Archief - strafblad?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TippedTerox

Legacy Member
-fusi0n- zei:
een bepaalde instantie wil namelijk dat ik een minnelijke schikking van X aantal euro betaal,
maar ik denk dat ik ga afwachten op een gerechterlijke procedure

als dit tot een rechtzaak komt, kunnen ze dan ter sprake brengen dat ik ooit die overtreding heb begaan in het verleden? zodat ze kunnen zeggen van "hij heeft in het verleden ook al dat gedaan, dus het is een lepe vos"
of moet ik mij hierover geen zorgen maken?

Opletten met het overgaan tot gerechtelijke procedures. Als je schuldig wordt bevonden, is de geldboete x5 + 163,5 € voor het fonds voor slachtoffers van misdaden. Minnelijke schikking is dus aangeraden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je recht in je schoenen staat.

Arifiene

Legacy Member
TippedTerox zei:
Opletten met het overgaan tot gerechtelijke procedures. Als je schuldig wordt bevonden, is de geldboete x5 + 163,5 € voor het fonds voor slachtoffers van misdaden. Minnelijke schikking is dus aangeraden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je recht in je schoenen staat.

x 5,5 .
als je verliest zijn alle gerechtskosten voor jou :)

-Helld0g-

Legacy Member
nog eentje voor diegene die iets meer van ons gerechtelijk systeem afweten

halfweg september werd ik 's nachts beschuldigd van een fles tegen iemand zn hoofd te kegelen en moest ik een verklaring in de combi afleggen, waarop ik zo dom (eerder dronken :P) ben geweest om even uit de combi te gaan lopen.
Opgepakt geweest en een nachtje in de cel mogen doorbrengen (jaja in Gent)

in't kort, ik heb een verklaring moeten afleggen als "verdachte" in de zaak.

Inmiddels heb in oktober reeds de boete voor openbare dronkenschap (van de politie) binnengehad en deze week de boete voor combitaxi (van de gemeente Gent).

Nu denk ik toch dat er geen klacht is ingediend (aangezien de gast zelf ook niet wist wie hem had geraakt en dat er geen ambulance is aan te pas gekomen dat ik weet). Anders had ik hier toch wel al iets van vernomen niet?

kortom ik zou graag weten of ik nog dingen in de bus mag verwachten, en of ik eventueel de status van het PV kan opvragen via de telefoon (ga geen 200km weg en weer rijden voor die stomme flikken)

Groeten,
Helldog

NeFerMeTu

Legacy Member
-Helld0g- zei:
nog eentje voor diegene die iets meer van ons gerechtelijk systeem afweten

halfweg september werd ik 's nachts beschuldigd van een fles tegen iemand zn hoofd te kegelen en moest ik een verklaring in de combi afleggen, waarop ik zo dom (eerder dronken :P) ben geweest om even uit de combi te gaan lopen.
Opgepakt geweest en een nachtje in de cel mogen doorbrengen (jaja in Gent)

in't kort, ik heb een verklaring moeten afleggen als "verdachte" in de zaak.

Inmiddels heb in oktober reeds de boete voor openbare dronkenschap (van de politie) binnengehad en deze week de boete voor combitaxi (van de gemeente Gent).

Nu denk ik toch dat er geen klacht is ingediend (aangezien de gast zelf ook niet wist wie hem had geraakt en dat er geen ambulance is aan te pas gekomen dat ik weet). Anders had ik hier toch wel al iets van vernomen niet?

kortom ik zou graag weten of ik nog dingen in de bus mag verwachten, en of ik eventueel de status van het PV kan opvragen via de telefoon (ga geen 200km weg en weer rijden voor die stomme flikken)

Groeten,
Helldog

Als er al effectief een boete opgelegd is, is dat een veroordeling. De zaak is dus gesloten.

Karre

Legacy Member
Ik heb er niet zo veel verstand van allemaal, maar kan een strafblad zeer nadelig worden met bepaalde zaken? Ook heb ik eens gelezen dat uw strafblad vervalt bij je 18de en terug clean bent. Niet dat ik een strafblad heb maar gewoon uit nieuwsgierigheid :p.
En zolang je dus altijd de boetes betaald en nooit naar het gerecht moet heb je geen strafblad?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan