kik ook geen auto, en kdoe ook vakantiejobs, tis hetzelfde niet maar regen of wind of zonneschijn, twas altijd met de fiets derdoor ze.

Wie geld wilt verdienen eeft er iets voor over en ge kunt dus een schoon lijntje trekken tussen de luiaards en de niet luiaards.


Gaan werken en met den auto naar uw werk en ondertussen geschikt werk zoeken komt u nog altijd beter uit dan thuis te blijven en niet te werken. :)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Math'ke zei:
Keuze maken ? Profiteren op een andere zijne zware arbeid ?

Der zijn genoeg jobs in da fabriekswereld die niet ZWAAR zijn, zoals met een clarckske rondrijden, der is genoeg werk jong, tis maar al wat ge voor doet, alsde altijd met uw leeg gat blijft zitten op stoeleke gade inderdaad nooit iets geschikt vinden.
Van zware arbeid word je gek, zeker als ge constant 't zelfde manoeuvre moet uitvoeren. Dit merk je maar al te vaak aan 't gedrag van de personen die zo'n job beoefenen (lees: marginaal). Let wel, niet iedere arbeider hoeft per se 'n laag wereldbeeld te hebben, but you get the picture. En zelfs als zouden er mensen zijn die voor zo'n job kiezen, is er altijd kans dat ze ontslagen worden omdat ze niet snel genoeg werken (lees: fysiek niet haalbaar). Luiaards bestaan er zeker, en dat zijn diegene die vaak aan de drugs zitten. Geld krijgen en er iets voor in ruil doen is één ding, maar bekijk 't niet zwart-wit.

flash_artist

Legacy Member
bartje_n zei:
WIE WIL WERKEN DOET ER OOK ALLES VOOR
helaas denkt iedereen waarom 40€/week werken voor 1200€ als ik van de rva 900€/maand kan krijgen?

Dees klopt dus totaal ni he, in de regio waar ik woon is ma 3-4% werkloos waarvan de helft 50+ , nog wat mensen me psychologische -fysische problemen en der blijft al niks ni meer over van mensen die zo zouden redeneren.
In andere regio's zijn der wsl gewoon ni genoeg bedrijven.
Er zullen wel ergens een paar individuen zijn die zo redeneren, maar zeker ni iedereen gelijk gij stelt.

Conqie

Legacy Member
Huey zei:
same here, nummer 1 op de lijst: Vancouver, CANADA..
Géén racisme, géén zever over uitkeringen: immigranten krijgen een basisopleiding engels en een job..
Mensen die 2 of zelfs 3-talig zijn, zijn zéér nodig..

vergelijking met België:
politici gaan zeveren over nutteloze dingen zoals de taal op bordjes... ? wtf, dan hebde toch echt geen flauw benul waar ge mee bezig zijt ?
racisme ten top, elke week wel ne jongen die wordt neergeknald voor nen ipod..
en dan nog tal van "werklozen" terwijl er duizenden vacatures zijn om in te vullen..

Viva Canada & UK

Slaagt op niks...
ten eerste hun migratie beleid is anders, je moet al een goede reden hebben omdaar binnen te mogen, unlike here.
en racisme is overal, langs beide richtingen...

alsof de taal op bordjes niet belangerijk is, er zijn wel degelijk mensen die liever zien dat vlaanderen vlaams blijft, het gaat niet om hoe klein of belachelijk het is, maar om principe

ga maar naar je droom wereldje, als je er binnen geraakt teminste

virtualdude

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
alsof de taal op bordjes niet belangerijk is, er zijn wel degelijk mensen die liever zien dat vlaanderen vlaams blijft, het gaat niet om hoe klein of belachelijk het is, maar om principe

Ach jongen dat communotair gevecht is gwn
-> de indruk ana het volk te geven dat men aan het werk steken
-> het op de andere steken waarom het niet lukt

Zolang ze gwn wat communotait blaffen moeten ze geen bal uitsteken en kunnen ze gerust samen gaan eten.

Best grappig. Ze blaffen overdags en 's avonds boefen ze allemaal samen.

Politiekers interesseren zich geen BAL in het gepeupel. Enkel hun eigen zakken en het aantal stemmen interesseert hun. Waarom dacht ge trouwens da ge ze enkel ziet/hoort wanneer verkiezingen aankomen

whacker

Legacy Member
TheCryptkeeper zei:
. Ik heb toch wel het recht om werk te zoeken in de sector waarvoor ik gestudeerd heb?
Uiteindelijk heb ik dan toch werk gevonden in de IT sector en heb nu een vaste job die ik graag doe.
Uiteraard hebt ge dat recht, daar ben ik het absoluut mee eens.
Ik snap niet dat je zo lang gezocht hebt naar een job in de IT.
Ik had al werk nog voor ik aan het zoeken was.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Kzit nu ondertussen ook al 3 maand in de wachttijd. En uiteraard solliciteer ik regelmatig . Als ik tegen half januari echter nog niks deftigs heb gevonden, pak ik het eerste het beste interimjobke aan. Ik kan niet eeuwig blijven thuiszitten.

Unilever

Legacy Member
Math'ke zei:
Het is toch ook nooit anders geweest ? Zelfstandigen zijn al altijd de ruggegraat geweest voor de economie hier, ze werken enorm veel en hard en de haren staan soms recht van de stress en dan gaan ze op pensioen en krijgen ze een magerpensioentje waar ze bij wijze van spreken nog gene zak patatten mee kunnen kopen:)
Dat het altijd zo is geweest maakt het toch niet minder grof?

NoizeSuppressor

Legacy Member
Als je het niet ziet zitten als zelfstandige, omwille van pensioen of stress, neem dan een job zodat je werkgever je betaald en je geen stress hebt...

themummy123

Legacy Member
SpArdA zei:
alleenwonend (dag / maand)
jonger dan 18 jaar: 9,15 euro / 237,90 euro
tussen 18 en 20 jaar: 14,39 euro / 374,14 euro
vanaf 21 jaar: 23,36 euro / 607,36 euro

http://www.vacature.com/art743

merci, ik heb ondertussen ook gezocht en heb het volgende gevonden
http://www.rva.be/D_Egov/default.asp?MainDir=D_Egov&Language=NL&IndexDir=Wachttijd&Button=2

Wat is het bedrag van de wachtuitkeringen ?

Het bedrag van de wachtuitkeringen is afhankelijk van uw gezinssituatie en van uw leeftijd. Het gaat om forfaitaire bedragen. (geïndexeerde bedragen geldig vanaf 01.10.2006).
- samenwonenden met gezinslast ontvangen 34,21 euro per dag of 889,46 euro per maand.
- alleenwonenden ontvangen:
- jonger dan 18 jaar : 9,52 euro per dag, 247,52 euro per maand
- van 18 tot 20 jaar: 14,97 euro per dag; 389,22 euro per maand
- vanaf 21 jaar: 24,79 euro per dag, 644,54 euro per maand
- samenwonenden ontvangen:
- jonger dan 18 jaar: 8,33 euro per dag; 216,58 euro per maand
- 18 jaar en ouder: 13,29 euro per dag; 345,54 euro per maand
- bevoorrechte samenwonenden (= partner beschikt slechts over vervangingsinkomen) per dag ontvangen):
- jonger dan 18 jaar: 8,82 euro per dag ; 229,32 euro per maand
- 18 jaar en ouder: 14,17 euro per dag ; 368,42 euro per maand

Denk dat deze cijfers correcter zijn(geïndexeerd) + het komt van de rva-site zelf.

Ik woon normaal gezien bij mijn ouders, maar ik denk dat ik effe alleen ga wonen als ik zo die bedragen zie.:lol:

Anvilke

Legacy Member
Ik ben dit jaar afgestudeerd ( a2 elektronica @ 17jaar ) en bloodyhell, om nen job te vinden as ge 17 zijt, niet evident !.

heb nu uiteindelijk nen job gevonden hier in gistel ( metaalsorteerder ) dat niet in m'n studies ligt ( in geen enkele zelfs, no diploma vereist ), en zit constant te solliciteren naar electronica-jobs.Maarja, moeilijk te vinden as ge juist 18 zijt geworden.

Daarom dak de beslissing genomen heb om in januarie ( 3de-4de week ofzo ),ask ng in da bedrijf van metaalsorteren zit, naart leger te gaan en uiteindelijk bij m'n vader in lombardsijde te geraken.schoon geld + geen backbreaking werk :D

^MystiQ

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Als je het niet ziet zitten als zelfstandige, omwille van pensioen of stress, neem dan een job zodat je werkgever je betaald en je geen stress hebt...

Als jij denkt dat je geen stress kan hebben omdat je onder iemand staat en voor iemand werkt zit je er wel degelijk naast :)

Anvilke zei:
Ik ben dit jaar afgestudeerd ( a2 elektronica @ 17jaar ) en bloodyhell, om nen job te vinden as ge 17 zijt, niet evident !.

heb nu uiteindelijk nen job gevonden hier in gistel ( metaalsorteerder ) dat niet in m'n studies ligt ( in geen enkele zelfs, no diploma vereist ), en zit constant te solliciteren naar electronica-jobs.Maarja, moeilijk te vinden as ge juist 18 zijt geworden.

Daarom dak de beslissing genomen heb om in januarie ( 3de-4de week ofzo ),ask ng in da bedrijf van metaalsorteren zit, naart leger te gaan en uiteindelijk bij m'n vader in lombardsijde te geraken.schoon geld + geen backbreaking werk :D

Ik heb ook mijn A2 diploma elektronica-elektriciteit en net voor de redenen die jij hiet opnoemt ben ik beginnen verder studeren. Je bent dezer dagen niets meer met een A2 diploma. De technische opleidingen in het middelbaar zijn niet kwalitatief genoeg, zo simpel is dat :)

Naar het leger sjah, dunnow ze, hele dagen niks moeten doen en constant zuipen, als ge da geestig vind dan moede da doen ja :)

Unilever zei:
Dat het altijd zo is geweest maakt het toch niet minder grof?

Kzeg toch niet dat het daarom minder grof is ? We moeten daar gewoon mee leren leven ! :)

themummy123 zei:
maar ik denk dat ik effe alleen ga wonen als ik zo die bedragen zie.:lol:

Khoop dat dit sarcasme is en als dit niet zo is heb je alvast mijn vote voor domste post van het jaar 2006 :woohoo:

LOBO0901

Legacy Member
Math'ke zei:
Naar het leger sjah, dunnow ze, hele dagen niks moeten doen en constant zuipen, als ge da geestig vind dan moede da doen ja :)

Hebt ge zo nog "intelligente" veralgemeningen die ge wilt delen met de rest :ironic:

^MystiQ

Legacy Member
LOBO0901 zei:
Hebt ge zo nog "intelligente" veralgemeningen die ge wilt delen met de rest :ironic:

Kzal u ne keer de waarheid gaan vertellen zie voor ge hier met uw domme ":ironic:" peetjes afkomt.

De man van een vriendin van mijn ma zit bij het leger als onderofficier ( wss is em al gedregradeerd van rank ) en diene vent doe daar op zijn kazerne ook niets anders dan drinken.

En nu heeft em een drankprobleem. Ie sla zijn vrouw, ie pakt ze vast bij haar haar en sleurt ze haar bed en ga zo maar door, ze gaan nu scheiden en ze hebben 3 kinderen en die kinderen zitten nog allemaal in het middelbaar.

Ze is naar de legerdokter geweest en ze heeft het gemeld en die persoon zei "sorry, maar ze drinken hier allemaal" ..

Zijde op uw tenen getrapt misschien, ge zit mss zelf bij het leger ? De enige militairen die het verdienen om militair genoemd te worden zijn dedie, da regelmatig naar het buitenland gaan om daar missies uit te voeren. Da zijn pas echte soldaten die weten waar ze met hun voeten staan op de grond.

*Maya*

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Van zware arbeid word je gek, zeker als ge constant 't zelfde manoeuvre moet uitvoeren. Dit merk je maar al te vaak aan 't gedrag van de personen die zo'n job beoefenen (lees: marginaal). Let wel, niet iedere arbeider hoeft per se 'n laag wereldbeeld te hebben, but you get the picture.

Dus elke persoon die zware arbeid uitvoerd is marginaal?
Ik denk dat er hier dan enorm veel marginale jobs zijn in de wereld :eek: .
Van de bakker die zorgt dat gij uw bokes kunt meenemen naar school tot de straatwerker die zorgt dat gij een goed velopadje hebt om over te fietsen tot de vuilnisophaaldienst die ervoor zorgen dat je na een jaar niet met een mesthoop zit, om over de bouwvakkers die huizen bouwen nog maar te zwijgen.

Moesten alle zware jobs afgeschaft worden zou het niet meer draaien, idem voor hoger geschoolde jobs, iedereen is onmisbaar en moet respect krijgen voor wat hij/zij doet.

Wees wat minder wereldvreemd en trek je ogen wat meer open voor zo'n onzin uit te kramen. :doh:

En zelfs als zouden er mensen zijn die voor zo'n job kiezen, is er altijd kans dat ze ontslagen worden omdat ze niet snel genoeg werken (lees: fysiek niet haalbaar). Luiaards bestaan er zeker, en dat zijn diegene die vaak aan de drugs zitten.

Dus, u weze gewaarschuwd, alle steuntrekkers hier en luiaards zijn drugsgebruikers.

Geld krijgen en er iets voor in ruil doen is één ding, maar bekijk 't niet zwart-wit.

En dit is iets wat de poster juist niet doet, het zwart-wit bekijken en alles in hokjes steken. :ironic:

M.a.w. wat een zak vol met bull-shit en vooroordelen :doc:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan