Archief - studentenverenigingen @ A'pen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massis

Legacy Member
X-Warrior zei:
ma jongen toch al die grote clubs , join Klio : de club van geschiedenis (UA)

ok nu studeer ik in antwerpen en heb even in diepenbeek gezeten en te hard van het studentenleven genoten met als gevolg dat ik naar antwerpen moest komen van men ouders MAAR het studentenleven is zo veel malen gezelliger in Diepenbeek , iedereen kent iedereen , bij de iets kleindere club is zijn geen elitairen te bespeuren. btw de Villicus rules voor de cantussen (ook gezellig cfé) en de Fitlink voor de TD's

Antwerpen is natuurlijk ook heel gezellig maar daar prefereer ik de meer niet studentikoze cafés ( alhoewel de kassa zeer gezellig is)

zegt dus iedereen die ik ken die zowel in diepenbeek als ergens anders gezeten heeft...

't studentenleven van diepenbeek is gewoon absoluut nie te verglijken met dat van ergens anders :)


hermes zit overigens overal, ook in diepenbeek... veel van gehoord, zowel goede als slechte dingen...

SilentSpring

Legacy Member
Chizm zei:
lol, da was ne vozen doop.
². damee dak ook nie in z'on clubke ga. gewoon vo ne paar sadisten hun plezier ne beke uw kop laten volsmijten met allerlei brol. wa is't nut en plezante ervan:doh:

Massis

Legacy Member
geloof mij freddie, da's veel minder erg dan het allemaal lijkt...

onzen doop hebben we ook vanalles over onze kop gehad, en moeten opeten (de schachtenpap die we moesten opeten was blauwe smurrie met brokskes)

ma normaal hanteren ze nog altijd "laat uw schachten nie doen wa ge zelf ook nie zou doen"

natuurlijk zijn der altijd die derover gaan (zo moeten ze bij brabo in antwerpen door een bad vol slachtafval kruipen geloof ik)

BamBamsChica

Legacy Member
punkrockdude zei:
lessius is inderdaad Aymie (mn zus is daar quaestor)

en Echo is't stamcafé :p

ge hebt ook nog brabo, technica (technika?) etc...
idd

Antwerpse studentenverenigingen rulen :)

Wat gaat ge studeren op Lessius? Ik ga momenteel mijn 2e lic in, Vertaler-Tolk, en ik word dit jaar weer quaestor bij Aymie :) Bij ons is't altijd tof zenne, en ge zijt altijd welkom ;) (www.aymie.be, voor als ge een idee wilt hebben van wat we zoal doen enzo)

En de mannen van Brabo en Technica enzo komen bij ons ook altijd langs, is altijd tof...


edit: even wat meer gelezen... don't join Hermes, noooooo!!! you'll turn into an arrogant snob in no time... pas op, ik ken ook een paar toffe hermessers, maar in't algemeen is het maar nix zenne

Massis

Legacy Member
BamBamsChica zei:
edit: even wat meer gelezen... don't join Hermes, noooooo!!! you'll turn into an arrogant snob in no time... pas op, ik ken ook een paar toffe hermessers, maar in't algemeen is het maar nix zenne


ik ging het al maar nie zeggen ma kom :p

dan komt de zus mij blijkbaar wel aanvullen :D

Chizm

Legacy Member
punkrockdude zei:
natuurlijk zijn der altijd die derover gaan (zo moeten ze bij brabo in antwerpen door een bad vol slachtafval kruipen geloof ik)

Dat was Argonaut (hzs.be). Een vriend van mij zit daarin. Wat die heeft moeten doen bij z'n doop is...goor.

En ja wat is het nut van dopen? Niks, absoluut geen nut.

Het is gewoon een traditie.

BamBamsChica

Legacy Member
Chizm zei:
Dat was Argonaut (hzs.be). Een vriend van mij zit daarin. Wat die heeft moeten doen bij z'n doop is...goor.

En ja wat is het nut van dopen? Niks, absoluut geen nut.

Het is gewoon een traditie.


nee, dat was weldegelijk brabo (mijn 2e favoriete club, na mijn eigen club :)).. 5 baden, slachtafval, bloed (hoewel het eigenlijk gekleurd water is heb'k mij laten vertellen.. maar dat weten de schachten natuurlijk niet), visafval en nog wat dingeskes... mss dat argonaut dat ook doet, maar brabo al zeker.. Maar ik heb nog nooit ne brabo-schacht horen klagen, die mannen vinden dat tof... der is ook nix gevaarlijks aan ofzo, gewoon vies

DBK

Legacy Member
punkrockdude zei:
lessius is inderdaad Aymie (mn zus is daar quaestor)

en Echo is't stamcafé :p

ge hebt ook nog brabo, technica (technika?) etc...
en den Doedelzak is ook een stamcafé van een Lessius club volgens mij.
En tis technica met een "c" :) das van plantijn departement em :)

BamBamsChica

Legacy Member
DBK zei:
en den Doedelzak is ook een stamcafé van een Lessius club volgens mij.
En tis technica met een "c" :) das van plantijn departement em :)

mja, den doedelzak is't café van Hermes he... en het verbaast mij keer op keer weer dat daar elke keer als ik naar den Echo ga, zo weinig volk is... in de vakantie zelfs geen..

nuja, de hermessers zitten dan waarschijnlijk in Saint-Tropez ofzo.. die wat ik ken toch al...

scel

Legacy Member
BamBamsChica zei:
nee, dat was weldegelijk brabo (mijn 2e favoriete club, na mijn eigen club :)).. 5 baden, slachtafval, bloed (hoewel het eigenlijk gekleurd water is heb'k mij laten vertellen.. maar dat weten de schachten natuurlijk niet), visafval en nog wat dingeskes... mss dat argonaut dat ook doet, maar brabo al zeker.. Maar ik heb nog nooit ne brabo-schacht horen klagen, die mannen vinden dat tof... der is ook nix gevaarlijks aan ofzo, gewoon vies

infecties? kan zéér gevaarlijk zijn hoor!

BamBamsChica

Legacy Member
brabo bestaat toch al héél lang, en daar is nog nooit iets misgelopen.. zo gemakkelijk krijgt ge geen infecties denk'k... Die kunt ge trouwens ook krijgen zonder u te laten dopen..

Exorikos

Legacy Member
BamBamsChica zei:
brabo bestaat toch al héél lang, en daar is nog nooit iets misgelopen.. zo gemakkelijk krijgt ge geen infecties denk'k... Die kunt ge trouwens ook krijgen zonder u te laten dopen..
Tot het eens een keer misloopt... :) Was bij die studenten met die veet aan hun ballen ook zo.

DBK

Legacy Member
BamBamsChica zei:
mja, den doedelzak is't café van Hermes he... en het verbaast mij keer op keer weer dat daar elke keer als ik naar den Echo ga, zo weinig volk is... in de vakantie zelfs geen..

nuja, de hermessers zitten dan waarschijnlijk in Saint-Tropez ofzo.. die wat ik ken toch al...
kheb het ook ni zo me die van Hermes ^^ snobhalte ligt idd nogal hoog :p

Massis

Legacy Member
Exorikos zei:
Tot het eens een keer misloopt... :) Was bij die studenten met die veet aan hun ballen ook zo.

dunno hoe't bij brabo zit, maar zover ik weet heeft ongeveer elke vereniging een vrij streng reglement van dingen die wel en niet mogen en dingen die wel/niet mengbaar zijn enzo...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan