Denk eens na.
Een VISA kaart bezitten vraagt nu eenmaal een verantwoordelijkheid.
Met zo'n kaart kan je jezelf direct de ondergrond inboren.
Mensen met een GAT in hun HAND (niet omgekeerd) zijn daar het meeste weerloze slachtoffer voor.
Om het anders te formuleren, je bent verkocht door het gebruik van zo'n kaart omdat je alles direct betaalt, echter kan je het gebruik ervan niet beheersen en betaal je alles met die kaart ook al heb je het geld niet blijf je dingen kopen.
Mensen die op krediet dingen aankopen zijn op dat punt nog de ergste.
Het is logisch dat een bank je dit ontzegt.
Banken weten goed genoeg hoe KOOPZOT de jeugd is.
Aan een VISA hangt een limiet van een vast bedrag, dat wil amper niet zeggen dat je daar alles moet van gebruiken tot de limiet op 0 staat en dat je safe zit.
Een VISA is geen herlaadkaart als bij een GSM.
Ook zit er nog een ander addertje.
Bedragen via VISA worden per 30 dagen van je bank afgehouden en daar zit nu het gevaar.
Ipv dat je direct ziet wat heb ik nog op mijn bank staan logica werkt VISA anders.
Je BLIJFT kopen tot die limiet van je kaart op 0 staat, ook al heb je het geld NIET blijf je die kaart gebruiken.
En zo doende krijg je een mooie lijst van al je aankopen.
Wat deze maand niet betaald gaat de volgende keer er af, maar eens dat je daar aan toe bent heb je weer een hoop bijgekocht.
Je ziet waar ik naar toe wil, op VISA staat werkelijk geen limiet hoeveel je er aan uit geeft zolang die limiet teller niet op 0 staat, en je krijgt pas de rekening op je neus als de 30 dagen wachtrij verstreken is krijg je zo'n mooie brief thuisgestuurd en val je om.
Ga je naar je bank zie je dat je op rood staat en zie je hoe je je zelf mooi in de nesten hebt gekocht.
De bank zal je geen handje geven en op je schouders komen uithuilen als heel je inkomen er door gejaagd is.
Jongeren weten gewoon niet dat VISA totaal iets anders is dan een spaar/zichtrekening waar je van betaalt.
Op VISA heb je GEEN controle, en daarom zijn banken zo tegen om dit aan jou te geven.
Je hebt inderdaad een inkomen nodig, 600 € is werkelijk de limiet wat je MAANDELIJKS moet vrij hebben, anders kom je daar nooit in aanmerking.
Het probleem is gewoon dat de meesten totaal geen beheersing hebben.
Ze hebben 600 € of meer als maximum te besteden bedrag en dat moet kosten wat kost op.
Een luxe product is met een VISA vlugger gekocht, de drempel ik heb het geld niet en bedrag x is te veel valt weg, een simpel gebaar om die kaart in een betaal terminal in de winkel te proppen volstaat om je luxe product mee naar huis te nemen.
Jij domineert niet de kaart, de kaart domineert u.
Kijk maar hoe de jeugd tegenwoordig omgaat met GSM's en wat daar per maand aan uitgegeven wordt.
Een wallpaper, een beltoon, een spelleke op tv, eender wat en ze zijn weer met dat ding bezig, kopen kopen kopen kopen.
Banken geven gewoon geen kaart aan mensen die
1ste al geen inkomen hebben om het te bekostigen.
2de goed wetende dat de persoon in kwestie verloren is als hij/zij zo'n kaart in het bezit is en dat er geen zeggen aan is.
3de, banken problemen krijgen als Bank Card Company het geld van al die aankopen niet aan de diensten & winkels niet kan doorstorten van de kaart eigenaar naar de gene waar het geld naar toe moet.
Zeg nu zelf, je zou toch ook razend worden als je baas je op droog zaad zet en je loon 2 weken te laat uitbetaalt, hij wacht toch ook niet tot de volgende maand als uitleg, ik heb het geld niet ik moet wachten op mijn inkomen.
Bank Card Company die de diensten en winkels uitbetaalt ook niet.
Zoek naar alternatieven en probeer het object aan te kopen op de normale weg via je bank.
Als het dan toch zo iets exlusive is, vraag Bogy voor hulp.
Ik geef je gewoon een zwart/wit beeld wat VISA is voor de jeugd, VERGIF.
Werk u zelf niet in de problemen, Credit Cards hebben werkelijk een gevaarlijke duistere zijde, die krijg je te zien als het te laat is.
Bogy zal je graag helpen om dat ene product aan te kopen (ik vermoed dat dit de reden is waarom je een VISA kaart nodig hebt).
Los van dit bovenstaande nog een aanvuller wat ook te maken heeft met betaalkaarten....
Ik hou mijn hart al vast als we binnen een paar jaar alles mogen doen met onze identiteitskaart.
In mijn ogen het stomste idee van de belgische regering.
Identiteitskaart gepikt = uw SIS kaart, uw bankkaart, uw proton kaart, uw master/visa kaart gepikt.
Alles wat maar te pinnen is zit op 1 kaart.
Nu zul je zeggen er zit een chip op die kaart en een inleesstrook en ik heb een pincode ik zit lekker safe met mijn kaartbetalingen.
Echter is dat alles behalve het geval.
Dieven worden steeds slimmer.
Onbemande terminals buiten kunnen met gemak voorzien worden van fishing hardware zonder dat de kaarthouder daar ook maar iets van merkt.
Webcam zo klein als het oog van een stopnaald, een kaartlezer die de beveiligde informatie zonder het te weten over kopieert.
Pincode invullen is totaal zinloos, iedereen kan het zien wat jij intikt.
Het ID van die kaart wordt overgekopieerd en dieven maken een 1:1 kopie van je kaart en roven je rekening leeg.
Nu wil de regering dit alles mooi in een identiteitskaart verpatsen.
Ik hou privé en bankzaken nog steeds gescheiden, nu willen ze dat samenvoegen puur uit gebruiksgemak, ten koste van de veiligheid.
Als ik eerlijk moet zijn, al dat electronisch betaalgedoe = 1 boel rotzooi.
Ik blijf bij mijn standpunt, er is niks zo veilig als contant geld, als men dat pikt is de schade beperkt, een betaalkaart pikken of laten fishen tijdens het gebruik van een betaal terminal of via het internet is gevaarlijker.
Niet alleen de kaart is foetsjiee, ook het geen wat er op staat
Daarom dat mijn argwaan qua betalen met een kaart (al dan niet via het internet) of het geld er mee afhalen ook terrecht is.
Ben er persoonlijk vies van, mijn visie zal er ook niet op veranderen zeker niet als je naar de TV kijkt hoe mensen op alle vlak beroofd worden door dat oh zo veilig betaalmiddel.
Waarom ik betaalkaarten nog zo'n prul vind is als je aan de kassa staat en je staat op het punt te betalen.
Zie je mensen die voor de grootste PRUL die kaart bij hebben, zo erg is het al.
Een paar dozen concerven, een pak maandverband, een tros bananen.. biep, biep, biep, dat is dan 7 € 75 cent.
Dan staan ze daar weer te klungelen met dat kaartje en dan zie je dat het onding niet werkt, een rij achter je krijgt het op hun heupen en houdt de rest tegen omdat de kaart het niet doet.
50 € contant geld is voor veel mensen een KAPITAAL, te veel om het zo mee te nemen.
Zelfs voor een brood moet men de kaart bovenhalen.
Gelukkig verlaag ik me niet naar hun niveau om mij totaal belachelijk te maken, (ik heb geen geld opzak en loop daar als een sloeber) en vorm een obstakel voor de rest dat wil gaan uitpakken.
Zeg nu eerllijk,krijg eens iets serieus aan de hand, het enige wat je bij hebt is een bankkaart en een GSM en het noodlot slaat toe.
GSM plat
Bank terminal is buiten werking
Geen geld opzak
De moderne middeleeuwen.
Ik ben zo iemand die zich daar niet mee bezig houdt, je kan toch wel een 50 € en kleingeld in je zakken hebben steken.
:doh: