Archief - tips voor lenzen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElBramo

Legacy Member
Ja, ik doe het ook zonder spiegel. En als ze uitvallen krijg ik ze ook weer direct derin ^^

Zoals gezegd hier: linkervingers op bovenste ooglid, rechterwijsvinger met lens op en rechermiddenvinger op uw onderste ooglid open te houden.

Zien dat ge uw ogen echt zeer goed ophoudt. Nu kan ik mijn oog aanraken zoveel ik wil, het knippert niet eens meer en geen irritaties ^^

Wat ik wel had was dat ik in het begin de lenzen niet lang kon/mocht inhouden want dan begon mijn oog extreem geïrriteerd te geraken.

Stimpy

Legacy Member
gewoon oefene
wat hier wel gebeurt is da ze omklappen hier :angry: da ze rond mn vinger staan ipv rond mn oogbol

is wel redleijk ambetant
binnekort die van hans anders es probere, iemand daar ervaring mee? want die zijn maar half zo duur als bij ne optieker : /

Thales

Legacy Member
heh de eerste keer lukte het ook niet bij ik en de opticien kreeg het er op zen heupen ervan ^^
nuja ik heb dan een avondje zitten oefenen
en ik heb dan met men linkerhand dus voor rechteroog, met middellvinger echt dat vel opgehoffen ( je linkerhand zit dan eigenlijk boven je hoofd zo naar benenden wijzen ) , en dan met de rechterhand met de wijsvinger dat ander vel naar beneden getrokken ( dus dan zit je onder je oog met die hand ) en dan met de middelvinger de lens erin leggen .
works like a charm.

en zo heb ik het eignelijkook geleerd bij de opticien zelf

Raukaris

Legacy Member
Stimpy zei:
is wel redleijk ambetant
binnekort die van hans anders es probere, iemand daar ervaring mee? want die zijn maar half zo duur als bij ne optieker : /
yeh ik, werken perfect, gebruik hun daglenzen toch al 3maand en geen probs mee gehad.

ElBramo

Legacy Member
Hmm, kheb dat ook wel vaak dat er iets vuils achter mijn lenzen zit. Of dat ik ze te lang inheb. Kheb 3 maand lenzen en als ge die langer dan 3 maand inhebt beginnen die te ambeteren. En ik was vergeten wnn ik ze eerst ingestoken had en daarmee had ik ze 5 maand in Ô_o
Dan is het voelt ge het wel ze :)

Skizzy

Legacy Member
Stimpy zei:
gewoon oefene
wat hier wel gebeurt is da ze omklappen hier :angry: da ze rond mn vinger staan ipv rond mn oogbol

is wel redleijk ambetant
binnekort die van hans anders es probere, iemand daar ervaring mee? want die zijn maar half zo duur als bij ne optieker : /

True, da heb ik ook geregeld da ze rond u vinger pakken, irritant wel :).

XPlosiv

Legacy Member
Ik had ook moeite int begin. Nu trek ik mijn ogen alleens niemer open -_- als het nieuwe lenzen zijn zitten die er in 10 sec in en zijn die er in 5 sec weer uit :p

Maar het is idd veel proberen. "imo" is da allemaal zever zo halsbrekende toeren uit te voeren om u oog open te krijgen. :p Als ge goe mikt zit da direct goed. Ge moogt wel nie knipperen als u lens tegen u oog gaat natuurlijk ;)

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik had ook veel moeite int begin! Een goeie 3 kwartier proberen en ze geraakten er nog steeds niet in :p
Ik heb da geleerd bij den oogarts, ik heb het zo aangeleerd om met u wijsvinger en middevinger van uw linkerhand uw oog goed open te trekken, en met de andere hand (waar de lens op uw wijsvinger ligt) de lens aan te brengen.
Vooral blijven doorzetten zou ik zeggen en niet opgeven. Het is normaal dat je vanzelf u ogen dichtdoet, ik had dit ook. Nu weten mijn oogjes al dat het hun lenzevriendjes zijn die komen spelen :woohoo:

SweetEmmaRose

Legacy Member
misschien is informeren naar nachtlenzen. ik gebruik die, zijn harde lenzen (is echt geowon worden, irriteren hard, maar veel makkelijker in te krijgen) die ge s nachts indoet als ge ga slape. doorheen uw slaap vervormt da uw oog. ge doet die s morgens uit en ge kunt de hele dag perfect zien ZONDER lenze :)
is ook echt ni zo duur :) voor mij was da 600€ voor 4jaar, da komt op evenveel (met vloeistofkes enzo) als zachte maandlenzen (die ik ervoor dus had)

kenaney

Legacy Member
ik ben al dus een jaar lensdrager, eerste dagen moest ik zelfs half uur vroeger opstaan om die lensen in men oog te krijgen en soms het werd zo anbetant dak te laat kwam op school.

Het truckje is dat je die lensen met je middenvinger uit zen "doos" haalt en ze op het punt van je vinger te zetten. Ongeveer zo'n 1/3 van de lens moet op je vinger zijn.

RaPmAn

Legacy Member
Ik draag sinds 2 weken ook lenzen en trust me, den eerste keer was echt hel.
Ik heb 2 uur moeten proberen vooraleer ik ze erin kreeg. Nu na 2 weken gaat alles al veel vlotter, na 2 à 3 pogingen zitten ze erin.

Ik ben dus ook nog gene echte pro die het op een 10tal seconden doet ma dat zal wel komen ;)

Blijven oefenen en volhouden !

pina

Legacy Member
zoals op deze foto:
http://www.lensandframes.com/images/contactlens.jpg

eerst de onderkant van de lens op de onderkant van uw pupil 'schuiven'
als dat goed lukt, gewoon de rest er zachtjes aan 'duwen'. Duwen is het eigenlijk niet want bij contact plakt die lens automatisch aan uw pupil omdat beiden nat zijn. Een beetje zoals een magneet 'plakt' dat gewoon automatisch aan uw pupil als het in de buurt komt.

zo ongeveer:

1) onderkant 'inschuiven'
_
_)/

2) de rest eraan laten 'plakken'
_
_))


vette = lens

Stimpy

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
misschien is informeren naar nachtlenzen. ik gebruik die, zijn harde lenzen (is echt geowon worden, irriteren hard, maar veel makkelijker in te krijgen) die ge s nachts indoet als ge ga slape. doorheen uw slaap vervormt da uw oog. ge doet die s morgens uit en ge kunt de hele dag perfect zien ZONDER lenze :)
is ook echt ni zo duur :) voor mij was da 600€ voor 4jaar, da komt op evenveel (met vloeistofkes enzo) als zachte maandlenzen (die ik ervoor dus had)

en hoelang ziet ge dan zonder lens?
lijkt me maar voos om als ge uitgaat plots wazig te beginnen zien of gewoon voor den tv ofzo van, hup, mn tijd van zien is weer om voor vandaag:unsure:

smason

Legacy Member
zò moeilijk is het nu ook weer niet om lenzen in te doen he :p

spiegel etc, das allemaal nie nodig ^^

ElBramo

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
misschien is informeren naar nachtlenzen. ik gebruik die, zijn harde lenzen (is echt geowon worden, irriteren hard, maar veel makkelijker in te krijgen) die ge s nachts indoet als ge ga slape. doorheen uw slaap vervormt da uw oog. ge doet die s morgens uit en ge kunt de hele dag perfect zien ZONDER lenze :)
is ook echt ni zo duur :) voor mij was da 600€ voor 4jaar, da komt op evenveel (met vloeistofkes enzo) als zachte maandlenzen (die ik ervoor dus had)
:wtf: Op welk principe is dat dan gebaseerd, op het vervormen van het hoornvlies ofzo?
Allez, is het zo eenvoudig? Wtf, daar had ik dus nog nooit van gehoord...
Hmmm, ik krijg wel niet zo gemakkelijk 600euro bij elkaar ^^ Dus ik blijf bij de 3maandslenzen :)

Frykt Sclavak

Legacy Member
Als ze er in zetten, zet dan ook eens je bril erbij op. Dan kan je door kleren zien!! :eek:

Zorg zeker dat je lens niet binnenstebuiten zit, dat is enorm irritant.

Timmos

Legacy Member
ik ben mijn bril 's kwijtgeraakt in de Semois op kamp. We zijn toen naar den oogarts gereden om lenzen. Die heeft da één keer erin gestoken, daarna moest ik het dus zelf doen.

En ik zat dus op kamp, ik had geen spiegel, dus ik moest da zelf maar kunne. Ik had niets zoveel moeite eigenlijk, de eerste keer 15 minuten of zo, maar zeker geen 3 kwartier gelijk sommigen hier :p

Sindsdien draag ik dus lenzen, al voor een goeie 6 maand ondertussen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan