Darkness
Legacy Member
Hello,
Laatst is er zo'n topic geweest ivm gsm-providers. Simyo is daar een van.
Door de zeer goedkope tarieven ben ik overgeschakeld en ik dacht dat aangezien er nog interesse was van andere users om dit te doen ik wel even een topic kon maken over hoe alles verloopt.
Via hun site www.simyo.be kan je dus een aanvraag indienen om een sim-kaart te krijgen. Je kan kiezen voor nummerbehoud of niet.
Je moet met "bankkaart" (=online banking) of creditcard betalen.
Nummeroverdracht duurt een tijdje. Je krijgt hier intussen wel al een brief over waar je sim al bij zit. Je moet via de post een document opsturen dat daar toelating voor geeft. Zelf heb ik net geen week gewacht. Net nadat ik een mail had gestuurd met de vraag waarom het zo lang duurde kreeg ik het smsje vaarvan hieronder sprake. (Overigens heel snel antwoord gehad van hun helpdesk, waarschijnlijk omdat ze nog zo'n kleine firma zijn
)
Eenmaal je nummer overgezet is krijg je een sms waarin staat dat je verbinding binnen een paar minuten verbroken wordt. Als dat gebeurd is steek je pas je nieuwe sim-kaart in je gsm. (pincode is 1111, verander die best
)
Nu kan je gaan herladen, dit moet dus via online banking of creditcard gebeuren. Vind ik wel jammer, bij proximus kon ik simpelweg #124*bedrag# typen om bv 5 euro even te herladen. Op deze manier duurt het niet zo lang eer je daadwerkelijk je belkrediet kan gebruiken... Hopelijk veranderen ze dit nog of zorgen ze dat de online banking van Fortis ondersteund wordt
Zo, dat is het voorlopig. Straks herladen en dan tegen 5 cent/minuut naar vaste telefoon bellen (vanaf eerste seconde ^^)
Grtz
Laatst is er zo'n topic geweest ivm gsm-providers. Simyo is daar een van.
Door de zeer goedkope tarieven ben ik overgeschakeld en ik dacht dat aangezien er nog interesse was van andere users om dit te doen ik wel even een topic kon maken over hoe alles verloopt.
Via hun site www.simyo.be kan je dus een aanvraag indienen om een sim-kaart te krijgen. Je kan kiezen voor nummerbehoud of niet.
Je moet met "bankkaart" (=online banking) of creditcard betalen.
Nummeroverdracht duurt een tijdje. Je krijgt hier intussen wel al een brief over waar je sim al bij zit. Je moet via de post een document opsturen dat daar toelating voor geeft. Zelf heb ik net geen week gewacht. Net nadat ik een mail had gestuurd met de vraag waarom het zo lang duurde kreeg ik het smsje vaarvan hieronder sprake. (Overigens heel snel antwoord gehad van hun helpdesk, waarschijnlijk omdat ze nog zo'n kleine firma zijn
) Eenmaal je nummer overgezet is krijg je een sms waarin staat dat je verbinding binnen een paar minuten verbroken wordt. Als dat gebeurd is steek je pas je nieuwe sim-kaart in je gsm. (pincode is 1111, verander die best
)Nu kan je gaan herladen, dit moet dus via online banking of creditcard gebeuren. Vind ik wel jammer, bij proximus kon ik simpelweg #124*bedrag# typen om bv 5 euro even te herladen. Op deze manier duurt het niet zo lang eer je daadwerkelijk je belkrediet kan gebruiken... Hopelijk veranderen ze dit nog of zorgen ze dat de online banking van Fortis ondersteund wordt

Opgelet: De betaalmethode met bankkaart verloopt via online banking. Momenteel worden de online banking toepassingen van de volgende banken ondersteund: ING, Dexia, KBC en CBC. Indien u klant bent van een andere bank, kan u wel met kredietkaart betalen.
Zo, dat is het voorlopig. Straks herladen en dan tegen 5 cent/minuut naar vaste telefoon bellen (vanaf eerste seconde ^^)
Grtz
)
ad: