Archief - Sterf daas, sterf!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

warthie

Legacy Member
De buren zullen waarschijnlijk denken dat ik zot geworden ben met dat ik met mijn handen wild in het rond zwaaiend en met gevloek de bos hierachter doorgelopen ben en zo het huis binnengestormd ben, maar d'er was dan ook reden toe : dazen, alias steekvliegen, alias kl*t*insecten.

Na ne lange fietstocht in de namiddag dacht ik nu even rustig met de hond te gaan wandelen. Mis dus want na ne kilometer kwamen er al enkele van die rotbeesten rond mij cirkelen. Bon, efkes een sprintje getrokken in de hoop er vanaf te zijn...nope :doh: ...heel dat tochtje dus al lopende afgelegd waardoor die beesten waarschijnlijk nog meer aangetrokken werden door 't zweet, maar ik wou er asap weg zijn. Ik heb er 3 van ten gronde kunnen werken en ben niet gestoken geweest, maar veel plezier heb ik ni beleefd aan die "rustige wandeling" (de hond overigens wel, die doet ni liever dan lopen :p ).

Gezien mijn haat/angst tov die rotinsecten tegen het fobische aanleunt, vraag ik me af of er geen middelkes bestaan (die echt werken) om die beesten op een afstand te houden en liefst zonder dat de geur van die middelkes de medemens ook afstoten :p

d2itemnet

Legacy Member
Mijn moeder is daar allergisch voor, als ze tientallen beten krijgt is da dodelijk voor haar. Ik meen mij te herrineren dat zij 1x per jaar, vlak voor de zomer een soort spuit krijgt met daarin iets dat die beesten op afstand houdt. En wij hebben er geen hinder van. Ik zal m'n ma morgen es om specifieke details vragen.

Cheers:lol:

Frey

Legacy Member
pff heb een zeer zware allergie op die beesten :(
kan ze ook niet echt weghouden, hints zijn zeer welkom

d2itemnet zei:
Mijn moeder is daar allergisch voor, als ze tientallen beten krijgt is da dodelijk voor haar. Ik meen mij te herrineren dat zij 1x per jaar, vlak voor de zomer een soort spuit krijgt met daarin iets dat die beesten op afstand houdt. En wij hebben er geen hinder van. Ik zal m'n ma morgen es om specifieke details vragen.

Cheers

geloof me dat is alles behalve leuk zenne :)

heb er vorig jaar ook ongelooflijk veel problemen mee gehad, over die spuit hebk nog nooit iets gehoord..
anyway, de allergie bouwt zich steeds op bij mij, bij elke beet wordt ik meer kwetsbaarder, en vorig jaar ben ik eraan flauwgevallen..
Enige watk heb gehad is een zalfke en zware anti-allergiepillen..

128MB

Legacy Member
Daas? nooit van gehoord.
Bedoelt ge dapsen?
Die dikke vliegen?

Rivers

Legacy Member
128MB zei:
Daas? nooit van gehoort.
Bedoelt ge dapsen?
Die dikke vliegen?

Ik heb ook inderdaad nog nooit van dazen gehoord, maar wel van dapsen (en aangezien ik ook van limburg ben..)

warthie

Legacy Member
Ik ga in de winkel eens zien achter diene "DEET". Van die spuit wil ik ook wel meer weten, zou zalig zijn als dat die beesten echt weghoudt.

Axe + aansteker spreekt anders ook wel aan :D Burn, burn in hell!!!!!!

Ik doe voor de rest letterlijk geen vlieg kwaad, maar dit is dan ook ni zomaar een vlieg :sop:

Edit : boerenwormkruid hé? Een vragen of dat ze dat hier thuis kennen.

Frado2005

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
een pul axe en een aansteker ;)
flames away ;D

werkt op school ook goe :evil:
of ge moe es ne lege plastiek fles pakkn, volspuiten met axe. Dan aansteker voor die plastiek pul, en dan es duwen op uw fles :evil:

snoob

Legacy Member
da zijn echt klotebeesten, ik woon aan de Leie en da zit hier vol in de zomer, als ge aant zweten zijt ofzo hebt ge ervan. Dazen aka Paardenvliegen

Vitabis

Legacy Member
ik haat die ook
altijd dood als ik ene zie ze
gelukkig is zone beet bij mij maar even groot dan ne muggebeet

Frey

Legacy Member
Vitabis zei:
ik haat die ook
altijd dood als ik ene zie ze
gelukkig is zone beet bij mij maar even groot dan ne muggebeet
zijt blij :)
bij mij ist een zwelling uitgerekt over een gebied van 8 cm + overal waar er aderen liggen allemaal bultjes op men huid enzo, en meestal bijte ze nog is stuk of 2 keer achter elkaar :)

gevolg is dak in de zomer ni altij in openlucht kan zwemmen,
lilse bergen, zilvermeer, vijverke van den nonkel etc, allemaal niet te doen, moet wel gwn me kleren aan om nog iets van bescherming te hebben,
naaktzwemmen zalk dus zeker ni veel doen in de zomer :x

GhO$T

Legacy Member
warthie zei:
De buren zullen waarschijnlijk denken dat ik zot geworden ben met dat ik met mijn handen wild in het rond zwaaiend en met gevloek de bos hierachter doorgelopen ben en zo het huis binnengestormd ben, maar d'er was dan ook reden toe : dazen, alias steekvliegen, alias kl*t*insecten.
*mental image van warthie die als een bezetene richting z'n huis rent* :D

Versta u frustratie wel, ik ben nu niet allergisch aan die beesten, maar voor de een of andere reden kan ik het echt niet af als vliegende insecten te dicht bij mij komen. Als er vliegen of vooral bijen vlak langs m'n oor voorbij komen, of iets te dicht in m'n gezichtsveld verschijnen, krijg ik ook altijd zo'n overdreven impulsieve reactie van die weg te slaan of mij zelf weg te trekken. Best wel belachelijk in het openbaar natuurlijk ;).

warthie

Legacy Member
GhO$T zei:
*mental image van warthie die als een bezetene richting z'n huis rent* :D

Ge wilt het ni weten :D Ik hoop dat niemand da op video heeft :p Ik heb mijzelf daar ook een paar rake klappen verkocht zonder veel daas te raken.
Ik weet zelfs ni of ik allergisch ben aan die beesten of niet. Door mijn geschift gedrag heb ik nog nooit ne steek gehad van die beesten.

Van wespen of zo daarentegen heb ik niet zo'n schrik, al moeten ze natuurlijk ook niet in mijn gezicht vliegen...

Utred

Legacy Member
Ik haat steekbeesten. Ik ben al ne keer of 15 door een bij of wesp gestoken, ooit es 4 keer na elkaar door dezelfde wesp, da doe geen deugd. Ik ben nog niet zo veel door dazen gestoken en ik zou het graag zo houden.

Najade

Legacy Member
warthie zei:
Ik ga in de winkel eens zien achter diene "DEET".
De 'real deal' antinsectenstuff op basis van Deet vindt ge in de AS Adventure. Gebruikt in Zuid-Afrika en zelfs malariamuggen vallen u ni lastig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan