Genious
Legacy Member
Een koninklijk besluit ivm de vereisten van een bouw, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad in 1998, kan men die aanwenden om een gebrek aan een bouw van 1966 te motiveren?
Het gaat over dit koninklijk besluit:
19 AUGUSTUS 1998. - Koninklijk besluit betreffende de voor de bouw bestemde producten
(gepubliceerd op 11 september van hetzelfde jaar)
Want volgend stukje kan me wel helpen een bepaald argument kracht bij te zetten:
PS: het is niet dat ik van plan ben te procederen ofzo, maar het zou me wel helpen als ondersteunend element om een bepaalde situatie hier eens aan te klagen zonder dat ze gewoon totaal niet reageren.
Het gaat over dit koninklijk besluit:
19 AUGUSTUS 1998. - Koninklijk besluit betreffende de voor de bouw bestemde producten
(gepubliceerd op 11 september van hetzelfde jaar)
Want volgend stukje kan me wel helpen een bepaald argument kracht bij te zetten:
5. <Geluidshinder>
Het bouwwerk moet zodanig worden ontworpen en uitgevoerd dat het door bewoners en omwonenden waargenomen geluid op een zodanig niveau gehandhaafd blijft dat het hun gezondheid niet bedreigt en dat hun slaap, hun rust en hun werk daarvan geen nadeel ondervinden.
PS: het is niet dat ik van plan ben te procederen ofzo, maar het zou me wel helpen als ondersteunend element om een bepaalde situatie hier eens aan te klagen zonder dat ze gewoon totaal niet reageren.
)
. Da zal ni pakken. Wel kunt ge gebrek aan isolatie aankaarten, maar de wetsbepalingen daaromtrent ken ik niet. Normaal gezien als er een gebrek is in de constructie is de eigenaar aansprakelijk. De vraag si in hoeverre ge hier kunt spreken van een gebrek. Al es geprobeerd met de personen in kwestie serieus te praten?
Zeg er ook bij dat als het opnieuw gebeurt je klacht indient bij die mensen van je home=> als ze dan niet zwijgen dan zijn het egocentrische klootzakken en stap dan ook echt naar iemand van je home hé.
)
)
). Maar voor je hier doodgesmeten wordt door artikels en KB's, probeer het eerst en vooral op een niet-juridische manier op te lossen. Probeer eerst en vooral met de persoon in kwestie te praten en te bemiddelen. Als dat niet lukt kan je nog altijd een derde inschakelen (heeft jouw school geen speciale 'kotdienst' ofzo?) om te bemiddelen. Als dat allemaal niets uithaalt kan je juridische stappen overwegen, maar dat zou me sterk verbazen. En vergeet niet dat zoiets de 'burenliefde' niet bepaald ten goede gaat komen.
) kent aan elke eigenaar het recht toe normaal het genot van zijn zaak te hebben, naburige eigenaars hebben dat recht ook. Er moet dus een evenwicht zijn tussen beide eigenaars en dat is in jouw situatie verstoord (want hij maakt gebruik van zijn eigendom op een manier die jouw genot beperkt ten voordele van zijn genot
). Hij is wel geen eigenaar van zijn kot (dat is de kotbaas vermoed ik) maar dat maakt niet uit, mijn verhaal klopt ook in het geval van huur.