Archief - Tips voor een stand-upper in spe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morriskattepis

Legacy Member
screaM^ zei:
probeer mss ook eerst thuis wat voor de spiegel uw bewegingen van je uitleg ofzo wat te oefenen, zodat je zelf al iets of wat kan zien hoe je mop/verhaal beter/slechter overkomt.
Daar heb je gelijk in, alhoewel ik intonatie toch wat belangrijker vind.

Mijn zoektocht naar geschikte plaatsen levert weinig tot niets op. De meeste jeugdhuizen in Oostende trekken namelijk redelijk marginaal volk, zo blijkt. Niet echt een aanrader gezien mijn onderwerpen (je moet toch ergens beginnen, hé ;)).

Misschien maak ik een nieuwe tread op het algemeen forum. :)

SIO

Legacy Member
opnemen voor géén publiek met camera, en samen met goede vrienden bekijken en uw act dan bijwerken, denk dat ge dan achteraf veel zelfzekerder zult zijn om in het jeugdhuis op te treden.

morriskattepis

Legacy Member
SIO zei:
opnemen voor géén publiek met camera, en samen met goede vrienden bekijken en uw act dan bijwerken, denk dat ge dan achteraf veel zelfzekerder zult zijn om in het jeugdhuis op te treden.
Hmja. Op zichzelf een goede raad, maar misschien niet zo goed uitvoerbaar. Een ietwat deftige camera vinden bijvoorbeeld. En sommige stukken van het stuk zijn gebaseerd op interactie met het publiek (niet zo veel, echter).

Bedankt trouwens voor de raad allemaal, ik heb er echt iets aan!

morriskattepis

Legacy Member
Eén dezer dagen contacteer ik het jeugdhuis. Het is OHK in Oostende geworden (zie andere tread). Hopelijk mag ik 't eens proberen, wish me luck, iedereen. :)

Bedankt.

ShoveS

Legacy Member
Voor m'n eindwerk in het laatste jaar middelbaar had ik een stand up comedy show ineengestoken.
Natuurlijk had ik daar heel het schooljaar de tijd voor, dus een flinke tijd ter voorbereiding.
Ik ben ook in Gent effectief een 'cursus' stand up comedy gaan volgen (georganiseerd door de 123 comedyclub, onder leiding van Stef Vanpoucke) en ben vele keren naar lokale stand up comedy acts gaan kijken (en interviewen, voor het theoretische deel van m'n eindwerk)

Dan heel het jaar door materiaal verzameld (handig is een notitieboekske altijd bij de hand hebben als er u dingen te binnenschieten) en dat dan , wat ik het allermoeilijkste vond, in 1 vloeiende lange show gieten.

Dan mezelf, zoals hier al aangehaald, gefilmd en geëvalueerd, en voila ;)

Maar er is een verschil tussen voor 10 man optreden of voor 500 man, 500 man is veel gemakkelijker omdat zij gemakkelijker manipuleerbaar zijn wegens hun grote aantal.

Ook geen schrik hebben van interactie met het publiek, als ge iets of wat kunt improviseren of snedige opmerkingen kunt maken is dat het makkelijkst om de mensen aan het lachen te brengen.

succes !

Sir.Killalot

Legacy Member
ShoveS zei:
Voor m'n eindwerk in het laatste jaar middelbaar had ik een stand up comedy show ineengestoken.
Natuurlijk had ik daar heel het schooljaar de tijd voor, dus een flinke tijd ter voorbereiding.
Ik ben ook in Gent effectief een 'cursus' stand up comedy gaan volgen (georganiseerd door de 123 comedyclub, onder leiding van Stef Vanpoucke) en ben vele keren naar lokale stand up comedy acts gaan kijken (en interviewen, voor het theoretische deel van m'n eindwerk)

Dan heel het jaar door materiaal verzameld (handig is een notitieboekske altijd bij de hand hebben als er u dingen te binnenschieten) en dat dan , wat ik het allermoeilijkste vond, in 1 vloeiende lange show gieten.

Dan mezelf, zoals hier al aangehaald, gefilmd en geëvalueerd, en voila ;)

Maar er is een verschil tussen voor 10 man optreden of voor 500 man, 500 man is veel gemakkelijker omdat zij gemakkelijker manipuleerbaar zijn wegens hun grote aantal.

Ook geen schrik hebben van interactie met het publiek, als ge iets of wat kunt improviseren of snedige opmerkingen kunt maken is dat het makkelijkst om de mensen aan het lachen te brengen.

succes !

Dat is nu eens een zalig eindwerk :bow:

morriskattepis

Legacy Member
ShoveS zei:
Voor m'n eindwerk in het laatste jaar middelbaar had ik een stand up comedy show ineengestoken.
Natuurlijk had ik daar heel het schooljaar de tijd voor, dus een flinke tijd ter voorbereiding.
Ik ben ook in Gent effectief een 'cursus' stand up comedy gaan volgen (georganiseerd door de 123 comedyclub, onder leiding van Stef Vanpoucke) en ben vele keren naar lokale stand up comedy acts gaan kijken (en interviewen, voor het theoretische deel van m'n eindwerk)

Dan heel het jaar door materiaal verzameld (handig is een notitieboekske altijd bij de hand hebben als er u dingen te binnenschieten) en dat dan , wat ik het allermoeilijkste vond, in 1 vloeiende lange show gieten.

Dan mezelf, zoals hier al aangehaald, gefilmd en geëvalueerd, en voila ;)

Maar er is een verschil tussen voor 10 man optreden of voor 500 man, 500 man is veel gemakkelijker omdat zij gemakkelijker manipuleerbaar zijn wegens hun grote aantal.

Ook geen schrik hebben van interactie met het publiek, als ge iets of wat kunt improviseren of snedige opmerkingen kunt maken is dat het makkelijkst om de mensen aan het lachen te brengen.

succes !
Leuk! En ben je van plan er verder iets mee te doen? Of is het allemaal wat tegengevallen? Welke stijl heb je gekozen?

Gelukkig is het nu allemaal meegevallen om een samenhangende show te maken. Ik ben vertrokken van een onderwerp, en heb daar op voortgebreid.

josuwa zei:
Voor middelbare school -> GEEN POLITIEK!
Spreek je soms uit ervaring? :)

Bedankt, hé.

ShoveS

Legacy Member
Het was super, maar ik heb er door m'n job niet de tijd voor om er iets mee verder te doen.
stijl: droog, absurd en veel improvisatie.

GROETEN

Flipkikker

Legacy Member
ShoveS zei:
Het was super, maar ik heb er door m'n job niet de tijd voor om er iets mee verder te doen.
stijl: droog, absurd en veel improvisatie.

GROETEN

welke richting volgde je?

mijn eindwerk was opgelegd, en tging over Turkije :doh: (groepswerk dan nog)

ShoveS

Legacy Member
steinerschool :]

we hadden enorme vrijheid in de keuze van een eindwerk, het mocht gewoon niet puur theoretisch zijn.

Sir.Killalot

Legacy Member
ShoveS zei:
steinerschool :]

we hadden enorme vrijheid in de keuze van een eindwerk, het mocht gewoon niet puur theoretisch zijn.

Lucky you :)

Ik ben bezig aan een eindwerk over Bollywood... :sleep:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan