Archief - visa betaling DRINGEND

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

satanistje

Legacy Member
FLT zei:
Zolang je geen vast inkomen hebt krijg je er normaal geen. Daarom dat je ouders ook als borg moeten staan.

flauwekul, ik heb absoluut geen vast inkomen maar heb wel een visa.
Gewoon duidelijk maken dat je student bent en het nodig hebt.

FLT

Legacy Member
satanistje zei:
flauwekul, ik heb absoluut geen vast inkomen maar heb wel een visa.
Gewoon duidelijk maken dat je student bent en het nodig hebt.

Bij mij wouden ze het toch niet geven... Je kan tot 2500eur per maand op je Visa kopen, hoe ga jij dat als student betalen? :ironic:

Soundstorm

Legacy Member
Ik ben ook nog student, ook geen vast inkomen en toch Mastercard zonder dat de ouders erbij te pas komen, ze zitten zelfs niet bij zelfde bank (ik bij Dexia) :p
Heb een limiet van 700€/maand en mag dat opdoen in 1 dag. Kan zelfs 2 keer per jaar extra limiet vragen voor als ge op vakantie gaat of zo.

Was vroeger gratis, nu kost mij da 10€ per jaar of zo.

satanistje

Legacy Member
"EDIT: ik ben ook nog student en heb Visa , je ouders moeten gewoon borg staan."

Zie jij op die link ergens de verwijzing staan dat je ouders borg moeten staan ?
Wat kan het mij schelen bij welke bank je bent, het ging over het feit dat je de optie hebt voor een visa te kiezen zonder al die bijkomstigheden die jij erbij haalde.

VinceFeet

Legacy Member
Kan je VISA aanvragen maar op zo'n manier dat je niet in het rood kan gaan? Want ik wil zelf ook wel Visa (18, KBC) voor zaken te kopen op Ebay (nu gebruik ik de Visa van m'n vader) maar wil wel zeker zijn dat ik mezelf niet (per ongeluk) in de schulden kan kopen.

Crashtestdummy

Legacy Member
ik kreeg geen visa bij fortis omdat ik geen vast inkomen heb.

kvraag mij af welke andere banken daar geen probleem van maken? of isda bij allemaal tzelfde?

Boukreev

Legacy Member
VinceFeet zei:
Kan je VISA aanvragen maar op zo'n manier dat je niet in het rood kan gaan? Want ik wil zelf ook wel Visa (18, KBC) voor zaken te kopen op Ebay (nu gebruik ik de Visa van m'n vader) maar wil wel zeker zijn dat ik mezelf niet (per ongeluk) in de schulden kan kopen.

doe zoals ik en vraag direct online banking aan, dan kunde makkelijk thuis gwn online kijke oeveel ge al ebt op gedaan, om dan nog int rood te gerake moet ge al heel stom zijn

GaMe®

Legacy Member
Firion zei:
doe zoals ik en vraag direct online banking aan, dan kunde makkelijk thuis gwn online kijke oeveel ge al ebt op gedaan, om dan nog int rood te gerake moet ge al heel stom zijn

Heb ik ook onmiddelijk gedaan op't moment dak 18 werd.
Is idd heel handig om alles goed bij te houden. :)

Soundstorm

Legacy Member
Dude87 zei:
ik kreeg geen visa bij fortis omdat ik geen vast inkomen heb.

kvraag mij af welke andere banken daar geen probleem van maken? of isda bij allemaal tzelfde?
Als ge spaarrekening of effectendossier hebt dat al iets of wat van waarde is, dan kan het zijn dat ze u wel een Visa geven zonder vast inkomen. Als ge dan schulden hebt (dus ietske te lang in het rood staan), weten ze tenminste da ze van die rekeningen nog het een en ander kunnen wegsnoepen.

-Helld0g-

Legacy Member
Blood_Raven zei:
Dan moet ge toch rijke ouders hebben die borg staan.
(Ofwel die al een beetje gespaard hebben)

ja natuurlijk, je moet zeker een miljoen borg staan voor een visa kaartje hé :lol:

en het zijn ouders voor iets hé, dat wil zeggen dat ze een huis en wagens hebben. Ken niet veel mensen met kinderen van rond de 18 die nog niks bezitten ze :lol:

:niceone: twas laat zeker...

schep

Legacy Member
Als ge jongerenvisa hebt met beperkte limiet, en ge hebt reeds wa geld op uw spaarrekening, gaan ze daar normaal niet moeilijk om doen, omdat de kans klein is dat ge dan zonder provisie komt te zitten.

Ge kunt bij KBC trouwens ook tijdelijk uw limiet verhogen voor da ge op verlof of zo gaat, zou wel kunnen da ze dan tijdelijk een bedrag blokkeren op uw spaarrekening.

Jong geleerd is oud gedaan zeggen ze toch? Gewoon gezond verstand gebruiken en dan is daar niks verraderlijks aan.

bludgeoned

Legacy Member
Iemand een idee als dexia moeilijk doet
Wil een mastercard red aanvragen maar moet dan toch een inkomen invullen (wat ik dus niet heb)
Wat kan ik daar best invullen

sneax

Legacy Member
Citibank Student is de oplossing voor iedere jongere's CC problemen. Ga gewoon langs in uw dichtsbijzijnde kantoor! Ik heb het nu al een aantal jaar en echt geen enkel probleem mee! Niemand moest borg staan ofzo, ge moet wel 18 zijn en een studentenkaart kunnen tonen van bv. unief of hogeschool.

De enige kost is 10EUR/jaar voor de rest zolang ge elke maand uw rekening volledig betaald is er ook geen intrest en geen extra kost dus. 750EUR limiet is imo toch genoeg voor de meeste aankopen.

Radiance

Legacy Member
VinceFeet zei:
Kan je VISA aanvragen maar op zo'n manier dat je niet in het rood kan gaan? Want ik wil zelf ook wel Visa (18, KBC) voor zaken te kopen op Ebay (nu gebruik ik de Visa van m'n vader) maar wil wel zeker zijn dat ik mezelf niet (per ongeluk) in de schulden kan kopen.
Nee bij mijn weten niet, Visa kan niet in uw bankrekening kijken he.

bludgeoned zei:
Iemand een idee als dexia moeilijk doet
Wil een mastercard red aanvragen maar moet dan toch een inkomen invullen (wat ik dus niet heb)
Wat kan ik daar best invullen
De waarheid natuurlijk, 0 euro. Als er nu één instantie is die uw financiën kan controleren is 't uw bank wel.

sneax zei:
De enige kost is 10EUR/jaar voor de rest zolang ge elke maand uw rekening volledig betaald is er ook geen intrest en geen extra kost dus. 750EUR limiet is imo toch genoeg voor de meeste aankopen.
Bij KBC is het volledig gratis tot je 25e ;)
Als je online banking hebt (eveneens gratis tot 25) kan je daarmee ook de status van je Visa bekijken (hetzij met een paar dagen vertraging).
Standaardlimiet : € 625

Najade

Legacy Member
FLT zei:
Zolang je geen vast inkomen hebt krijg je er normaal geen. Daarom dat je ouders ook als borg moeten staan.
Hangt van je leeftijd af, hoe lang je klant bent en of er regelmatig gestort wordt op je rekening.
Als er genoeg cashflow is krijg je er één (visa of master card) zonder dat je ouders borg moeten staan hoor.

Wow te betalen? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan