Archief - Slaapfobie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaMob

Legacy Member
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$

democracy02

Legacy Member
als je een fobie hebt moet je leren mediteren :p
omda mediteren = bewustworden...

en zo wordt je dus onderander bewust da er een andere mogelijkheid is dan jezelf te laten intimideren door angst... namelijk de angst gewoon voelen.
en zo kom je tot de conclusie dat de angst gewoon verdwijnt, zoals een fata morgana die oplost in de lucht

DaMob

Legacy Member
Lian-Li zei:
ik wil zo hard slapen ma da lukt ni ;s

Als kind heb ik dat ook gehad, kei hard focussen op ik wil slapen! Maar zoveelste harder je daar op denkt, lukt dat niet. Overloop gewoon je dag, of denk aan iets leuk of wat er moet komen en hoe je wilt dat dat gaat en dergelijke. Dan gaat het vanzelf

Frado2005

Legacy Member
bij mij duurt het ook ff tegen dat ik in slaap val. En nu met men examens o..O

boogje

Legacy Member
Tuurlijk eeft ie al geslaapt. Je valt, ook al heb je der schrik van, gewoonweg altijd inslaap omda je na een tijd uw ogen niet meer kunt open doen hé, tenzij je zoiets hebt als Madace :)

SeQ

Legacy Member
DaMob zei:
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$

QFT :applause:

128MB

Legacy Member
Ik slaap ook zeer moeilijk in.
Dat duurt meestal uren.
Maar als ik echt stikkapot ben, is't KNAL neer :sleep: :p
Eene keer heb'k es 3 dagen bijna niet geslapen. Was daarna op school en viel gwn flauw :s ik kon nemeer lopen.

Dezenacht amper 2 uurkes ofzo geslapen. Ik kon dus niks doen op stage, kweenie hoeveel fouten gemaakt :sad:

Suphafly

Legacy Member
DaMob zei:
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$

²nd 'k heb sinds een half jaar precies mijn eigen daar op getrained :p
van wakker worden int midden van de nacht om te kijken hoe laat he tis en te genieten omdat gedaan binnen de 5 seconden weer int slaap valt :d

en ook omdak vroeger altijd een berichtje naar mijn vriedin stuurde midden in de nacht
van de week nog ies geprobeerd voro ze terug te krijge nma 'k zijn elke x met mijn gsm wakker geworden zonder bericht mss al een geluk :p

DA_MadAce

Legacy Member
Je hebt waarschijnlijk een slaapfobie, of een fobie van bewustzijnsverlies.

Deze fobie is al even irrationeel als een andere dus je er even "over" zetten is dan even makkelijk om dit te doen als bij een andere fobie. Niet dus. Een fobie is per definitie irrationeel, maar te behandelen.

Dus ga eens langs bij een therapeut of zo en ze zullen je zeker kunnen helpen.

Timmos

Legacy Member
DaMob zei:
Niets is zaliger dan te slapen. Als je zo 3u voor je eigenlijk moet opstaan, ff wakker schiet en naar je wekker kijkt. En dan die gedachte, o yes nog 3u men oge toedoen, das nie te beschrijve :$
perfect verwoord! slaap +1 :unsure:
cocksucker zei:
wtf haxxx?!!1
:lol: :lol:

Thales

Legacy Member
dat bestaat en als het niet meer zo voort kan zit er nix anders op dan naar een psycholoog/psychiater te gaan. maar uiteindelijk kunnen zijn maar op je in praten en moet je het zelf doen. en ik raad je ana om van eerste keer naar een psychiater te gaan, want een psycholoog vind ik na mijn eigen ervaringen maar crap. een psychiater is ook een dokter.

boogje

Legacy Member
fobieën zou je niet mogen aangaan met medicijnen, dat laat die fobie niet verdwijnen. Fobieën moet je aangaan door ermee te worden geconfronteerd keer op keer, zodat de patiënt inziet dat het totaal irrationeel was wat ie deed. Bon, der is een kans dat pietje firetje voor de rest van zen leven niet graag zal slapen, maar van zijn fobie afgeraken moet alvast lukken :niceone:

in geval van fobieën : psycholoog > psychiater.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan