Archief - strafblad?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-fusi0n-

Legacy Member
Stel, je hebt een overtreding begaan
Hiervoor is een PV opgesteld door de politie,
maar je bent nooit aangeklaagd door de partij die je "schade hebt berokkend"
Er is dus een PV opgesteld maar sindsdien niets meer van gehoord/gezien.
Zelfs geen brief in de brievenbus

Staat deze overtreding van op uw strafblad??
Of is dit verjaard of iets dergelijks?

Graag meer informatie

zotteluc

Legacy Member
een PV is geen veroordeling hé

ik dacht dat op je strafblad enkel veroordelingen kwamen

(over naar fiene?) ;-)

astragtuner

Legacy Member
Over een jaar zult ge die wel in de bus krijgen....of tis da ge der zelf omgaat naar de flikken ;)

DBK

Legacy Member
als we nu toch hier over bezig zijn, kunnen verkeersboetes verjaren? anderhalfjaar geleden reed ik te snel met mijn brommer maar heb er nog altijd geen uitnodiging gekregen voor naar de rechter te komen

-fusi0n-

Legacy Member
DBK zei:
als we nu toch hier over bezig zijn, kunnen verkeersboetes verjaren? anderhalfjaar geleden reed ik te snel met mijn brommer maar heb er nog altijd geen uitnodiging gekregen voor naar de rechter te komen

bij een brommer is dat na 1 jaar verjaard, dus veel te snel zal je niet gereden hebben :lol:

mig el pig

Legacy Member
Beide zaken zullen alle 2 geseponeerd zijn, (dus geen rechtszaak of onderhandelijk met parket en zeker niet op strafblad(alleen veroordelingen komen op strafblad, maar de politie houd het wel nog bij in hun dossiers.)

Boddah

Legacy Member
veroordelingen ook niet altijd, soms als je bv een werkstraf krijgt.

-fusi0n-

Legacy Member
een bepaalde instantie wil namelijk dat ik een minnelijke schikking van X aantal euro betaal,
maar ik denk dat ik ga afwachten op een gerechterlijke procedure

als dit tot een rechtzaak komt, kunnen ze dan ter sprake brengen dat ik ooit die overtreding heb begaan in het verleden? zodat ze kunnen zeggen van "hij heeft in het verleden ook al dat gedaan, dus het is een lepe vos"
of moet ik mij hierover geen zorgen maken?

RaDa

Legacy Member
Ik denk dat alles wat je doet sowieso geweten blijft bij de politie.

Zoals dingen die ge mispeutert voor uw 18. (heb ook zo paar stomme dingen gedaan) Ge hebt na uw 18 wel een blanco strafblad, maar da wil niet zeggen dat alles wa ge gedaan hebt plots verdwenen is.


Ik heb zo'n jaartje geleden nog eens naar de FCCU (ofzo iets , die internet flikjes :P) moeten gaan en die stelden mij dan gerust dat van die zaak niet echt iets zal vermeld zijn op mijn strafblad. Dus geen problemen voor werk te zoeken, maar het wordt wel bijgehouden voor als ik nog eens iets soortgelijks zou uitsteken.

Godzilla*Akira

Legacy Member
astragtuner zei:
Over een jaar zult ge die wel in de bus krijgen....of tis da ge der zelf omgaat naar de flikken ;)


:rofl:

Klinkt niet grappig, maar vondt ze wel redelijk funny. Ik dacht ook dat ik niets ging krijgen tot ik een jaar later (11 maand en x aantal dagen later) het toch nog in de bus kreeg.
:crazy:

Tja, het hangt er een beetje vanaf wat je uitgestoken hebt :naughty: .
Bedoelde op die minnelijke schikking dan. Soms kan het wat slimmer zijn te betalen, soms het omgekeerde. Hangt er ook wat vanaf voor welk soort rechtbank je komt. Maar ja, ik ben geen advocaat, noch studeer ik rechten.
Anyhoes, ik denk dat enkel diegene die veroordeelt zijn (de feiten) op het strafblad verschijnen. Weet wel niet of het enkel gevangenisschap is of ook boetes-gemeenschapwerk.:unsure:

Dat van uw ze het over een feit hebben die langer geleden is, samen ivb te leggen met uw "recent feit" is mogelijk. Indien ze daarover iets weten offc. Mja rechters/jury zal wel beslissen...


Ps: mogen we uw in het nieuws verwachten?:p (i know het is een tijd geleden)

mig el pig

Legacy Member
-fusi0n- zei:
een bepaalde instantie wil namelijk dat ik een minnelijke schikking van X aantal euro betaal,
maar ik denk dat ik ga afwachten op een gerechterlijke procedure

als dit tot een rechtzaak komt, kunnen ze dan ter sprake brengen dat ik ooit die overtreding heb begaan in het verleden? zodat ze kunnen zeggen van "hij heeft in het verleden ook al dat gedaan, dus het is een lepe vos"
of moet ik mij hierover geen zorgen maken?

Ben je 2keer voor hetzelfde feit opgepakt of 1keer?

-fusi0n-

Legacy Member
mig el pig zei:
Ben je 2keer voor hetzelfde feit opgepakt of 1keer?

1 keer, oktober 2005, PV opgesteld, niets meer van gehoord/gezien

2e feit is in verband met een instantie die beweert dat ik carousels opstel om bepaalde heffingen te ontduiken

hebben dus in feite niets met elkaar te maken,
maar moesten ze weten van het eerste feit zouden ze wel kunnen zeggen dat ik geen persoon ben die "ter goeder trouw" handelt

snap je?
ik denk dat ik kans maak om die rechtzaak te winnen of de boete te verminderen,
maar misschien niet als ze het zouden weten van dat eerste feit

mig el pig

Legacy Member
Lastige situatie, moest je veroordeeld zijn (of een minnelijke schikking hebben afgesloten) dan zouden ze deze zaak terug kunnen oprakelen maar nu...
in alle gevallen is het wel de rechter die zelf beslist met wat er moet worden rekening mee gehouden.

NeFerMeTu

Legacy Member
Als het effectief een overtreding is (en dus geen wanbedrijf of misdaad), verjaart de strafvordering na een half jaar. Dus als je er niets meer van gehoord hebt, zal het wel geseponeerd zijn. Geen veroordeling, dus kunnen ze niets van inroepen nu.

astragtuner

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
Ik dacht ook dat ik niets ging krijgen tot ik een jaar later (11 en x aantal dagen later) het toch nog in de bus kreeg..

Ik kwam net van school en mijn ouders zeiden dat ik post had...dus ikke naar de kast en zag nen opengescheurden brief staan van de flikken:lol: :sop:

-fusi0n-

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Als het effectief een overtreding is (en dus geen wanbedrijf of misdaad), verjaart de strafvordering na een half jaar. Dus als je er niets meer van gehoord hebt, zal het wel geseponeerd zijn. Geen veroordeling, dus kunnen ze niets van inroepen nu.


hoelang is dat bij een wanbedrijf en een misdaad?

NeFerMeTu

Legacy Member
-fusi0n- zei:
hoelang is dat bij een wanbedrijf en een misdaad?

-overtreding 6 maanden
-gecontraventionaliseerd wanbedrijf 1 jaar
-wanbedrijf 5 jaar
-misdaad 10 jaar
-niet-correctionaliseerbare misdaad 15 jaar

Maar als het echt al meer dan een jaar geleden is, veronderstel ik dat het geseponeerd is. Anders zou je er toch echt al meer van gehoord hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan