Archief - Simyo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkness

Legacy Member
Hello,

Laatst is er zo'n topic geweest ivm gsm-providers. Simyo is daar een van.
Door de zeer goedkope tarieven ben ik overgeschakeld en ik dacht dat aangezien er nog interesse was van andere users om dit te doen ik wel even een topic kon maken over hoe alles verloopt.

Via hun site www.simyo.be kan je dus een aanvraag indienen om een sim-kaart te krijgen. Je kan kiezen voor nummerbehoud of niet.
Je moet met "bankkaart" (=online banking) of creditcard betalen.


Nummeroverdracht duurt een tijdje. Je krijgt hier intussen wel al een brief over waar je sim al bij zit. Je moet via de post een document opsturen dat daar toelating voor geeft. Zelf heb ik net geen week gewacht. Net nadat ik een mail had gestuurd met de vraag waarom het zo lang duurde kreeg ik het smsje vaarvan hieronder sprake. (Overigens heel snel antwoord gehad van hun helpdesk, waarschijnlijk omdat ze nog zo'n kleine firma zijn :))
Eenmaal je nummer overgezet is krijg je een sms waarin staat dat je verbinding binnen een paar minuten verbroken wordt. Als dat gebeurd is steek je pas je nieuwe sim-kaart in je gsm. (pincode is 1111, verander die best :unsure: )

Nu kan je gaan herladen, dit moet dus via online banking of creditcard gebeuren. Vind ik wel jammer, bij proximus kon ik simpelweg #124*bedrag# typen om bv 5 euro even te herladen. Op deze manier duurt het niet zo lang eer je daadwerkelijk je belkrediet kan gebruiken... Hopelijk veranderen ze dit nog of zorgen ze dat de online banking van Fortis ondersteund wordt :(
Opgelet: De betaalmethode met bankkaart verloopt via online banking. Momenteel worden de online banking toepassingen van de volgende banken ondersteund: ING, Dexia, KBC en CBC. Indien u klant bent van een andere bank, kan u wel met kredietkaart betalen.


Zo, dat is het voorlopig. Straks herladen en dan tegen 5 cent/minuut naar vaste telefoon bellen (vanaf eerste seconde ^^)

Grtz

Darkness

Legacy Member
Jup, Simyo-gebruikers gebruiken het netwerk van moederbedrijf Base..

Darkness

Legacy Member
Simyo maakt gebruik van het netwerk van BASE.

Het netwerk van BASE is het derde en nieuwste netwerk van de bestaande operatoren en tevens een garantie voor een duurzaam bereik van hoge kwaliteit.

-----------
Er zijn voorlopig slechts twee betalingsmogelijkheden:

1. Via Kredietkaart:
VISA, Mastercard of American Express

2. Via Online Banking: *
ING, Dexia of KBC (CBC)


In de nabije toekomst zal Simyo ook sms-reload aanbieden. Hierdoor zal het mogelijk zijn om eender waar je bent, je belkrediet op te laden door enkel een sms met het gewenste bedrag te sms'en. Meer info vind je weldra op onze website.


* Momenteel is het nog niet mogelijk om via Fortis, De Post en Argenta aan Online Banking te doen. We doen ons best om deze service echter zo snel mogelijk aan te bieden.


-------
Je kan je saldo opvragen op 3 manieren:
* Bel naar 1966 (is gratis, net gebeld met 0 euro resterend:p)
* sms "BAL" naar 1966
* Via de website: www.simyo.be/selfservice_nl

0n3Liner

Legacy Member
En waar kan ik de tarieven naar het buitenland vinden?

Darkness

Legacy Member
op de online helpdesk.

Van België naar het buitenland ('internationale nummers')




BELGIE -> BUITENLAND

Landengroep 1 (zie verder)
Prijs per belminuut: 0,65€ *
Prijs per sms: 0,45€

Landengroep 2 (zie verder)
Prijs per minuut: 1€ *
Prijs per sms: 0,45€

Landengroep 1 = Alaska, Andorra, Azuren(Portugal), Frankrijk, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Griekenland, Hawaï, Ierland, Israël, Italië, Luxemburg, Monaco, Noorwegen, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Vaticaanstad (Italië), Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland

Landengroep 2 = Albanië, Belize, Bosnië-Hercegovina, Bulgarije, Cyprus, Estland, Hongarije, IJsland, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië, Malta, Polen, Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Turkije, Joegoslavië

*Internationale tarieven zijn onderhevig aan dezelfde voorwaarden als de nationale tarieven: Ze worden verrekend per seconde vanaf de eerste seconde en er wordt een vaste connectiekost van 0,07€ per geslaagde oproep toegevoegd.

------------


Wanneer je van je vakantie in het buitenland geniet, wil je natuurlijk in contact blijven met je vrienden en familie in België. Bij simyo kan je via de roamingtechniek vanuit het buitenland bellen, opgebeld worden en sms'en.

Bij simyo maken we een onderscheid tussen gewone roaming en full roaming.

Full Roaming (zowel inkomende als uitgaande sms'en en oproepen) is mogelijk in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk.

In alle andere landen kunnen we je niet garanderen dat je kan bellen of sms'en, maar daar kan je normaal gezien wél oproepen en sms'en ontvangen.

Voor een overzicht van de prijzen en de beschikbare netwerken in het buitenland, surf je naar de Full Roaming Tabel.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Hoe zit het tegenwoordig met de betalingsmogelijkheden?
kan dit al via sms-reload enzo

Ben nog altijd aan het twijfelen om over te stappen
In de tijd van orange had ik hier bijna geen ontvangst.


Stel dat ik overstap, (met behoud van nummer)
En ik zie dat het een ramp is, kan ik dan gewoon terug over naar proximus met behoud van nummer?

FuLcRuM

Legacy Member
Enkel betalen via Netbanking / kredietkaart.
In de tijd van Orange zoog hun netwerk; maar daar hebben ze in geïnvesteerd en dit zou beter moeten zijn!

Als je overstapt, met nummerbehoud, kan je achteraf ook weer overstappen naar proximus met nummberbehoud (dank u nieuwe telecomwet).

Ik ben zelf ook een Simyo gebruiker en ben er héél tevreden van :)

Dat je online kan zien naar wie je hebt gesms't en hoelang je naar wie hebt gebeld is héél handig!

TitaTovenaartje

Legacy Member
mja, ben bij fortis en dat zou ook nog niet gaan als ik goed gelezen heb.
Dan moet ik al met visa gaan betalen, en dat zie ik niet zitten voor gsm.

Haal je die 10€ activatie er snel terug uit?

FuLcRuM

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
mja, ben bij fortis en dat zou ook nog niet gaan als ik goed gelezen heb.
Dan moet ik al met visa gaan betalen, en dat zie ik niet zitten voor gsm.

Haal je die 10€ activatie er snel terug uit?

Waarom niet met Visa betalen? Daar is toch niets aan? Doe dit ook zo...
En ik heb allesinds al profijt gedaan met Simyo; dus ik heb al zeker die € 10 er uit gehaald ja...

TitaTovenaartje

Legacy Member
Weet jij toevallig wanneer je via gsm kan herladen?
Is altijd heel handig als je op vakantie bent en zonder geld valt.
Of geen pc in de buurt...


heb nu nog 3,70euro
Als ik nu overstap, wanneer kan ik dan simyo gebruiken? en wanneer valt mijn proximuskaart dan weg?

FuLcRuM

Legacy Member
Ikzelf heb 1 dag zonder service gezeten... Maar eer je de papieren van Simyo krijgt duurt het een kleine 5 werkdagen normaalgezien.. (nummeroverdracht).
Eens je die opgestuurd hebt duurt het ongeveer 2 dagen eer het in orde is...

Herladen per sms weet ik niet... :sad:

TitaTovenaartje

Legacy Member
Dat is wel klote
Heb hem nu veel nodig
Dan kan ik best nog een herlaadbeurt wachten eer ik overstap.

Heb ook even mail gestuurd ivm sms-reload
zal hier iets laten weten als ik antwoord heb gekregen

TitaTovenaartje

Legacy Member
Heb al een antwoord
Snelle mensen daar..

Beste Steven,

Sms reload wordt normaal gezien operationeel voorzien voor eind juni. We raden je aan om regelmatig de website te controleren om de veranderingen in de gaten te houden.

Indien er in de toekomst nog vragen of problemen opduiken, aarzel niet om ons opnieuw te contacteren. We zullen je dan zo snel mogelijk verder helpen.

Met vriendelijke groeten,

Roberto
Simyo.be team

SIMYO - Low budget en kwaliteitsservice



Dan ga ik gewoon wachten tot dat er is

TiBasco

Legacy Member
Ik ook al vrij lang Simyo. Geen klachten; zeer tevreden gebruiker.

TitaTovenaartje

Legacy Member
np
ik ga dan gewoon wat wachten
Tegen dan ga ik wel genezen zijn en kan ik wel even zonder gsm

Hellrabbit

Legacy Member
Bellen mobiel > vast *0,05€/min
Bellen mobiel > mobiel *0,19€/min
SMS 0,10€/sms
* + 0,07€ vaste netwerkkost per gelukt gesprek


where's the catch? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan