Archief - Vraag i.v.m. "ongelukje"...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WarBlade

Legacy Member
Hallo,

Gisteren belde een onderbuurvrouw bij mij aan, met de melding dat mijn fiets tegen haar auto gewaaid zou zijn en dat er een kras opstaat... Ik ben naar beneden gegaan en zag mijn fiets een halve meter ongeveer van de auto liggen in het midden op het trottoir... Er was idd een krasje te zien van zo'n cm in lengte en breedte in een S vormpje, maar aan mijn rem zelf of ergens anders zie ik nergens lak hangen en het is toch wel duidelijk aan de kras te zien dat er wat lak mee afgekomen is...

Ze vertelde me dat ze direct naar de garage ging, wat ze dan ook gedaan heeft en ze hebben er daar foto's van genomen en haar verzekering gecontacteerd, die me nu naar het schijnt binnenkort iets gaan opsturen...

Ik heb een familiale verzekering enzo, maar ben ik verplicht om hierop te reageren ? Ik bedoel:

1. Het trottoir is zo'n 2 meter breed, vind het persoonlijk zéér raar dat mijn fiets tot aan die auto is kunnen waaien/vallen...
2. De fiets was van plaats veranderd en niemand heeft iets zien gebeuren...
3. Er zijn meerdere - weliswaar lichtere - krassen op de auto te zien, voor dit gaat ze moeilijk doen ?

De familiale verzekering dekt wel schade, maar de eerste 200 € ofzo moet je uit eigen zak betalen en k'heb geen zin eigenlijk om zomaar eventjes een groot bedrag neer te tellen voor iets waar ik niet zeker van ben dat ik er wel aansprakelijk voor genomen kan worden...

Alvast bedankt !

Cranox

Legacy Member
Mischien zelf wat foto's trekken zodat je deze kan laten zien aan je verzekeraar zodat je wat sterker staat.

sneax

Legacy Member
gij zegt gewoon dat uw vélo níet tegen die auto is gewaaid en dan ziede wat er gebeurd

de vélo is omgewaaid en heeft niets met die kras te maken, zo simpel is het

da mens kan da toch ni bewijzen ... tzou makkelijk zijn gewoon iemand zijne vélo in de buurt van een krasje leggen en zeggen dat da komt door diene vélo en zo al uw krasjes gratis laten repareren

Stabby

Legacy Member
Als die verzekert is bij fortis kan mijn ma u mss wel helpen :p

Mss ook nie, maar ik zal vragen wa ze dervan denkt. Ze heeft een zesde zintuig voor da soort dingen :)

Vantham

Legacy Member
als zij geen bewijs heeft, moet ge u niets aantrekken, zo simpel is dat. ik kan ook zeggen dat "die" tegen m'n wagen heeft gezeten terwijl "die" mss nooit daar is geweest... ik bedoel waar ben je dan ee bezig.

nee, trek het u niet aan

Blackend

Legacy Member
maak foto's van de auto en van uw fiets, en tevens van bv de rem die zogezegd tegen de auto stond.

Als daar niets van verf-resten/lichte schade aan te zien is ...

Stabby

Legacy Member
^^ idd. Ik was vorige maand tegen een bestelwagen gereden me mijn brommer, zware kwetsuren aan mijn hand. Die zat half op de baan, half op een parkeerplaats (evenwijdig met de baan en andere geparkeerde auto's) en juist als ik voorbij rijd slaat die af zonder te pinken. Hij had pas een maand later aangifte gedaan en legde een totaal andere bekentenis af. Gelukkig was er een getuige die alles zag gebeuren en mijn beweringen bevestigde. Anders had ik mogen opdokken voor mijn brommer (perte total) en mijn kapotgeknipte kleren.

RaZoR be

Legacy Member
is het eigenlijk wel mogelijk om iemand voor dat aan te klagen, ik bedoel: een fiets die omgewaaid is, daar kan niemand toch iets aan doen???

+ als niemand het gezien heeft, en ze komt er ineens mee afdraven, dan kan het goed zijn da ze zelf een kras heeft gemaakt, en dat ze even de schuld op jou wil leggen omdat je fiets er in de buurt van staat

virox

Legacy Member
ze moet natuurlijk wel bewijzen dat die kras voor de feiten er nog niet was é. En als die kras er dan nog nie was moet ze nog es kunnen aantonen dat het door die fiets komt. Ma correct me if i'm wrong, want recht is nie bepaald m'n sterkste vak :s

|FuRiouS|

Legacy Member
Wie iets beweerd moet het kunnen bewijzen ;)
conclusie: you're safe :)

EvilTwin

Legacy Member
RaZoR be zei:
is het eigenlijk wel mogelijk om iemand voor dat aan te klagen, ik bedoel: een fiets die omgewaaid is, daar kan niemand toch iets aan doen???

+ als niemand het gezien heeft, en ze komt er ineens mee afdraven, dan kan het goed zijn da ze zelf een kras heeft gemaakt, en dat ze even de schuld op jou wil leggen omdat je fiets er in de buurt van staat

Ge zijt altijd verantwoordelijk voor uw eigendommen he. Als er een tak van uwen boom waait en een gat boord in het dak van uw gebuur is dat ook de familiale die zoiets verzekert zenne. Of bvb uw hond die de postbode bijt, enz.Gelukkig komde er in zo'n gevallen vanaf met een forfait.

Natuurlijk voor een kras op een autodeur door een omgewaaide fiets is dubieus he. Als gij zegt van niks te weten, dan kan uw buurvrouw zelf voor de kosten opdraaien.

However : liever een goede gebuur dan verre familie.

Die 200€ kan u veel misérie in de toekomst besparen. Langs den andere kant als idd onterecht is moet ge u niet laten doen he.

SPIKY

Legacy Member
Zeg dat hare auto tegen uw fiets gewaaid is, en uw fiets door de impact omver viel. Zonde dat er geen krasje op uw rem zit :)

Misschien heeft mr. Wind zelf wel een verzekering? :o

Durin

Legacy Member
art. 1382 Bw zegt dat er naast schade (die er wel is) en een causaal verband (twijfelachtig) ook een fout moet zijn. En aangezien het causaal verband al twijfelachtig is en de fout nog veel meer gewoon betwisten en zien wat er van komt. En geen zorgen maken, actori incumbit probatio (leuk e *zucht*) dus zolang da mens niet kan bewijzen dat uwen velo daarop gevlogen is (en hoe zou ze dat doen) kan ze zichzekf alleen maar in de kosten jagen

w00tw00t

Legacy Member
vetstrak
ik ga onder mensen hun geparkeerde auto liggen en zeggen da ze me hebbe aangereden en die dan aanklagen..:ironic:

Maak u geen zorgen zolang ze niets kan bewijzen is het niet u fout. En zoiets bewijzen is denk onbegonnen werk

bloodoo

Legacy Member
kzou het toch eens goed onderzoeken hoor.is het wel mogelijk dat die kras van u fiets komt? loopt ze bvb horizontaal ipv vertikaal ? want nen fiets valt naar beneden en dan moet die kras ook naar beneden zijn.kijk ook naar de hoogte enz

The_Element007

Legacy Member
lol.. echt, da mens wilt u gewoon e beetje oplichten ze man.. da krasje was er wrs al op..

bulldog567

Legacy Member
as zij in gelijk wordt gesteld, laat dan iet wete dan kank da ook is probere :unsure:

en on-topic: kei zwak om iet te doen alle, mss heeft ze het geld nodig

Avondland

Legacy Member
Waarom zou je moeten betalen voor iets wat de wind heeft gedaan in plaats van jezelf? Ik zou gewoon weigeren te betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan