Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Math'ke zei:En ge moet oppassen met die valse wand é, als ge ze eigenlijk ne stek geeft door naar ne rechtbank te gaan zitten ze op 1, 2, 3 bij u als ze da willen .. Niet te vergeten, tzijn nog altijd ****** hé, kzou daar toch mee oppassen ze ( en das nu nie racistisch bedoeld é ) ma gewoon, verhuist gewoon van kot jong voor u al de miserie te besparen![]()

Math'ke zei:Waarom ?![]()

Arifiene zei:dat spreekt voor zich
@ etienne: sorry maar als ge betaalt voor ene kot moet ge in da kot kunnen leren eh

VinceFeet zei:Idd, als je altijd moet gaan weglopen van je problemen ga je je ganse leven op de vlucht zijn denk ik!![]()

Math'ke zei:Das toch nie waar, ene keer daje een rustig kot hebt gevonden zitte toch wel goed zekers![]()
Lt. PeeJee zei:Heb een beetje rond geneusd in mijn Burgerlijk Wetboek, en ik vind persoonlijk dat artikel 544 het meest aanleunt aan deze kwestie.
Wat zegt die wet: “Eigendom is het recht om op de meest volstrekte wijze van een zaak het genot te hebben en daarover te beschikken, mits men er geen gebruik van maakt dat strijdig is met de wetten of met de verordeningen”
Zoals vele wetten is dit nogal oppervlakkig en kan dit weer geïnterpreteerd worden op verschillende manieren. Maar er bestaat iets zoals de "evenwichtsleer", en die leer zorgt er voor dat je uw eigendomsrecht niet mag misbruiken. vb. Een enorm reclame paneel in uw tuin zetten, en daardoor heeft uw buur geen zonlicht meer.
Om de evenwichtsleer bij burenhinder toe te passen moeten er volgens mij enkele voorwaarden zijn:
1. Beide eigendommen moeten aanpalend zijn (dat is wel in uw geval geloof ik)
2. Er moet last of hinder zijn door nalatigheid (in uw geval uw buren die volgens u te luid zijn)
3. Er moet een oorzakelijk verband zijn voor de last (je kan u de vraag stellen: wat als mijn muren nu beter geïsoleerd waren, zou er dan nog hinder zijn?)
4. De overlast of hinder moet voldoende ernstig zijn (relatief, voor u wel ernstig, maar de rechter kan zeggen dat uw buur een bepaalde geluidgrens moet overschreiden en dan kan er ingegrepen worden... )

VinceFeet zei:Ik vind dat de trial&error methode toch niet de goede manier is als het gaat om huren ofzo hoor... En een huurcontract opzeggen is ook nét iets moeilijker dan dat de meesten onder jullie denken.

I'm outnumbered.josuwa zei:zeg dat als em het nog doet ge hem e pak slaag geeft...![]()

)

Lt. PeeJee zei:Heb een beetje rond geneusd in mijn Burgerlijk Wetboek, en ik vind persoonlijk dat artikel 544 het meest aanleunt aan deze kwestie.
Wat zegt die wet: “Eigendom is het recht om op de meest volstrekte wijze van een zaak het genot te hebben en daarover te beschikken, mits men er geen gebruik van maakt dat strijdig is met de wetten of met de verordeningen”
Zoals vele wetten is dit nogal oppervlakkig en kan dit weer geïnterpreteerd worden op verschillende manieren. Maar er bestaat iets zoals de "evenwichtsleer", en die leer zorgt er voor dat je uw eigendomsrecht niet mag misbruiken. vb. Een enorm reclame paneel in uw tuin zetten, en daardoor heeft uw buur geen zonlicht meer.
Om de evenwichtsleer bij burenhinder toe te passen moeten er volgens mij enkele voorwaarden zijn:
1. Beide eigendommen moeten aanpalend zijn (dat is wel in uw geval geloof ik)
2. Er moet last of hinder zijn door nalatigheid (in uw geval uw buren die volgens u te luid zijn)
3. Er moet een oorzakelijk verband zijn voor de last (je kan u de vraag stellen: wat als mijn muren nu beter geïsoleerd waren, zou er dan nog hinder zijn?)
4. De overlast of hinder moet voldoende ernstig zijn (relatief, voor u wel ernstig, maar de rechter kan zeggen dat uw buur een bepaalde geluidgrens moet overschreiden en dan kan er ingegrepen worden... )



VinceFeet zei:Arifiene, vertel hem ook is ff dat hij beter het topic had doorgenomen...![]()
Arifiene zei:eerst lezen, dan typen
het gaat hier btw niet eens over eigendom, dat ter zijde, het gaat over een studentenkot.
en al diegene die hier geen regelgeving kunnen typen over koten, die zijn ni relevant
ffs![]()
Lt. PeeJee zei:Mijn excuses uiteraard![]()
Ik zou inderdaad beter de topic volledig lezen, ik had niet gezien dat jij ook al iets had gepost!


Lt. PeeJee zei:Mijn excuses uiteraard![]()
Ik zou inderdaad beter de topic volledig lezen, ik had niet gezien dat jij ook al iets had gepost!
