Archief - Sterf daas, sterf!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

polleke

Legacy Member
ik weet dat er voor paarden speciale dekens bestaan, die je op hen kan leggen tegen de dazen...

Bigbuddha

Legacy Member
Paar druppels teatree olie(liefst 100%) mengen in een pantenspuit met water. Dit helpt tegen vliegen/vlooien/teken bij honden, dus ik veronderstel dat dapsen er ook niet wild van zullen zijn. En het riekt nog goed ook.

100% teatree vind je bij bodyshop dacht ik.

Koeke

Legacy Member
Of het meest doeltreffende en gemakkelijkste van allemaal is 3 fleskes tonic schweppes per dag drinken.

Heb gene last meer, werd trouwens daarom ook door ontdekkingsreigers vroeger gedronken, onderandere door de stanley, ontdekker van onze voormalige kolonie congo

Bart Religion

Legacy Member
Kheb ook eens gehoord dat dronken mensen niet gebeten worden door bloedzuigende insecten (muggen enzo) omdat insecten niet kunnen tegen alcohol (en dat zit in uw bloed als ge dronken zijt)

Wel opletten met Deet, veel mensen zijn daar allergisch aan

Zibro

Legacy Member
maar hoe weten die insecten dat ge alcol in uw bloed hebt? Dan moeten ze toch eerst nekeer steken? :)

koebeest

Legacy Member
evil_konijn zei:
Ik haat steekbeesten. Ik ben al ne keer of 15 door een bij of wesp gestoken, ooit es 4 keer na elkaar door dezelfde wesp, da doe geen deugd. Ik ben nog niet zo veel door dazen gestoken en ik zou het graag zo houden.

wel leuk dat een wesp maar 1 maal kan steken :)

FlameDB

Legacy Member
ik hoop idd dat hij bij bedoelt want een wesp kan wel degelijk blijven steken :p
schijtbeesten :p

koebeest

Legacy Member
mja verkeerd gelezen , ik bedoelde wel degelijk een bij :). Tzijn allemaal vieze steekbeesten waar ik schrik van heb :(

warthie

Legacy Member
Kwestie van "steekbeesten" zijn wij hier trouwens goed bedeeld. Zo vliegen er hier elk jaar ook van die hoornaars rond. Voor wie ze niet kent, dat zijn van die megawespen. Die kunnen mij bijlange niet zoveel schelen dan dazen, maar goed ik mijd ze liefst wel :p

FLT

Legacy Member
koebeest zei:
mja verkeerd gelezen , ik bedoelde wel degelijk een bij :). Tzijn allemaal vieze steekbeesten waar ik schrik van heb :(

Hochja echt schrik moet ge daar niet van hebben. Tegen alleer dat die steken moeten ze zich al serieus bedreigd voelen (bijen nog meer dan wespen).
Plezant is natuurlijk anders :x

Phil

Legacy Member
Koeke zei:
Of het meest doeltreffende en gemakkelijkste van allemaal is 3 fleskes tonic schweppes per dag drinken.

Dat betwijfel ik om eerlijk te zijn...

Ik heb een halve tonic verslaving (ik drink meer dan 3 fleskes tonic/dag als ik er heb). En ik word nog altijd heel veel en heel regelmatig door muggen enzo gestoken...

Maar bon, dat excuus ga ik wel gebruiken om meer tonic van thuis mee naar m'n kot te krijgen :p

d2itemnet

Legacy Member
Ok ik heb het dus gevraagd aan m'n moeder
Het zijn in totaal 6 spuiten, gespreid over 6 weken. ( 6 ampullen van 3 ml )
De naam is "Neurobion"
Wel enkel op doktersvoorschrift

EternalSilence

Legacy Member
die vuile bloedzuigers, tis MIJN bloed :angry:


en nu door het warme weer en de warme winter, zijn er meer eitjes van muggen en steekvliegen die het overleeft hebben.

verwacht u maar aan een heuse muggenplaag.
(en tis gene zever wa ik hier sta te vertellen, zult wel zien binnen een paar weken, als de zomer goe is begonnen "-_-)

en sedert den buur ne vijver heeft aangelegd zitten er hier sowieso al meer muggen :crazy:
door het stilstane water is die vijver een echte muggenfabriek :(

Spikey Bunny

Legacy Member
Ik haat die beesten ook als gek !!!
Vroeger woonde wij in een bos, met daarond paardeweien
en we hadden een zwembad, perfecte habitat voor die kl*beesten. Meestal liep ik er ook half hysterisch er van weg.
Maar als ik in't zwembad ging dan doken we onder.
Op een keertje, ik wilde weer wegduiken, ge ademd dus wel vlug nog diep in en zo'n beest mee naar binnen zeg !!!!
in mijn luchtpijp.
Nog nooit ben ik zo snel terug bovengekomen, beginnen hoesten als een maniak, uiteindelijk vloog die er uit , nog levend zelfs !!
Derna is er nog wel meer mee uitgekomen door dat hevige hoesten, zal jullie de details besparen. In ieder geval, heb zoveel chance gehad, die heeft me niet kunnen steken vanbinnen.
Anders had het wel kliniek geweest vrees ik.
Maar sindsdien nog meer schrik van die beesten. :(

Dus ik gaan alles proberen,
gelukkig wonen we wel ni meer in dat bos !

spidey

Legacy Member
Dazen!!

één van mijn grootste ergernissen

wij wonen hier in de 'bossen', en vanaf dage nog maar naar het zwembad kijkt, zwermt er al nen hele troep boven het zwembad :s klaar om in actie te schieten :(

uit ervaring denkik dat dazen het liefste een natte huid uitkiezen om toe te slaan

weet er iemand hoe die beesten eigenlijk teweten komen dat er iemand in het zwembad zit?

ruike die da? hore die da? of hebbe die zo speciaal xray-vision ofzo? :(

ChunWai.

Legacy Member
Spikey Bunny zei:
Ik haat die beesten ook als gek !!!
Vroeger woonde wij in een bos, met daarond paardeweien
en we hadden een zwembad, perfecte habitat voor die kl*beesten. Meestal liep ik er ook half hysterisch er van weg.
Maar als ik in't zwembad ging dan doken we onder.
Op een keertje, ik wilde weer wegduiken, ge ademd dus wel vlug nog diep in en zo'n beest mee naar binnen zeg !!!!
in mijn luchtpijp.
Nog nooit ben ik zo snel terug bovengekomen, beginnen hoesten als een maniak, uiteindelijk vloog die er uit , nog levend zelfs !!
Derna is er nog wel meer mee uitgekomen door dat hevige hoesten, zal jullie de details besparen. In ieder geval, heb zoveel chance gehad, die heeft me niet kunnen steken vanbinnen.
Anders had het wel kliniek geweest vrees ik.
Maar sindsdien nog meer schrik van die beesten. :(

Dus ik gaan alles proberen,
gelukkig wonen we wel ni meer in dat bos !

Hoe smaakt zo'n beest?:oink:
Ik heb ooit een wesp opgedronken met m'n fristi (In m'n zeer jonge jaren:p) en ze was er wel even snel uit ook:unsure:
spidey zei:
Dazen!!

één van mijn grootste ergernissen

wij wonen hier in de 'bossen', en vanaf dage nog maar naar het zwembad kijkt, zwermt er al nen hele troep boven het zwembad :s klaar om in actie te schieten :(

uit ervaring denkik dat dazen het liefste een natte huid uitkiezen om toe te slaan

weet er iemand hoe die beesten eigenlijk teweten komen dat er iemand in het zwembad zit?

ruike die da? hore die da? of hebbe die zo speciaal xray-vision ofzo? :(

Volgens mij ruiken ze da of zien ze da gewoon, omdat ze misschien een nest (hebben ze een nest?:p) naast je zwembad hebben. Of het is gewoon hun plekje om te chille op deze warme dagen:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan