Archief - Wachtuitkering

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NoizeSuppressor

Legacy Member
Huey zei:
same here, nummer 1 op de lijst: Vancouver, CANADA..
Géén racisme, géén zever over uitkeringen: immigranten krijgen een basisopleiding engels en een job..
Mensen die 2 of zelfs 3-talig zijn, zijn zéér nodig..

vergelijking met België:
politici gaan zeveren over nutteloze dingen zoals de taal op bordjes... ? wtf, dan hebde toch echt geen flauw benul waar ge mee bezig zijt ?
racisme ten top, elke week wel ne jongen die wordt neergeknald voor nen ipod..
en dan nog tal van "werklozen" terwijl er duizenden vacatures zijn om in te vullen..

Viva Canada & UK

jaja, geen separatisme in Canada he :D

enneuh van dat elke week neerknallen, vergelijk aub de wapengerelateerde 'ongevallen' eens ;)

Huey

Legacy Member
idd, als er eens 'herstructureringen' komen..
kdenk ni dagge veel ervaring hebt door boormachines aan te geven e makker..
ma bon, als gij daar voldoening van krijgt, verkrachting van de term 'arbeid' noem ik dat.

bartje_n

Legacy Member
Huey zei:
idd, als er eens 'herstructureringen' komen..
kdenk ni dagge veel ervaring hebt door boormachines aan te geven e makker..
ma bon, als gij daar voldoening van krijgt, verkrachting van de term 'arbeid' noem ik dat.


typis mja werk is werk ik wil hier alleen maar mee zeggen dat er zelfs mensen zijn die dit teveel vinden om te doen

de RVA en VDAB zouden eens wat moeten doen aan de mensen die maar opleidingen blijven doen zonder nadien te werken, ik ken iemand die doen nu al 6 jaar opleidingen bij de vdab en ze is nog niet gaan werken, nu dat de rva haar lastig begon te vallen is ze zwanger geraakt (3de al) zodat de rva weer 2 jaar niks gaat zeggen, ze waren getrouwt en kregen een uitkering van 1200€ /maand + ze hadden een sociale woning waar ze maar 150€/ maand aan moesten betalen en dit was nog niet goed, nu zijn ze dus gescheiden voor de wet en nu hebben ze elk 900€/maand + hij heeft ook nog eens een sociale woning waar die niet eens woont


dit noem ik dus erg

ow ja met die 1800€sparen ze niks maar kopen ze prullen en veel drank/softdrugs

^MystiQ

Legacy Member
bartje_n zei:
typis mja werk is werk ik wil hier alleen maar mee zeggen dat er zelfs mensen zijn die dit teveel vinden om te doen

de RVA en VDAB zouden eens wat moeten doen aan de mensen die maar opleidingen blijven doen zonder nadien te werken, ik ken iemand die doen nu al 6 jaar opleidingen bij de vdab en ze is nog niet gaan werken, nu dat de rva haar lastig begon te vallen is ze zwanger geraakt (3de al) zodat de rva weer 2 jaar niks gaat zeggen, ze waren getrouwt en kregen een uitkering van 1200€ /maand + ze hadden een sociale woning waar ze maar 150€/ maand aan moesten betalen en dit was nog niet goed, nu zijn ze dus gescheiden voor de wet en nu hebben ze elk 900€/maand + hij heeft ook nog eens een sociale woning waar die niet eens woont

Van zo een situaties krijg ik het dus op mij heupen é :angry:

ComputerVISTA

Legacy Member
Huey zei:
idd, als er eens 'herstructureringen' komen..
kdenk ni dagge veel ervaring hebt door boormachines aan te geven e makker..
ma bon, als gij daar voldoening van krijgt, verkrachting van de term 'arbeid' noem ik dat.

Gij zult het ongetwijfeld beter doen...

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Gij zult het ongetwijfeld beter doen...

Hij heeft wel een punt hoor MAAR de persoon die de boormachines doorgeeft werkt tenminste en profiteert niet op iemand anders zijne rug en daar laat ik het dan ook bij, der zijn zelfs nog grotere luizenjobs dan da ( kijkt naar de gemeente ) en daar zeggek ook niets van, ze "werken" tenminste :)

bartje_n

Legacy Member
Math'ke zei:
Hij heeft wel een punt hoor MAAR de persoon die de boormachines doorgeeft werkt tenminste en profiteert niet op iemand anders zijne rug en daar laat ik het dan ook bij, der zijn zelfs nog grotere luizenjobs dan da ( kijkt naar de gemeente ) en daar zeggek ook niets van, ze "werken" tenminste :)

het is niet uitsluitend boormachines he maar ook uitval onderdelen, gereedschap, bestellingen,.... een brandweerman is ook 8h per dag betaald en die werkt ook niet 8h per dag maar is wel 8h per dag beschikbaar ...

ComputerVISTA

Legacy Member
Math'ke zei:
Hij heeft wel een punt hoor MAAR de persoon die de boormachines doorgeeft werkt tenminste en profiteert niet op iemand anders zijne rug en daar laat ik het dan ook bij, der zijn zelfs nog grotere luizenjobs dan da ( kijkt naar de gemeente ) en daar zeggek ook niets van, ze "werken" tenminste :)

Een punt, die mens heeft het waarschijnlijk hier heel eenvoudig uitgelegd wat hij moet doen om te laten zien dat er werk genoeg is.

kan me moeilijk voorstellen dat hij betaald wordt voor een boormachien door te geven.

^MystiQ

Legacy Member
bartje_n zei:
het is niet uitsluitend boormachines he maar ook uitval onderdelen, gereedschap, bestellingen,.... een brandweerman is ook 8h per dag betaald en die werkt ook niet 8h per dag maar is wel 8h per dag beschikbaar ...

Een brandweerman werkt in principe wel 8 uur per dag, aangezien ze ook hun conditie moeten onderhouden, hun gezond moeten onderhouden, en wa weetek nog allemaal.

Ik weet, ik had vroeger ook zo een cliché, da brandweermannen zo in een kot zaten, eten en drinken in overvloed, nen biljart, ne kicker, en noem maar op en da ze altijd een luizenleven hadden dat gene naam eeft tot dat der nen brand is maar kdenk dat toch net iets meer inhoudt dan da :D

ComputerVISTA

Legacy Member
Al was er maar 1 brand per week, die mannen verrichten schitterend werk.


't Is btw niet alleen voor nen brand dat die uitrukken.

Waarom krijgen die eigenlijk altijd van die euhm... benamingen? :unsure: Uitrukken, Spuitgasten... :unsure:

EverlastingHate

Legacy Member
Die wachttijd duurt een maand of 9 of zo. Ge moet u eerst inschrijven bij de rva, dat moet voor een bepaalde datum zijn, anders moogde nog een jaar langer wachten.

En dan kunde geld trekken, maar veel zal't niet zijn, 10 euro per dag of zo.

Zeker als ge nog thuiswoont, krijgde nooit een vette. Zelfs niet nadat je gewerkt hebt, de gewone werkloosheidsuitkering dus. Ik ben eens 2 dagen moeten gaan doppen, kreeg per dag nog geen 13 euro. En het erge is dus dat dat zeer zwaar belast wordt, als ge uiteindelijk veel hebt gewerkt. Dan mag je zogoed als alles terugeven.

TheCryptkeeper

Legacy Member
Math'ke zei:
Keuze maken ? Profiteren op een andere zijne zware arbeid ?

Der zijn genoeg jobs in da fabriekswereld die niet ZWAAR zijn, zoals met een clarckske rondrijden, der is genoeg werk jong, tis maar al wat ge voor doet, alsde altijd met uw leeg gat blijft zitten op stoeleke gade inderdaad nooit iets geschikt vinden.

Ja en nee. Er zijn inderdaad genoeg jobs, maar dit wil niet zeggen dat je die jobs moet aannemen tegen uw goesting. Als je bijvoorbeeld informatica gestudeerd hebt, waarom zou je dan bijvoorbeeld in een fabriek moeten werken en niet in de sector waarvoor je gestudeerd hebt.
Ik heb bijvoorbeeld informatica gestudeerd en heb een lange tijd werk gezocht in deze sector en koppig geen ander werk aangenomen. Ik heb toch wel het recht om werk te zoeken in de sector waarvoor ik gestudeerd heb?
Uiteindelijk heb ik dan toch werk gevonden in de IT sector en heb nu een vaste job die ik graag doe.
Ik bedoel maar, wat is het punt om voor iets te studeren en dan uiteindelijk te werken in een totaal andere sector?

ComputerVISTA

Legacy Member
Ge kunt wel terwijl ge in die fabriek dozen plooit ander werk zoeken, niewaar?

bartje_n

Legacy Member
idd 9 maand en tijdens deze maanden krijg je niks enkel kindergeld nadien krijg je een 310€/maand

ComputerVISTA

Legacy Member
bartje_n zei:
idd 9 maand en tijdens deze maanden krijg je niks enkel kindergeld nadien krijg je een 310€/maand

Kindergeld als je onder de 25 jaar bent, zoniet... niks. Kan je wel nog altijd bij het OCMW aankloppen als het echt nodig is.

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ge kunt wel terwijl ge in die fabriek dozen plooit ander werk zoeken, niewaar?

Dit is dus exact wat ik bedoel .. Ondertussen vult ge zelfs uw spaarrekening aan :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Math'ke zei:
Dit is dus exact wat ik bedoel .. Ondertussen vult ge zelfs uw spaarrekening aan :)

Spijtig genoeg kunt ge dat ook niet overal vinden, hier Bv. is er geen industrie... En als er al iets is is't op een industrieterrein waar ge niet kunt geraken met het openbaar vervoer en als ge geen auto hebt staat ge daar schoon, zijt ge wel verplicht van te weigeren want een auto kost geld, veel geld.

Of ge moet het zien zitten om 25 km met u fiets of brommer te doen (enkel dus 50 heen en weer)

bartje_n

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Spijtig genoeg kunt ge dat ook niet overal vinden, hier Bv. is er geen industrie... En als er al iets is is't op een industrieterrein waar ge niet kunt geraken met het openbaar vervoer en als ge geen auto hebt staat ge daar schoon, zijt ge wel verplicht van te weigeren want een auto kost geld, veel geld.

Of ge moet het zien zitten om 25 km met u fiets of brommer te doen (enkel dus 50 heen en weer)

WIE WIL WERKEN DOET ER OOK ALLES VOOR
helaas denkt iedereen waarom 40€/week werken voor 1200€ als ik van de rva 900€/maand kan krijgen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan