Archief - Slaapfobie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pietje frietje

Legacy Member
k, jongens.
Bedankt voor deze adviezen.
Vooral het advies van de djoef op me muile zal ik in acht nemen.
Bedankt dat je even mijn thread bekeek en eh...
Hopen dat we allemaal goed slapen vanacht?

Thales

Legacy Member
ik vraag me af als je eindelijk in slaap valt en je komt zo es wakker rond 6 u, spring je dan direct rechts van aaah nee of draai je je om en slaap je verder?
als je gewoon verder slaapt dan zie ik geen probleem meer als je dat dan wel kan

NeoCracer

Legacy Member
DaMob zei:
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$

idd, dat vind ik ook leuk :p
ge zou eigenlijk uw wekker om 4 uur moeten zetten omdat moment mee te maken :p

Daedie

Legacy Member
mense, stop es met "geslaapt" zeggen. Tis geslapen ffs -.-

en als hij echt een fobie heeft, dan kan hij niet zo makkelijk "die knop omdraaien". Dan an hij best professionele hulp zoeken.

Acolyte

Legacy Member
Echt een fobie heeft ie heus niet, waar komt die dan zo ineens vandaan? Als die er dan toch ineens is, is die er door iets gekomen en dan moet je van daaruit verder werken.

Maar ik heb ook zo m'n twijfels over de echt-heid van het probleem...
Anders moet je, alvorens al direct op een psy af te stappen, er eerst een met je ouders over praten. (Leeftijd = 14 - dus dat lijkt me een betere eerste stap :))

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik ben niet echt bang om in slaap te vallen, maar als ik er zo aan begin te denken als ik in mijn bedje lig, dan vind ik het almtijd vrij raar zo, in slaap vallen, zo plof ineens weg... Zo komt het dat ik soms uren wakker lig, tegenwoordig is het vrij erg zelfs. (soms val ik vlot in slaap, soms geraak ik gwn dee eerste twee uur dat ik lig te woelen niet in slaap)

ElBramo

Legacy Member
Kdenk dat onze threadstarter nen serieuze zeveraar is. Slaapfobiën :/

edit: en als onze threadstarter een slaapfobie had, dan was hij wss al wel bij de psycholoog geweest... Met slaapfobiën valt niet te leven.

Rubmifer

Legacy Member
DaMob zei:
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$

ik heb een gewoon alarm op een uurwerk da staat om kwart vo 4,en menne gsm sta om 6u30,das om op te staan dan. Het andere is gewoon om te kennen zeggen van 'aaahhh,nog 3 uurkes' :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
DaMob zei:
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$

Ik zet soms mijn wekker zelfs express TE vroeg :>

FLT

Legacy Member
Zo hatelijk iets vroeger wakker worden.
Alsek zo eens wakker schiet 2u voor dat ik moet opstaan, dan draai ik me om en beginnek zo wa tegen me eigen te mompelen van "gvd nog ma 2u niemeer maffe gvd gvd gvd gvd... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz" en dan is da precies nog geen 30sec later dat diene wekker afgaat maar dan zij we al 2u verder.
Ge krijgt zo geen kans om er van te genieten :|

DaMob

Legacy Member
Ik slaap altijd eerst tot 4u in de zetel, speciaal om dan in men bed te kruipen en te kunnen zeggen van binnen dat aantal uur moet ik pas opstaan :p

Sprits

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Ik zet soms mijn wekker zelfs express TE vroeg :>

ik doe da elke zaterdag na een week de vroege te hebbe gestaan :p

da is echt zalig.

heel de week om 5 uur smorgens opstaan en amper 3 tot 4 uur slape. en dan diene zaterdag wakker worde om 5 uur en zo is zien na uwe wekker.
echt zoiet van... sweet, kmag blijve ligge :p

da gevoel is echt onbeschrijfelijk zalig :applause:

128MB

Legacy Member
'k weet nie waarom he, ma vannacht heb'k dus ma 5 min geslapen ofzo.
Ik snap da dus nie, waarom is da zo moeilijk om in slaap te geraken?
Wa moe'k godverdomme doen?

Doggiedog

Legacy Member
ik denk dat ge vooral moet proberen u niet zo op het in-slaap-vallen te focussen, maar aan andere, leuke, dingen. Dat doe ik in elk geval toch. Ik "dagdroom" in mn bed over leuke dingen die ik nog ga doen, of dingen waarnaar ik kan uitkijken, of gewoon wat er verder zoal kan gebeuren bij series of films die nog niet uitgekeken zijn ofzo. Gewoon de gedachten focussen op leuke, ontspannende dingen, en ge valt vanzelf in slaap. Als dat niet lukt, best een bezoekje brengen aan de dokter. Slaappillen zou ik ten zeerste afraden, doordat uw lichaam daaraan gewenningsverschijnselen vertoont, en ge mettertijd niet meer zonder zult kunnen.

Aan de threadstarter: mss dat deze link kan helpen? http://www.changethatsrightnow.com/problem_detail.asp?SDID=653:1853

oh btw, voor degenen die het bang hebben voor de slaap zo in vraag stellen:
http://www.google.be/search?hl=nl&safe=off&q=somniphobia&btnG=Zoeken&meta=

ze noemen het somniphobia, en bestaat dus weldegelijk. Mensen kunnen van alles bang hebben; van spinnen, kleine ruimtes, grote ruimtes, ademen, de dood (obsessief dan), dus waarom niet van het in slaap vallen? (Kijk maar eens naar de lijst van de bestaande fobieën --> http://en.wikipedia.org/wiki/Complete_list_of_Phobias of http://www.therapiehulp.nl/klacht/angst/fobie/fobie-lijst/) Als ge erover nadenkt is dat goed mogelijk, doordat het een "ongekend" iets is, ge weet niet wanneer het zal gebeuren, het is onverwacht, gewoon plots boem baf. Het is al meermaals bewezen in de geschiedenis van de mens dat iets wat ongekend is voor de mens angst inboezemt. In extreme gevallen gaat de mens het dan haten en bevechten, en krijgt ge in dit voorbeeld dan insomnia als gevolg ... Verder kan het ook zijn dat iemand op de een of andere reden een trauma heeft opgelopen aan het in slaap vallen.

Ik heb er ook al vaak over zitten nadenken, slaap is eigenlijk maar een vreemd verschijnsel waarbij ge u niets herinnert, behalve dan met een beetje (on)geluk een paar dromen. Het in slaap vallen zelf is al even vreemd. Soms ben ik in slaap aan het vallen, en besef ik dat plots, en schiet ik weer wakker. Ik heb al meegemaakt dat in in slaap aan het vallen was en meteen begon te dromen terwijl ik nog half wakker was, en ik het plots besefte. Toen schoot ik ook wakker met mn been die al half bewoog volgens mijn droom ... Nu DAT voelt echt vreemd aan.

Tw33tst3r

Legacy Member
mja 14 jaar en schrik om in slaap te vallen, best idd eerst eens met je ouders bespreken en dan eventueel via de huisarts je bevragen

kheb beetje omgekeerde prob, kheb geen schrik om in slaap te vallen, kheb schrik om in mijn bed te kruipen, gwn omdak meestal minstens 3u nr mijn plafond lig te staren en dan over vanalles en nog wa piekeren om dan 's morgens met barstende koppijn op te staan (gelukkig is de koppijn niet dagelijks) -> is de reden wrm ik hier om 3u55 nog op een forum zit terwijl ik al van 8u op ben :s

BMW lover

Legacy Member
ik zet gewoon radio op en lig muisstil te luisteren
punt 1: ge zijt aant chillen gelijk geen ander
punt 2: ge valt in slaap voordat je het doorhebt:p

CyberOps

Legacy Member
dezen thread is een grapje? toch?

als ge al schrik hebt van 'nature's most peaceful system' dan gade nog veel scheetjes laten me dunkt

if not: succes met het overwinnen van uw fobie uiteraard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan