Archief - Slaapfobie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
ChAiNsAw zei:
Bestaat echt ze zijn fobie: http://www.changethatsrightnow.com/problem_detail.asp?SDID=6036:1853

keb zelf nog filmpjes gezien van mensen die bang waren voor
augurken
ballonnen
enz...

Ik heb al veel mensen gezien die bang zijn voor mensen die er niet blank uitzien, is het ook een fobie ? :unsure:

Aan threadstarter, ga eens naar een Psy. Wa kan er nu gebeuren in uwe slaap ? Alléja, ge kunt sterven enal maar da gade toch zo ie zo vroeg of laat dus waarom daarmee inzitten ? Ofwel zijt gij opt einde van den dag nie moe genoeg, anders zoude wel slapen :p

Wu-chAn

Legacy Member
Ik heb evenveel schrik van een idiote Belg als van een idiote buitenlander en heb evenveel waardering voor een slimme Belg als voor een slimme buitenlander.

Racisme is escapisme

Ali_

Legacy Member
eigenlijk is het echt exacte woord etnofobie

xenofobie is nog iets te algemeen, taal :love:

FubaR@Ts

Legacy Member
Math'ke zei:
Wa kan er nu gebeuren in uwe slaap ? Alléja, ge kunt sterven enal maar da gade toch zo ie zo vroeg of laat dus waarom daarmee inzitten ?

Ja helpt em nog een beke.

Aan de patient, eigenaardig geval hier. Probeert is een slaapmutsje te drinken +/- kwartierke voordat ge gaat slape of een psycholoog of psychiater kan u zeker ook wel verder helpe!

Huasheng

Legacy Member
hybrid zei:
:ironic: nee hij heeft nog nooit geslapen
Het doel van mijn vraag was dan wel hoe hij zich dan voelde nadat hij wakker werd? Hoe hij die ervaring van 'slapen' dan vond.
Ik nam sowieso al aan dat hij ooit wel slaapt. 'k Vraag me dan af hoe zich dan voelt nadat hij wakker wordt. Angstig? Opgelucht? Veilig? Onverschillig? Kalm? etc

Thales

Legacy Member
boogje zei:
fobieën zou je niet mogen aangaan met medicijnen, dat laat die fobie niet verdwijnen. Fobieën moet je aangaan door ermee te worden geconfronteerd keer op keer, zodat de patiënt inziet dat het totaal irrationeel was wat ie deed. Bon, der is een kans dat pietje firetje voor de rest van zen leven niet graag zal slapen, maar van zijn fobie afgeraken moet alvast lukken :niceone:

in geval van fobieën : psycholoog > psychiater.

alsem echt angstig is om te slapen kan em mss iets lichts nemen om hem daarbij te helpen en dna ook erop in praten en dan geleidelijk afbouwen. en daar is een psychiater meer op zen plaats. bij een psycholoog gaat em praten en praten en gaat ie zich opgelucht voelen door over zen probleem te praten, maar eens ie naar zen bed gaat, is ie weer met zen probleem bezig en dan heb je in het begin zeer weinig aan " wat heeft de psycho terug gezegd"
nuja met heel die pillenheisa moet je oppassen, ik ben er ook tegen, maar iets lichts kan mss wonderen doen. iets op plantaardige basis.
mss Valereaan of sedinal. is compleet harmless en geeft een rustgevend gevoel. zelf heb ik eens seroxat genomen en das slecht afgelopen. ik had net gelijk een badtrip.

pr0ph3t

Legacy Member
DaMob zei:
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$


feit maar dat die drie uur dan ook zo rap voorbij gaan hé. ik wil gewoon nie gaan slape omdat het dan weer veel te vroeg dag is en weer 8 uur op de zure smoel van mijne baas moet zien ^^

laatste weken val ik in slaap met mijne ipod in mijn oren geduwd met zachte muziek op. ook wel koel. ooit ene keer wakker geworden met DMX op smorgends, aint no sunshine !

Thinsulate

Legacy Member
Nja, kon ik da maar..Zo snel in slaap vallen, ik heb een echt probleem. Ik kan met gemak 50u wakker blijven en nog evenveel kracht hebben ofda ge smorgens zout opstaan. Sinds ik klein was sliep ik maar 2-3u per 24u. En nu op schooldagen zoals dit ga ik rond 4u30 slapen om trug om 7u op te staan voort tschool. In de weekends slaap ik zelden,tlukt gewoon nie. Heb al geprobeerd met medisch advies zoals 1/4 slaappil nemen of enkele druppeltjes Valtran maar zonder succes. Naja...wa moet ge er aan doen =/.

FEW

Legacy Member
schrik hebben om in slaap te vallen? allez nu. ik vind het net geweldig als ik net "indommel" en dan om een of andere reden tot besef kom dat dit gebeurd en weer net iets wakkerder ben, geeft een goed, tam gevoel :)

ik hou van slapen, zolang ik weet dat ik ook kan uitslapen offcours. gaan slapen, wetende dat je vroeg moet opstaan, is zo een turn-off :sad:

Chickenlal

Legacy Member
Thinsulate zei:
Nja, kon ik da maar..Zo snel in slaap vallen, ik heb een echt probleem. Ik kan met gemak 50u wakker blijven en nog evenveel kracht hebben ofda ge smorgens zout opstaan. Sinds ik klein was sliep ik maar 2-3u per 24u. En nu op schooldagen zoals dit ga ik rond 4u30 slapen om trug om 7u op te staan voort tschool. In de weekends slaap ik zelden,tlukt gewoon nie. Heb al geprobeerd met medisch advies zoals 1/4 slaappil nemen of enkele druppeltjes Valtran maar zonder succes. Naja...wa moet ge er aan doen =/.

Als ge dan nie moe zijt is da toch goe :p

Ik haat het alsk zo nog een meer dan een half uur wakker lig voor ik ga slapen.. Zeker alsk de vroegen heb en er om 5u uit moet :(

Sephiroth

Legacy Member
probeer gewoon zolang mogelijk op te blijven, dan zijde automatisch moe en valde als een blok in slaap

Wu-chAn

Legacy Member
Ja die techniek pas ik ook toe maar ik kan dat omdat ik geen werk/school heb :) mijn uren zijn zeer onregelmatig ik heb gistere 2 uurtjes geslape van de 24u hopelijk ben ik straks moe.

Sprits

Legacy Member
FubaR@Ts zei:
Probeert is een slaapmutsje te drinken +/- kwartierke voordat ge gaat slape

sorry vo den offtopic...

ma hoe kunde in godsnaam een slaapmuts drinken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan