Archief - Televisie van tegenwoordig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
Heeft iemand het opgemerkt dat televisie van tegenwoordig op nie veel meer trekt? Een mens wil na dagje van inspanning eens savonds rustig een film zien en al 2de dag op rij komt er niks anders op dan dien stoem realitie zever met dien zieligen klotn die er nog aan meedoen. Woensdag film en donderdag beginne we weer met realitie gedoe... Zelfde met kanaal 2 waar het vnavond en morgen dom voetbal is wat mij dus totaal nie boeit.
Alsk me nie vergis was het paar jaar geleden toch wel anders, bena elke avond een film ( al heb je die al paar keer gezien, een film blijft een film). Nu vraag ik mij toch af wrm nog betalen voor kabeltelevisie als er niets nuttigs meer op komt. Ge het dan genoeg met VRT en canvas voor de actualiteit. Realitie bullshit kank niet erg ontspannend noemen want het is in mijn ogen puur storend.
Of is dit gewoon om mensen onrechtstreeks te dwingen om over te schakelen op digitale televisie, wss wel mja
graag jullie mening hierover.

hybrid

Legacy Member
Mja ik denk eerder dat da aan de intelligentie ligt van de gemiddelde belg, als ge de kijkcijfers bekijkt scoren die reality programmas nog zeer goed, sommige valle wel mee maar andere zijn slaapverwekkend, en idd moet nogal ff zappen eer ge iet deftig tegekomt maar zijn nog wel wa dingen da interesseren vooral dan series, nieuwe goeie series uit amerika: prison break,lost, oc, bones enzo.

w00tw00t

Legacy Member
hybrid zei:
Mja ik denk eerder dat da aan de intelligentie ligt van de gemiddelde belg, als ge de kijkcijfers bekijkt scoren die reality programmas nog zeer goed, sommige valle wel mee maar andere zijn slaapverwekkend, en idd moet nogal ff zappen eer ge iet deftig tegekomt maar zijn nog wel wa dingen da interesseren vooral dan series, nieuwe goeie series uit amerika: prison break,lost, oc, bones enzo.

ja mja die series komen dan ook wel redelijk laat lijk bv csi vnavond ofwel zijn ze int weekend wanneer mensen meestal weggaan

ElBramo

Legacy Member
Ik kan er mij ook dood aan ergeren. Uit grote frustratie ga ik dan internetten of gamen... Het is niet alleen relatie - shit, maar ook nog die 'Het leven zoals het is: Kaat en Co'
Zo is het leven niet!!! En Thuis, familie, wittekerke, spoed,... Waar zijn de films naartoe? Er komen verdorie geen nieuwe films meer uit op tv :)
Ik zoek echt een nieuwe bezigheid voor de avonden. Pc begint ook maar te vervelen.

Heathrow

Legacy Member
2e hoofdpunt (vlak na vw) op vtm-nieuws


tweeling reist als jongste naar de 7 continenten:
"ja en ze wouden bij de piengwiens zijn en ze wouden naar de ijsberen gaan kijken en zo van die dingen..en ze wouden de hele tijd op de ijsbergjes klimmen en zo van die dingen"


moesten ze de bittere pil van vw wat verzachten met zo een feitjes?

dit overtreft voor mij de realityprogramma's, ge WEET dat daar niets fatsoenlijk van komt (in 5 zinnen hoort ge 7x 'ik heb zoiets van' en 3x 'seeeeeks'

Le Roy Landis

Legacy Member
Kaat en co...
kijk mensen ... wij zijn normaal .. we slaan om de 2 afleveringen op elkaars gezicht! Aanbid ons!

xDama

Legacy Member
De huidige televisie is idd beschamend slecht geworden.

Zowel voor de allerkleinsten, tot de volwassen mensen. Als je ziet welke onzin dezer dagen aan kinderen getoond wordt...
Een tiental jaar terug toen ik als klein kind naar televisie keek zag ik superhelden, goed tegen kwaad waarbij het goede altijd won, leerzame series, etc etc..., dingen die je als kind vormden imo. Hoe je het ook draait of keert, als je toen veel naar tv keek zorgde dat ook deels voor je opvoeding.

Wat ziet de hedendaagse jeugd op televisie? Allereerst bijna niets maar aangezien entertainment voor kinderen plaats moet ruimen voor goedkope reclameshows en als er dan nog eens iets is voor kinderen dan is dat echt platter dan plat...

Over programma's na 18u begin ik zelfs niet... Ik zou denk ik pagina's vol schrijven over hoe fucked up dat allemaal is.

Mijn tv staat enkel nog na 12u snachts aan en dan kijk ik naar BBC, Canvas of NGC. Da's nog leerzame ontspanning of kwalitatieve televisie.

w00tw00t

Legacy Member
ik kijk nu ook zowa niks anders dan NGC ma da word ge toch wel beu na tijd als ge bepaalde shows paar keer al hed gezien, dan vraag ik mij toch af waarvoor wij betalen?
Wij betalen omdat het een gewoonte is geworden, er is bena niemand meer die gene kabel heeft thuis en als ge der goed over nadenkt; wrm hebben we kabel als we der toch bena nooit gebruik van maken.

ElBramo

Legacy Member
Televisie heeft idd teveel invloed in de opvoeding. Het is een medium waarmee onschatbaar veel positieve en nuttige informatie kan mee doorgegeven worden. Als we dat nu eens alleen daarvoor zouden gebruiken: om onze geesten te verruimen en als hulp om kinderen iets bij te brengen. En dan zou er wss ook minder naar tv gekeken worden en zou men socialer worden, meer buiten spelen en sneller contact van leeftijdsgenootjes en vriendjes gaan opzoeken.

Neem nu mijn 'labiele' zus (15j), ze heeft temperamentsproblemen (volgens mij) en wordt imo extreem beïnvloed door soaps zoals thuis, kaat en co, familie en zelfs flikken. Ze heeft een verkeerd beeld van de realiteit en ze gaat denken dat alles wat op tv gebeurt even frequent gebeurt als IRL.
Televisie gaat over extremen, kinderen gaan dat gaan na-apen.

Cell

Legacy Member
Ik heb mij da ook al vaak afgevraagd... De man van wendy, etc etc etc etc,....

Allemaal zever da mij dus nie interesseert :)
S'avonds is het gewoon saai als je voor de tv hangt.

Timmos

Legacy Member
Ik kijk dus nooit naar iets anders dan één en Canvas. Maar dus echt nooit, ik kijk tegenwoordig niet veel TV meer. Als ik al kijk dan is het naar Koppen op dinsdag en/of donderdag, en de zondagavond naar Willy's en Marjetten, Witse en Het Eiland. Voor de rest gaat die TV niet aan :)

vyeate

Legacy Member
Wilt ge deftig programma's moet ge de dag van vandaag er veel voor betalen(serie's aankopen) of soms gewoon laat opblijven

Huasheng

Legacy Member
w00tw00t zei:
Heeft iemand het opgemerkt dat televisie van tegenwoordig op nie veel meer trekt? Een mens wil na dagje van inspanning eens savonds rustig een film zien en al 2de dag op rij komt er niks anders op dan dien stoem realitie zever met dien zieligen klotn die er nog aan meedoen. Woensdag film en donderdag beginne we weer met realitie gedoe... Zelfde met kanaal 2 waar het vnavond en morgen dom voetbal is wat mij dus totaal nie boeit.
Alsk me nie vergis was het paar jaar geleden toch wel anders, bena elke avond een film ( al heb je die al paar keer gezien, een film blijft een film). Nu vraag ik mij toch af wrm nog betalen voor kabeltelevisie als er niets nuttigs meer op komt. Ge het dan genoeg met VRT en canvas voor de actualiteit. Realitie bullshit kank niet erg ontspannend noemen want het is in mijn ogen puur storend.
Of is dit gewoon om mensen onrechtstreeks te dwingen om over te schakelen op digitale televisie, wss wel mja
graag jullie mening hierover.
Ik geef je inderdaad gelijk dat ze vroeger praktisch iedere avond een film (of twee) toonden. Best jammer.
Er wordt tegenwoordig wel wat overdreven met de reality soaps, inderdaad.
Maar 'k erger er me niet aan, want 'k kijk amper nog tv, en als ik kijk, is het naar iets dat ik wil zien.

hybrid zei:
Mja ik denk eerder dat da aan de intelligentie ligt van de gemiddelde belg
Waarom zou dat aan de intelligentie liggen? Als mensen daar om één of andere reden hun vermaak in vinden (ongeacht IQ), waarom niet?

ElBramo zei:
Zo is het leven niet!!! En Thuis, familie, wittekerke, spoed,...

Waar zijn de films naartoe? Er komen verdorie geen nieuwe films meer uit op tv :)
Die Belgische soaps vallen nog mee. Wacht todat je eens één aflevering bekijkt van het Amerikaanse Days Of Our Lives. Da's een soap, maar wat voor één. Compleet onrealistisch, en die personages zwemmen daar in de meest absurde miserie.

Er komen toch wel nieuwe films? Zowel op VT4 als op KanaalTwee. Ze doen wel eens een maandje (of langer) premières.
'k Weet dat een mens nu wel eens wat sneller naar de videotheek stapt, want tegen de tijd dat die op tv komen... Maar ze tonen wel degelijk eens nieuwe films. :)

TheCrow7

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
Kaat en co...
kijk mensen ... wij zijn normaal .. we slaan om de 2 afleveringen op elkaars gezicht! Aanbid ons!

:wtf:

Sinds waneer kan dat niet in een fictie-reeks ?


Afijn, weeral de zoveelste topic over moderne televisie... Zet hem dan gewoon af en ga een pint drinken / ga sporten / ga naar vrienden / doe iets nuttigs.

SilentSpring

Legacy Member
tv is vo de kloten:p. af en toe nog es ne goeie film in't weekend. Vroeger had ge praktisch elke dag wel ne film, nu is't diejen bucht.
Btw, klopt dat dat rond 2008 iedereen verplicht zal zijn van digitv te pakken?

Ze zouden beter es al die oude series uitzenden zoals The A-Team, MacGyver, Magnum P.I, ....
Da willek nog es terugzien (zonder 100€'s af te dokken voor alle dvdboxen)

ElBramo

Legacy Member
Huasheng zei:
Die Belgische soaps vallen nog mee. Wacht todat je eens één aflevering bekijkt van het Amerikaanse Days Of Our Lives. Da's een soap, maar wat voor één. Compleet onrealistisch, en die personages zwemmen daar in de meest absurde miserie.

Er komen toch wel nieuwe films? Zowel op VT4 als op KanaalTwee. Ze doen wel eens een maandje (of langer) premières.
'k Weet dat een mens nu wel eens wat sneller naar de videotheek stapt, want tegen de tijd dat die op tv komen... Maar ze tonen wel degelijk eens nieuwe films. :)
Wacht tot de inspiratie van de soapmakers echt begint op te geraken. Het wordt al alsmaar erger in vgl met vroeger.
Mja, er komen mss wel nog nieuwe films uit, het zal wss wel liggen aan het feit dat ik die tegen dan toch al gezien heb :)

w00tw00t

Legacy Member
TheCrow7 zei:
:wtf:

Sinds waneer kan dat niet in een fictie-reeks ?


Afijn, weeral de zoveelste topic over moderne televisie... Zet hem dan gewoon af en ga een pint drinken / ga sporten / ga naar vrienden / doe iets nuttigs.

ik doe al veel nuttigs, ik ga ook weg, ik sport ook maar ik wil ook wel af en toe genieten van een TV avond glijk vroeger en nu opeens kan da niet

Dirty_Col

Legacy Member
Ik kijk alleen nog maar naar tv als er echt een goeie film of serie te zien is, wat tegenwoordig zelfs een rariteit geworden is aangezien ze hun films elfendertig keer herhalen en dan is het goeie er ook weer van af.

Digitale tv zou daarvoor al een goede oplossing kunnen zijn, maar momenteel is het gewoon nog te duur voor wat het is, en als ik zin heb in een goede film spring ik wel even op de fiets en ga ik naar de videotheek.

Reality tv was de doodsteek van deftige tv.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan