Archief - Verkeerd Rekeningsnummer... en nu?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plut0r

Legacy Member
Francois_VDB had speciaal een account aangemaakt voor de verkoop
Mss dat iemand van de crew het e-mail kan natrekken of ip?

Blackend

Legacy Member
ff om mee te delen

Als je 1 fout maakt in een rekeningnummer kan het controlegetal NOOIT meer kloppen. Heb dat vorig jaar moeten bewijzen voor wiskunde als taak. Kzal eens ff zoeken :p

Het is gewoon een verkeerd nummer dat hij u gegeven heeft, al dan niet express, maar bijna zeker geen typfout.

sneax

Legacy Member
contact zoeken met de houder van de verkeerder ekening en vragen of die wil terugsotren. indien niet, aangetekende brief sturen naar de houder van de verkeerde rekening waar ge nogmaals hetzelfde vraagt (nu hebt ge een officieel document waarin ge het vraagt, zodat die late rni van krommen aas kan gebaren), indien die niet terugstort naar de vrederechter gaan

dat zou ik doen, meer valt daar ni over te zeggen

Plut0r

Legacy Member
sneax zei:
contact zoeken met de houder van de verkeerder ekening en vragen of die wil terugsotren. indien niet, aangetekende brief sturen naar de houder van de verkeerde rekening waar ge nogmaals hetzelfde vraagt (nu hebt ge een officieel document waarin ge het vraagt, zodat die late rni van krommen aas kan gebaren), indien die niet terugstort naar de vrederechter gaan

dat zou ik doen, meer valt daar ni over te zeggen
Maar mijn vraag is dan: Kan ik zo maar dit adres gaan vragen in de bank?

devilface

Legacy Member
Plut0r zei:
Maar mijn vraag is dan: Kan ik zo maar dit adres gaan vragen in de bank?

In principe gaan ze u niet gewoon dat adres geven, want dat mogen ze niet, maar ze gaan hoogstwaarschijnlijk wel een brief in uw naam sturen met de vraag om terug te storten. Als daar geen reactie op komt, kunt ge denk ik best naar de politie stappen. Maar ge gaat iig naar de bank moeten.

PS: Die verkoop, was dat per toeval een redelijk dure samsung die ge voor €250 gekocht hebt hier op t forum?

Plut0r

Legacy Member
devilface zei:
In principe gaan ze u niet gewoon dat adres geven, want dat mogen ze niet, maar ze gaan hoogstwaarschijnlijk wel een brief in uw naam sturen met de vraag om terug te storten. Als daar geen reactie op komt, kunt ge denk ik best naar de politie stappen. Maar ge gaat iig naar de bank moeten.

PS: Die verkoop, was dat per toeval een redelijk dure samsung die ge voor €250 gekocht hebt hier op t forum?
Ja idd voor 200 euro de afspraak was 150 op voorhand en dan 50 erna maar de thread is blijkbaar dezelfde dag nog verdwenen

sneax

Legacy Member
Plut0r zei:
Maar mijn vraag is dan: Kan ik zo maar dit adres gaan vragen in de bank?

ja who cares, ga gewoon naar de bank en zie wat ze zeggen ge zult zowiezo wel op één of andere manier contact kunnen maken, doror hier te vragen gade ni veel verder komen, schiet in actie :) (allé tis nu wel zondag hehe ;) )

er is hier niemand die hetzelfde al voor gehad heeft, de enige nuttige reply was van die gast met zijn quote van wat de wet erover zegt, voor de rest gade gewoon nr de bank die zullen het wel beter weten als wij eh ;)

killgore

Legacy Member
devilface zei:
Hoe heb je dat nummer trouwens ontvangen? Als het via PM is, is dit toch ook een beetje de schuld van de verkoper. Het is idd nogal sterk dat ge door 1 nummer te veranderen ook een juist rekeningnummer hebt. Ga in ieder geval is naar de Fortis/Dexia he.
dat is onmogelijk. Ge kunt onmogelijk met wijziging van 1 nr +/- een veelvoud van 97 doen, wat je nodig hebt voor zelfde rest.

Ge moet al ongeloofelijk veel pech hebben om 2 cijfers juist zo fout te maken dat het nog uitkomt ze :s.

edit: men pa heeft al tegengekomen (omgekeerd) dat ze bij hem geld stortten dat niet van hem was, zelf niets aan moeten doen, bank heeft dat automatisch teruggehaald. Wet is niet altijd praktijk eh ;).

Dr_pimpie

Legacy Member
sneax zei:
ja who cares, ga gewoon naar de bank en zie wat ze zeggen ge zult zowiezo wel op één of andere manier contact kunnen maken, doror hier te vragen gade ni veel verder komen, schiet in actie :) (allé tis nu wel zondag hehe ;) )

er is hier niemand die hetzelfde al voor gehad heeft, de enige nuttige reply was van die gast met zijn quote van wat de wet erover zegt, voor de rest gade gewoon nr de bank die zullen het wel beter weten als wij eh ;)

hetgeen ik heb verkondigd komt uit mene cursus recht waarvan ik eergistere herexamen had:cry:

"deze verbintenis heeft geen oorzaak" :cry:

Pippoken

Legacy Member
Plut0r zei:
Ja idd voor 200 euro de afspraak was 150 op voorhand en dan 50 erna maar de thread is blijkbaar dezelfde dag nog verdwenen


Het zou mij niet verbazen dat het een oplichter is (als hij al speciaal een account heeft aangemaakt...) Kvind het wel pech hebben natuurlijk... Maar je zult dat geld zeker wel terug zien hoor, desnoods via de vrederechter ;) Kzal allessinds dezen thread beetje volgen, lijkt me wel intressant :D.

Edit: Vergeet wel niet dat hij 9/10 deze thread meeleest... Mocht je nu meelezen Francois_VDB , nice try, better luck next time ! (dat wou ik nu al altijd is doen si :D)

Plut0r

Legacy Member
Pippoken zei:
Het zou mij niet verbazen dat het een oplichter is (als hij al speciaal een account heeft aangemaakt...) Kvind het wel pech hebben natuurlijk... Maar je zult dat geld zeker wel terug zien hoor, desnoods via de vrederechter ;) Kzal allessinds dezen thread beetje volgen, lijkt me wel intressant :D.

Edit: Vergeet wel niet dat hij 9/10 deze thread meeleest... Mocht je nu meelezen Francois_VDB , nice try, better luck next time ! (dat wou ik nu al altijd is doen si :D)
ff up2date

zijn laatste PM

Het is lang geleden dat ik zo goed gelachen heb. U pm werden genegeerd omdat ik in Frankrijk was en gewoon geen tijd had.
Nu, overmorgen vertrek ik naar Kenya voor 6 maanden. Ik ben heel dit affaire beu en ik ga geen punt maken van 200 euro. Ik vindt persoonlijk dat je genoeg geleden hebt. Ik stuur u die GSM op, en als je hem goed vindt, stuur ik u, als ik het niet vergeet, een PM en dan stort je gewoon 50 euro op MIJN rekening. Want ik denk dat die 150 een blije mens heeft gemaakt. Maar ja, dat maakt niet uit.

Gelieve me binnen de 24 uur een bevestiging te geven.

Hopelijk eindigt dit goed en na goed nadenken en even met mijn zus gebabbeld te hebben (is advocaat) ging ik toch vroeg of laat mijn geld terug zien

hatetn

Legacy Member
Den Freddie zei:
denk da ook. Wien gaat er nu z'n eigen reknr verkeerd doorgeven als ge geld moet ontvangen (en ge zal het dan zeker dubbel checken, ik toch)


heb et ook al een paar keer voorgehad ze en dak meteen toen ik et zag het correcte kreeg waar 1 getal van verschilde
maar als ge een overschrijving echt volledig invult met naam en adres ook controleerd em da toch ook of et klopt of nie met het rekeningnummer
kheb ne keer een verkeerd ingegeven dak zo'n error kreeg

nu imo eeft em u ferm bij u kloten

edit @ u laatste post ja dus
het kost dus normaal 150 em eeft die zeker en nog 50 extra
kzou em laten opsturen en hem niets extra geven dan is niemand gepoept

Plut0r

Legacy Member
hatetn zei:
heb et ook al een paar keer voorgehad ze en dak meteen toen ik et zag het correcte kreeg waar 1 getal van verschilde
maar als ge een overschrijving echt volledig invult met naam en adres ook controleerd em da toch ook of et klopt of nie met het rekeningnummer
kheb ne keer een verkeerd ingegeven dak zo'n error kreeg

nu imo eeft em u ferm bij u kloten

edit @ u laatste post ja dus
het kost dus normaal 150 em eeft die zeker en nog 50 extra
kzou em laten opsturen en hem niets extra geven dan is niemand gepoept
Och als alles goed verlopen is wel was de afspraak dusja
Ik hou me aan mijn afspraken ;)

russian

Legacy Member
De laatste twee cijfers zijn de rest na deling door het getal 97, niet toevallig het grootste priemgetal bestaande uit twee cijfers ;).

Djack

Legacy Member
Ik werk op de Antwerpse Diamantbank :

Als wij een overschrijving ingeven met een verkeerde rekeningnummer, sturen wij een swift copy naar de betreffende bank met daarbij een mededeling dat wij een foute betaling hebben doorgebracht met daarin de vraag of ze dat trug zouden kunnen storten. Altijd krijgen we een antwoord met daarop dat ze het incident zullen onderzoeken. Meestal 1 dag later, krijgen we trug een swift aan met daarop bevestiging dat het geld trug onderweg is naar ons. Dit gebeurd ook met banken zoals, Fortis, ABN, ...

Stancke

Legacy Member
naar de bank gaan éh! Je hebt dat gezegd éh toen ik je gezien heb!

B-A-N-K!!!!!

Yo-Han

Legacy Member
IDD bank..het gaat over 2 rek nummers..het zogezegd 'juiste' en het zogezegd 'van een ander'..de bank kan snel zien dat die 2 rek.nummers wel of niet van dezelfde persoon zijn...dan weet je direct of het al dan niet (poging tot)oplichterij was..is ie slim, dan is het van een ander persoon,maar een kennis of handlanger ofzo..dan vraag je gewoon terugstorting en cancelled de deal en blacklist de verkoper(wegens niet echt meehelepen of respectvol zijn)

die laatste pm getuigd van weinig respect...en het feit dat hij em toch nog zou opsturen voor 50€ STINKT! gestolen gerief,of verkoper heeft toch uw al uw 150€ op ander rekening

Bontus

Legacy Member
kans is groot dat er 'verkeer' is tussen de 2 rekeningnummers, dan zijde 100% zeker dat het een oplichter is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan