Archief - Vraagje aan rechtsstudenten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
Een koninklijk besluit ivm de vereisten van een bouw, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad in 1998, kan men die aanwenden om een gebrek aan een bouw van 1966 te motiveren?

Het gaat over dit koninklijk besluit:
19 AUGUSTUS 1998. - Koninklijk besluit betreffende de voor de bouw bestemde producten
(gepubliceerd op 11 september van hetzelfde jaar)


Want volgend stukje kan me wel helpen een bepaald argument kracht bij te zetten:
5. <Geluidshinder>
Het bouwwerk moet zodanig worden ontworpen en uitgevoerd dat het door bewoners en omwonenden waargenomen geluid op een zodanig niveau gehandhaafd blijft dat het hun gezondheid niet bedreigt en dat hun slaap, hun rust en hun werk daarvan geen nadeel ondervinden.

PS: het is niet dat ik van plan ben te procederen ofzo, maar het zou me wel helpen als ondersteunend element om een bepaalde situatie hier eens aan te klagen zonder dat ze gewoon totaal niet reageren.

Arifiene

Legacy Member
In principe werkt de wet niét retro-actief, neen dus, tenzij er andere bepalingen in het KB staan die op iets anders wijzen.

edit: dan zouden er heel wat huizen mogen afgebroken worden vrees ik
toch kunt ge daar iets tegen doen, overmatige geluidshinder kan niet, maar ge zult het niveau van geluid toch moeten laten vastleggen, en zo kunt ge eventueel uw huisbaas (k veronderstel toch dat het zo zit) via gerechterlijke stappen dwingen om zijn huis beter te isoleren.
Vergeet niet dat dit pakken geld kost, dat ge serieuze bewijslast hebt, en dat het lang kan duren.
De exacte wetsbepalingen die hierop van toepassing zijn ken ik niet, mss dat iemand anders u kan verder helpen.

Feignasse

Legacy Member
Lijkt me trouwens veel te detaillistisch. Het leerstuk burenhinder komt misschien beter van pas.

Arifiene

Legacy Member
Ulixes zei:
Lijkt me trouwens veel te detaillistisch. Het leerstuk burenhinder komt misschien beter van pas.

idd, te laat aan gedacht
dat cassatiearrest...
ge moet dan wel een onderscheid maken tussen
a/ maken uw buren effectief teveel lawaai en gedragen ze zich niét als een goede huisvader
b/ ligt het aan de isolatie, en vanaf dat er ene door de kamer stapt hoort ge 20 olifanten afstormen...

Genious

Legacy Member
Wel, het steekt serieus tegen dat ik zo goed als letterlijk de programma's kan meevolgen van mijn kotgebuur...
En dat is prolly nen Erasmustyp, want die gast blokt totaal nietn (tenzij dat de nieuwe hype is: tv en blokken tegelijk :wtf: )

Kheb dat heel da jaar maar niet op gezegd, wel es geklaagd net voor den blok, maar das ook maar goed voor 1 dag blijkbaar...

Homebeheer (tis dus de situatie van een home) ook al es brief hier gestuurd, totaal geen reactie. (overigens identiek hetzelfde als ge rapporteert via het online formulier over een verdwenen toiletbril)
En dat begint me dus ZWAAR de keel uit te hangen.

Dusja, een bruikbaar rechtsargument zou misschien wel handig zijn om die gasten eens op zijn minst te doen antwoorden.


edit: Arifiene: combinatie van beiden:
a - Die gasten (Zwart-Afrikaan) klappen immens luid en doen alles luider dan ik ooit geweten heb, maar of ge echt kunt spreken van echt overdreven lawaai weet ik ook niet.
b - volgens mij is dat zo nen valsen muur of hoe ge dat ook heet, als ge daar uw hand over laat glijden, hoort die dat aan de andere kant perfect. (dus b is het zeker)

Arifiene

Legacy Member
Genious zei:
Wel, het steekt serieus tegen dat ik zo goed als letterlijk de programma's kan meevolgen van mijn kotgebuur...
En dat is prolly nen Erasmustyp, want die gast blokt totaal nietn (tenzij dat de nieuwe hype is: tv en blokken tegelijk :wtf: )

Kheb dat heel da jaar maar niet op gezegd, wel es geklaagd net voor den blok, maar das ook maar goed voor 1 dag blijkbaar...

Homebeheer (tis dus de situatie van een home) ook al es brief hier gestuurd, totaal geen reactie. (overigens identiek hetzelfde als ge rapporteert via het online formulier over een verdwenen toiletbril)
En dat begint me dus ZWAAR de keel uit te hangen.

Dusja, een bruikbaar rechtsargument zou misschien wel handig zijn om die gasten eens op zijn minst te doen antwoorden.


edit: Arifiene: combinatie van beiden:
a - Die gasten (Zwart-Afrikaan) klappen immens luid en doen alles luider dan ik ooit geweten heb, maar of ge echt kunt spreken van echt overdreven lawaai weet ik ook niet.
b - volgens mij is dat zo nen valsen muur of hoe ge dat ook heet, als ge daar uw hand over laat glijden, hoort die dat aan de andere kant perfect. (dus b is het zeker)

1 ALTIJD aangetekende brief verzenden, dan hebde bewijs
2 ik vrees dat ge burenhinder hier niet gaat kunnen inroepen, kzie u al staan voor de rechter: 'jama meneer, die ****** zijn ZO luid e' :p. Da zal ni pakken. Wel kunt ge gebrek aan isolatie aankaarten, maar de wetsbepalingen daaromtrent ken ik niet. Normaal gezien als er een gebrek is in de constructie is de eigenaar aansprakelijk. De vraag si in hoeverre ge hier kunt spreken van een gebrek. Al es geprobeerd met de personen in kwestie serieus te praten?
Ook rechtsreeks naar Homebeheer gaan, ipv brief zenden ofzo kan helpen. Het gaat hier ook om een kot eh, ik denk dat daar andere regels voor zijn dan voor een huurhuis op dat punt.

Medestudenten? Help? :p

Ali_

Legacy Member
Genious zei:
Wel, het steekt serieus tegen dat ik zo goed als letterlijk de programma's kan meevolgen van mijn kotgebuur...
En dat is prolly nen Erasmustyp, want die gast blokt totaal nietn (tenzij dat de nieuwe hype is: tv en blokken tegelijk :wtf: )

Kheb dat heel da jaar maar niet op gezegd, wel es geklaagd net voor den blok, maar das ook maar goed voor 1 dag blijkbaar...

Homebeheer (tis dus de situatie van een home) ook al es brief hier gestuurd, totaal geen reactie. (overigens identiek hetzelfde als ge rapporteert via het online formulier over een verdwenen toiletbril)
En dat begint me dus ZWAAR de keel uit te hangen.

Dusja, een bruikbaar rechtsargument zou misschien wel handig zijn om die gasten eens op zijn minst te doen antwoorden.


edit: Arifiene: combinatie van beiden:
a - Die gasten (Zwart-Afrikaan) klappen immens luid en doen alles luider dan ik ooit geweten heb, maar of ge echt kunt spreken van echt overdreven lawaai weet ik ook niet.
b - volgens mij is dat zo nen valsen muur of hoe ge dat ook heet, als ge daar uw hand over laat glijden, hoort die dat aan de andere kant perfect. (dus b is het zeker)

Sorry genious, ik kan het niet laten. Maar hoeft dat vermeld te worden? Maakt het iets uit als je het niet vermeldt? Stel dat het nu niet om een zwart-afrikaan ging, had je er dan blanke vlaming tussen haakjes gezet? Waarschijnlijk niet hé.
Voor de rest moet je gewoon met die kerels praten en zeggen dat je examens hebt en of ze hun bakkes willen houden en dat geklap laten :) Zeg er ook bij dat als het opnieuw gebeurt je klacht indient bij die mensen van je home=> als ze dan niet zwijgen dan zijn het egocentrische klootzakken en stap dan ook echt naar iemand van je home hé.
En voor degenen die heel veel commentaar zouden hebben op mijn eerste alinea, so be it, ik stel enkel vast dat dit totaal niet terzake doet en het dus ook niet vermeld hoeft te worden en zeker niet omdat je als heb om blanke autochtonen ging het niet zou vermelden.

Genious

Legacy Member
Arifiene zei:
1 ALTIJD aangetekende brief verzenden, dan hebde bewijs
2 ik vrees dat ge burenhinder hier niet gaat kunnen inroepen, kzie u al staan voor de rechter: 'jama meneer, die ****** zijn ZO luid e' :p. Da zal ni pakken. Wel kunt ge gebrek aan isolatie aankaarten, maar de wetsbepalingen daaromtrent ken ik niet. Normaal gezien als er een gebrek is in de constructie is de eigenaar aansprakelijk. De vraag si in hoeverre ge hier kunt spreken van een gebrek. Al es geprobeerd met de personen in kwestie serieus te praten?
Ook rechtsreeks naar Homebeheer gaan, ipv brief zenden ofzo kan helpen. Het gaat hier ook om een kot eh, ik denk dat daar andere regels voor zijn dan voor een huurhuis op dat punt.

Medestudenten? Help? :p
Alvast bedankt voor de informatie tot hier toe.

Een aangetekende brief, misschien voor algemeen homebeheer als dat bestaat, maar de homemanager (die ik hier dus nog nooit gezien heb :wtf: ) zijn bus hangt beneden in de gang.

Persoon in kwestie aanspreken ligt me wat moeilijk, omdat:
- Heb het al eens gedaan, prolly niet duidelijk genoeg. (jaja, nog een keer zeker, maar 1: ik kan zo elke dag aan zijn deur staan, 2: lees verder ;))
- Dat ligt me enorm moeilijk omdat ik verbaal totaal onbekwaam ben in het Engels en ge brabbelt dan wa raars en hoopt dat die anderen dat verstaat.
- Nen vlotten typ ben ik niet, dat draagt er ook al niet aan bij.

Kzou wel willen rechtstreeks naar homemanager gaan, zeker aangezien op schrijven niet gereageerd wort, maar die is hier naar het schijnt zelden (en die heb ik persoonlijk nog nooit gezien).
Nu, als ik nog altijd in die situatie blijf hangen na de examens is eender welke persoon goed om naartoe te stappen en te gaan janken. :p (er zal wel nog een algemeen homebeheer zijn veronderstel ik, voor de homes in het algemeen)

Genious

Legacy Member
Ali_ zei:
Sorry genious, ik kan het niet laten. Maar hoeft dat vermeld te worden? Maakt het iets uit als je het niet vermeldt? Stel dat het nu niet om een zwart-afrikaan ging, had je er dan blanke vlaming tussen haakjes gezet? Waarschijnlijk niet hé.
Voor de rest moet je gewoon met die kerels praten en zeggen dat je examens hebt en of ze hun bakkes willen houden en dat geklap laten :) Zeg er ook bij dat als het opnieuw gebeurt je klacht indient bij die mensen van je home=> als ze dan niet zwijgen dan zijn het egocentrische klootzakken en stap dan ook echt naar iemand van je home hé.
En voor degenen die heel veel commentaar zouden hebben op mijn eerste alinea, so be it, ik stel enkel vast dat dit totaal niet terzake doet en het dus ook niet vermeld hoeft te worden en zeker niet omdat je als heb om blanke autochtonen ging het niet zou vermelden.

Ik merk het op omdat ik in weet dat het luider zijn van die mensen in de eerste plaats niet is omdat die persoon gewoon zin heeft om luid te zijn, maar die gasten in het algemeen luider zijn.
Dit is ongetwijfeld een veralgemening, maar veel scheelt het niet hoor, toch niet op mijn verdiep. :s

Maar goed, doe alsof het er niet staat ok? :p
En klappen zou geen probleem zijn mocht ik verbaal wat beter zijn in vreemde talen.

Arifiene

Legacy Member
Genious zei:
Alvast bedankt voor de informatie tot hier toe.

Een aangetekende brief, misschien voor algemeen homebeheer als dat bestaat, maar de homemanager (die ik hier dus nog nooit gezien heb :wtf: ) zijn bus hangt beneden in de gang.

Persoon in kwestie aanspreken ligt me wat moeilijk, omdat:
- Heb het al eens gedaan, prolly niet duidelijk genoeg. (jaja, nog een keer zeker, maar 1: ik kan zo elke dag aan zijn deur staan, 2: lees verder ;))
- Dat ligt me enorm moeilijk omdat ik verbaal totaal onbekwaam ben in het Engels en ge brabbelt dan wa raars en hoopt dat die anderen dat verstaat.
- Nen vlotten typ ben ik niet, dat draagt er ook al niet aan bij.

Kzou wel willen rechtstreeks naar homemanager gaan, zeker aangezien op schrijven niet gereageerd wort, maar die is hier naar het schijnt zelden (en die heb ik persoonlijk nog nooit gezien).
Nu, als ik nog altijd in die situatie blijf hangen na de examens is eender welke persoon goed om naartoe te stappen en te gaan janken. :p (er zal wel nog een algemeen homebeheer zijn veronderstel ik, voor de homes in het algemeen)

vraag een afspraak met die mens
en vraag ne tolk (vriend, vriendin) voor met die gasten te klappen en laat die ook uitleggen da gij geen engels kunt, anders denken ze da ge ne asociale zak zijt :p)
ga desnoods naar uw school zelf om het probleem aan te kaarten :).

Genious

Legacy Member
Arifiene zei:
vraag een afspraak met die mens
en vraag ne tolk (vriend, vriendin) voor met die gasten te klappen en laat die ook uitleggen da gij geen engels kunt, anders denken ze da ge ne asociale zak zijt :p)
ga desnoods naar uw school zelf om het probleem aan te kaarten :).

Hmm, nen maat die goed Engels kan meevragen als semi-tolk, nog geen zo'n slecht idee in feite. :)

Ali_

Legacy Member
Genious zei:
Ik merk het op omdat ik in weet dat het luider zijn van die mensen in de eerste plaats niet is omdat die persoon gewoon zin heeft om luid te zijn, maar die gasten in het algemeen luider zijn.
Dit is ongetwijfeld een veralgemening, maar veel scheelt het niet hoor, toch niet op mijn verdiep. :s

Maar goed, doe alsof het er niet staat ok? :p
En klappen zou geen probleem zijn mocht ik verbaal wat beter zijn in vreemde talen.

ahwel, meer dan klappen kun je niet doen. Dat klein beetje engels ken je toch wel (of kunnen zij geen engels?)
Vriendelijk:
could you please calm down and be a little bit more quiet, I have my papers these days and I can't concentrate because of the fact that you are a bit too noisy. Please think of that, otherwise I'll have to report this to the people of the home
of iets in die aard
Je kan het ook onvriendelijk doen;
Shut the fuck up! I'm trying to study.

Ik zou voor het eerste gaan.
En toch kan en zal ik het niet negeren, want wat mij stoort is dat als je hele gang nu blank en autochtoon was en die allemaal luidruchtig waren, jij dat niet zou vermelden tussen haakjes :p

Genious

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik zou voor het eerste gaan en toch kan en zal ik het niet negeren, want wat mij stoort is dat als je hele gang nu blank en autochtoon was en die allemaal luidruchtig waren, jij dat niet zou vermelden tussen haakjes :p
True, omdat ge daar dan van uit gaat.
En ik deed het potverdomme dan nog om te nuanceren dat ik ook wel ergens begrijp dat die kerels gewoon van nature wat luider zijn en nu krijg ik daardoor iemand op mijn kap. tsss ;)
(wat niet wegneemt dat mijn rust in alle betekenissen er onder lijdt)

En ja, ik ken wel Engels hoor, ik lees het zonder problemen en mits degelijke uitspraak begrijp ik het ook wel zonder problemen.
Maar spreken is iets heel anders, want mijn uitspraak is een ramp en ik val dan nogal makkelijk over die woorden.

Ik moet toen ik het hem es zei iet in de genre van "could you lower the noise please, because i can hear it far too well" gezegd hebben, als ik daar nu aan denk is dat bekakte structuur en mijn uitspraak zal het afgemaakt hebben. vekrlaart prolly ook wrm ie toen zo raar keek :p (maar het was die avond wel stiller)

Ali_

Legacy Member
Genious zei:
True, omdat ge daar dan van uit gaat.
En ik deed het potverdomme dan nog om te nuanceren dat ik ook wel ergens begrijp dat die kerels gewoon van nature wat luider zijn en nu krijg ik daardoor iemand op mijn kap. tsss ;)
(wat niet wegneemt dat mijn rust in alle betekenissen er onder lijdt)

En ja, ik ken wel Engels hoor, ik lees het zonder problemen en mits degelijke uitspraak begrijp ik het ook wel zonder problemen.
Maar spreken is iets heel anders, want mijn uitspraak is een ramp en ik val dan nogal makkelijk over die woorden.

Ik moet toen ik het hem es zei iet in de genre van "could you lower the noise please, because i can hear it far too well" gezegd hebben, als ik daar nu aan denk is dat bekakte structuur en mijn uitspraak zal het afgemaakt hebben. vekrlaart prolly ook wrm ie toen zo raar keek :p (maar het was die avond wel stiller)

Gewoon noggis praten, of zoals arifien zei neem een tolk mee (die vriend van u he, mocht ge nu in a'pen zitten ik zou met alle pleziet meegaan). En dat het een probleem is snap ik maar al te goe, maar je had er al lang een oplossing voor moeten zoeken, de examens zijn bijna gedaan (nog eentje maandag :woohoo:)

^MystiQ

Legacy Member
Zoek gewoon een ander kot, het gaat u waarschijnlijk veel miserie besparen :)

VinceFeet

Legacy Member
Eerst en vooral, ik heb de ganse thread niet gelezen want ben zelf aan het studeren (toevallig wel privaatrecht en inderdaad, juist burenhinder afgehandeld! :lol: ). Maar voor je hier doodgesmeten wordt door artikels en KB's, probeer het eerst en vooral op een niet-juridische manier op te lossen. Probeer eerst en vooral met de persoon in kwestie te praten en te bemiddelen. Als dat niet lukt kan je nog altijd een derde inschakelen (heeft jouw school geen speciale 'kotdienst' ofzo?) om te bemiddelen. Als dat allemaal niets uithaalt kan je juridische stappen overwegen, maar dat zou me sterk verbazen. En vergeet niet dat zoiets de 'burenliefde' niet bepaald ten goede gaat komen.

Maar je kan je inderdaad berusten op evenwichtsleer-afwezigheidvan schuld. Art. 544 B.W. (gvd, nu kom ik zelf al af met artikels, vergeef me: beroepsmisvorming :cry:) kent aan elke eigenaar het recht toe normaal het genot van zijn zaak te hebben, naburige eigenaars hebben dat recht ook. Er moet dus een evenwicht zijn tussen beide eigenaars en dat is in jouw situatie verstoord (want hij maakt gebruik van zijn eigendom op een manier die jouw genot beperkt ten voordele van zijn genot :crazy: ). Hij is wel geen eigenaar van zijn kot (dat is de kotbaas vermoed ik) maar dat maakt niet uit, mijn verhaal klopt ook in het geval van huur.

Als je daarmee naar de rechter stapt gaat hij de zaak beoordelen op basis van verschillende factoren (wél op soevereine wijze). Factoren zoals tijdstip, duur, plaats, bijzondere gevoeligheid van persoon of zaak,... In ieder geval, de kans is volgens mij groot dat je gelijk krijgt omdat er in een kot gestudeerd moet worden en het kan niet dat een student daarin belet wordt.

Nogmaals, ik ben een eerstejaars (heb dus nog maar een kleine 3 maanden les gehad) en de kans is groot dat het advies van Arifiene (en andere mensen met meer ervaring) véél meer waard is dan dat van mij. Maar ik zeg gewoon wat ik denk en je kan het altijd in overweging nemen.

Maar de rechter moet altijd de laatste stap zijn. Bemiddelen is hier de boodschap. Met deze zaak naar de rechter stappen is eigenlijk zoals met een bazooka op een mug schieten. Maar als dat de enige manier zou zijn om die mug te mollen, so be it.

Edit: En als het de muren zijn die je gewoon omver kan pissen, dan is het mss is tijd om naar de kotbaas te stappen. Hij moet dan maar zorgen dat de situatie op lange termijn verbeterd wordt en op korte termijn mag hij dan wel is gaan bemiddelen met de student in kwestie. Of een blad uithangen dat uitdrukkelijk vraagt om stilte tijdens deze periode van het jaar. Ik weet het, mensen negeren nogal vaak papieren maar wie weet helpt het wel.

Arifiene

Legacy Member
VinceFeet zei:
Eerst en vooral, ik heb de ganse thread niet gelezen want ben zelf aan het studeren (toevallig wel privaatrecht en inderdaad, juist burenhinder afgehandeld! :lol: ). Maar voor je hier doodgesmeten wordt door artikels en KB's, probeer het eerst en vooral op een niet-juridische manier op te lossen. Probeer eerst en vooral met de persoon in kwestie te praten en te bemiddelen. Als dat niet lukt kan je nog altijd een derde inschakelen (heeft jouw school geen speciale 'kotdienst' ofzo?) om te bemiddelen. Als dat allemaal niets uithaalt kan je juridische stappen overwegen, maar dat zou me sterk verbazen. En vergeet niet dat zoiets de 'burenliefde' niet bepaald ten goede gaat komen.

Maar je kan je inderdaad berusten op evenwichtsleer-afwezigheidvan schuld. Art. 544 B.W. (gvd, nu kom ik zelf al af met artikels, vergeef me: beroepsmisvorming :cry:) kent aan elke eigenaar het recht toe normaal het genot van zijn zaak te hebben, naburige eigenaars hebben dat recht ook. Er moet dus een evenwicht zijn tussen beide eigenaars en dat is in jouw situatie verstoord (want hij maakt gebruik van zijn eigendom op een manier die jouw genot beperkt ten voordele van zijn genot :crazy: ). Hij is wel geen eigenaar van zijn kot (dat is de kotbaas vermoed ik) maar dat maakt niet uit, mijn verhaal klopt ook in het geval van huur.

Als je daarmee naar de rechter stapt gaat hij de zaak beoordelen op basis van verschillende factoren (wél op soevereine wijze). Factoren zoals tijdstip, duur, plaats, bijzondere gevoeligheid van persoon of zaak,... In ieder geval, de kans is volgens mij groot dat je gelijk krijgt omdat er in een kot gestudeerd moet worden en het kan niet dat een student daarin belet wordt.

Nogmaals, ik ben een eerstejaars (heb dus nog maar een kleine 3 maanden les gehad) en de kans is groot dat het advies van Arifiene (en andere mensen met meer ervaring) véél meer waard is dan dat van mij. Maar ik zeg gewoon wat ik denk en je kan het altijd in overweging nemen.

Maar de rechter moet altijd de laatste stap zijn. Bemiddelen is hier de boodschap. Met deze zaak naar de rechter stappen is eigenlijk zoals met een bazooka op een mug schieten. Maar als dat de enige manier zou zijn om die mug te mollen, so be it.

ge had het beter wel gelezen want dat was al gezegd geweest :p
besides, met artikelen smijten naar een leek = big nono :p

^MystiQ

Legacy Member
En ge moet oppassen met die valse wand é, als ge ze eigenlijk ne stek geeft door naar ne rechtbank te gaan zitten ze op 1, 2, 3 bij u als ze da willen .. Niet te vergeten, tzijn nog altijd ****** hé, kzou daar toch mee oppassen ze ( en das nu nie racistisch bedoeld é ) ma gewoon, verhuist gewoon van kot jong voor u al de miserie te besparen :)

VinceFeet

Legacy Member
Math'ke zei:
En ge moet oppassen met die valse wand é, als ge ze eigenlijk ne stek geeft door naar ne rechtbank te gaan zitten ze op 1, 2, 3 bij u als ze da willen .. Niet te vergeten, tzijn nog altijd ****** hé, kzou daar toch mee oppassen ze ( en das nu nie racistisch bedoeld é ) ma gewoon, verhuist gewoon van kot jong voor u al de miserie te besparen :)

Sorry, maar sta me toe om volledig stuk te gaan bij deze reply... :rofl: :rofl: :rofl:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan