Archief - Spieren trekken vanzelf samen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

c3c

Legacy Member
Krampen komen vaak voor door een tekort aan magnesium. 'k Had dat ook vroeger. Midden in de nacht wakker worden met helse krampen in de kuiten na een zware training. Dan naar de dokter geweest en die schreef magnesiumsupplementen voor (vrij te verkrijgen) en sindsdien is dat voorbij. Die supplementen werken echter wel maar na enkele weken innemen.

SenSeY

Legacy Member
Santa| zei:
Mijn rechterooglid trekt de laatste tijd op irritante momenten samen :p

Ik heb dat ook enkele keren gehad, meestal begon dat wanneer ik hevig aan het studeren was hehe :)

Oldskooler

Legacy Member
Te veel melkzuur wsl, gewoon een nachtje slapen en dat is voorbij :p

Jond3

Legacy Member
c3c zei:
Krampen komen vaak voor door een tekort aan magnesium. 'k Had dat ook vroeger. Midden in de nacht wakker worden met helse krampen in de kuiten na een zware training. Dan naar de dokter geweest en die schreef magnesiumsupplementen voor (vrij te verkrijgen) en sindsdien is dat voorbij. Die supplementen werken echter wel maar na enkele weken innemen.


tis nie echt een tekort aan magnesium da krampen veroorzaakt,tis doordat u spieren melkzuur produceren bij een inspanning en deze niet snel genoeg afgevoerd kan worden. bijvoorbeeld bij langdurige intensieve inspanning. zo een opneehoping van melkzuur zorgt er dan voor dat er een verkeerde signaaltransductieweg in uw spiercellen wordt geactiveerd waardoor alle spiercellen gaan samentrekken met alle nare gevolgen vandien. magnesium zal helpen om dit melkzuur sneller af te voeren en zo krampen te voorkomen.

metaphore

Legacy Member
Jond3 zei:
tis nie echt een tekort aan magnesium da krampen veroorzaakt,tis doordat u spieren melkzuur produceren bij een inspanning en deze niet snel genoeg afgevoerd kan worden. bijvoorbeeld bij langdurige intensieve inspanning. zo een opneehoping van melkzuur zorgt er dan voor dat er een verkeerde signaaltransductieweg in uw spiercellen wordt geactiveerd waardoor alle spiercellen gaan samentrekken met alle nare gevolgen vandien. magnesium zal helpen om dit melkzuur sneller af te voeren en zo krampen te voorkomen.

een tekort aan mineralen kan op zich ook spierkrampen veroorzaken zenne.
Als u ionenbalans niet meer uitstekend kan onderhouden worden gaat ge veel sneller signalen doorsturen of juist tegenhouden waardoor ge ofwel ongewilde spiercontracties krijgt ofwel geen optimale contracties kunt verkrijgen.

Best eens bloed laten trekken bij huisdokter, dan weet ge direct of het probleem daar ligt en indien het hieraan ligt kan da vrij snel en simpel opgelost worden.

deathdevil

Legacy Member
Wel, ik zocht al een tijdje naar een sportdokter te gaan, maar als er nu toch een thread over is :p

Mijn probleem is het volgende: Bij sommige sportieve acties krijg ik bijna telkens een enorme kramp in mijn kuit. Dit vloert mij meteen en kan enkele dagen amper steunen op dit been van de pijn of, als ik het toch doe verkrampt het weer.
Raar genoeg heb ik dit enkel bij zaalvoetbal. Ik kan gerust karate doen/zwemmen/fietsen/duurloop(uur+) etc. zonder dat het zich stelt...

Maar zowat elke keer ik zaalvoetbal krijg ik het weer. Ik heb al eens zitten denken dat het zou kunnen komen omdat je bij zaalvoetbal voortdurend sprint, stopt, keert, terug sprint, etc. Dit eist dus elkens explosieve afstoting van je benen... miss. daarmee?.

Als iemand hetzelfde heeft, of als jullie hints hebben... graag. Want ik begin mijn plezier erin te verliezen als ik met bijna zekerheid kan voorspellen dat ik enkele dagen nadien nog steeds last zal hebben van dat partijtje voetbal...

Sir.Killalot

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
enkele spieren in mijn bovenarm, tussen bicep en schouder, trekken de hele tijd samen, vanzelf... ik heb er geen controle over :s
dit is nu al een uur aan een stuk en zeer vreemd... Ik zie die spieren echt bewegen constant en kan het niet stoppen.
Weet iemand wat dit fenomeen is?
grtzz

een uur is toch wel zeer lang :/

Stancke

Legacy Member
Om eerlijk te zijn, ik heb dat ook soms. Vooral na men training. De volgende dag is dat voorbij en voel ik daar niets van.

metaphore

Legacy Member
deathdevil zei:
Wel, ik zocht al een tijdje naar een sportdokter te gaan, maar als er nu toch een thread over is :p

Mijn probleem is het volgende: Bij sommige sportieve acties krijg ik bijna telkens een enorme kramp in mijn kuit. Dit vloert mij meteen en kan enkele dagen amper steunen op dit been van de pijn of, als ik het toch doe verkrampt het weer.
Raar genoeg heb ik dit enkel bij zaalvoetbal. Ik kan gerust karate doen/zwemmen/fietsen/duurloop(uur+) etc. zonder dat het zich stelt...

Maar zowat elke keer ik zaalvoetbal krijg ik het weer. Ik heb al eens zitten denken dat het zou kunnen komen omdat je bij zaalvoetbal voortdurend sprint, stopt, keert, terug sprint, etc. Dit eist dus elkens explosieve afstoting van je benen... miss. daarmee?.

Als iemand hetzelfde heeft, of als jullie hints hebben... graag. Want ik begin mijn plezier erin te verliezen als ik met bijna zekerheid kan voorspellen dat ik enkele dagen nadien nog steeds last zal hebben van dat partijtje voetbal...

als da zo erg is dat da dagen aanhoudt zou ik u toch zowizo aanraden om ff bij de dokter binnen te springen, dan ist probleem mss direct opgelost en tis nu nie dat een bezoekje zoveel kost :p

boogje

Legacy Member
Als uw kuitspieren samentrekken doet dat ongelofelijk veel zeer. :-/ Precies of die gaan uittenploffen elk moment. Het irritantste is, is dat er geen "truckske" is omda snel weg te werken.

Alsk da krijg ( ni vaak uiteraard.) dan ligk te kronkelen in men bed van de pijn soms ^^

deathdevil

Legacy Member
Het "truukje" is simpel ze... zet u op een bankje ofzo, zet je hiel op de grond en trek hard aan je teen. Je kan het ook al zittend doen, en je been opheffen.

Nog beter is als er iemand bij is, dan, kan die op je voet lunen en zo nog harder stretchen...

Wat ook kan werken is op de trap gaan staan, en je hiel over de trede laen hangen en zacht laten zakken... (niet zo gunstig voor achillespees wel.. :p)

Dat s hoe ik het wegwerk...en erna de spier masseren... Maar zoals gezegd, ik heb het behoorlijk erg dus 2 dagen later voel ik het nog...

Pilatus

Legacy Member
Santa| zei:
Mijn rechterooglid trekt de laatste tijd op irritante momenten samen :p

bij mij ook, da trilt zo precies effe het onderste stukske, bij mij wel links :d wel grappig :d

Matt.

Legacy Member
sink zei:
krampen? ik garandeer u, als ge echt krampen hebt in uwe voet gade nie weten waar eerst kruipen van de zeer..

Idd, da kan echt massa's zeer doen! Hoe komt da eigenlijk dat da zo'n zeer doet in je voet? :p Da zijn echt wel de ergste krampen. :p

Pol

Legacy Member
Santa| zei:
Wa ik soms heb is dat ik mijn rechterknieschijf uit de kom trek of toch blokkeer. Doet MASSAAAL veel pijn en kmoet die dan zo terugduwen :x

Dat heb ik ook maar ik kan de mijne nie meteen terugduwen die zit zo'n minuut of 10 vast en dat doet onmenselijk veel pijn, kheb het nu wel al een eind niet meer gehad. Ben er al naar dokters mee geweest, specialisten, geen ene kon mij helpen.

Hoe vermijd jij het?

Project Zero

Legacy Member
deathdevil zei:
Wel, ik zocht al een tijdje naar een sportdokter te gaan, maar als er nu toch een thread over is :p

Mijn probleem is het volgende: Bij sommige sportieve acties krijg ik bijna telkens een enorme kramp in mijn kuit. Dit vloert mij meteen en kan enkele dagen amper steunen op dit been van de pijn of, als ik het toch doe verkrampt het weer.
Raar genoeg heb ik dit enkel bij zaalvoetbal. Ik kan gerust karate doen/zwemmen/fietsen/duurloop(uur+) etc. zonder dat het zich stelt...

Maar zowat elke keer ik zaalvoetbal krijg ik het weer. Ik heb al eens zitten denken dat het zou kunnen komen omdat je bij zaalvoetbal voortdurend sprint, stopt, keert, terug sprint, etc. Dit eist dus elkens explosieve afstoting van je benen... miss. daarmee?.

Als iemand hetzelfde heeft, of als jullie hints hebben... graag. Want ik begin mijn plezier erin te verliezen als ik met bijna zekerheid kan voorspellen dat ik enkele dagen nadien nog steeds last zal hebben van dat partijtje voetbal...

Wel, dat komt inderdaad door die explosieve kracht die je telkens ineens moet gebruiken. Middeltje om dat te voorkomen is heel simpel: genoeg opwarmen op voorhand en goed stretchen voor je begint te voetballen, zo bereid je je spieren voor op die inspanning.

Ik heb dat ook eens aan de hand gehad met LO, toen moesten we 100 meter spurt doen. Halverwege ineens: AAAAAA en toen moest'k stoppen :p
Toen ook nog ferm pijn gehad de dagen nadien..

Dus nu weet ge het, opwarmen & stretchen is de boodschap, als dat niet werkt, ja, dan weet ik het ook niet meer :p

grtz, PZ

Jond3

Legacy Member
metaphore zei:
een tekort aan mineralen kan op zich ook spierkrampen veroorzaken zenne.
Als u ionenbalans niet meer uitstekend kan onderhouden worden gaat ge veel sneller signalen doorsturen of juist tegenhouden waardoor ge ofwel ongewilde spiercontracties krijgt ofwel geen optimale contracties kunt verkrijgen.

oh,nice, wistk niet, handig om te weten, heb ook vaak kramp na een basketmatch, ondanks goede opwarming, mss es wa meer mineralen opnemen dan :)

deathdevil

Legacy Member
Project Zero zei:
Dus nu weet ge het, opwarmen & stretchen is de boodschap, als dat niet werkt, ja, dan weet ik het ook niet meer :p

grtz, PZ

Hey,

Merci voor de hint, maar ik ben al de enige van mijn ploeg die opwarmt :D

Ik doe een ingekorte versie van hoe ik opwarmde bij het veldvoetballen...en daarna minuutje of 2-3 stretchen..en nog steeds krijg ik het..

Maar ik ga proberen afspraak te maken bij'n sportdokter voor volgende week.. *zucht*

Santa

Legacy Member
Poltje zei:
Dat heb ik ook maar ik kan de mijne nie meteen terugduwen die zit zo'n minuut of 10 vast en dat doet onmenselijk veel pijn, kheb het nu wel al een eind niet meer gehad. Ben er al naar dokters mee geweest, specialisten, geen ene kon mij helpen.

Hoe vermijd jij het?
Geen bruuske bewegingen maken met mijn knie als ik zit, want ik heb het alleen als ik zit. (nu ook wel al hele tijd geleden)
En als ik het heb kan ik het gewoon weer goed trekken door mijn been in andere kant te duwen :x

Pilatus zei:
bij mij ook, da trilt zo precies effe het onderste stukske, bij mij wel links :d wel grappig :d
Bij mij het bovenste :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan