Archief - tips voor lenzen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
Vanaf vandaag wou ik eigenlijk lenzen draag dus ik achter zo'n dooske daglenzen geweest.

Nu,tvalt direct al serieus tegen doordat'k ze niet in krijg...

Elke keer die lens contact maakt met mijn oog irriteert dat en ben ik genoodzaakt te knipperen waardoor het wss nooit zal lukken..

Ondertussen ziet de onderkant van mijn oog al goe rood van't proberen en zie'k het persoonlijk gezegd nie meer zitten! :cry: :sad:

Tips van mensen die hetzelfde voorgehad hebben? :)

Lon$daLe

Legacy Member
eerste keer had ik et gwn tegen mn oog ' geplakt " en het bleef zitten , schuurt wel een half uurtje ofzo op je oog omdat het nieuw is maar gwn een half uur vol houden en iets meer knipperen als normaal

Thin Liz

Legacy Member
Blijven proberen: ik herinner me dat ik het begin soms een half uur nodig had om ze in te krijgen en tot één uur om ze er terug uit te doen :). Nu gaat dat in 10 seconden...

Raukaris

Legacy Member
Normaal oefenen ze dat eerst eens bij de opticien ofzo..

Bij mij duurde het de eerste keer 90minuten, ge moet gewoon oefenen en uw ogen openhouden.

De SkeEvN

Legacy Member
me 2 vingers (2handen gebruiken) oog openhouden en hoppa :) in 15 seconde derin en goaan ^^

zorg er wel voor dat er geen vuil achterzit of haartje.. dan kunde goe zot komen van da k*tgevoel... hebbet al 2 keer meegemaakt in 6 jaar en tis geen pretje

+ zorgen dat ze juist op u oog ligt of ge zijt ze kwijt den eerste keer dat ge knipperd :D

nuja gewoon gewoon worden en alles gaat vanzelf + eerst voor spiegel oefenen en da gaat wel

Towlie

Legacy Member
Bij mij duurde het minstens 3 uur voor ze erin waren :p
Ge moet vooral geen schrik hebben om het op uw oog te doen, dat was mijn fout.

Ge moet de lens echt op uw oog duwen ( niet te hard natuurlijk eh :p ), maar ge voelt da ni ze ;)

the boogyman

Legacy Member
Towlie zei:
Ge moet de lens echt op uw oog duwen ( niet te hard natuurlijk eh :p )

Dit is voor mij al een bruibare tip!

Ik ben kweenie hoe voorzichtig... ;)

Maja,tzal voor later dezen avond of morgen zijn want mijn huid is al rood van het proberen! :(

Towlie

Legacy Member
the boogyman zei:
Dit is voor mij al een bruibare tip!

Ik ben kweenie hoe voorzichtig... ;)

Maja,tzal voor later dezen avond of morgen zijn want mijn huid is al rood van het proberen! :(


hihi ik had da ook van zodanig veel mijn oogleden open te houden met mijn vingers ;)

Parnakra

Legacy Member
Om het gevoel van iets tegen je oog te hebben kan je al beginnen met je wijsvinger tegen je oog te drukken. (op het witte gedeelte, natuurlijk, best aan de zijkant)

Daar kan je tamelijk wat druk op zetten, en probeer steeds meer en meer je ogen open te houden terwijl je het doet (en naar je iris nadert). Uiteindelijk is het gewoon die knipperreflex die je af moet leren, daarna is het zo simpel als iets.

$te@LFi$H

Legacy Member
jha oefenen oefenen en nog's oefenen khem daar in begin me afgezien en toen zei men ma dak ze moest wegdoen omdak da ni kon verdragen, ma kheb men koppigheid late voelen en kdraag nu lenzen zonder problemen:)

alleen alsek uitga en veel in sigarettenrook zit, hebbek last van lenzen voor de rest never:)

JUST KEEP ON PRACTISING;)

Skizzy

Legacy Member
Ik doe altijd zo: Als ik linkse lens indoe zet ik de lens op men rechterwijsvinger en voor men rechtse net andersom :p.

Gewoon met uw ene hand bovenste ooglid omhoog houden, dan met de hand waar de lens op ligt (op het topje van u wijsvinger) uw onderste ooglid beetje naar beneden trekken. Gwn recht voor u kijken (misschien in het begin naar de spiegel fzo?) en dan recht naar het midden van uw iris gaan (recht op u vingertop kijken eigelijk).

Alle begin is moeilijk, en zeker bij lenzen, maar eens ge da gewoon zijt lukt da wel. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ge bv niet genoeg oogvocht hebt en dat ze daardoor na nen tijd wa irriteren, maardan moet ge ze mss eerst in krijgen.

Nuja, veel succes :)

Scifo

Legacy Member
Mijn eerste keer dat ik mijn lenzen had was op een vrijdag. Ik wou ze natuurlijk direct indoen om op stap te gaan. Het duurde natuurlijk een paar uur vooraleer ik die inkreeg. Ik had namelijk schrik om zo met men vingers in men oog te steken. Uiteindelijk was het me toch gelukt. Maja nu durfde (en kon )ik ze nemeer uitdoen. Dus ikke op stap met men lenzen in, natuurlijk goe wa gezopen. Ik kom thuis en twas poepsimpel om ze er weer uit te krijgen (onder invloed ahjaa) :p.

Het moraal van het verhaal is: drinkt u gewoon wa moed in en dan steekte overal wel uw vingers in :D Bij wijze van spreken duwde uw lenze zo goed op uw oog dat die nemeer moven :p

cram

Legacy Member
Scifo zei:
Het moraal van het verhaal is: drinkt u gewoon wa moed in en dan steekte overal wel uw vingers in :D Bij wijze van spreken duwde uw lenze zo goed op uw oog dat die nemeer moven :p

Zie je dan niet dubbel als ge zat zijt?

Massis

Legacy Member
middenvinger en ringvinger vd linkerhand op bovenste ooglid

lens op rechterwijsvinger (zien dat ze niet binnenste buiten zitten als't zachte zijn!)


rechterringvinger op onderste ooglid

oog open houden

lens op oog zetten

beetje met oog rondkijken zodat de lens zich "vastzet"

done

duurt ongeveer 15 seconden

<MrBabache>

Legacy Member
Als ik mijn lenzen in doe, leg ik altijd een spiegel horizontaal, en daar ga ik dan bovenhangen met mijn gezicht, op ~15cm. Ik vind dat da het gemakkelijkste is. Aan het begin zien dat er niet teveel vocht aan de lens hangt, dan laat ze moeilijker "los" van uw vinger...

SweetEmmaRose

Legacy Member
keb mijn moeder onlangs proberen aanlezen om lenzen in te krijgen, ook helemaal rood etc.
blijven proberen, ge moet het gewoon worde da ge uw oog gaat aanrake zodat ge stopt met knippere.

Krosser

Legacy Member
<MrBabache> zei:
Als ik mijn lenzen in doe, leg ik altijd een spiegel horizontaal, en daar ga ik dan bovenhangen met mijn gezicht, op ~15cm. Ik vind dat da het gemakkelijkste is. Aan het begin zien dat er niet teveel vocht aan de lens hangt, dan laat ze moeilijker "los" van uw vinger...

idem :) bij den opticien 3 keer geprobeerd en ze staken erin

Frado2005

Legacy Member
De SkeEvN zei:
me 2 vingers (2handen gebruiken) oog openhouden en hoppa :) in 15 seconde derin en goaan ^^

zorg er wel voor dat er geen vuil achterzit of haartje.. dan kunde goe zot komen van da k*tgevoel... hebbet al 2 keer meegemaakt in 6 jaar en tis geen pretje

+ zorgen dat ze juist op u oog ligt of ge zijt ze kwijt den eerste keer dat ge knipperd :D

nuja gewoon gewoon worden en alles gaat vanzelf + eerst voor spiegel oefenen en da gaat wel

kunt ge uw voorstellen dat dat bij mij wel een paar x per week gebeurd? Zelfs zo erg dat ik slecht begin te zien door 1 oog. Doe men lenzen dan uit, en de dag erachter gaat het +- weer. Heb wel gevoel dat dat oog slechter begint te zien o_O
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan