Archief - Terugdenken aan vroeger

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deyoeri

Legacy Member
Soms vraag ik mij als 16-jarige wel af of ik mijn maten van nu later nog veel ga zien. Nu trekken we overal naartoe met zo een vaste groep praktisch, de ene al een grotere lolbroek dan de andere en zweren elkaar altijd dat we 'vrienden' (raar woord vind ik ^^) zullen blijven enz.
Maar wrs zal dat ni zo zijn :p

Naughty dog

Legacy Member
Altijd eh, 't goede is dat een groot stuk van mijn vrienden ook nog altijd dichtbij zijn ^^

Zelfde hogeschool, nog altijd elke dag mee naar buiten. Dusja...

Battou

Legacy Member
deyoeri zei:
Soms vraag ik mij als 16-jarige wel af of ik mijn maten van nu later nog veel ga zien. Nu trekken we overal naartoe met zo een vaste groep praktisch, de ene al een grotere lolbroek dan de andere en zweren elkaar altijd dat we 'vrienden' (raar woord vind ik ^^) zullen blijven enz.
Maar wrs zal dat ni zo zijn :p


zeker van niet. Vroeger zaten wij ook dagelijks met 20-25 man samen int park of waar dan ook.

Als we nu uitgaan en we zijn met 10, ist massaal veel. Meestal maar man of 5 als we doorgaan.

Den ene gaat werken, en staat met de nacht. Den andere heeft een lief en die trekken meer met haar vrienden op. Nog nen andere is verhuist,... en zo valt dat allemaal wel uiteen. Het blijven vrienden, maar het is nimeer, en zal wrs ook nooit meer zijn zoals vroeger.

russian

Legacy Member
Boddah zei:
Als ik op café zit en we hebben al een pintje op, dan beginnen we vaak herinneringen op te halen aan onze schooltijd; klasgenoten en memorabele momenten (goede en slechte).

of soms als ik bv in m'n bed lig (of stoned lig te chillen :p), denk ik zelfs terug aan de lagere school en mijn vrienden van toen die ik al 15 jaar niet meer heb gezien.

doen jullie dat ook?

het zou wel een mooie gedachte zijn dat je nog 'herinnerd' wordt door mensen van lang geleden :)

Ik doe dat op regelmatige basis en moet toegeven dat ik soms een naam van een oud leerling in google ingeef om te kijken wat er van hem (want een haar zat er in mijn tijd nog niet in) is gekomen. En ook ik kom tot de vaststelling dat de mensen met wijsheid gelijk hadden; de schooltijd is de mooiste tijd die er bestaat. Ik vind het soms heel moeilijk om die periode los te laten. Het moet echter; tijd voor verantwoordelijkheden. Kon ik nog maar jong zijn. Kon ik nog maar school lopen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Ahja nee, juffrouw gilberte was 5de en 6de leerjaar, en ze strafte me altijd omdat ik niet netjes was :(

Krayola

Legacy Member
Ja, tis toch logisch da ge nog is terugdenkt aan vroeger.
En da gebeurt idd vooral als ge 's avonds op café een pint ga pakken met uwe maten :).
Ik heb hier ook het voordeel dat al mijn vrienden uit de laatste jaren middelbaar hier dicht in de buurt wone. En daarbij gaan er nog een paar ook naar dezelfde hogeschool als mij. En we gaan nog elk weekend samen uit.
Dus ja, dan hebde veel herinneringe om nog eens boven te halen. Vrij plezant soms.
Dan denk ik bij m'n eigen 'wa wast vroeger toch schoon hé'. Maar dan even later denk ik weer van 'kben nu zo ver gekomen, alles gaat nog goe'.
Ach ja :).

pieta

Legacy Member
GMotha zei:
Ik denk er vrij vaak aan:
- de laatse jaren van't middelbaar waren verdomd plezant, het feit dat veel van mijn huidige vrienden nog steeds van die periode afstammen hebben we genoeg onnozele anekdotes om terug boven te halen.

²

laatse 3 jaar van middelbaar, ehct heoveel keer we al vehalen hebben ziotten oprakelen van in rome enz,en telkens moeten we der nog even hard mee lachen

Gentille

Legacy Member
de laatste tijd kan soms ook wel nostalgisch zijn en terug denken aan vroeger. Soms kijk ik naar de lagere school tijd hoe we toen waren en hoe we geëvolueerd zijn in de mensen die we nu zijn, wat we doen en dergelijke. Wat er van ons geworden is, is best wel leuk. Gebeurd wel regelmatig als we samen zijn dat we praten over vroeger wat we allemaal uistaken, dat soort dingen. De tijd staat niet stil :p. Kword er komende week 19, dus dat zijn al 19 jaar met herinneringen en ervaringen. Sommige goed, andere slecht, zoals de bij de meeste onderons.

Vintage Hifi

Legacy Member
Atrox zei:
Same here :)
Ook nie zo'n plezante tijd gehad, nu daarentege :niceone:

Bwa, het is nu niet om te zeggen dat het middelbaar niet plezant was. Heb mij daar ook geamuseerd, maar het gros van mijn vrienden daar kende ik al van het eerste leerjaar. Dat is dus 12 jaar dat je op dezelfde koppen zit te kijken. Het was tijd om verder te gaan en nieuwe mensen te leren kennen. :)

Maar als we nu nog eens met de groep van toen iets gaan drinken, dan wordt er wel lustig met anekdotes, lolligheden en gebeurtenissen gegooid, ja. :)

djbramz

Legacy Member
Nostalgie? Toch normaal, wij hebben dat nu al vaak (zesde middelbaar) naar ons "activiteiten" en stoten van vroeger. Zekers omdat we nu ambetante leerkrachten hebben en toen praktisch alles mocht.

Blanco

Legacy Member
Ohja, aan die decadente tijden waar ik van minuut tot minuut leefde... zalig was dat. Soms wel op het randje van het perverse maar ik heb het mij nooit beklaagd, iedereen moet zo'n tijd is meemaken vind ik. :p

Ik heb nooit teruggedacht aan de schooltijd, zo'n boring periode, ik zie ook niemand meer van toen. (gelukkig maar, eikels)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan