Archief - Vraagje aan rechtsstudenten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Arifiene zei:
Ey, en ik dan :p
edit: ik ben vredig, ik hou gwn niet van mensne die de topic niet lezen, zelfs al is em maar 2 paginas :p

Mijnen uitleg was professioneler dan den uwe babe, dus ik ga hier met de pluimen lopen! :angry:

j/k ;)

Arifiene

Legacy Member
VinceFeet zei:
Haha, no offense dude. Ik had namelijk nét dezelfde fout gemaakt... :p

Maaruh, burenhinder is hier toch wel van toepassing? Ok, het zijn geen eigenaars maar die regel geldt toch even vrolijk voor huurders? Anders zou je nogal het beest kunnen uithangen op een appartement (dat je weliswaar huurt). Of zie ik iets over het hoofd? :p

elke home heeft een ander reglement => lex specialis derogat generalis

+ als het over de staat van het gebouw gaat, gaat het niet over burenhinder
als de muren bvb totaal niét geïsoleerd zijn, dan kunt ge ook alles horen, maar dan ligt da ni aan uwe gebuur...
Als het ne valse wand is bvb
Dit probleem hebde btw in vele studentenkoten.

besides, professioneel, ge hebt ni eens het cassatie-arrest vermeld :p

Genious

Legacy Member
Arifiene zei:
elke home heeft een ander reglement => lex specialis derogat generalis

+ als het over de staat van het gebouw gaat, gaat het niet over burenhinder
als de muren bvb totaal niét geïsoleerd zijn, dan kunt ge ook alles horen, maar dan ligt da ni aan uwe gebuur...
Als het ne valse wand is bvb
Dit probleem hebde btw in vele studentenkoten.

besides, professioneel, ge hebt ni eens het cassatie-arrest vermeld :p

Wel, het zou me niet verbazen dat het een valse muur is, maar om te zeggen dat ge echt ALLES hoort, dat is nu denk ik nog net ietsje te.
(maar ik hoor bvb al wanneer em op zijn bed gaat liggen, maar mebbe staat het tegen de muur gedrukt en dat ik het daarom hoor. :unsure: )

VinceFeet

Legacy Member
Genious zei:
Wel, het zou me niet verbazen dat het een valse muur is, maar om te zeggen dat ge echt ALLES hoort, dat is nu denk ik nog net ietsje te.
(maar ik hoor bvb al wanneer em op zijn bed gaat liggen, maar mebbe staat het tegen de muur gedrukt en dat ik het daarom hoor. :unsure: )

Amai, dan hoop ik voor u écht dat die student geen vriendin heeft. Want ****** + penis + ... :eek:

I REST MY CASE HE!

(en nee, niet racistisch bedoeld jongens)

Ali_

Legacy Member
euhm, hoe is het dan wel bedoeld?
En als ge iemand al hoort als hij in zijn bed ga liggen, tja dan zal je idd wel horen als hij bezig is met zijn vriendin :D hmm, das wel minder... (en als da mens nu nog is zo een is da veel geluod maakt :s)

Genious

Legacy Member
VinceFeet zei:
Amai, dan hoop ik voor u écht dat die student geen vriendin heeft. Want ****** + penis + ... :eek:

I REST MY CASE HE!

(en nee, niet racistisch bedoeld jongens)

Ie zingt mee met de zangeressen in zijn muziek (kdenk dat het R&B is, niet zeker, ben niet thuis in al dat genre gedoe), maar dat wil zeker nog niets zeggen? :p

Trouwens, ik zie niet in wat er speciaal is aan de combinatie van een *****, een penis en 3 puntjes?

VinceFeet

Legacy Member
Ali_ zei:
euhm, hoe is het dan wel bedoeld?

No offense dude, maar jij zoekt nogal te snel een statement achter een onschuldig mopje. Ik ben de meest tolerante mens die er rondloopt op deze aardkloot en ik heb echt geen zin elk mopje waar het woord '*****' of 'marrokaan' in voor komt te gaan verantwoorden eerlijk gezegd...

En bovendien zou ik zelfs niet snappen hoe je de mythe rond ****** met hun boomstammen zou kunnen opvatten als racistisch :crazy: . Die 'en nee jongens, dit is niet racistisch bedoeld' was gewoon een steek richting Math'ke met zijn contradictie daar.

Santa

Legacy Member
Pff wat voor nen hoop zever staat er in deze thread van wannabe advocaten pff

Genious

Legacy Member
Santa| zei:
Pff wat voor nen hoop zever staat er in deze thread van wannabe advocaten pff
Afgestudeerde advocaten moet ge hier niet zoeken neen, daar heb ik ook niet meteen nood aan hoor.

Ik ben heel blij met en heel dankbaar voor wat men hier allemaal uitlegt.

VinceFeet

Legacy Member
Santa| zei:
Pff wat voor nen hoop zever staat er in deze thread van wannabe advocaten pff

Wij studeren rechten, proberen die mens te helpen in de mate van het mogelijke en plots zijn we Wannabe advocaten... :rofl:

Dat dat voor u allemaal zever is kan ik aannemen, deze zever is dan ook niet op uw niveau geschreven. En ik ben inderdaad een wannabe advocaat, dat is eigenlijk de reden dat ik met die studies van start ben gegaan. Als ik hersenchirurg wou worden zou ik wel geneeskunde gaan studeren zijn.

Ali_

Legacy Member
VinceFeet zei:
No offense dude, maar jij zoekt nogal te snel een statement achter een onschuldig mopje. Ik ben de meest tolerante mens die er rondloopt op deze aardkloot en ik heb echt geen zin elk mopje waar het woord '*****' of 'marrokaan' in voor komt te gaan verantwoorden eerlijk gezegd...

En bovendien zou ik zelfs niet snappen hoe je de mythe rond ****** met hun boomstammen zou kunnen opvatten als racistisch :crazy: . Die 'en nee jongens, dit is niet racistisch bedoeld' was gewoon een steek richting Math'ke met zijn contradictie daar.

Ja idd wrs wel => examens =>heel irritant bezig=>khoor het van iedereen 'wa hedde gij gast'
kzent eigenlijk KOTSBEU da leren :) het komt mijn keel uit en ik kan in september niet naar lloret omdat ik 2e zit heb voor filosofie => JOY
das de reden dat ik de irritante, humeurige klootzak uithang, je pense :D (:$ )

Santa

Legacy Member
Tis dat ik niets over Recht weet nee.
Ik weet een ding en dat is dat er hier paar intelligente dingen worden gezegd maar ook veel gegis en zever. En ik zeg niet dat ik het beter weet want ik zit ook nog maar in mijn derde jaar, maar ik hou me dan ook niet bezig met halfcorrecte adviezen te leveren op basis van wat ik uit mijn boek onthouden heb.

En sta me niet naar het leven omdat ik mijn mening zeg aub

Santa

Legacy Member
Ik hou het tof! Ik zeg gewoon mijn mening.

En stop met me te volgen!

VinceFeet

Legacy Member
Santa| zei:
Tis dat ik niets over Recht weet nee.
Ik weet een ding en dat is dat er hier paar intelligente dingen worden gezegd maar ook veel gegis en zever. En ik zeg niet dat ik het beter weet want ik zit ook nog maar in mijn derde jaar, maar ik hou me dan ook niet bezig met halfcorrecte adviezen te leveren op basis van wat ik uit mijn boek onthouden heb.

En sta me niet naar het leven omdat ik mijn mening zeg aub

Als alle members van TN games hier hun mening zouden komen zeggen zonder daadwerkelijk iets bij te dragen aan het onderwerp dat ter discussie staat. Toffe boel gegarandeerd!

En mijn adviezen waren niet echt half correct aangezien de cursus op het moment van schrijven naast mij lag. Dus wat ik zeg was juist, ik wist alleen niet of de TS er iets mee was in zijn geval. En daar zal hij heus niet boos om zijn. Als hij een 100% correct advies wou zou hij wel een echt advocaat ofzo geraadpleegd hebben. Maar aangezien dat niet zijn intentie is zie ik dat ook niet meteen gebeuren.

No offense Santa: ik zit hier ook met examenstress dus vergeef het mij. In andere omstandigheden zou ik u wss gelijk geven.

Santa

Legacy Member
Ik zeg dan ook niet dat ik het op jou heb :)
Maar goed ik zwijg. Dat lijkt het best. Nevermind me! Carry on!

BTW: Als iemand het nodig acht wil ik in PM ook wel eens mijn niet zo deskundig advies geven over een juridisch vraagstuk

VinceFeet zei:
No offense Santa: ik zit hier ook met examenstress dus vergeef het mij. In andere omstandigheden zou ik u wss gelijk geven.

No offense taken. Ik ben vanavond om een of andere onduidelijke reden ongelooflijk geïrriteerd. Onder normale omstandigheden zou ik gewoon zwijgen.

Feignasse

Legacy Member
Ik begrijp u volkomen Santa|. Hoe verder je vordert in rechten, hoe meer je doorhebt dat de zaken meestal niet snel even op te lossen zijn met wat wetsartikeltjes en "parate kennis". Daarom probeer ik me redelijk gedeisd te houden wanneer er weer eens iemand naar "de" oplossing van zijn probleem vraagt (n/o), tenzij iemand het waagt manifeste onwaarheden te verkondigen :p

Genious

Legacy Member
Ik vraag niet achter dé oplossing he.
Eerder naar mogelijke opties. :)

(en zo leer ik nog eens wat bij over recht, kvind da wel boeiend, maar het leek me te veel blokkie blok om het te volgen)

grungywout

Legacy Member
Ulixes zei:
Ik begrijp u volkomen Santa|. Hoe verder je vordert in rechten, hoe meer je doorhebt dat de zaken meestal niet snel even op te lossen zijn met wat wetsartikeltjes en "parate kennis". Daarom probeer ik me redelijk gedeisd te houden wanneer er weer eens iemand naar "de" oplossing van zijn probleem vraagt (n/o), tenzij iemand het waagt manifeste onwaarheden te verkondigen :p

Waarom denkt ge dat ik hier de laatste 2 jaar nauwelijks nog iets post als er nog iets gevraagd wordt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan