Archief - Verkeerd Rekeningsnummer... en nu?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HTrance

Legacy Member
Kzegget, ga naar de bank met afgeprinte papieren en zeg dan dat 't per ongeluk gestort is en dat je het verdacht vind dat de verkoper een verkeerde reknr doorstuurde. Het kan zijn dat de bank zelf misschien initiatief neemt en de persoon van die reknr. een aangetekende brief schrijft.
Als ze dat niet doet of als de persoon niet reageert dan zal je zelf aangetekend moeten sturen en dan zal de bank je wel de informatie verstrekken die nodig is.
Btw dreig anders maar al meteen met een proces. Want aangetekende brieven zijn dure bedoening ;).

Plut0r

Legacy Member
HTrance zei:
Kzegget, ga naar de bank met afgeprinte papieren en zeg dan dat 't per ongeluk gestort is en dat je het verdacht vind dat de verkoper een verkeerde reknr doorstuurde. Het kan zijn dat de bank zelf misschien initiatief neemt en de persoon van die reknr. een aangetekende brief schrijft.
Als ze dat niet doet of als de persoon niet reageert dan zal je zelf aangetekend moeten sturen en dan zal de bank je wel de informatie verstrekken die nodig is.
Btw dreig anders maar al meteen met een proces. Want aangetekende brieven zijn dure bedoening ;).
Maandag ga ik naar Fortis gaan. Eens zien wat ze zeggen.

Dr_pimpie

Legacy Member
Plut0r zei:
Heb het net nog eens gecontroleerd en het komt overeen met de PM die ik gekregen heb

dan is hij in fout eh, gewoon eisen dat hij het goed opstuurt en anders naar de politie stappen

Plut0r

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
dan is hij in fout eh, gewoon eisen dat hij het goed opstuurt en anders naar de politie stappen
Ik gewoon men geld eerst proberen terug te kregen en anders zien we wel btw een kleine citaattje uit een van zijn PM

Het zou wel grappig zijn als die niet klopt.

Het gaat dus over het rekeningsnummer.

XoN`-

Legacy Member
mss mooi oplichting :)

hij heeft mss 2 rekening nrs > laat u da storten > zegt nix op rekening A staat, terwijl het geld op z'n rekening B staat.

150€ rijker & nix verkocht :')

SilentSpring

Legacy Member
XoN`- zei:
mss mooi oplichting :)

hij heeft mss 2 rekening nrs > laat u da storten > zegt nix op rekening A staat, terwijl het geld op z'n rekening B staat.

150€ rijker & nix verkocht :')
denk da ook. Wien gaat er nu z'n eigen reknr verkeerd doorgeven als ge geld moet ontvangen (en ge zal het dan zeker dubbel checken, ik toch)

Plut0r

Legacy Member
Den Freddie zei:
denk da ook. Wien gaat er nu z'n eigen reknr verkeerd doorgeven als ge geld moet ontvangen (en ge zal het dan zeker dubbel checken, ik toch)
Ik vrees er ook voor. Dus nu even concreet.

Het beste wat ik kan doen is voor de moment gewoon vragen aan fortis of ze het geld terug storten of anders een brief zenden enzo. Btw bestaat er nergens geen speciale dienst van de politie voor internet oplichting? Waar ik alles kan melden ik heb alles nog pm's enz behalve de thread is weg maar is het mogelijk om deze terug op te vragen?

Bontus

Legacy Member
1 kans op 97 dat uw willekeurig rekeningnummer een mogelijke combinatie is (dit geheel terzijde)

Dr_pimpie

Legacy Member
vraag ook eens zijn juist rekening nummer, als da 1 cijfer ofzo scheelt er is mss geen kwaad in het spel maar als da iets helemaal anders is ...

Plut0r

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
vraag ook eens zijn juist rekening nummer, als da 1 cijfer ofzo scheelt er is mss geen kwaad in het spel maar als da iets helemaal anders is ...
Ik heb het vanochtend gevraag via PM is achteraf nog on-line gekomen en nog altijd geen antwoord gekregen

HTrance

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
vraag ook eens zijn juist rekening nummer, als da 1 cijfer ofzo scheelt er is mss geen kwaad in het spel maar als da iets helemaal anders is ...
Idd, doe dat zeker. Dan kan je daar ook mee gaan zwaaien bij de bank. Laat ons weten of het erop lijkt of ni é ;) .

Plut0r

Legacy Member
HTrance zei:
Idd, doe dat zeker. Dan kan je daar ook mee gaan zwaaien bij de bank. Laat ons weten of het erop lijkt of ni é ;) .
Tuurlijk ik hou jullie op de hoogte van alles. Toch al bedankt voor de mensen die mij willen helpen alle hulp is nog altijd welkom tuurlijk

Terror Factor

Legacy Member
ff offtopic, ma van da controlenummer: als ge 1 getal fout doet, dan kan da nummer toch nog kloppen? uw controlegetal is het andere getal gedeeld door 97.
als ge bvb het laatste nummer van 8 naar 9 verandert, dan klopt uw controlegetal nog, omda ge moet afronden, en 1/97 is zo klein, da uw afronding ni gaat verschille. of ni?

Bontus

Legacy Member
Terror Factor zei:
ff offtopic, ma van da controlenummer: als ge 1 getal fout doet, dan kan da nummer toch nog kloppen? uw controlegetal is het andere getal gedeeld door 97.
als ge bvb het laatste nummer van 8 naar 9 verandert, dan klopt uw controlegetal nog, omda ge moet afronden, en 1/97 is zo klein, da uw afronding ni gaat verschille. of ni?
nee de laatste 2 cijfers zijn de rest bij deling (van de eerste cijfers) door 97, dus er moet nergens afgerond worden.

virtualdude

Legacy Member
Terror Factor zei:
ff offtopic, ma van da controlenummer: als ge 1 getal fout doet, dan kan da nummer toch nog kloppen? uw controlegetal is het andere getal gedeeld door 97.
als ge bvb het laatste nummer van 8 naar 9 verandert, dan klopt uw controlegetal nog, omda ge moet afronden, en 1/97 is zo klein, da uw afronding ni gaat verschille. of ni?
Rest bij deling é.
Daar hebde geen afronding ;)

Holy Paladin

Legacy Member
maar wat is de kans dat die kerel 2 rekeningen heeft met maar 1 cijferke verschil? hij kan da nr zelf toch nie kiezen

NapalmBenny.

Legacy Member
Ma ge moet toch ook naam, adres en zo invullen van de begunstigde :s, is dat geen extra controlemiddel???? Een naam ingeven met verkeerd rekeningsnummer zou normaal niet gaan :s.

En als je twee rekeningen in 1 keer opent bij een bank, kan't zijn dat de verschillen klein zijn, omdat die nummers elkaar gewoon opvolgen.

Swat, zolang de adresgegevens maar goed zijn, zit je vrij veilig.

Chickenlal

Legacy Member
Die gast heeft u bij u pietje.

Als ge een rekeningnummer doorgeeft aan iemand, dan leest ge da toch wel 3 keer om te kijken of het wel klopt. En dan is het toevallig verkeerd, maar toevallig werkt het wel.

En dan zet hij het er nog bij "zou grappig zijn als het niet klopt"


En waarom spreekt iedereen hier van 1 cijferke verschil? Die verkoper heeft dat rekeningnummer opzettelijk fout getypt, das zijn 2de rekening, waarom zou er maar 1 cijfertje verschillen?

Brolpaq

Legacy Member
EN wie is die persoon van waar je het goed van gekocht hebt? Dan weten we dat ook alweer. Vergeet deze persoon ook niet de blacklisten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan