Archief - Televisie van tegenwoordig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Raukaris zei:
That 70's show is verreweg het beste op tv momenteel :p

Herhaling hoeveel? Ik denk dat ik ze zowat vanbuiten kan...

BBC1, 2 en canvas. dat is zowat het enige dat hier nog opstaat.

Enkel één op zondagavond voor wat te kunnen lachen en Witse.

HighWire

Legacy Member
MyD zei:
Ik vraag me af wat jullie dan willen op tv.
Als ik het tv-programma van morgen bekijk zie ik met gemak enkele programma's die me aanspreken: my wife and kids, simpsons en friends is altij lachen imo; voetbal op kanaaltwee; csi miami toch een goede politie/crime serie; de laatste show is bij momenten ook grappig; House M.D. krijgt toch ook goede commentaren hoewel ik het zelf nog ni gezien heb; telefacts/terzake heeft soms ook sterke reportages, ...

Humor, sport en buitenlandse series voor ieder wat wils niet?
Ik zou graag jullie vernieuwende tv-formats is willen horen


en @666-damarus: leerzame series die vroeger deels voor je opvoeding zorgde? Ik keek naar samson en de powerrangers daar heb ik toch bitter weinig van geleerd

Wat ik wil op tv? Allesinds al geen opgetutte barbie die mij tracht te overtuigen voor te bellen... Latere (en vroegere... zet vt4 maar eens op om 11u smorgens...) uitzendingen en meer films! Mischien wat minder reclame tussen de films? (om het halfuur, kan ik mee leven... Om het kwartier... Ja daag, zal ik wel een dvd opzetten dan...) Is niet echt een noodzaak, kan er wel mee leven, met die reclame, maar het is soms echt wel zooooooo irritant...

Ik heb het dan wel over de commerciele zenders... (Naar de rest kijk ik niet echt, maar wil dat daarom zeggen dat ik dan op men kin moet kloppen?)
Mss iets minder van die reality shit (OK, kgeef toe, da is best grappig met momenten, maareuh... Da gedoe daar op da eiland met die koppels... Kom eh...)

Quilombo

Legacy Member
w00tw00t zei:
ik kijk nu ook zowa niks anders dan NGC ma da word ge toch wel beu na tijd als ge bepaalde shows paar keer al hed gezien, dan vraag ik mij toch af waarvoor wij betalen?

als ge u dat afvraagt, zegt uw abonnement dan op ??
Den Freddie zei:
Btw, klopt dat dat rond 2008 iedereen verplicht zal zijn van digitv te pakken?

ja hoor, verplicht ! :rofl:

__

zoals jullie kunnen kakken op televisie, kan nie anders betekenen dan dat ge der veel naar kijkt.

zet hem gewoon af en doe iets anders. janken zal jullie niet verder helpen, en blijven kijken al helemaal niet. vraag en aanbod, nooit van gehoord zeker?

MyD

Legacy Member
Reclame is nu eenmaal broodnodig voor commerciële zenders of hoe denkt ge da ze de rechten op series/films bekomen.
Het zijn nu eenmaal bedrijven die winst moeten maken en ze moeten stellen zonder de miljoenen van de vlaamse regering.

Ja commerciële zenders zouden beter de nieuwste lost of prison break uitzenden om 11u smorgens wanneer heel vlaanderen voor de buis hangt...

w00tw00t

Legacy Member
Quilombo zei:
als ge u dat afvraagt, zegt uw abonnement dan op ??

ja hoor, verplicht ! :rofl:
__

zoals jullie kunnen kakken op televisie, kan nie anders betekenen dan dat ge der veel naar kijkt.

Er bestaan dingen zoals TV gids ;)

zet hem gewoon af en doe iets anders. janken zal jullie niet verder helpen, en blijven kijken al helemaal niet. vraag en aanbod, nooit van gehoord zeker?

Spijtig dat de vraag verkloot wordt door mensen die van reality zever genieten, is zowa het domste da er kan komen op tv: kijken hoe iemand zen partner bedriegt, wauw wat een fun factor....
En kabel gaat er binnekort wss ook wel uit. Hebben meer plezier aan sateliet waar ge nog betere zenders krijgt en dan nog goedkoper.

GMotha

Legacy Member
Ik denk dat dit al de 5e thread in 2006 is die ging over sucky tv.

Anyhow: ge hebt gelijk. TV zuigt. Ok: er zijn tegenwoordig een paar leuke series bijgekomen, maar die compenseren de reality-tv overdosis niet. En dan nog die eindeloze herhalingen...
Die verafgoding van BV's die dankzij al die reality-tv er voor gezorgd hebben dat niet-BV's een minderheid in België zijn.

Ok, ze kunnen die programma's blijven uitzenden omdat er veel volk naar kijkt. Ik heb dus een heel slecht beeld over mijn landgenoten: een stel hersenloze voyeurs die de overdreven regelmaat nodig hebben om tv te laten samengaan met hun vreselijk saai leventje. Maarja: wie zo veel naar soaps en reality-tv kijkt heeft teveel vrije tijd en een absoluut oninteressant leven.

Dus: Ik kijk steeds minder tv.

ElBramo

Legacy Member
MyD zei:
en @ ELbramo: ja u zus ga echt een temperamentstoornis krijgen van familie en thuis...
Leer lezen, ze heeft al een temperamentsstoornis. En die televisie heeft merkbaar invloed op haar: haar taalgebruik en haar gedrag. Doe niet alsof het effect van televisie op kinderen nihil is.

Kurobu

Legacy Member
vergelijking tussen vtm en canvas deze avond.

vtm:

19u00 :: Het Nieuws ( informatief )
19u35 :: Het Weer ( informatief )
19u45 :: Sketch Up ( humor )
20u00 :: Familie ( ontspanning )
20u35 :: Lili En Marleen ( humor )
21u15 :: Schoon en Meedogenloos ( ontspanning / leerrijk )
21u55 :: Telefacts ( informatief )
22u45 :: House M.D. ( ontspanning )
23u40 :: Het Nieuws ( informatief )
00u10 :: NYPD Blue ( ontspanning )
01u00 :: Onderbreking ( zever )
03u00 :: Het Nieuws - herhaling ( informatief )




canvas :

20:00 :: terzake ( informatief )
21.15 :: about schmidt ( informatief )
23.20 :: the black dahlia ( informatief )
00.15 :: de rechters ( humor )
00.50 :: terzake ( informatief )


zeg nu zelf welke zender het meeste variatie bied.
zoals iedereen ziet voor elk wat wils.

en er is meer dan enkel en alleen reality.


vt4 :

16u25 Gammo
16u55 Spin City
17u25 Flodder
18u00 One On One
18u25 My Wife and kids
18u55 The Simpsons
19u25 The Simpsons
19u55 Friends
20u25 Extreme Make-over: Home Edition
21u10 CSI Miami
22u15 Mickey Blue Eyes


te veel realtity ?

kijk eens wat een goeie films er te wachten staan

en als je niet kan kijken. neem ze op, vraag een familie lid om ze op te nemen. en bekijk ze dan waneer er nieks op tv is ;)


en mensen die het hier over debiele vtm kijkers hebben of realtiy zever.

niet iedereen heeft de zelfde intresses. en volgens mij heeft dit nieks met debiel, dom, studie, EQ of gelijk wat te maken. maar gewoon met behoeftes en intresses.
vroeger waren sommige programas idd beter, maar vraag en aanbod veranderd nu eenmaal.

ik ben dan mss debiel omdat ik graag familie zie, en omdat ik graag kijk naar the block.. ( ik volg nu wel nieks meer op tv door werk uren )

maar ik heb de indruk dat wel meer mensen hier zo een programas volgen maar niet toegeven. ze weten er allemaal zo veel over ;)

btw: te veel realtity, hoeveel " praat " programa's waren er 6 jaar terug niet .. iemand ?

w00tw00t

Legacy Member
Kurobu zei:

nog eens opmerken dat ik het had over programma aanbod savonds en niet door heel de dag ik ben alleen maar vrij savonds zoals de meeste mensen hier. En over die films, enemy of the state al duzende keren gezien op vt4. Wat nog grappiger is is dat ze op 1 dag zeggen op kanaal 2 premiere van film X en binne paar weken zegt vt4 ook premiere van zelfde film X ma dan op hun zender... wa domme strategie is da nu. Geen wonder da er geen schele kloot naar een film ga kijke da net is geweest op andere zender en ze daardoor nieuwe programma's moeten invoeren zoals U lover etc...

Bav0

Legacy Member
tis allemaal dik naar de klotn ja. kwee nog da ik ne kleine was en da er goei dingen opwaren gelijk de kampioenen of da van de rob, da eerste, of gewoon goei shows zoals walters rad van fortuin of de verjaardagshow maar nu istyer juist geen zak meer op want alles is 'rejality' of tmoet echt zijn ma ge ziet zo dat t allemaal vet fake is da is al zo sinds da ze big borther hebben herhaalt. ne spillie gade ook ni meer op tv zien. betty was gans fake tot haar tetten toe. ik keek vroeger nog naar ketnet ma da is ook al zo kut nu tis precies ofwel voor lklein koters ofwel voor debieln, kzou me ni verschiten mocht d ehelft van de mensen die dernaar zitten zien ouw rukkers zen die in een pension zitten voor de rest van un dagn. nee jong t komt nimmer weer en agge goei tv wilt dan gade moetn dokken, die pauze in voetbal steekt me ook altijd dik tegen maja wa doede? wss is da almaal voor t geld. ons cengen en dan smijten zons nog buiten gelijk in de volkswagen nu... wa moette dan nog doen... lezen?

Reinhart

Legacy Member
De enigste zender da ik nog wil naar kijken is national geographic. Al de rest trekt op niet veel meer. Vroeger keek ik nog regelmatig naar vt4, maar de laatste tijd is da ook zo meer gelijk de vtm aant worden en daar blijf ik van weg ze.

Dirty_Col

Legacy Member
Kurobu zei:
21u15 :: Schoon en Meedogenloos ( ontspanning / leerrijk )

:rofl: sorry maar die leerrijk was er te veel aan :lol:

+ al die programma's zoals my wife and kids, the simpsons, de kampioenen, flodder, enz enz... worden al voor de duizendste keer herhaald. Wat is daar dan nog leuk aan?

Het stoort me meestal niet erg dat er veel zever op tv is aangezien ik tegenwoordig meestal selectief kijk, maar ALS ik het gewoon eens opzet uit verveling kan ik tussen 30 zenders zappen en niks anders vinden dan reality tv of series die kapot herhaald zijn.

Raukaris

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Herhaling hoeveel? Ik denk dat ik ze zowat vanbuiten kan...
1ste herhaling van het laatste seizoen ofzo, maar dat doet er niet toe, ik zei gewoon dat het beste is op tv deze dagen :p
Bav0 zei:
wa moette dan nog doen... lezen?

ja? Dan leer je indirect ook spellen/schrijven, iets wat jij precies kunt gebruiken. =/

Ze zouden beter eens beginnen met het eerste seizoen van Buffy the vampire slayer dat is al heel lang geleden sinds ik dat heb gezien :p of gilmore girls ofzo :unsure:

Ghostdog

Legacy Member
Televisie is altijd al brol geweest, je moet gewoon weten waar te kijken.

ComputerVISTA

Legacy Member
Raukaris zei:
1ste herhaling van het laatste seizoen ofzo, maar dat doet er niet toe, ik zei gewoon dat het beste is op tv deze dagen :p

Dan raad ik u aan om eens naar BBC2 te kijken op een donderdag avond, anderhalf uur dat ik eens goed kan lachen met: The Catherine Tate Show, Lead Balloon en Never Mind the Buzzcocks.

info: http://www.bbc.co.uk/bbctwo/listings/index.shtml?service_id=4224 (btw op die zenders zie je ook meestal wat wij volgend jaar gecopieerd zullen krijgen)

Kijk daar eens naar, en op andere dagen is er nog QI en consoorten. Ik zeg het: Kijk er eens naar en zeg dan nog eens dat de zoveelste herhaling van dat programma op VT4 veruit het beste is :)

Eigen mening en smaak natuurlijk maar verbreedt uw horizonten in TV land eens.

Anoniem04

Legacy Member
NGC = Reality

in ur faces !

Nee serieus, ik kijk meestal gewoon naar de duizendste herhaling van de Simpsons, het meeste dat hier opstaat is de VRT.

EverlastingHate

Legacy Member
married with children, dat wordt nooit afgezaagd :D:D, hoop dat vt4 dat binnenkort nog eens uitzend :D

deyoeri

Legacy Member
Tv was cool toen ik zes was. Een greep uit het toenmalig aanbod:
X-Men
Batman
Spiderman
Thunderbirds
Postbus X/Interflix (noem het onnozel, maar ik vond het gigantisch cool)
Liegebeest
En niet te vergeten, Samson & Gert, ik vergeet er wrs nog tientallen.

Ik werd groot met helden (ik ben nog maar 16, ma soit), als ik naar die kindjes kijk van mijn broer zijn leeftijd (drie jaar jonger)..verpest door reality, dingen zoals Spring en W817.
Het enige waar ik nog naar kijk zijn The Simpsons en sporadisch een of ander dom iets, de rest boeit mij niet. En diegenen die kakken op VTM moeten ook maar eens beginnen inzien dat Eén geen bal beter is imho. Het begint er enkel meer en meer op te lijken.

the_Mirage

Legacy Member
Reality tv is bangelijk. Ik lig meestal strijk...beauty en nerd, miss belgian beauty, jeugd van tegenwoordig, man van wendy, the block,...allemaal geestig. Fictie kan mij langs geen kloten boeien. Ik wil gewoon geëntertained worden.

En ja, ik ben semi-intellectueel. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan