Archief - School vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vyeate

Legacy Member
Is het mogelijk dat je moet komen op een klasvrij dag?dus verplicht terwijl het eigenlijk alleen maar bedoeld is wanneer leerlingen examen moeten inhalen en klassenraad?Er stond nergens in de brief betreffende die klasvrije dag dat leerlingen kunnen komen voor een sanctie

Er staat nergens in het schoolregelment dat ze dit recht hebben

De dag betreft 21/12/2006: Klasvrij dag waarop achterstallige examens kunnen worden afgelegd en klassenraden worden gehouden

Maar 21/12/2006 is technisch gezien wel een schooldag,dus is het eigenlijk mogelijk dat ze mij laten komen,er wordt natuurlijk geen les gegeven wegens klassenraad en er staat klassenvrij

ComputerVISTA

Legacy Member
Zoude daarvoor niet beter naar uw school eens gebeld hebben of het daar gevraagd?

dobbertom

Legacy Member
Je moet niet gaan , bij ons toch niet . Er is toch nooit iemand dan :)

Lonewolf_69

Legacy Member
ja, het is mogelijk da ze u op die dag laten komen.
Ik had vorig jaar een schorsing (2 dagen). Die 2 dagen moet je dan gewoon op school komen zitten strafstudie schrijven.

Bij mij vielen die 2 dagen ook tijdens de klasseraden & inhaalexamens.
Zo'n dag is normaal gezien een schooldag, dus ja, ze hebben het recht om je op die dag te laten komen.

vyeate

Legacy Member
Lonewolf_69 zei:
ja, het is mogelijk da ze u op die dag laten komen.
Ik had vorig jaar een schorsing (2 dagen). Die 2 dagen moet je dan gewoon op school komen zitten strafstudie schrijven.

Bij mij vielen die 2 dagen ook tijdens de klasseraden & inhaalexamens.
Zo'n dag is normaal gezien een schooldag, dus ja, ze hebben het recht om je op die dag te laten komen.

Oke,bedankt,ik heb een sanctie gekregen en op het eerste zicht blijkt dat ik die dag moet komen maar ik wou gewoon weten of dit eigenlijk mag,nja,mag closen :)

a242050

Legacy Member
Huh, Lonewolf, hoe kan dat nu, ik ben vorig jaar 3 dagen geschorst geweest en je moet dat totaal niet komen inhalen als strafstudie, hoor :s.
En ja, het kan dat je moet komen na de examens, als je strafstudie hebt, ik heb dat ook al verscheidene malen gehad, suckt echt wel.
Iedereen zit zo thuis en gij moet dan zo naar school :s.

Lonewolf_69

Legacy Member
a242050 zei:
Huh, Lonewolf, hoe kan dat nu, ik ben vorig jaar 3 dagen geschorst geweest en je moet dat totaal niet komen inhalen als strafstudie, hoor :s.

Bij ons (MMI-Parnas te Groot-Bijgaarden) betekende een schorsing niet dat je mocht thuisblijven maar dat je naart school moest komen om de hele dag straftaken te maken.

Ongeveer hetzelfde als een strafstudie, maar dan vanaf 8.25u tot 16.15u. Als dit tijdens het normale schoolverloop viel werd je helemaal apart gehouden van u klas en van de andere studenten. Je mocht pas pauzes nemen als de anderen dit al hadden gedaan.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Je bent leerplichtig in theorie, als je niets kan leren heeft het in mijn ogen geen nut om daar een hele dag te gaan zitten koekeloeren. Achja, school en striktheid op dat vlak, het is mij altijd toch zwaar overdreven overgekomen...

vyeate

Legacy Member
Kheb eigenlijk nog een vraag :)

Is het voor een leerkracht eigenlijk toegelaten om wanneer bijvoorbeeld 3 leerlingen hun huiswerk niet hebben gemaakt,maar bij 1 een 0/10 geven?:)

Radiance

Legacy Member
"Ja", als de eene al een betere reden heeft dan de ander, of wanneer dat eenmailig is itt iemand die constant te laat is met alles.

Maarja dat zal degene met 0 niet willen zien natuurlijk, dat is dan ook waarom ze uw buispunten meestal niet op een rapport zetten, om te voorkomen dat mensen gaan vergelijken, want je kan niet vergelijken op dat puntje alleen.

Fubro

Legacy Member
Frans hangt af van u richting, of je het later veel gebruikt enzo, kzou zeggen, doe u best.
Als dit geen hoofdvak is praten ze derover (u inzet en dergelijke) en doen ze u er mss nog door..

ma over die schorsingen ier (had er net nog1 en vorig jaar ook)

ge ebt bij mij op school 2 soorten =)
soort 1:
u komt naar school, van 08:25-16:30 non stop taken maken in afzondering, taken MOETEN af zijn tegen eind vd dag

soort 2:
u MAG NIET het school binnekomen, word buitengesloten van alles (kmocht zelfs ni na men vriendin..)

vind 2e leuker, uitslape+pcke ele dag zitte.. (hadk deesjaar)

mvg, jasper

LSDsmurf

Legacy Member
Osi` zei:
Hoeveel buizen moogt ge eigenlijk hebben in het BSO? Ik heb al 1 buis op m'n dagelijks werk (LO), sorry voor deze verwarrende tekst. Maar ik zou graag wat zekerheid willen van iemand die zeker weet dat hij daar een antwoord kan op geven.
Niemand kan daar met zekerheid een antwoord op geven. Dat hangt af van school tot school, je punten op de andere vakken, op welke vakken je een buis hebt, welke indruk die leerkracht over jou heeft, ...

LO is normaal niet zo'n groot probleem denk ik en als je op Frans de schade kan beperken dan zal je er hopelijk wel doorgeraken :)

Conqie

Legacy Member
man man, paniek over een buis in Lo, en dan nog maar 1, en dan nog op dagelijkswerk

Ali_

Legacy Member
vyeate zei:
Kheb eigenlijk nog een vraag :)

Is het voor een leerkracht eigenlijk toegelaten om wanneer bijvoorbeeld 3 leerlingen hun huiswerk niet hebben gemaakt,maar bij 1 een 0/10 geven?:)

Als er een geldige reden achterzit wel ja.
Misschien is diegene met een 0 wel voor de zoveelste keer zijn huiwerk "vergeten" en al talloze keren gewaarschuwd. Terwijl de andere twee voor de eerste of toch weinige keren hun huiswerk "door het raam gevlogen is, recht in een of andere plas".

User_BELGIUM

Legacy Member
gebuisd voor u LO hoe doet ge da.. da wil al veel zeggen imo..

Darth-Falcon

Legacy Member
heb het ook gehad ooit, leeraar LO was ne serieuze klootzak die ne pik had op mij

Time

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
gebuisd voor u LO hoe doet ge da.. da wil al veel zeggen imo..
Ofwel incompetente leerkracht, ofwel een leerling met een slechte mentaliteit. Meestal is het het eerste.
Bv voor punten moeten lopen en aan elke tijd punten hangen, als daar dan een meisje met een BMI van 32 loopt weet je op voorhand dat ze geen 8/10 gaat halen.

In mijn tijd mochten we zelf kiezen welke sport we beoefenden, de enige voorwaarde was dat iedereen actief meedeed en zo zou het moeten zijn imo.

SecondAccount

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
gebuisd voor u LO hoe doet ge da.. da wil al veel zeggen imo..

sorry ik kan ni rap genoeg lopen, 3 seconden te laat 8/20 .. :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan