Archief - studentenverenigingen @ A'pen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dr.salt

Legacy Member
MarG zei:
Ronduit achterlijke reply :)

hij heeft nochtans wel gelijk ;-) , ik heb de meest labiele personen daar naartoe zien gaan uit angst door normale omgang mensen te moeten leren kennen :rofl:

dr.lee

Legacy Member
Ach, af en toe een cantus meedoen om goedkoop te zuipen, wie kan daar nu ook maar enig bezwaar tegen hebben??? :p

schep

Legacy Member
Exorikos zei:
Hoewel in het praesidium zitten veel tijd vraagt, leer je er meer uit dan al hun feestjes meedoen. Het staat trouwens mooi op je CV (als je dat jaar ook slaagt uiteraard ;))
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, maar of het echt van doorslaggevende aard zal zijn betwijfel ik. 't is idd super veel werk, en heb de indruk da ge dikwijls stank voor dank terugkrijgt.

Ff nog een ander puntje bovenhalen. Ik persoonlijk vind het spijtig dat er zo'n overaanbod aan verenigingen is, moest dit niet zo zijn zou de scene er helemaal anders uitzien. Overal waar ge komt is praktisch de helft met een lint, moest ge er nu een stuk of tien op een avondje tegenkomen zou 't al helemaal anders zijn. Ik vind 't ook enorm degoutant als er praesidiumleden zichzelf als een god beschouwen en ne groten air bijhebben, bij mij moet je meer doen dan een lint dragen om men respect te verdienen hoor.

Talos

Legacy Member
Helft van het volk met linten op TD's enzo zitten niet echt in het praesidium hoor. Velen kennen gewoon wat volk en doen/krijgen een lintje aan om gratis binnen te mogen en gratis te zuipen enzo :)

Chizm

Legacy Member
@threadstarter wat ga je doen? hw, vt, psych, log?

ik vt.

lessius= hermen of aymie, kzat bij hermes

Gromme

Legacy Member
Exorikos zei:
Bij VADA vergeet je je zorgen,
Bij VADA daar maak je plezier,
Denk niet meer aan lessen van morgen,
En drink nog een pintje of 4, of 4 !

VADA (Bedrijsbeheer, sociaal werk en lerarenopleiding HA)

Sorry maar die van VADA.... dat zijn wel peuten hoor.

maliq zei:
ik ben kei stoer want ik zit bij Ando en ik heb "één van de zwaarste" dopen ..
dikke nekskes van men klote

Ik ben niet stoer, en waar heb ik gezegd dat ik bij Ando ZIT? En ben vooral geen dikke nek.


Sofia is anders ook wel leuk.

Onze richting heeft sinds het voorbij jaar zijn studentenrichting opgezet nmlk LEXS.

Massis

Legacy Member
schep zei:
Ff nog een ander puntje bovenhalen. Ik persoonlijk vind het spijtig dat er zo'n overaanbod aan verenigingen is, moest dit niet zo zijn zou de scene er helemaal anders uitzien. Overal waar ge komt is praktisch de helft met een lint, moest ge er nu een stuk of tien op een avondje tegenkomen zou 't al helemaal anders zijn. Ik vind 't ook enorm degoutant als er praesidiumleden zichzelf als een god beschouwen en ne groten air bijhebben, bij mij moet je meer doen dan een lint dragen om men respect te verdienen hoor.

bwah da valt in Diepenbeek nog goe mee over't algemeen zenne...
ge hebt er natuurlijk altijd met zo nen air, maar zij die't puur voor't lint (en 't zuipen dus) doen worden der wel uitgeflikkerd zenne...

ge hebt wel gelijk da er idd veel verenigingen zijn, Diepenbeek/hasselt heeft 16 (geloof ik) clubs en een 20-tal verenigingen

(wat bijvoorbeeld Aymie is als "club" in antwerpen heet in diepenbeek een Vereniging, clubs zijn veel "strenger" en "elitairder" om het zo maar ff te noemen)

MarG

Legacy Member
dr.salt zei:
hij heeft nochtans wel gelijk ;-) , ik heb de meest labiele personen daar naartoe zien gaan uit angst door normale omgang mensen te moeten leren kennen :rofl:

Er zijn inderdaad personen die er naartoe gaan om wat volk te leren kennen, hoewel ik hier nu niet echt een probleem in zie. Om dan direct elke studentenclub af te schrijven als een verzameling van sociaal incompetente mensen, is gewoon belachelijk. Er zijn natuurlijk wel studentenclubs met een hoog percentage aan dat soort mensen, maar je moet er gewoon de goede uitpikken. Trouwens, het is een manier zoals een andere om mensen te leren kennen. Hoewel ik heel sociaal ben aangelegd, zal ik mezelf toch aansluiten bij 1 of andere studentenclub. Het verruimen van je vriendgroep is altijd een goede zaak. Je visie is gewoon kortzichtig :)

Exorikos

Legacy Member
schep zei:
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, maar of het echt van doorslaggevende aard zal zijn betwijfel ik. 't is idd super veel werk, en heb de indruk da ge dikwijls stank voor dank terugkrijgt.

Ff nog een ander puntje bovenhalen. Ik persoonlijk vind het spijtig dat er zo'n overaanbod aan verenigingen is, moest dit niet zo zijn zou de scene er helemaal anders uitzien. Overal waar ge komt is praktisch de helft met een lint, moest ge er nu een stuk of tien op een avondje tegenkomen zou 't al helemaal anders zijn. Ik vind 't ook enorm degoutant als er praesidiumleden zichzelf als een god beschouwen en ne groten air bijhebben, bij mij moet je meer doen dan een lint dragen om men respect te verdienen hoor.
Dat zijn de mensen die een studentenvereniging omzeep helpen.

Gromme zei:
Sorry maar die van VADA.... dat zijn wel peuten hoor.
Bij welke club zit jij dan? (Zit zelf niet bij VADA btw ;))

_DKsissor_

Legacy Member
wat is een studentenverening eigelijk? kan me er moeilijk een beeld van scheppen :p Tlijkt wel op studerende maffiabendes :p

Exorikos

Legacy Member
rammsein zei:
wat is een studentenverening eigelijk? kan me er moeilijk een beeld van scheppen :p Tlijkt wel op studerende maffiabendes :p
Een groep studenten die zich verenigt om samen dolle pret te hebben en in het beste geval elkaar helpt met studeren (cursussen uitlenen/bijwerken, uitleg geven,...).

schep

Legacy Member
Exorikos zei:
Dat zijn de mensen die een studentenvereniging omzeep helpen.

Beetje argumentatie zou geen kwaad kunnen he

Kijk he, toen ik in men eerste jaar aankwam, waren er op da moment 4 verenigingen die zogezegd van onze richting in onze school waren. Moesten die nu 1 vereniging zijn, dan zou het studentenlandschap er volledig anders uit zien. Sorry hoor, maar iedereen kan een club/vereniging oprichten als hij/zij wilt, maar dat is dan hun zaak. Mss is da in de andere studentensteden anders, maar zo ervaar ik het toch in antwerpen.

Ferux

Legacy Member
Ik denk eerder dat hij bedoelde dat praesidiumleden die met een dikke nek rondlopen de verenigingen omzeep helpen.

X-Warrior

Legacy Member
ma jongen toch al die grote clubs , join Klio : de club van geschiedenis (UA)

ok nu studeer ik in antwerpen en heb even in diepenbeek gezeten en te hard van het studentenleven genoten met als gevolg dat ik naar antwerpen moest komen van men ouders MAAR het studentenleven is zo veel malen gezelliger in Diepenbeek , iedereen kent iedereen , bij de iets kleindere club is zijn geen elitairen te bespeuren. btw de Villicus rules voor de cantussen (ook gezellig cfé) en de Fitlink voor de TD's

Antwerpen is natuurlijk ook heel gezellig maar daar prefereer ik de meer niet studentikoze cafés ( alhoewel de kassa zeer gezellig is)

*trust*

Legacy Member
Chizm zei:
@threadstarter wat ga je doen? hw, vt, psych, log?

ik vt.

lessius= hermen of aymie, kzat bij hermes
ik ga HW doen =)

kan je me soms nog wat meer vertellen over Hermes?

Sfeer? aard van mensen? activiteiten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan