Archief - Vraag ivm sabam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dash

Legacy Member
Osi` zei:
Als ik me niet vergist, steunt SABAM maar minder dan 0.1% Artiesten in deze wereld, stond ergens in musicforum .. Ze stoppen die geld gewoon in hun eigen zakken of geven het aan belgische artiesten :)

Tis gewoon, nepperij.
Dat is toch niet waar, ze hebben contracten met organisaties als SABAM maar uit andere landen dat zij ook innen voor hun artiesten als het omgekeerd ook gebeurd. Maar dat wil niet zeggen dat SABAM dingen int die ze niet mogen ...

En normaal gezien zou je wel moeten betalen als je op een openbare plaats een liedje fluit (langer dan 30sec), privé daarentegen mag dat altijd. Zelfde met headphone die te luid staat, stereo ...

NinjaTune

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
ma wie is er allemaal aangesloten bij sabam?
Want anders knoei ik een beetje met die dj lijsten :D das weer geld uitgespaard

ik ben er vrij zeker van dat 99% van de muziek dat je als dj draait niet ingeschreven is bij sabam, maar ze staan zogezegd in contract met alle andere buitenlandse auteursrechtelijke verenigen dus mogen ze ook voor die artiesten geld innen. quite belachelijk dus inderdaad.

ComputerVISTA

Legacy Member
LexiC zei:
Het enige nut van zo'n toestel is om eigen producties op vinyl te persen, en dus zelf promo's te maken. Voor de rest zie ik niks van nut daarin, aangezien quasi alles uitkomt op vinyl.


Of mensen met veel geld om sporadisch wat dingen op LP te zetten, just for the fun of it :)

Politik

Legacy Member
Is het ergens mogelijk om te zien welke artiesten bij Sabam zijn aangesloten en welke niet?

mbman

Legacy Member
John Terra, Stijn Coninx en vooral Johan Verminnen gaan met al het geld lopen ;)

d4_ev1l

Legacy Member
Als ge een fuif organiseert en ge vult die lijst maar half in dan weten die ook ni welke liekes da ge speelt, maar ge moet ze wel betalen. Ze hebben erzelf voordeel bij om niet volledige lijsten binnen te krijge.(Dus zet ma goe vol die lijste:)) dan knne ze nog een deel in hunne zak steke.
Ik denk dt ge als artiest ongeveer 1.20€ krijgt per keer da ze u nummerke draaien. Dus als gij nen artiest zijt die veel gedraaid wordt op fuiven ( tiesto, van dyk,...) dan strijkt ge daarbij wel heel veel geld op.
Hoeveel ge krijgt valt dus gewoon te zin hoe populair ge zijt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan