Archief - visa betaling DRINGEND

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FLT

Legacy Member
Najade zei:
Hangt van je leeftijd af, hoe lang je klant bent en of er regelmatig gestort wordt op je rekening.
Als er genoeg cashflow is krijg je er één (visa of master card) zonder dat je ouders borg moeten staan hoor.

Wow te betalen? :p

Mja misschien lag het dan daaraan. Heb gewoon een zichtrekening geopend alhoewel ik daar wel al een spaarrekening had. Voorwaarde voor mij was wel dat het volledig gratis was (niet alleen het eerste jaar dus) aangezien ik niet bereid ben om te betalen voor een stom Visa kaartje.

Neenee geen wow, nieuwsgroepkes :)

BraveHeart

Legacy Member
Dude87 zei:
ik kreeg geen visa bij fortis omdat ik geen vast inkomen heb.

kvraag mij af welke andere banken daar geen probleem van maken? of isda bij allemaal tzelfde?

Denk eens na.

Een VISA kaart bezitten vraagt nu eenmaal een verantwoordelijkheid.
Met zo'n kaart kan je jezelf direct de ondergrond inboren.
Mensen met een GAT in hun HAND (niet omgekeerd) zijn daar het meeste weerloze slachtoffer voor.
Om het anders te formuleren, je bent verkocht door het gebruik van zo'n kaart omdat je alles direct betaalt, echter kan je het gebruik ervan niet beheersen en betaal je alles met die kaart ook al heb je het geld niet blijf je dingen kopen.
Mensen die op krediet dingen aankopen zijn op dat punt nog de ergste.
Het is logisch dat een bank je dit ontzegt.
Banken weten goed genoeg hoe KOOPZOT de jeugd is.
Aan een VISA hangt een limiet van een vast bedrag, dat wil amper niet zeggen dat je daar alles moet van gebruiken tot de limiet op 0 staat en dat je safe zit.
Een VISA is geen herlaadkaart als bij een GSM.
Ook zit er nog een ander addertje.
Bedragen via VISA worden per 30 dagen van je bank afgehouden en daar zit nu het gevaar.
Ipv dat je direct ziet wat heb ik nog op mijn bank staan logica werkt VISA anders.
Je BLIJFT kopen tot die limiet van je kaart op 0 staat, ook al heb je het geld NIET blijf je die kaart gebruiken.
En zo doende krijg je een mooie lijst van al je aankopen.
Wat deze maand niet betaald gaat de volgende keer er af, maar eens dat je daar aan toe bent heb je weer een hoop bijgekocht.
Je ziet waar ik naar toe wil, op VISA staat werkelijk geen limiet hoeveel je er aan uit geeft zolang die limiet teller niet op 0 staat, en je krijgt pas de rekening op je neus als de 30 dagen wachtrij verstreken is krijg je zo'n mooie brief thuisgestuurd en val je om.
Ga je naar je bank zie je dat je op rood staat en zie je hoe je je zelf mooi in de nesten hebt gekocht.
De bank zal je geen handje geven en op je schouders komen uithuilen als heel je inkomen er door gejaagd is.

Jongeren weten gewoon niet dat VISA totaal iets anders is dan een spaar/zichtrekening waar je van betaalt.
Op VISA heb je GEEN controle, en daarom zijn banken zo tegen om dit aan jou te geven.
Je hebt inderdaad een inkomen nodig, 600 € is werkelijk de limiet wat je MAANDELIJKS moet vrij hebben, anders kom je daar nooit in aanmerking.
Het probleem is gewoon dat de meesten totaal geen beheersing hebben.
Ze hebben 600 € of meer als maximum te besteden bedrag en dat moet kosten wat kost op.
Een luxe product is met een VISA vlugger gekocht, de drempel ik heb het geld niet en bedrag x is te veel valt weg, een simpel gebaar om die kaart in een betaal terminal in de winkel te proppen volstaat om je luxe product mee naar huis te nemen.
Jij domineert niet de kaart, de kaart domineert u.
Kijk maar hoe de jeugd tegenwoordig omgaat met GSM's en wat daar per maand aan uitgegeven wordt.
Een wallpaper, een beltoon, een spelleke op tv, eender wat en ze zijn weer met dat ding bezig, kopen kopen kopen kopen.
Banken geven gewoon geen kaart aan mensen die
1ste al geen inkomen hebben om het te bekostigen.
2de goed wetende dat de persoon in kwestie verloren is als hij/zij zo'n kaart in het bezit is en dat er geen zeggen aan is.
3de, banken problemen krijgen als Bank Card Company het geld van al die aankopen niet aan de diensten & winkels niet kan doorstorten van de kaart eigenaar naar de gene waar het geld naar toe moet.

Zeg nu zelf, je zou toch ook razend worden als je baas je op droog zaad zet en je loon 2 weken te laat uitbetaalt, hij wacht toch ook niet tot de volgende maand als uitleg, ik heb het geld niet ik moet wachten op mijn inkomen.
Bank Card Company die de diensten en winkels uitbetaalt ook niet.

Zoek naar alternatieven en probeer het object aan te kopen op de normale weg via je bank.

Als het dan toch zo iets exlusive is, vraag Bogy voor hulp.

Ik geef je gewoon een zwart/wit beeld wat VISA is voor de jeugd, VERGIF.

Werk u zelf niet in de problemen, Credit Cards hebben werkelijk een gevaarlijke duistere zijde, die krijg je te zien als het te laat is.

Bogy zal je graag helpen om dat ene product aan te kopen (ik vermoed dat dit de reden is waarom je een VISA kaart nodig hebt).

Los van dit bovenstaande nog een aanvuller wat ook te maken heeft met betaalkaarten....

Ik hou mijn hart al vast als we binnen een paar jaar alles mogen doen met onze identiteitskaart.
In mijn ogen het stomste idee van de belgische regering.
Identiteitskaart gepikt = uw SIS kaart, uw bankkaart, uw proton kaart, uw master/visa kaart gepikt.
Alles wat maar te pinnen is zit op 1 kaart.
Nu zul je zeggen er zit een chip op die kaart en een inleesstrook en ik heb een pincode ik zit lekker safe met mijn kaartbetalingen.

Echter is dat alles behalve het geval.
Dieven worden steeds slimmer.
Onbemande terminals buiten kunnen met gemak voorzien worden van fishing hardware zonder dat de kaarthouder daar ook maar iets van merkt.
Webcam zo klein als het oog van een stopnaald, een kaartlezer die de beveiligde informatie zonder het te weten over kopieert.
Pincode invullen is totaal zinloos, iedereen kan het zien wat jij intikt.
Het ID van die kaart wordt overgekopieerd en dieven maken een 1:1 kopie van je kaart en roven je rekening leeg.
Nu wil de regering dit alles mooi in een identiteitskaart verpatsen.
Ik hou privé en bankzaken nog steeds gescheiden, nu willen ze dat samenvoegen puur uit gebruiksgemak, ten koste van de veiligheid.

Als ik eerlijk moet zijn, al dat electronisch betaalgedoe = 1 boel rotzooi.
Ik blijf bij mijn standpunt, er is niks zo veilig als contant geld, als men dat pikt is de schade beperkt, een betaalkaart pikken of laten fishen tijdens het gebruik van een betaal terminal of via het internet is gevaarlijker.
Niet alleen de kaart is foetsjiee, ook het geen wat er op staat :evil:
Daarom dat mijn argwaan qua betalen met een kaart (al dan niet via het internet) of het geld er mee afhalen ook terrecht is.
Ben er persoonlijk vies van, mijn visie zal er ook niet op veranderen zeker niet als je naar de TV kijkt hoe mensen op alle vlak beroofd worden door dat oh zo veilig betaalmiddel.
Waarom ik betaalkaarten nog zo'n prul vind is als je aan de kassa staat en je staat op het punt te betalen.
Zie je mensen die voor de grootste PRUL die kaart bij hebben, zo erg is het al.
Een paar dozen concerven, een pak maandverband, een tros bananen.. biep, biep, biep, dat is dan 7 € 75 cent.
Dan staan ze daar weer te klungelen met dat kaartje en dan zie je dat het onding niet werkt, een rij achter je krijgt het op hun heupen en houdt de rest tegen omdat de kaart het niet doet.
50 € contant geld is voor veel mensen een KAPITAAL, te veel om het zo mee te nemen.
Zelfs voor een brood moet men de kaart bovenhalen.
Gelukkig verlaag ik me niet naar hun niveau om mij totaal belachelijk te maken, (ik heb geen geld opzak en loop daar als een sloeber) en vorm een obstakel voor de rest dat wil gaan uitpakken.
Zeg nu eerllijk,krijg eens iets serieus aan de hand, het enige wat je bij hebt is een bankkaart en een GSM en het noodlot slaat toe.
GSM plat
Bank terminal is buiten werking
Geen geld opzak
De moderne middeleeuwen.
Ik ben zo iemand die zich daar niet mee bezig houdt, je kan toch wel een 50 € en kleingeld in je zakken hebben steken.
:doh:

Darkness

Legacy Member
BraveHeart zei:
Denk eens na.

Een VISA kaart bezitten vraagt nu eenmaal een verantwoordelijkheid.
Met zo'n kaart kan je jezelf direct de ondergrond inboren.
Mensen met een GAT in hun HAND (niet omgekeerd) zijn daar het meeste weerloze slachtoffer voor.
Om het anders te formuleren, je bent verkocht door het gebruik van zo'n kaart omdat je alles direct betaalt, echter kan je het gebruik ervan niet beheersen en betaal je alles met die kaart ook al heb je het geld niet blijf je dingen kopen.
Mensen die op krediet dingen aankopen zijn op dat punt nog de ergste.
Het is logisch dat een bank je dit ontzegt.
Banken weten goed genoeg hoe KOOPZOT de jeugd is.
Aan een VISA hangt een limiet van een vast bedrag, dat wil amper niet zeggen dat je daar alles moet van gebruiken tot de limiet op 0 staat en dat je safe zit.
Een VISA is geen herlaadkaart als bij een GSM.
Ook zit er nog een ander addertje.
Bedragen via VISA worden per 30 dagen van je bank afgehouden en daar zit nu het gevaar.
Ipv dat je direct ziet wat heb ik nog op mijn bank staan logica werkt VISA anders.
Je BLIJFT kopen tot die limiet van je kaart op 0 staat, ook al heb je het geld NIET blijf je die kaart gebruiken.
En zo doende krijg je een mooie lijst van al je aankopen.
Wat deze maand niet betaald gaat de volgende keer er af, maar eens dat je daar aan toe bent heb je weer een hoop bijgekocht.
Je ziet waar ik naar toe wil, op VISA staat werkelijk geen limiet hoeveel je er aan uit geeft zolang die limiet teller niet op 0 staat, en je krijgt pas de rekening op je neus als de 30 dagen wachtrij verstreken is krijg je zo'n mooie brief thuisgestuurd en val je om.
Ga je naar je bank zie je dat je op rood staat en zie je hoe je je zelf mooi in de nesten hebt gekocht.
De bank zal je geen handje geven en op je schouders komen uithuilen als heel je inkomen er door gejaagd is.

Jongeren weten gewoon niet dat VISA totaal iets anders is dan een spaar/zichtrekening waar je van betaalt.
Op VISA heb je GEEN controle, en daarom zijn banken zo tegen om dit aan jou te geven.
Je hebt inderdaad een inkomen nodig, 600 € is werkelijk de limiet wat je MAANDELIJKS moet vrij hebben, anders kom je daar nooit in aanmerking.
Het probleem is gewoon dat de meesten totaal geen beheersing hebben.
Ze hebben 600 € of meer als maximum te besteden bedrag en dat moet kosten wat kost op.
Een luxe product is met een VISA vlugger gekocht, de drempel ik heb het geld niet en bedrag x is te veel valt weg, een simpel gebaar om die kaart in een betaal terminal in de winkel te proppen volstaat om je luxe product mee naar huis te nemen.
Jij domineert niet de kaart, de kaart domineert u.
Kijk maar hoe de jeugd tegenwoordig omgaat met GSM's en wat daar per maand aan uitgegeven wordt.
Een wallpaper, een beltoon, een spelleke op tv, eender wat en ze zijn weer met dat ding bezig, kopen kopen kopen kopen.
Banken geven gewoon geen kaart aan mensen die
1ste al geen inkomen hebben om het te bekostigen.
2de goed wetende dat de persoon in kwestie verloren is als hij/zij zo'n kaart in het bezit is en dat er geen zeggen aan is.
3de, banken problemen krijgen als Bank Card Company het geld van al die aankopen niet aan de diensten & winkels niet kan doorstorten van de kaart eigenaar naar de gene waar het geld naar toe moet.

Zeg nu zelf, je zou toch ook razend worden als je baas je op droog zaad zet en je loon 2 weken te laat uitbetaalt, hij wacht toch ook niet tot de volgende maand als uitleg, ik heb het geld niet ik moet wachten op mijn inkomen.
Bank Card Company die de diensten en winkels uitbetaalt ook niet.

Zoek naar alternatieven en probeer het object aan te kopen op de normale weg via je bank.

Als het dan toch zo iets exlusive is, vraag Bogy voor hulp.

Ik geef je gewoon een zwart/wit beeld wat VISA is voor de jeugd, VERGIF.

Werk u zelf niet in de problemen, Credit Cards hebben werkelijk een gevaarlijke duistere zijde, die krijg je te zien als het te laat is.

Bogy zal je graag helpen om dat ene product aan te kopen (ik vermoed dat dit de reden is waarom je een VISA kaart nodig hebt).

Los van dit bovenstaande nog een aanvuller wat ook te maken heeft met betaalkaarten....

Ik hou mijn hart al vast als we binnen een paar jaar alles mogen doen met onze identiteitskaart.
In mijn ogen het stomste idee van de belgische regering.
Identiteitskaart gepikt = uw SIS kaart, uw bankkaart, uw proton kaart, uw master/visa kaart gepikt.
Alles wat maar te pinnen is zit op 1 kaart.
Nu zul je zeggen er zit een chip op die kaart en een inleesstrook en ik heb een pincode ik zit lekker safe met mijn kaartbetalingen.

Echter is dat alles behalve het geval.
Dieven worden steeds slimmer.
Onbemande terminals buiten kunnen met gemak voorzien worden van fishing hardware zonder dat de kaarthouder daar ook maar iets van merkt.
Webcam zo klein als het oog van een stopnaald, een kaartlezer die de beveiligde informatie zonder het te weten over kopieert.
Pincode invullen is totaal zinloos, iedereen kan het zien wat jij intikt.
Het ID van die kaart wordt overgekopieerd en dieven maken een 1:1 kopie van je kaart en roven je rekening leeg.
Nu wil de regering dit alles mooi in een identiteitskaart verpatsen.
Ik hou privé en bankzaken nog steeds gescheiden, nu willen ze dat samenvoegen puur uit gebruiksgemak, ten koste van de veiligheid.

Als ik eerlijk moet zijn, al dat electronisch betaalgedoe = 1 boel rotzooi.
Ik blijf bij mijn standpunt, er is niks zo veilig als contant geld, als men dat pikt is de schade beperkt, een betaalkaart pikken of laten fishen tijdens het gebruik van een betaal terminal of via het internet is gevaarlijker.
Niet alleen de kaart is foetsjiee, ook het geen wat er op staat :evil:
Daarom dat mijn argwaan qua betalen met een kaart (al dan niet via het internet) of het geld er mee afhalen ook terrecht is.
Ben er persoonlijk vies van, mijn visie zal er ook niet op veranderen zeker niet als je naar de TV kijkt hoe mensen op alle vlak beroofd worden door dat oh zo veilig betaalmiddel.
Waarom ik betaalkaarten nog zo'n prul vind is als je aan de kassa staat en je staat op het punt te betalen.
Zie je mensen die voor de grootste PRUL die kaart bij hebben, zo erg is het al.
Een paar dozen concerven, een pak maandverband, een tros bananen.. biep, biep, biep, dat is dan 7 € 75 cent.
Dan staan ze daar weer te klungelen met dat kaartje en dan zie je dat het onding niet werkt, een rij achter je krijgt het op hun heupen en houdt de rest tegen omdat de kaart het niet doet.
50 € contant geld is voor veel mensen een KAPITAAL, te veel om het zo mee te nemen.
Zelfs voor een brood moet men de kaart bovenhalen.
Gelukkig verlaag ik me niet naar hun niveau om mij totaal belachelijk te maken, (ik heb geen geld opzak en loop daar als een sloeber) en vorm een obstakel voor de rest dat wil gaan uitpakken.
Zeg nu eerllijk,krijg eens iets serieus aan de hand, het enige wat je bij hebt is een bankkaart en een GSM en het noodlot slaat toe.
GSM plat
Bank terminal is buiten werking
Geen geld opzak
De moderne middeleeuwen.
Ik ben zo iemand die zich daar niet mee bezig houdt, je kan toch wel een 50 € en kleingeld in je zakken hebben steken.
:doh:

denk niet dat veel mensen zo'n reply lezen, maar kom.
1. precies of de bank u tegen uzelf wil beschermen
2. op kredietkaarten kunt ge wel degelijk een limiet laten zetten
3. de TV is een prachtig middel om de realiteit te kunnen internaliseren:niceone:
4. card stop, al ooit van gehoord?
5. hoelang duurt het om 2,76 euro uit te geven en om op ok te drukken? het feit dat ge maar op ok moet drukken gaat uw koopgedrag niet beïnvloeden, integendeel de wachtrij aan de winkels sneller oplossen, als ge wilt trekt ge dat door naar een betere economie omdat er meer uitgegeven wordt op minder tijd
6. als gij platte band hebt komt al de miserie van de wereld op uwe kop zeker? oei het regent, shit ik sta hier in mijn hemdje, shit mijn vervangband is foetsjiieeeee, shit mijn gsm is plat, shit ik heb geen vervangbatterij in mijn handschoenenvakje, shit de praatpaal is kapot, shit er knakt een boomstam recht op mijn auto, shit ik word geraakt door de bliksem :ironic: (waarschijnlijk is het zelfs nog allemaal de schuld van uw autobandenproducent)

FLT

Legacy Member
Waar je het over hebt zijn de mensen, niet de kaart. Het ligt puur en alleen aan de mentaliteit van de mensen. Als ze daar niet mee kunnen omgaan, pech voor hen zo ik zo zeggen, er moeten altijd schapen zijn in de maatschappij. Mochten er geen kredietkaarten zijn zouden ze hun geld wel op een manier kunnen uitgeven en nog in de problemen komen. (bvb op krediet kopen bij een bepaalde winkel, ...).

En om over veralgemeningen te spreken. Ik ben 19jaar ik heb Visa dus volgens jou zwier ik met geld langs alle kanten en doe ik mee aan belachelijke belspellekes?
Effe u wereld verhelderen dan:

1. ik heb zelden mijn visa kaart in mijn portefeuille zitten
2. ik kijk eerst als ik genoeg geld op mijn rekening heb staan vooralleer ik een aankoop (ja ook met visa)
3. belspellekes? Are u kidding me? :p

m-be

Legacy Member
FLT zei:
Waar je het over hebt zijn de mensen, niet de kaart. Het ligt puur en alleen aan de mentaliteit van de mensen. Als ze daar niet mee kunnen omgaan, pech voor hen zo ik zo zeggen, er moeten altijd schapen zijn in de maatschappij. Mochten er geen kredietkaarten zijn zouden ze hun geld wel op een manier kunnen uitgeven en nog in de problemen komen. (bvb op krediet kopen bij een bepaalde winkel, ...).

En om over veralgemeningen te spreken. Ik ben 19jaar ik heb Visa dus volgens jou zwier ik met geld langs alle kanten en doe ik mee aan belachelijke belspellekes?
Effe u wereld verhelderen dan:

1. ik heb zelden mijn visa kaart in mijn portefeuille zitten
2. ik kijk eerst als ik genoeg geld op mijn rekening heb staan vooralleer ik een aankoop (ja ook met visa)
3. belspellekes? Are u kidding me? :p

2nd...

EagleEye

Legacy Member
BraveHeart zei:
Als ik eerlijk moet zijn, al dat electronisch betaalgedoe = 1 boel rotzooi.
(...)
Waarom ik betaalkaarten nog zo'n prul vind is als je aan de kassa staat en je staat op het punt te betalen.
Zie je mensen die voor de grootste PRUL die kaart bij hebben, zo erg is het al.
Een paar dozen concerven, een pak maandverband, een tros bananen.. biep, biep, biep, dat is dan 7 € 75 cent.
Dan staan ze daar weer te klungelen met dat kaartje en dan zie je dat het onding niet werkt, een rij achter je krijgt het op hun heupen en houdt de rest tegen omdat de kaart het niet doet.
Zeg opa, als ik betaal me een kaartje ben ik binne de 15 seconde weg (1 seocnde kaartje insteke, ~10 seconden op da traag bakske wachten en 2 seconde code intikke), mensen met cash duurt da een pak langer om het wisselgeld terug te vinden...

en nog een kleine hint aan iedereen, als ge een bedrag uitdrukt in euro, schrijf dan €10 en niet "10€"

viewer

Legacy Member
das gewoon nie waar, cash gaat vaak vele sneller als met zo'n kaartje... (zeker bij kleine aankopen)

satanistje

Legacy Member
"das gewoon nie waar, cash gaat vaak vele sneller als met zo'n kaartje... (zeker bij kleine aankopen)"

Ooit al eens achter een kassa gestaan ? Kaart gaat sneller...

jorrelemargi

Legacy Member
FLT zei:
Zolang je geen vast inkomen hebt krijg je er normaal geen. Daarom dat je ouders ook als borg moeten staan.

zever.
kheb mijn visa 3 jaar ofzo, waarvan 1 jaar nog maar werkende.
Ze zien gewoon of gij kredietwaardig zijt. Als gij 8 euro op uw rekening hebt staan en vraag ne visalimiet van 600 in de maand aan zulle ze inderdaad is lachen... anders is da totaal gen probleem

en ik zit bij kbc...

KoenDK

Legacy Member
ik heb jaren visa en gebruik die enkel op hotel in het buitenland,
omdat ze daar die gewone kaarten niet aanvaarden

als ik al naar buitenland moet voor het werk, anders zal ik de kaart nooit moeten gebruiken :niceone:

ach ja, het is de tijd er voor, mensen kopen zaken die ze niet kunnen betalen
op afbetaling, met visa, whatever :doh:

FLT

Legacy Member
jorrelemargi zei:
zever.
kheb mijn visa 3 jaar ofzo, waarvan 1 jaar nog maar werkende.
Ze zien gewoon of gij kredietwaardig zijt. Als gij 8 euro op uw rekening hebt staan en vraag ne visalimiet van 600 in de maand aan zulle ze inderdaad is lachen... anders is da totaal gen probleem

en ik zit bij kbc...

*geeeuwww*

lees misschien eens de volledige thread

dJeez

Legacy Member
viewer zei:
das gewoon nie waar, cash gaat vaak vele sneller als met zo'n kaartje... (zeker bij kleine aankopen)
Vandaar dat zowat elke supermarktketen met zijn eigen systeem van kredietkaarten is begonnen. Uiteraard gaat electronisch betalen sneller, tenzij op drukke piekmomenten zoals eindejaar/soldenperiodes en soms ook in het weekend. Tellen van geld kost nu eenmaal tijd.

bludgeoned

Legacy Member
Weet er iemand hoe dat in zijn werk gaat bij mastercard (red in mijn geval)
Krijg je dan elke maand de rekening toegestuurd of hoe gaat dat in zijn werk.

zaffah

Legacy Member
inkomen hier, inkomen daar ... voor visa heb je niets nodig.
Bij kbc krijg je het tot je 23 gratis ofzo.

Er zullen zo wel nog banken zijn die het gratis weggeven zonder strenge voorwaarden.

Ja als je zo'n unlimited VISA wilt dan moet je een vast inkomen hebben.
Ik geloof dat mijn kaart gecapped is op 1000€/maand.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan