Archief - Waarom 33 centiliter blikjes?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

th43ns

Legacy Member
Dennoman zei:
Njah, voor thuisconsumptie koopt de consument voornamelijk blikjes, lijkt me. Glazen flesjes worden voornamelijk op café of in een restaurant geconsumeerd, dus heeft de restauranthouder er alle belang bij om flesjes in te kopen, daar verkoopt hij er nl. meer van omdat er minder in zit :)
En lees aub beginpost eens goed, jongens: "Waarom zijn zo goed als alle blikjes 33 cl?"
As in: niet allemaal :)
Dat is hier anders totaal niet het geval :-)
Wij kopen enkel fleskes hier thuis, blik stinkt imo.

CyberLama

Legacy Member
Dennoman zei:
Njah, voor thuisconsumptie koopt de consument voornamelijk blikjes, lijkt me. Glazen flesjes worden voornamelijk op café of in een restaurant geconsumeerd, dus heeft de restauranthouder er alle belang bij om flesjes in te kopen, daar verkoopt hij er nl. meer van omdat er minder in zit :)
En lees aub beginpost eens goed, jongens: "Waarom zijn zo goed als alle blikjes 33 cl?"
As in: niet allemaal :)

Huh? Glazen literflessen en tweeliter petflessen, over here. Veel te veel afval als je voor elke slok die je wilt nemen bij wijze van spreken een nieuw blikje moet opentrekken, en zoals al gezegd smaakt drank in blik over het algemeen veel minder lekker dan uit flessen.

rabsi

Legacy Member
CyberLama zei:
Huh? Glazen literflessen en tweeliter petflessen, over here. Veel te veel afval als je voor elke slok die je wilt nemen bij wijze van spreken een nieuw blikje moet opentrekken, en zoals al gezegd smaakt drank in blik over het algemeen veel minder lekker dan uit flessen.

bwa qua smaak zou ik het eerder zo opdelen

glazen flessen > blik > pet flessen

killgore

Legacy Member
Ik gok puur omdat het 1/3 van een liter is ze (afgerond), dus een veelvoud ervan is een mooi getal in ons maatsysteem.

De "gewone" vorm die bijna alle 33ers hebben had in het begin wel te maken met winstmaximalisatie (vorm die het minst opp. nodig had :p).

sneax

Legacy Member
volgens mij omdat fabrieken met liters werken ofzo en daarom zijn alle blikjes een zoveelste van ne liter

bv, het reservoir van de spuiten of whatever die de blikjes/flesjen ... vullen heeft een reservoir van 1 liter - zodoende kan een flesje altijd in één keer gevuld worden en moeten er geen ingewikkelde berekeningen gebeuren om flesjes exact te vullen, nu kan men gewoon zeggen: elk flesje een derde/vierde/vijfde van een reservoir en dan reservoir opvullen

tis maar een gedacht

Bontus

Legacy Member
Ik vind pinten van 33cl ideaal qua grootte.
Zeker voor den eerste helft van den avond, als ge daarna wa trager drinkt zij die op het einde nie fris maar anderzijds maakt da dan nie meer uit want dan zijde toch al zat

Silvester

Legacy Member
plastieken flesje?

De vraag over de inhoud van blikjes zou iets voor Jongens & Wetenschap zijn imo...

Terror Factor

Legacy Member
@sneax: da betwijfel ik, da wordt allemaal machinaal gedaan enz, ik denk ni da da iet uitmaakt zenne :p
das raar da da overal anders is:/(oke,op die uitzonderinge van geluksgetal enz na).

(en imo zijn blikjes het beste van smaak)

squarePusher

Legacy Member
Moesten ze een mooie afgeronde hoeveelheid van een liter willen hadde ze wel 25cl gekozen me dunkt :)

LSDsmurf

Legacy Member
Geen idee waarom dat zo is.

Na wat opzoekwerk blijkt dat in Europa 33cl het standaardformaat is maar in Noord-Amerika gebruikt men blikjes van 12 fluid ounces (35.5cl) en in Australië is 37.5cl het standaardformaat. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan