Archief - tips voor lenzen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
hooray,vandaag gingen ze er snel in...Op een 20min ofzo

Gisteren uren gesukkeld en van misérie gestopt,vandaag was't zo gedaan..! :applause:

SweetEmmaRose

Legacy Member
Stimpy zei:
en hoelang ziet ge dan zonder lens?
lijkt me maar voos om als ge uitgaat plots wazig te beginnen zien of gewoon voor den tv ofzo van, hup, mn tijd van zien is weer om voor vandaag:unsure:

hangt van mens tot mens af :)
sommige kunne 2dage perfect zien, maar 1dag is echt het minimum. ook hoe langer ge die inhoudt, hoe langer ge kunt zien, dus als ge die de avond ervoor indoet, en de nacht, gade langer kunne zien.
ik heb er alleszins geen problemen mee :) kan weliswaar maar 1dag goe zien dag:) maar met uitgaan is da ook geen prob :)

ElBramo:
http://www.nkl.nl/HT_Nachtlens.htm
mja tis idd wel veel geld, maar tis het wel waard :) voor mijn levensstijl dan :p

Frykt Sclavak:
kan een lens binneste buite zitte? volgens mij zijn beide kante tzelfde ze.

the boogyman:
mja morge kan da gewoon terug slecht gaan :) das geluk hebbe int begin :D maar als ge ze derin krijgt, zijde het al gewoon van uw oog aan te rake :)
proficiat :)

chosen1

Legacy Member
hoe ik die erin doe:
-bij mijn rechter oog:
met linker hand oog open houden (duim en wijsvinger)
dan gewoon met lens op wijsvinger van rechter hand die lens tegen mijn oog duwen en als die goed zit hoort ge de lucht vanonder die lens komen
dan rustig uw oogleden OVER uw lens naar beneden laten gaan en eens op uw oog duwen voor de rest van de lucht uit uw lens te halen.
-linkeroog:
tzelfde behalve da ik mijn oog openhou met mijn linker wijsvinger en rechter middenvinger.

het kan ook zijn dat uw lens binnenste buiten zit! daarvoor moet ge uw lens op uw vinger leggen en kijken of de rand recht naar uw oog zou gaan, of een boogje maakt.

een boogje is slecht want dan schraapt ge tegen uw oogleden ;)



SweetEmmaRose zei:
Frykt Sclavak:
kan een lens binneste buite zitte? volgens mij zijn beide kante tzelfde ze.

het kan dus wel degelijk! :p

*edit2*
ook proberen naar uw lens te kijken!

EA lover

Legacy Member
Ik doe het zo:

Ik probeer met mijn 'oogspieren' mijn wenkbrauwen zover mogelijk op te heffen. Met de ene hand trek ik zo de onderkant van de huid aan het oog naar beneden en met de andere hand steek ik mijn lens erin.

In het begin is het veel proberen.
Ik heb er lang mee zitten knoeien maar na een weekje ging het vlotjes. Je moet ook voor jezelf opmaken wat het vlotste gaat. Het is niet omdat die persoon zijn lenzen er zo in doet, dat dat bij jou even gemakkelijk gaat (dat was toch bij mij althans).

beton

Legacy Member
zeker _NIET_ naar uw lens kijken, ge moet een punt ietske verder van uw oog pakken en daarop fixeren (nen tandenborstel ofzo :p) , .. als ge naar uw lens kijkt in't begin, gade sowieso veel sneller knipperen (natuurlijke reflex uiteraard).

kenaney

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:

zo is et nog moeilijker, want meestal plakt dien lens or ligt het al verkeerd tegen wanneer het in uwen oog komt.

Zoals ik et gezegd heb en men oogarts da gezegd heeft het 1/3 van da lensken moet aan de top van je MIDDENVINGER zijn en je die moet SCHUIVEN naar RECHTS (als je et moet insteken aan je rechteroog), dus beginnen van beetjen linker kant en dan schuiven naar rechterkant = voor je rechteroog. Voor linkeroog is et "steken" aan beetje rechterkant van je linkeroog en dan doorschuiven naar links.

Mr.Anderson

Legacy Member
Klik

Op deze foto zie je hoe ik het heb aangeleerd, met de 2 middenvingers de oog opentrekken en met de wijsvinger de lens aanbrengen. Hopelijk heb je er iets aan ;)

chosen1

Legacy Member
Brambo^ zei:
Mijn eerste keer duurde kwartiertje,

nu 10 seconden fzo :p

toen ik voor de eerste keer mijn lenzen moest gaan indoen bij de oogarts heb ik 4 uur kunnen wachten in de wachtzaal omdat een andere retard voor mij die maar nie in kreeg!

ik had ze in in 10 minuten ofzo :sop:

ipv mij dan vlug te laten en dieje dan verder te laten kloten maar nee

Mr.Anderson

Legacy Member
chosen1 zei:
toen ik voor de eerste keer mijn lenzen moest gaan indoen bij de oogarts heb ik 4 uur kunnen wachten in de wachtzaal omdat een andere retard voor mij die maar nie in kreeg!

ik had ze in in 10 minuten ofzo :sop:

ipv mij dan vlug te laten en dieje dan verder te laten kloten maar nee

You must be the chosen one...

Raukaris

Legacy Member
chosen1 zei:
toen ik voor de eerste keer mijn lenzen moest gaan indoen bij de oogarts heb ik 4 uur kunnen wachten in de wachtzaal omdat een andere retard voor mij die maar nie in kreeg!

ik had ze in in 10 minuten ofzo :sop:

ipv mij dan vlug te laten en dieje dan verder te laten kloten maar nee

Ja want ze kunnen voorspellen dat jij dat kunt in 10min :ironic:

Voor hetzelfde geld zat jij daar ook zolang.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan